Наукова періодика України Молодь і ринок


Зварич І. 
Оцінювання педагогічної компетентності викладачів вищих навчальних закладів США / І. Зварич // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 37-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_12_10
Проаналізовано теоретичні аспекти проблеми оцінювання педагогічної компетентності (ПК) в науковій літературі з питань організації навчального процесу у вищій школі США. Розглянуто стандарти педагогічної діяльності (ПД) викладачів США, підкреслено, що кожна норма з десяти базових стандартів INTASC містить відповідні вимоги до викладання. Відзначено, що існує 500 різних тестів перевірки ПД, але відзначено, що найбільш дієвими є тести оцінювання ПК та ПК з навчальної дисципліни. Констатовано, що оцінювання ПК відбувається на рівні окремих штатів, які встановлюють різні за складністю вимоги для одержання ліцензії на право викладання. Зазначено, що оцінювання ПК грунтується на анкетуванні студентів, що суттєво знижує об'єктивність визначення рейтингу ПК педагогів. Запропоновано діагностувати ПК викладачів комплексно, враховуючи думку експертів, батьків, колег, випускників, адміністрації, оскільки саме це займає чільне місце в основі кадрової політики ВНЗ США.Проанализированы теоретические аспекты проблемы оценки педагогической компетентности (ПК) в научной литературе по вопросам организации учебного процесса в высшей школе США. Рассмотрены требования к ПК преподавателей в каждой норме базовых стандартов INTASC (всего десять). Отмечено, что в США существует 500 различных тестов проверки педагогической деятельности (ПД), но наиболее действенными являются тесты оценки ПК и ПК по учебной дисциплине. Констатировано, что оценка ПК происходит на уровне отдельных штатов, которые устанавливают различные по сложности требования для получения лицензии на право преподавания в ВУЗ, конкретизированы лицензионные требования к ПД преподавателей. Указано, что оценка ПК основывается на анкетировании студентов, что существенно снижает объективность определения рейтинга ПК педагогов. Предложено диагностировать ПК преподавателей комплексно, учитывая мнение экспертов, родителей, коллег, выпускников, администрации ученого заведения.In this article the teachers' tests of pedagogical competence and pedagogical competence of training subject are observed and teachers' pedagogical competence in each norm of standards INTASC is analyzed.Проаналізовано досвід оцінювання педагогічної компетентності викладачів у ВНЗ США в контексті його застосування у вищій школі України. Зосереджено увагу на рекомендаціях, розроблених М. Сеалом з метою підвищення ефективності процесу діагностування та рейтингування викладачів. Розкрито зміст запропонованих автором рекомендацій з оцінювання педагогічної компетентності викладачів, серед яких: вимірювання педагогічної компетентності викладачів у процесі оцінювання, визначення надійності та валідності їх педагогічної компетентності. Розглянуто особливості вимірювання педагогічної компетентності викладачів на основі тестів, наявності портфоліо педагога та за допомогою комп'ютера, а також процедури визначення надійності та валідності процесу діагностування вказаної компетентності. Доведено, що процес оцінювання педагогічної компетентності викладачів і визначення їх рейтингу повинен бути безперервним, охоплювати весь науково-педагогічний склад ВНЗ і здійснюватися не лише для атестації кадрів, а й з метою удосконалення навчального процесу у ВНЗ.Проанализирован опыт оценивания педагогической компетентности преподавателей в ВУЗ США в контексте его применения в высшей школе Украины. Сосредоточено внимание на рекомендациях, разработанных М. Сеалом с целью повышения эффективности процесса диагностирования и рейтингования преподавателей. Раскрыто содержание предложенных автором рекомендаций по оцениванию педагогической компетентности преподавателей, среди которых: измерение педагогической компетентности преподавателей в процессе оценивания, определение надежности и валидности их педагогической компетентности. Рассмотрены особенности измерения педагогической компетентности преподавателей на основе тестов, наличия портфолио педагога и с помощью компьютера, а также процедуры определения надежности и валидности процесса диагностирования указанной компетентности. Обосновано, что процесс оценивания педагогической компетентности преподавателей и определения их рейтинга должен быть непрерывным, охватывать весь научно-педагогический состав ВУЗ и осуществляться не только для аттестации кадров, а и с целью совершенствования учебного процесса в ВУЗ.The author analyses the experience of estimating pedagogical competence of the teachers at the USA higher educational establishments from the standpoints of its implementation at the Ukraine's higher school.
  Повний текст PDF - 261.375 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зварич І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зварич І. Оцінювання педагогічної компетентності викладачів вищих навчальних закладів США / І. Зварич // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 37-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_12_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Зварич Ігор Теодорович (економічні науки)
  • Зварич Ірина Ярославівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського