Наукова періодика України Молодь і ринок


Вачевський М. 
Сутність компетенцій у навчальному процесі та компетентнісний підхід у професійній освіті / М. Вачевський // Молодь і ринок. - 2012. - № 8. - С. 25-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_8_7
Досліджено стан і розвиток системи безперервної освіти та формування в учнівської молоді професійних комптентностей у процесі навчання фахових курсів. Розглянуто професійну компетентність майбутнього випускника ПТНЗ.Досліджено стан і розвиток системи безперервної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів, професійно-технічних училищ та студентів ВНЗ для формування професійних компетентностей до сучасних умов ринкової економіки, де діє конкуренція на ринку праці. Охарактеризовано сукупність об’єктивних і суб’єктивних передумов для виконання соціальної і професійної діяльності, результат особистісно-професійного розвитку, який є відображенням відповідності професійній компетентності та фаховим стандартам. Визначено систему професійних компетентностей в освіті, яка включає надпредметні, загальногалузеві, предметні компетентності та готовність до цілепокладання. Уточнено сутність поняття «професійна компетентність педагога» та сутність науково-педагогічних підходів до дослідження професійно-необхідних якостей вчителя. Подано таблиці видів ключових компетентностей та порівняння традиційного та компетентнісного підходу. Особливу увагу приділено феномену професійної зрілості випускника та формам її прояву.Исследованы состояние и развитие системы непрерывного образования учащихся общеобразовательных учебных заведений, профессионально-технических училищ и студентов ВУЗ для формирования профессиональных компетенций в современных условиях рыночной экономики, где действует конкуренция на рынке труда. Охарактеризована совокупность объективных и субъективных предпосылок для выполнения социальной и профессиональной деятельности, результат личностно-профессионального развития, который является отражением соответствия профессиональной компетентности и профессиональным стандартам. Определена система профессиональных компетенций в образовании, которая включает надпредметные, общеотраслевые, предметные компетентности и готовность к целеполаганию. Уточнена сущность понятия «профессиональная компетентность педагога» и сущность научно-педагогических подходов к исследованию профессионально необходимых качеств учителя. Представлены таблицы видов ключевых компетенций и сравнения традиционного и компетентностного подхода. Особое внимание уделено феномену профессиональной зрелости выпускника и формам ее проявления.Investigated is the state and development of continuing education students of secondary schools, vocational schools and students to create professional competencies to current market conditions where there is competition in the labor market. Characterized is the set of objective and subjective conditions for the implementation of social and professional activities, the result of personal and professional development, which is a reflection of professional competence and compliance with professional standards. Determined is the system of professional competences in education, which includes over-subjective, the industry average, subject expertise and commitment to goal-setting. Clarified is the essence of the concept of "professional competence of the teacher" and the nature of scientific and pedagogical approaches to the study of vocational skills required of teachers. Posted is the table type key competencies and comparison of traditional and competent approach. Particular attention is paid to the phenomenon of the graduate and professional maturity forms of its manifestation.
  Повний текст PDF - 319.319 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вачевський М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вачевський М. Сутність компетенцій у навчальному процесі та компетентнісний підхід у професійній освіті / М. Вачевський // Молодь і ринок. - 2012. - № 8. - С. 25-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_8_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського