Наукова періодика України Машинобудування


Подоляк О. С. 
Дослідження зношуваності двигунів внутрішнього згоряння при несталих режимах роботи / О. С. Подоляк, О. М. Смик, Ж. С. Староста // Машинобудування. - 2019. - № 23. - С. 130-138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mashbud_2019_23_18
Проведено дослідження зношуваності деталей двигуна внутрішнього згоряння за несталих режимів роботи з застосуванням методу повної квадратики, реалізацію якого здійснено на програмованому стенді.Проведено дослідження зношуваності деталей двигуна внутрішнього згоряння за несталих режимів роботи з застосуванням методу планування експерименту, реалізація якого здійснювалась на програмованому стенді. Встановлення закономірностей зношуваності деталей двигунів здійснювалось за допомогою баготомірної функії, що включала такі параметри, як ефективне навантаження, інтенсивність його зміни, кутова швидкість колінчастого валу та його прискорення, коефіцієнт динамічності. Для розв'язання багатомірної функції застосовувались числові і фізичні методи моделювання. Обробка результатів зносних випробувань показали, що інтенсивність зносу деталей двигунів за несталих навантажувальних режимів призводить до збільшення зносу в 2,8 раза. Також встановлено, що найбільший вплив на зношуваність оказує значення коефіцієнта динаміки.Проведены исследования изнашиваемости деталей двигателя внутреннего сгорания при неустановившихся режимах работы. Использовался метод планирования эксперимента, реализация которого осуществлялась на программируемом стенде. Определение закономерностей изнашиваемости деталей двигателей осуществлялось с помощью многомерной функции, включающей в себя такие параметры, как эффективная нагрузка, интенсивность ее изменения, угловая скорость коленчатого вала и его ускорение, коэффициент динамичности. Для решения многомерной функции применялись численные и физические методы моделирования. Обработка результатов износных испытаний показала, что интенсивность износа деталей двигателей при неустановившихся нагрузочных режимах приводит к увеличению износа в 2,8 раза. Также установлено, что наибольшее влияние на изнашиваемость оказывает значение коэффициента динамики.The research of the wearability of engine components unstable working conditions is conducted. The method of experimental design was used. It’s realization with programmed stand was done. Estimation of the wearability behavior of engines components with multidimensional function was done. The multidimensional function included such parameters as effective weight, activity of its variation, angular velocity of crankshaft, acceleration of crankshaft and dynamic factor. For solution of multidimensional function numerical and physical simulation methods was applied. Analysis of wear trials showed that activity of wear of engines components during unstable load conditions reduce to wear increasing 2,8 times more. Also is established that the most impact at wearability puts a dynamic factor value.
  Повний текст PDF - 371.392 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Подоляк О.
  • Смик О.
  • Староста Ж.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Подоляк О. С. Дослідження зношуваності двигунів внутрішнього згоряння при несталих режимах роботи / О. С. Подоляк, О. М. Смик, Ж. С. Староста // Машинобудування. - 2019. - № 23. - С. 130-138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mashbud_2019_23_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Подоляк Олег Степанович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського