Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Данилюк С. С. 
Використання системи вправ у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців засобами інтернет-технологій / С. С. Данилюк // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2014. - Т. 44, вип. 6. - С. 182-193. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_44_6_19
Запропоновано систему вправ із використанням інтернет-технологій з урахуванням таких критеріїв, як «специфіка сприйняття інформації в Інтернеті» й «домінантна роль формованої компетенції» у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Так, зокрема, за критерієм «специфіка сприйняття інформації в Інтернеті» виокремлено вправи, спрямовані на: сприйняття електронного тексту (тобто швидкочитання); структуроване сприйняття інформації; антиципацію (здогадування, передбачення) змісту інформації. У свою чергу, за критерієм «домінантна роль формованої компетенції» виокремлено вправи, спрямовані на формування: мовленнєвої компетенції (критичне читання й аудіювання); компенсаторної компетенції (вправи на розвиток здатності й готовності долати дефіцит іншомовних знань, наприклад, під час читання й аудіювання); навчально-пізнавальної компетенції (уміння користуватися довідковою літературою, різними словниками, інтернет-ресурсами).Предложена система упражнений с использованием интернет-технологий с учетом таких критериев, как «специфика восприятия информации в Интернете» и «доминантная роль формируемой компетенции» в процессе формирования профессиональной компетентности будущих специалистов. Так, в частности, по критерию «специфика восприятия информации в Интернете» выделены упражнения, направленные на: восприятие электронного текста (т. е. скорочтение); структурированное восприятие информации; антиципации (домыслы, предвидение) содержания информации. В свою очередь, по критерию «доминантная роль формируемой компетенции», выделены упражнения, направленные на формирование: речевой компетенции (критическое чтение и аудирование); компенсаторной компетенции (упражнения на развитие способности и готовности преодолевать дефицит иностранных знаний, например, при чтении и аудировании); учебно-познавательной компетенции (умение пользоваться справочной литературой, различными словарями, интернет-ресурсами).The system of exercises which require usage of Internet technologies, taking into account such criteria as “specificity of perception of information on the Internet” and “predominant role of the formed competence” in the formation of future specialists’ professional competence is offered in the paper. Thus, in particular, according to the criterion of “the perception of information on the Internet” exercises are singled out, which are aimed at: the perception of the electronic text (i.e., speed reading); structured information perception; anticipation of content of information. In their turn, according to the criterion of “the dominant role of the formed competence” exercises are singled out which are aimed at establishing: speech competence (critical reading and listening); compensatory competence (exercises aimed at developing the ability and willingness to overcome the shortage of foreign knowledge, such as reading and listening); educational-and-cognitive competence (ability to use reference books, various dictionaries, the Internet resources).
  Повний текст PDF - 226.847 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Данилюк С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Данилюк С. С. Використання системи вправ у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців засобами інтернет-технологій / С. С. Данилюк // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2014. - Т. 44, вип. 6. - С. 182-193. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_44_6_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Данилюк Сергій Семенович (філологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського