Наукова періодика України Інженерія природокористування


Макогон О. А. 
Розвиток соціального інтелекту як складова психолого-педагогічної підготовки фахівців при вивченні безпеки життєдіяльності у військовому виші / О. А. Макогон, О. О. Дичко, M. M. Кірієнко, П. А. Білим, С. А. Новік // Інженерія природокористування. - 2018. - № 2. - С. 115-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2018_2_18
Професійна діяльність військовослужбовців передбачає не тільки запобігання небезпеки, відповідальність за життя людей, а й вимагає від нього відповідного рівня нервово-психічного стану, адекватності та успішності соціальної взаємодії. У військовому виші безпека життєдіяльності не є профільною дисципліною, тому офіцер-командир в ході психолого-педагогічного спілкування стикається з необхідністю експрес-вивчення індивідуальних психологічних особливостей кожного військовослужбовця. Проведено дослідження залежності рівня соціального інтелекту індивіда і його психологічної підготовки до безпечної поведінки в стресовій або постстресової ситуації, а також визначаються основні методичні прийоми, необхідні для впровадження в освітній процес психолого-педагогічної підготовки майбутніх офіцерів. Одним з компонентів психологічної готовності до діяльності в екстремальних ситуаціях є соціальний інтелект, високий рівень якого сприяє подоланню екстремальних ситуацій. Кореляційний аналіз показників рівня вираженості навичок психолого-педагогічної підготовки і показників соціального інтелекту дає можливість зробити висновки про соціальний інтелект як важливу компоненту в підготовці майбутніх офіцерів, необхідну для збільшенні надійності та ефективності їх професійної діяльності, збереженню життя і здоров'я підлеглих. Якісне оволодіння психолого-педагогічними навичками тільки через підвищення соціального інтелекту в умовах військового вишу, як і будь-якого іншого закладу закритого типу, має специфіку. В якості методичного інструментарію пропонується розглянути комплекс заходів, спрямованих на розвиток загальнонавчальних навичок курсанта. Показано, що їх розвиток знаходиться у невід'ємному кореляційному взаємовпливі з рівнем соціального інтелекту. Розвиток загальнонавчальних навичок сприяє послабленню кореляційного зв'язку соціального інтелекту з рівнем вираженості навичок психолого-педагогічної підготовки.
  Повний текст PDF - 425.927 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Макогон О.
  • Дичко О.
  • Кірієнко M.
  • Білим П.
  • Новік С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Макогон О. А. Розвиток соціального інтелекту як складова психолого-педагогічної підготовки фахівців при вивченні безпеки життєдіяльності у військовому виші / О. А. Макогон, О. О. Дичко, M. M. Кірієнко, П. А. Білим, С. А. Новік // Інженерія природокористування. - 2018. - № 2. - С. 115-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Iprk_2018_2_18.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського