Наукова періодика України Молодь і ринок


Пантюк М. 
Підготовка майбутнього вчителя до реалізації міжособистісної взаємодії у колективі школярів / М. Пантюк // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 49-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_10_11
Проаналізовано теоретичні підходи історико-педагогічних пошуків вітчизняних і зарубіжних учених щодо сутності та змісту підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи. Обгрунтовано концептуальні засади періодизації підготовки майбутніх учителів до виховної роботи. Досліджено еволюцію сутності та змісту підготовки майбутніх учителів до виховної роботи. Виявлено особливості аксіологічних і креативних основ професіограми вчителя як суб'єкта виховання. Охарактеризовано технологічні аспекти та педагогічний інструментарій підготовки майбутніх учителів до виховної роботи. Розкрито тенденції підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи з огляду на демократичні й авторитарні парадигми розвитку суспільства. Обгрунтовано можливості трансформації й екстраполяції ідей минулого на підготовку сучасного вчителя до виховної роботи. Проведено теоретичний та історико-педагогічний аналіз доробку вітчизняних і закордонних вчених з проблем сутності й змісту підготовки майбутнього вчителя (ПМВ) до виховної роботи (ВР). Розкрито концептуальні засади та технологічні аспекти, сучасну парадигму ПМВ до ВР. Висвітлено аксіологічні й креативні основи професіограми вчителя як суб'єкта виховання. Викладено освітні стандарти та технологію ПМВ до ВР, визначено гуманістичну й авторитарну спрямованість навчального процесу у ПМВ, педагогічний традиціоналізм і новаторство в системі ПМВ.Проаналізовано специфіку реалізації різних виховних стратегій у процесі міжособистісних стосунків (МС) педагогів і школярів, визначено особливості підготовки майбутнього вчителя до реалізації МС з учнями на підгрунті гуманізму та демократії. На основі історичної ретроспективи встановлено, що самоврядування - це важливий фактор виховного процесу, завдяки якому встановлювався тісний зв'язок учителя зі шкільним життям та дитячо-юнацькими організаціями, що створювалися. Підкреслено необхідність глибокої та всесторонньої освіти педагога. Визначено функції вчителя в процесі дитячого самоврядування як взаємовідносини педагога із силами певного оточення - колективом. Наголошено, що самоврядування допомагало реалізувати завдання партнерського зв'язку між вчителем та учнями, сприяло формуванню повноцінного громадянина.Проанализирована специфика реализации различных воспитательных стратегий в процессе межличностных отношений (МО) педагогов и школьников, определены особенности подготовки будущего учителя к реализации МО с учениками на почве гуманизма и демократии. На основе исторической ретроспективы определено, что самоуправление - это важный фактор воспитательного процесса, благодаря которому устанавливается тесная связь учителя со школьной жизнью и детско-юношескими организациями. Подчеркнута необходимость глубокого и всестороннего образования педагога. Определены функции учителя в процессе детского самоуправления как взаимоотношения педагога с силами определенного окружения - коллективом. Отмечено, что самоуправление помогало реализовать задачи партнерской связи между учителем и учениками, способствовало формированию полноценного гражданина.In the article the specific of realization of different educate strategies is analyzed in the process of interpersonality relations of teachers and schoolboys. The features of preparation of future teacher are certain to realization of interpersonality relationships with students. The historical retrospective view of noted problem is analyzed.
  Повний текст PDF - 316.654 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пантюк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пантюк М. Підготовка майбутнього вчителя до реалізації міжособистісної взаємодії у колективі школярів / М. Пантюк // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 49-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_10_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського