Наукова періодика України Молодь і ринок


Цина В. 
Моделювання процесу формування особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів в умовах ВНЗ / В. Цина // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_14
Обгрунтувано модель формування особистісно професійної зрілості майбутнього педагога як один із напрямів підготовки у галузі педагогічної освіти. Викладено такі концептуальні положення: визначення педагогічних технологій підвищення рівня професійної зрілості особистості у професійній підготовці; модель формування особистісно-професійної зрілості майбутнього педагога, побудовану на підставі соціально-психологічної теоретичної освітньої концепції, за якою для кожного вікового періоду професійної освіти задано як провідні три етапи формування особистісно-професійної зрілості (адаптація, індивідуалізація, інтеграція), що визначаються застосуванням перевірених практикою трьох фаз, які забезпечують поступове нарощування особистісно-професійної зрілості студентів: фаза адаптації (рання юність: 15 - 19 років); фаза індивідуалізації (пізня юність: 20 - 22 років); заключна фаза інтеграції (рання зрілість: 23 – 26 років). Визначено сфери формування особистісно-професійної зрілості майбутнього педагога, принципи професійно зрілої педагогічної діяльності: результативність, ефективність, об’єктна орієнтованість змісту педагогічної освіти. Виокремлено провідні компоненти особистісно-професійної зрілості майбутніх педагогів. Простежено поетапне формування особистісно-професійної зрілості майбутного спеціаліста, що передбачає взаємовплив знань і вмінь та генетично і соціально заданих особистісних якостей. Обоснована модель формирования личностно-профессиональной зрелости будущего педагога как одно из направлений подготовки в области педагогического образования. Изложены базовые концептуальные положения: определение педагогических технологий повышения уровня профессиональной зрелости личности в профессиональной подготовке; модель формирования личностно-профессиональной зрелости будущего педагога, построенная на основании социально-психологической теоретической образовательной концепции, согласно которой для каждого возрастного периода профессионального образования задано в качестве ведущих три этапа формирования личностно профессиональной зрелости (адаптация, индивидуализация, интеграция), которые определяются применением проверенных практикой трех фаз, обеспечивающих постепенное наращивание личностно-профессиональной зрелости студентов: фаза адаптации (ранняя юность: 15 - 19 лет); фаза индивидуализации (поздняя юность: 20 - 22 года); заключительная фаза интеграции (ранняя зрелость: 23 - 26 лет. Определены пять сфер формирования личностно-профессиональной зрелости будущего педагога, принципы профессионально зрелой педагогической деятельности: результативность, эффективность, объектная ориентированность содержания педагогического образования. Выделены ведущие компоненты личностно-профессиональной зрелости будущих педагогов. Прослежено поэтапное формирование личностно-профессиональной зрелости будущих специалистов, предполагающей взаимовлияние знаний и умений, а также и генетически и социально заданных личностных качеств.A model of the formation of personal and professional maturity of future teachers as one of the areas of training in teacher education, which is based on timetested structural concepts of the formation of professional maturity of personality, defines the principles, scope, stages, pedagogical technologies increase the level of professional maturity of the person in training, as well as criteria, indicators and the effectiveness of its formation in the form of individual style professionally mature work of an educator.
  Повний текст PDF - 358.453 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Цина В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Цина В. Моделювання процесу формування особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів в умовах ВНЗ / В. Цина // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського