Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Сухіна І. 
Використання ресурсів середовища в освітньому просторі для забезпечення розвитку і навчання дітей з аутизмом / І. Сухіна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 41-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_1_8
Розкрито значення розвивального освітнього середовища для розвитку і навчання дітей з аутизмом, висвітлено середовищний підхід, наведено структурно-змістову характеристику ресурсів середовища (предметних, просторових, організаційно-смислових, соціально-психологічних). Наведено принципи керування діяльністю з організації розвивального середовища в освітньому просторі та наведено специфічні середовищні ресурси для забезпечення розвитку і навчання дітей з аутизмом. Досліджено стресогенне, комфортне та розвивальне середовище, а також специфічні принципи, такі як: безпека, насиченість культурно значущими об’єктами, доступність для полісенсорного сприйняття, смислова впорядкованість, занурення в систему соціальних стосунків, розвивальний характер, орієнтація на використання реальних і потенційних пізнавальних можливостей. Зроблено висновок, що ефективне використання ресурсів середовища як складової системи комплексної психолого-педагогічної допомоги дітям з аутизмом надасть можливість оптимізувати засоби взаємодії дитини аутистом з навколишньою дійсністю, сприятиме формуванню соціального досвіду. Раскрыто значение развивающей образовательной среды для развития и обучения детей с аутизмом, освещен средовый подход, приведена структурно-содержательная характеристика ресурсов среды (предметных, пространственных, организационно-смысловых, социально-психологических). Представлены принципы управления деятельностью по организации развивающей среды в образовательном пространстве и приведены специфические средовые ресурсы для обеспечения развития и обучения детей с аутизмом. Исследованна стрессогенная, комфортная и развивающаяся среда, а также специфические принципы, такие как: безопасность, насыщенность культурно значимыми объектами, доступность для полисенсорного восприятия, смысловая упорядоченность, погружение в систему социальных отношений, развивающий характер, ориентация на использование реальных и потенциальных познавательных возможностей. Сделан вывод, что эффективное использование ресурсов среды как составляющей системы комплексной психолого-педагогической помощи детям с аутизмом позволит оптимизировать средства взаимодействия ребенка аутиста с окружающей действительностью, будет способствовать формированию социального опыта.In the article, the significance of educational environment for development and education of children with autism is revealed. The genesis of environmental approach is overviewed. The content of environmental approach presented. Environment is divided into three types: stressful, comforting and developmental. The term of educational environment is defined. Environmental resources (items, space, organization and meaning, socio-psychological) are characterized from the perspective of structure and content. Management principles for creating development environment in educational context are distinguished. Specific resources for development and education of children with autism are emphasized. It is predicted that effective usage of environmental recourses, as a component of complex psycho-pedagogical help for children with autism, will optimize means of interaction between autistic child and environment, and reinforce formation of social experience.
  Повний текст PDF - 105.262 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сухіна І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сухіна І. Використання ресурсів середовища в освітньому просторі для забезпечення розвитку і навчання дітей з аутизмом / І. Сухіна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 41-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_1_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сухіна Ірина Вячеславівна (педагогічні науки)
  • Сухіна Ірина Сергіївна (медичні науки)
  • Сухіна Ірина Віталіївна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського