Наукова періодика України | Молодь і ринок | ||
Костишин Е. Духовна криза суспільства як проблема освітнього простору / Е. Костишин // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_10 Висвітлено гуманітарну складову освіти в процесі формування духовної культури майбутнього фахівця та шляхи досягнення якісної освіченості особистості за сучасних соціокультурних умов. Сформовано проблематику нових смислів, що визначають інтелектуальну складову духовного розвитку: утилітарна мораль, свідомість постмодерністської епохи, секуляризація інтелекту, втрата натхненності, міфологізація знання, зміна історичних акцентів, переорієнтація з об’єктивного на суб’єктивне. Обгрунтовано необхідність викладання культурознавчих дисциплін, що концептуально впливають на формування фахівця, його духовного потенціалу і культуротворчої позиції в суспільстві. Наведено завдання навчальних курсів з викладання гуманітарних наук: розкриття сутнісних характеристик духовної культури; ознайомлення студентів з сучасними науковими підходами до проблем культури та духовного розвитку особистості; розвиток орієнтації студентської молоді на гуманістичні ідеали та вічні духовні цінності людства; розвиток духовно-чуттєвого світу особистості, емоційно-образного мислення, здатності до сприйняття життя на основі ідеалів краси. Підкреслено значення гуманістичної складової освіти, яка має бути наповнена загальнолюдськими та національними цінностями (релігійно-моральними, професійно-педагогічними), що тісно пов’язані з провідними життєвими цілями.Рассмотрены гуманитарная составляющая образования в процессе формирования духовной культуры будущего специалиста и пути достижения качественного образования в современных социокультурных условиях. Сформирована проблематика новых смыслов, определяющих интеллектуальную составляющую духовного развития: утилитарная мораль, сознание постмодернистской эпохи, секуляризация интеллекта, потеря одухотворенности, мифологизация знания, изменение исторических акцентов, переориентация с объективного на субъективное. Обоснована необходимость преподавания культуроведческих дисциплин, концептуально влияющих на формирование специалиста, его духовного потенциала и культуротворческие позиции в обществе. Названы ключевые задачи учебных курсов по преподаванию гуманитарных наук: раскрытие сущностных характеристик духовной культуры; ознакомление студентов с иновационными научными подходами к проблемам культуры и духовного развития личности; развитие духовно-чувственного мира личности, эмоционально-образного мышления, способности к восприятию жизни на основе идеалов красоты. Подчеркнуто значение гуманистической составляющей образования, которая должна быть наполнена общечеловеческими и национальными ценностями (религиозно-моральными, профессионально-педагогическими), тесно связанными с ведущими жизненными целями.The article is dedicated to the humanitarian component of education in the formation of spiritual culture of future specialist and the ways to achieve professional quality of education of an individual in modern social and cultural conditions. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Костишин Е. Духовна криза суспільства як проблема освітнього простору / Е. Костишин // Молодь і ринок. - 2014. - № 10. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_10_10. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |