Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Лаврентьєва Г. П. 
Пропедевтика формування інформаційної культури учнів початкової школи / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 37, вип. 5. - С. 53-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_37_5_8
Висвітлено питання пропедевтики формування інформаційної культури учнів у молодшому шкільному віці. Розкрито принципи, концептуальні засади реалізації неперервного розвитку інформаційної культури. Досліджено процеси й особливості використання й упровадження ІКТ у навчально-виховний процес дітей молодшого шкільного віку. Визначено чинники, які впливають на ефективність навчання та безпечне використання комп'ютерної техніки, які суттєві для збереження здоров’я дітей цього віку. Викладено методичні поради і психолого-педагогічні вимоги щодо організації навчального середовища, забезпечення психологічного комфорту дитини під час використання комп’ютерних розвивальних ігрових і навчальних засобів, які є суттєвими для здійснення пропедевтики формування інформаційної культури. Виокремлено суттєві чинники формування інформаційної культури вчителя.Освещены вопросы пропедевтики формирования информационной культуры учащихся в младшем школьном возрасте. Раскрыты принципы, концептуальные основания реализации непрерывного развития информационной культуры. Исследованы процессы и особенности использования и внедрения ИКТ в учебно-воспитательный процесс детей младшего школьного возраста. Определены факторы, влияющие на эффективность обучения и безопасное использование компьютерной техники, существенные для формирования информационной культуры детей этого возраста. Изложены методические советы и психолого-педагогические требования к организации учебной среды, влияющие на обеспечение психологического комфорта ребенка при использовании компьютерных развивающих игровых и учебных средств, для осуществления пропедевтики формирования информационной культуры. Определены существенные направления формирования информационной культуры учителя.The article highlights the propaedeutic of information culture in the early school years. It reveals the principles, conceptual frameworks of continuous development of information culture of a pupil. It investigates the processes and characteristics of the use and application of ICT in the educational process of children of primary school age. The factors that influence the effectiveness of training and safe use of computer technology that essential for information culture formation are identified. Methodological advice and psychological and pedagogical requirements for the educational environment, providing psychological comfort of a child being essential for propaedeutic of information culture are outlined. The main trends of teacher’s informationculture formation are identified.
  Повний текст PDF - 219.198 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лаврентьєва Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лаврентьєва Г. П. Пропедевтика формування інформаційної культури учнів початкової школи / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 37, вип. 5. - С. 53-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_37_5_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лаврентьєва Галина Прокопівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського