Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Лаврова А. В. 
Підхід до організації і проведення шкільного навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова, В. Ф. Заболотний // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2015. - Т. 50, вип. 6. - С. 57-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2015_50_6_7
Зазначено, що сучасний підхід до ефективного проведення фізичного експерименту полягає у комбінуванні реального і віртуального експериментів з використанням нових технологій навчання для формування ключових і предметних компетентностей учнів. Лише вміле поєднання комп'ютерних технологій і традиційних методів викладання фізики дадуть бажаний результат: високий рівень засвоєння знань з фізики й усвідомлення їх практичного застосування. Розглянуто підхід до організації і проведення навчального фізичного експерименту, використовуючи комп’ютерно орієнтовані засоби навчання. Цей підхід розширює можливості експерименту як виду наочності і джерела знань і включає наступні етапи: підготовчий, проведення натурного фізичного експерименту, висновки. Сучасне програмне забезпечення автоматизує збір, обробку та систематизацію даних, що економить час і сили учнів. У цілому це дозволяє зосередити їхню увагу на фізичній суті досліджуваного явища.Отмечено, что современный подход к эффективному проведению физического эксперимента заключается в комбинировании реального и виртуального экспериментов с использованием новых технологий обучения для формирования ключевых и предметных компетентностей учащихся. Только умелое сочетание компьютерных технологий и традиционных методов преподавания физики дадут желаемый результат: высокий уровень усвоения знаний по физике и осознание их практического применения. Рассмотрен подход к организации и проведению учебного физического эксперимента, используя компьютерно ориентированные средства обучения. Данный подход расширяет возможности эксперимента как вида наглядности и источники знаний и включает следующие этапы: подготовительный; проведения натурного физического эксперимента, выводы. Современное программное обеспечение автоматизирует сбор, обработку и систематизацию данных, экономит время и силы учащихся. В целом это позволяет сосредоточить их внимание на физической сути изучаемого явления.The modern approach to the effective realization of physical experiment is to combine the real and virtual experiments using new learning technologies for the formation of students’ key and subject competencies. Only a skillful combination of computertechnology and traditional methods of teaching physics give the desired result: a high level of learning in physics and understanding of their practical application. This paper considers the approach to the organization and holding of educational physical experiment using computer-oriented learning tools. This approach extends the experiment as a kind of visibility and knowledge sources and includes the following steps: preparation; full-scale physical experiments; conclusions. Modern software automatesthe collection, processing and systematization of data, saves time and effort of students. In general, you can focus their attention on the physical nature of the phenomenon under study.
  Повний текст PDF - 474.023 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лаврова А.
  • Заболотний В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лаврова А. В. Підхід до організації і проведення шкільного навчального фізичного експерименту / А. В. Лаврова, В. Ф. Заболотний // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2015. - Т. 50, вип. 6. - С. 57-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2015_50_6_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Заболотний Володимир Федорович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського