Наукова періодика України Молодь і ринок


Галатир І. 
Теоретичний аналіз поняття соціально-педагогічний супровід роботи з молоддю загальноосвітніх та вищих навчальних закладів інклюзивної орієнтації / І. Галатир // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 74-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_17
Проведено теоретичний аналіз концепту "соціально-педагогічний супровід молоді у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах інклюзивної орієнтації", визначено його як вид соціально-педагогічної діяльності, спрямованої на створення оптимальних умов для учнів-студентів із особливими потребами у педагогічному процесі та процесі соціалізації. Виділено організаційно-педагогічні умови реалізації соціально-педагогічного супроводу: наявність чіткої та діагностично заданої мети навчання, тобто вимір уявлення про очікуваний результат; надання для вивчення навчального матеріалу, наявність достатньо стійкої послідовності, логіки, етапів виконання навчальних завдань; зазначення способів взаємодії учасників навчального процесу. Сформовано вимоги для досягнення результативності ключових завдань соціально-педагогічного супроводу: створення сприятливого психолого-педагогічного супроводу; підвищення мотивації до навчання, застосування інтерактивних методів і технік навчання; створення рефлексивного середовища в мисленні, в діяльності та спілкуванні. Констатовано необхідність дотримання принципів комплексного й особистісно орієнтованого підходу, що є базовим в концепції соціально-педагогічного супроводу молоді у навчальних закладах інклюзивної орієнтації, та забезпечують її успішну адаптацію, соціалізацію та соціально-педагогічну взаємодію. Проведен теоретический анализ концепта “социально-педагогическое сопровождение молодежи в общеобразовательных и высших учебных заведениях инклюзивной ориентации”, который определен как вид социально-педагогической деятельности, направленной на создание оптимальных условий для учеников-студентов с особыми потребностями в педагогическом процессе и процессе социализации. Выделены организационно-педагогические условия реализации социально-педагогического сопровождения: наличие четкой и диагностически заданной цели обучения, то есть измерение представления об ожидаемом результате; предоставление для изучения учебного материала, наличие достаточно устойчивой последовательности, логики, этапов выполнения учебных задач; указания способов взаимодействия участников учебного процесса. Сформированы требования для достижения результативности ключевых задач социально-педагогического сопровождения: создание благоприятного психолого-педагогического сопровождения; повышение мотивации к обучению, применение интерактивных методов и техник обучения; создание рефлексивной среды в мышлении, в деятельности и общении. Констатирована необходимость соблюдения принципов комплексного и личностно ориентированного подхода, которые являются базовыми в концепции социально-педагогического сопровождения молодежи в учебных заведениях инклюзивной ориентации, и обеспечивают ее успешную адаптацию, социализацию и социально-педагогическое взаимодействие.This article provides a theoretical analysis of the concept the social and pedagogical support of the youth in comprehensive and high schools with inclusive orientation, that is defined as a form of social and educational activities designed to create optimal conditions for pupils /students with special needs in the educational process and the process of socialization and harmonious development of their personality taking into account the studentcentered approach and characteristics and specific needs of each.
  Повний текст PDF - 230.563 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Галатир І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Галатир І. Теоретичний аналіз поняття соціально-педагогічний супровід роботи з молоддю загальноосвітніх та вищих навчальних закладів інклюзивної орієнтації / І. Галатир // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 74-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського