Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Малишевська І. 
Право на вищу освіту осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю у законодавстві України / І. Малишевська // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 27-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_6
Проаналізовано Закон України «Про вищу освіту» щодо права на рівний доступ до якісної вищої освіти осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю. Визначено провідну роль вищої освіти як ключового інструменту для досягнення успішного розвитку моделі соціальної інклюзії дорослих осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю. Констатовано, що головною умовою для всіх навчальних закладів, у тім числі дошкільних і загальноосвітніх, має стати усвідомлення того, що інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що базуються на принципі забезпечення рівності основного права всіх дорослих осіб на освіту. Зазначено основне завдання просвітницької діяльності ВНЗ України, які покликані сприяти зміні суспільних стереотипів і уявлень про осіб з особливими потребами та інвалідністю. Доведено, що інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного удосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг для осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю, апробації та впровадження для них інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу осіб з обмеженими можливостями до якісної освіти, з метою ефективної адаптації та соціалізації їх у соціумі.Проанализирован Закон Украины «О высшем образовании» относительно права на равный доступ к качественному высшему образованию лиц с особыми образовательными потребностями и инвалидностью. Определена ведущая роль высшего образования как ключевого инструмента для достижения успешного развития модели социальной инклюзии взрослых лиц с особыми образовательными потребностями и инвалидностью. Констатировано, что главным условием для всех учебных заведений, в том числе дошкольных и общеобразовательных, должно стать осознание того, что инклюзивное образование – это система образовательных услуг, базирующихся на принципе обеспечения равенства основного права всех взрослых лиц на образование. Указана основная задача просветительской деятельности ВУЗ Украины, которые призваны способствовать изменению общественных стереотипов и представлений о лицах с особыми потребностями и инвалидностью. Доказано, что интеграция Украины в мировое образовательное пространство требует постоянного совершенствования национальной системы образования, поиска эффективных путей повышения качества образовательных услуг для лиц с особыми образовательными потребностями и инвалидностью, апробации и внедрения для них инновационных педагогических систем, реального обеспечения равного доступа лиц с ограниченными возможностями к качественному образованию с целью эффективной адаптации и социализации их в социуме.The article analyses the Law of Ukraine on Higher Education in terms of promoting equal rights to higher education for the learners with special educational needs and disability. The world’s processes of globalization, democratization and humanization brought the Ukrainian system of education up-to-date. Updating resulted in emerging the inclusive model of education for the learners with special educational needs and disability. The main statements of Ukrainian higher education legislation correspond to key concepts and requirements of international legislative acts on inclusive education. State policy in the sphere of higher education ensures equal access to higher education for the learners with special educational needs and disability. The other key issues relating to inclusion are the creation of necessary educational and rehabilitation possibilities, free access to all the facilities provided by a higher educational institution, ensuring state support for training disabled learners by granting law-established exemptions and giving other social guarantees etc. The article highlights the leading role of higher education as a key instrument promoting successful development of inclusive model
  Повний текст PDF - 124.235 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Малишевська І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Малишевська І. Право на вищу освіту осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю у законодавстві України / І. Малишевська // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 27-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Малишевська Ірина Анатоліївна (педагогічні науки)
  • Малишевська Ірина Василівна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського