Наукова періодика України Молодь і ринок


Кобрій О. 
Ідея гуманізації змісту педагогічних дисциплін у сучасних ВНЗ України / О. Кобрій // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 10-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_4
Обгрунтовано сучасний стан розробки ідеї гуманізації змісту педагогічних дисциплін у ВНЗ України. Охарактеризовано тенденції якісної побудови змісту педагогічної підготовки майбутнього фахівця з урахуванням сучасних процесів розвитку вищої освіти України та соціального замовлення. Зазначено, що виявом справжньої гуманізації змісту освіти є зосередженість на актуальних і перспективних інтересах дитини, створенні умов для індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процессу. Предмети, які репрезентують людину і сприяють формуванню у її свідомості людяності та порядності, допомагають орієнтуватися на моральні цінності, гуманізувати зміст освіти. Отже, гуманітаризація інформації як нарощування питомої ваги предметів гуманітарного й естетичного циклів є важливою передумовою гуманізації свідомості педагога. Виокремлено ключові тенденції розвитку ідеї гуманізації змісту педагогічних дисциплін у педагогічній підготовці майбутнього фахівця: демократичне забезпечення навчання та виховання, позитивна мотивація гуманізації змісту педагогічної освіти, його особистісна зорієнтованість, розвиток теорії та практики вільного виховання, акцент у вихованні на повагу до людини, до її прав, становлення в ній людяності, формування її духовного світу.Исследовано современное состояние разработки идеи гуманизации содержания педагогических дисциплин в ВУЗ Украины. Охарактеризованы тенденции качественного формирования содержания педагогической подготовки будущего специалиста с учетом современных процессов развития высшего образования Украины и социального заказа. Отмечено, что проявлением настоящей гуманизации содержания образования является сосредоточенность на актуальных и перспективных интересах ребенка, создании условий для индивидуализации и дифференциации учебно-воспитательного процесса. Констатировано, что гуманитаризация информации как наращивание удельного веса предметов гуманитарного и эстетического циклов является важной предпосылкой гуманизации сознания педагога. Выделены приоритетные направления гуманизации содержания педагогических дисциплин, в частности: демократическое обеспечение обучения и воспитания, положительная мотивация гуманизации содержания образования, его личностная ориентация, развитие теории и практики свободного воспитания, акцентентирование внимания в структуре воспитания на уважении к человеку, его правам. The article grounds the current state of the development of the idea of humanization of content of pedagogical disciplines at higher educational institutions of Ukraine. The author characterizes trends of constructing highquality content of pedagogical training of future specialists, taking into account contemporary processes in higher education and the social order in Ukraine.
  Повний текст PDF - 318.76 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кобрій О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кобрій О. Ідея гуманізації змісту педагогічних дисциплін у сучасних ВНЗ України / О. Кобрій // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 10-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського