Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Пономарьова Н. О. 
Готовність вчителя інформатики до профорієнтаційної роботи на IT-спеціальності як педагогічна проблема / Н. О. Пономарьова // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 168-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_17
Зауважено, що у сучасних реаліях особливої значущості набуває проблема підготовки майбутніх учителів до профорієнтаційної роботи зі школярами. Уточнено сутність готовності майбутніх учителів інформатики до здійснення профорієнтаційної роботи на ІТ-спеціальності зі школярами. Розкрито зміст основних компонентів (мотиваційного, когнітивного, практично-діяльнісного та рефлексивного) зазначеної готовності. У складі кожного з компонентів виділено інваріантну (базову, що не залежить від предметної спеціалізації вчителя і сфери професійної орієнтації) та варіативну (що враховує специфіку предметної галузі «Інформатика» та особливості ІТ-галузі як сфери професійної орієнтації) частини. Встановлено специфіку вказаних компонентів, яка має стати основою для подальшого обґрунтування й розробки практично затребуваної моделі підготовки майбутнього вчителя інформатики до професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності.Отмечено, что в современных реалиях особую значимость приобретает проблема подготовки будущих учителей к профориентационной работе со школьниками. Уточнена сущность готовности будущих учителей информатики к профориентационной работы со школьниками на ІТ-специальности. Раскрыто содержание основных структурных компонентов указанной готовности: мотивационного, когнитивного, практически-деятельностного и рефлексивного. В составе каждого из компонентов выделены инвариантная (базовая, не зависящая от предметной специализации учителя и сферы профессиональной ориентации) и вариативная (учитывающая специфику предметной области «Информатика» и особенности ІТ-отрасли как сферы профессиональной ориентации) части. Установленная специфика структурных компонентов должна стать основой для дальнейшей разработки практически востребованной модели подготовки будущего учителя информатики к профессиональной ориентации школьников на ІТ-специальности.In today's realities, the problem of preparing future teachers to career guidance with pupils is of particular importance. The article is devoted to clarifying the essence of the readiness of future teachers of informatics to work career guidance of pupils on IT-specialty. The article disclosed the content of the main components of the same readiness: motivational, cognitive, practical-activity and reflective components. In the content of each of the components is selected the invariant part (base, independent of the subject of specialization of teachers and areas of career guidance) and variable part (which takes into account the specific of subject area "Informatics" and the features of IT- industry as a sphere of career guidance).The detected specificity of these components should become a basis for the further justification and development of the practically demanded model of preparation of the future teacher of informatics to career guidance of pupils on IT-specialty.
  Повний текст PDF - 220.661 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пономарьова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пономарьова Н. О. Готовність вчителя інформатики до профорієнтаційної роботи на IT-спеціальності як педагогічна проблема / Н. О. Пономарьова // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 168-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пономарьова Наталія Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського