Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Луценко І. 
Правові аспекти запровадження інклюзивної освіти в Україні / І. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 8-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_4
Розкрито законодавче та нормативно-правове підгрунтя запровадження інклюзивної освіти в Україні. Проаналізовано міжнародний досвід та сучасний стан розвитку цього виду освіти в нашій державі. Встановлено ступінь відповідності національного законодавства у галузі освіти міжнародним стандартам забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. Виявлено проблеми, які гальмують запровадження інклюзивного навчання в Україні, а саме: відсутність єдиної термінології з орієнтиром на соціальну модель інвалідності; неузгодженість між нормативно-правовими актами; неврегульованість питання щодо посади асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням; недостатнє кошторисне фінансування інклюзивної освіти. Визначено шляхи удосконалення механізмів державного управління інклюзивною освітою в Україні. Зосереджено увагу на перспективній і новітній формі організації дошкільної освіти − центрі розвитку дитини як ресурсному центрі для запровадження інклюзивної освіти, де акцент робиться не на контингент дітей, які можуть його відвідувати, а на освітніх послугах, які він надає. Наголошено, що навчально-реабілітаційні центри також мають стати ресурсними для надання інтегрованих послуг дітям з особливими освітніми потребами. Констатовано, що державна політика щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні формується відповідно до прийнятих міжнародних зобов’язань та нової філософії розуміння інвалідності в суспільстві.Раскрыта законодательная и нормативно-правовая основа внедрения инклюзивного образования в Украине. Проанализирован международный опыт и современное состояние развития данного вида образования в нашей стране. Установлена степень соответствия национального законодательства в области образования международным стандартам обеспечения права на образование детей с особыми образовательными потребностями. Выявлены проблемы, которые тормозят внедрение инклюзивного обучения в Украине, а именно: отсутствие единой терминологии с ориентиром на социальную модель инвалидности; несогласованность между нормативно-правовыми актами; неурегулированность вопроса о должности ассистента учителя общеобразовательного учебного заведения с инклюзивным обучением; недостаточное сметное финансирование инклюзивного образования. Определены пути совершенствования механизмов государственного управления инклюзивным образованием в Украине. Сосредоточено внимание на перспективной и новейшей форме организации дошкольного образования ‒ центре развития ребенка как ресурсном центре для внедрения инклюзивного образования, где акцент делается не на контингент детей, которые могут его посещать, а на образовательных услугах, которые он предоставляет. Отмечено, что учебно-реабилитационные центры также должны стать ресурсными для предоставления интегрированных услуг детям с особыми образовательными потребностями. Констатировано, что государственная политика в отношении обучения детей с особыми образовательными потребностями в Украине формируется в соответствии с принятыми международными обязательствами и новой философией понимания инвалидности в обществе.The article deals with the legal and regulatory basis for the implementation of inclusive education in Ukraine. Based on the system analysis of international experience as well as the current state of inclusive education in Ukraine. Revealed that government policy on education of children with special educational needs in Ukraine is formed in accordance with accepted international obligations and new philosophy of understanding the term of „disability” in society. In addition it’s been noted that the implementation of inclusive education should take place simultaneously in all levels of education, ensuring consistency and sustainability of the changes proposed.
  Повний текст PDF - 165.904 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Луценко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Луценко І. Правові аспекти запровадження інклюзивної освіти в Україні / І. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 8-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Луценко Інна Василівна (педагогічні науки)
  • Луценко Ірина Олексіївна (педагогічні науки)
  • Луценко Ірина Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського