Наукова періодика України Історико-педагогічний альманах


Дічек Н. 
Питання індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу у діяльності українського Науково-дослідного інституту дефектології (1948–1954 рр.) / Н. Дічек // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 1. - С. 85-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_1_17
Висвітлено внесок Науково-дослідного інституту дефектології Міністерства освіти УРСР у розбудову шкіл для дітей з особливими потребами. Акцентовано увагу на встановленні здобутків співробітників Інституту в контексті забезпечення індивідуалізації навчально-виховного процесу у різних типах спеціальних шкіл. Проаналізовано тематику і наукову продукцію співробітників установи, їх вплив на поглиблення диференційованого підходу до дітей з вадами психофізичного розвитку. Зазначено позитивні напрацювання установи – надання співробітниками Інституту методичної і практичної допомоги вчителям і вихователям, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду. Встановлено недоліки діяльності Інституту, зокрема відсутність фундаментального вивчення специфіки розвитку дітей з особливими потребами, експериментальних психолого-педагогічних досліджень.Освещен вклад Научно-исследовательского института дефектологии Министерства образования УССР в развитие школ для детей с особыми потребностями. Акцентировано внимание на установлении достижений сотрудников Института в контексте обеспечения индивидуализации учебно-воспитательного процесса в различных типах специальных школ. Проанализирована тематика и научная продукция сотрудников учреждения, ее влияние на углубление дифференцированного подхода к детям с недостатками психофизического развития. Указаны положительные наработки учреждения - предоставление сотрудниками Института методической и практической помощи учителям и воспитателям, изучение и распространение лучшего педагогического опыта. Установлены недостатки деятельности Института, в частности отсутствие фундаментального изучения специфики развития детей с особыми потребностями, результаты экспериментальных психолого-педагогических исследований.Deals with the contribution of the Research Institute of the Ministry of Education of the USSR Defectology to building schools for children with special needs. The attention is focused on establishing the achievements of the Institute in the context of the individualization of the educational process in different types of special schools. Висвітлено мало досліджену історію розвитку в Україні у 1960-1970-х роках досліджень з педагогічної психології в аспекті здійснення індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу. На тлі суспільно-історичних реалій розглядуваної доби охарактеризовано тематику, методи і результати оприлюднених студій, визначено їх роль у підготовці переходу до наступних якісних змін у напрямі масштабного вивчення особистості, міжособистісних відносин, упровадження розвивального навчання.В аспекте осуществления индивидуализации школьного учебно-воспитательного процесса освещена малоисследованная история развития в Украине в 1960-1970-х годах исследований по педагогической психологии. На фоне общественно-исторических реалий рассматриваемого периода охарактеризованы тематика, методы и результаты выполненных исследований, определена их роль в подготовке перехода к последующим качественным изменениям в направлении масштабного изучения личности, межличностных отношений, внедрения развивающего обучения.In the aspect of individualization of the school educational process unexplored history of developing in Ukraine in the 1960-1970s, researches on educational psychology is elucidated. Against the background of the socio-historical realities of the period under review were characterized subjects, methods and the results of Ukrainian researches, determined their role in preparing the move to subsequent qualitative change in the direction of a return to the study of personality and interpersonal relationships.
  Повний текст PDF - 335.245 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дічек Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дічек Н. Питання індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу у діяльності українського Науково-дослідного інституту дефектології (1948–1954 рр.) / Н. Дічек // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 1. - С. 85-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_1_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дічек Наталія Петрівна (1956–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського