Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Сак Т. 
Індивідуалізація навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі / Т. Сак // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 18-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_5
Висвітлено різні підходи до вивчення питання диференціації та індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами у зарубіжних дослідженнях. Зазначено, що індивідуалізація навчання передбачає диференціацію навчального матеріалу, розроблення системи завдань різного рівня складності та обсягу, створення системи заходів з організації процесу навчання, який має враховувати індивідуальні особливості кожного учня. Визначено психолого-педагогічні умови індивідуалізації при формуванні мотивації до навчання в учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі. Розглянуто напрями процесу корекційно-розвивального навчання означених дітей в інклюзивному класі, що охоплюють складники навчальної діяльності (мотиваційний, операційний, змістовий), кожний з яких, крім загальних, має конкретну мету. Розкрито сутність психолого-педагогічних методів та прийомів індивідуалізації корекційно-розвивального навчання, а саме: формування мотивації до навчання, розвиток пізнавальної сфери, розвиток самоконтролю. Подано рекомендації щодо організації навчальної діяльності школярів із розладами уваги в класі.Представлены различные подходы к изучению вопроса дифференциации и индивидуализации обучения учащихся с особыми образовательными потребностями в зарубежных исследованиях. Указано, что индивидуализация обучения предполагает дифференциацию учебного материала, разработку систем заданий различного уровня сложности и объема, создание системы мер по организации процесса обучения, который должен учитывать индивидуальные особенности каждого ученика. Определены психолого-педагогические условия индивидуализации при формировании мотивации к обучению у учащихся с особыми образовательными потребностями в инклюзивном классе. Рассмотрены направления процесса коррекционно-развивающего обучения указанных детей в инклюзивном классе, охватывающие составляющие учебной деятельности (мотивационный, операционный, смысловой), каждый из которых, помимо общих, имеет конкретную цель. Раскрыта сущность психолого-педагогических методов и приемов индивидуализации коррекционно-развивающего обучения, а именно: формирование мотивации к обучению, развитие познавательной сферы, развитие самоконтроля. Даны рекомендации по организации учебной деятельности школьников с расстройствами внимания в классе.This article addresses the issue of individualization of teaching students with special needs in inclusive classes. We give an overview of international research on differentiation and individualization of inclusion conclusions regarding implementation of the components of a standardized curriculum; educational purposes, adapted/modified curriculum and individual educational program for students with special educational needs. Determined that the established approaches to differentiating learning environment in terms of inclusion advisable to further the national practice of teaching children with special educational needs, projecting them on the features of the content, methods and techniques of teaching in secondary school. We describe the psychological and pedagogical conditions of pupils with special educational needs and their motivation to learn; recommendations for reducing negative emotional expressions and anxiety as factors that affect the overall performance and the process of knowledge acquisition in students with special needs during the learning process. Presented direction of cognitive areas related to the implementation of remedial developmental learning tasks that can be applied to the treatment program in a special school. Considered psychological mechanisms of self-control, and submitted recommendations on the organization of learning activities for students with attention debilities in class.
  Повний текст PDF - 111.639 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сак Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сак Т. Індивідуалізація навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі / Т. Сак // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 18-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського