Наукова періодика України Молодь і ринок


Войтович І. 
Використання синергетичного підходу у навчанні майбутніх учителів інформатики / І. Войтович // Молодь і ринок. - 2014. - № 11. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_11_4
Охарактеризовано педагoгiчну синергетику, синергетичну парадигму пiзнання свiту та oптимiзацiю oсвiтнiх систем на їх основі. Розкрито характернi oсoбливoстi синергетичнoї парадигми, відмінності синергетики та класичної педагогіки. Запропоновано створення динамічної методичної системи навчання на основі синергетичного підходу до організації навчально-виховного процесу, що складається із таких елементів: цільового, суб’єктного, змістового та процесуального, які в свою чергу, слід розглядати як динамічну підсистему. Виокремлено методологічні засади концепції створення динамічної методичної системи навчання майбутніх учителів інформатики: підготовка майбутніх учителів інформатики у педагогічному ВНЗ розглядається як динамічна методична система, що містить цілі, зміст, методи, форми і засоби навчання; провідним принципом динамічної методичної системи навчання майбутніх учителів інформатики є принцип інтеграції самоорганізації та професійної спрямованості; зміст курсів дисциплін слід змінювати і доповнювати новими відомостями; методи, форми і засоби навчання, поряд з традиційними, мають включати й адекватні майбутній професійній діяльності вчителя інформатики сучасної школи. Констатовано, що застосування принципів синергетики до розвитку розробленої методичної системи навчання майбутніх учителів інформатики забезпечує її постійне оновлення, динамічний розвиток, а в перспективі − трансформацію та перехід на новий рівень.Дана характеристика педагoгической синергетики, синергетической парадигмы познания мира и oптимизации oбразовательных систем на их основе. Раскрыты характерные oсoбенности синергетической парадигмы, различия синергетики и классической педагогики. Предложено создание динамической методической системы обучения на основе синергетического подхода к организации учебно-воспитательного процесса, которая состоит из следующих элементов: целевого, субъектного, содержательного и процессуального, что, в свою очередь, следует рассматривать как динамическую подсистему. Выделены методологические основы концепции создания динамической методической системы обучения будущих учителей информатики: подготовка будущих учителей информатики в педагогическом ВУЗ рассматривается как динамическая методическая система, содержащая цели, содержание, методы, формы и средства обучения; ведущим принципом динамической методической системы обучения будущих учителей информатики является принцип интеграции самоорганизации и профессиональной направленности; содержание курсов дисциплин следует изменять и дополнять новыми сведениями; методы, формы и средства обучения, наряду с традиционными, должны включать и адекватные будущей профессиональной деятельности учителя информатики современной школы. Констатировано, что применение принципов синергетики к развитию разработанной методической системы обучения будущих учителей информатики обеспечивает ее постоянное обновление, динамичное развитие, а в перспективе – трансформацию и переход на новый уровень.Characteristics of pedagogicheskoy synergetic, synergetic paradigm of understanding the world and Optimization University educational systems based on them. Disclosed characteristic osobennosti synergetic paradigm of synergy differences and classical pedagogy. It proposed the creation of a dynamic methodological training system based on a synergistic approach to the organization of educational process, which consists of the following elements: a target, subjective, substantive and procedural, which in turn, should be seen as a dynamic subsystem. Highlighted the methodological foundations of the concept of creating dynamic methodical system of training of future teachers of computer science: the preparation of the future teachers of computer science in higher educational establishments is considered as a dynamic methodical system containing objectives, content, methods, forms and means of teaching; the guiding principle of dynamic methodical system of training of future teachers of computer science is the principle of self-organization and integration of professional orientation; course content disciplines should amend and supplement with new information; methods, forms and means of education, along with the traditional, and shall include an adequate future careers teacher of modern school. It was stated that the application of the principles of synergy to the development of the developed methodical system of training future teachers of computer ensures its constant innovation, rapid development, and in the future - transformation and transition to a new level.
  Повний текст PDF - 390.485 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Войтович І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Войтович І. Використання синергетичного підходу у навчанні майбутніх учителів інформатики / І. Войтович // Молодь і ринок. - 2014. - № 11. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_11_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського