Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Хижняк І. А 
Філософсько-методологічні засади електронної лінгвометодики в підготовці вчителів початкової школи / І. А Хижняк // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2014. - Т. 43, вип. 5. - С. 104-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_43_5_11
Розкрито філософсько-методологічні підходи до формування лінгводидактичної компетентності майбутніх учителів початкових класів у процесі лінгвометодичної підготовки. На основі методології педагогіки і з урахуванням специфіки фахової лінгвометодичної освіти вчителя початкової школи виокремлено основні методологічні засади та описано технологію їх реалізації в навчально-виховному процесі сучасного ВНЗ. До таких засад віднесено компетентнісний, особистісно-діяльнісний, системно-синергетичний, соціокультурний, ресурсний та технологічний підходи. У межах особистісно-діяльнісного підходу розглянуто герменевтичний, прагматичний та акмеологічний компоненти, а соціокультурний підхід включає аксіологічний складник.Раскрыты философско-методологические подходы к формированию лингводидактический компетентности будущих учителей начальных классов в процессе их лингвометодической подготовки. На основе методологии педагогики и с учетом специфики профессионального лингвометодического образования учителя начальной школы выделены основные методологические положения и описана технология их реализации в учебно-воспитательном процессе современного ВУЗ. К таким основаниям отнесены компетентностный, личностно-деятельностный, системно-синергетический, социокультурный, ресурсный и технологический подходы. В русле личностно-деятельностного подхода рассмотрены герменевтический, прагматический и акмеологический компоненты, а социокультурный подход включает в себя аксиологическую составляющую.The article reveals the philosophical and methodological approaches to the formation of linguodidactic competence of the prospective primary school teachers in the process of their linguomethodological training. Based on the methodology of pedagogy with the specific of the professional linguomethodological education of the primary school teacher the author singles out the main methodological principles and describes their implementation technology in the educational process of a modern university.These principles include competence, personal and active, systematic and synergetic, sociocultural, resource and technological approaches. Within the personal and active approach hermeneutical, pragmatic and acmeological componentsare considered, and sociocultural approach includes axiological component.
  Повний текст PDF - 234.524 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Хижняк І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Хижняк І. А Філософсько-методологічні засади електронної лінгвометодики в підготовці вчителів початкової школи / І. А Хижняк // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2014. - Т. 43, вип. 5. - С. 104-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_43_5_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Хижняк Інна Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського