Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Костенко Т. 
Теоретико-методичні аспекти вивчення естетичної компетентності дошкільників із порушеннями зору / Т. Костенко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 77-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_11
Висвітлено теоретичні питання вивчення естетичної компетенції дітей дошкільного віку. Визначено основні теоретико-методичні аспекти, які лежать в основі естетичної компетенції дошкільників із порушеннями зору. Проаналізовано науково-теоретичні підходи до вивчення естетичної компетенції: поліхудожній, полікультурний та партисипативний. Розкрито поняття компетенції та естетичної компетенції. Висвітлено види (образно-мовленнєвий, вербально-образний, образно-стильовий, стратегічний, продуктивно-образний) та рівні естетичної компетенції. Обгрунтовано змістові показники естетичної компетентності в когнітивній, емоційно-мотиваційній, природно-практичній сферах. Охарактеризовано систему принципів, що лежать в основі і новизні організації навчально-виховного процесу становлення естетичної компетенції старших дошкільників із порушеннями зору. Розглянуто завдання подальшого дослідження означеної проблеми.Освещены теоретические вопросы изучения эстетической компетенции детей дошкольного возраста. Определены основные теоретико-методические аспекты, лежащие в основе эстетической компетенции дошкольников с нарушениями зрения. Проанализированы научно-теоретические подходы к изучению эстетической компетенции: полихудожественный, поликультурный и партисипативный. Раскрыто понятие компетенции и эстетической компетенции. Освещены виды (образно-речевой, вербально-образный, образно-стилевой, стратегический, продуктивно-образный) и уровни эстетической компетенции. Обоснованы содержательные показатели эстетической компетентности в когнитивной, эмоционально-мотивационной, естественно-практической сферах. Охарактеризована система принципов, лежащих в основе и новизне организации учебно-воспитательного процесса становления эстетической компетенции старших дошкольников с нарушениями зрения. Рассмотрены задачи дальнейшего исследования этой проблемы.The article highlights the issue of forming multi-functional training core competencies of preschool children. Significant importance to the issue of a theoretical study of aesthetic competence of preschool children was draws. Defined its basic philosophical, pedagogical and psychological aspects, scientific and theoretical approaches to the study of aesthetic competence: box art, multicultural, participatory approaches. Opened the concept of competence and aesthetic competence covered species (figurative speech, verbal, figurative, figurative style, strategic, productive-shaped) and the level of aesthetic competence. The content index aesthetic competence in cognitive, emotional, motivational, natural areas and practical principles (principle of unity of development, education, training and rehabilitation of preschooler, the principle of equal conditions for realizing instincts, aptitudes, abilities, comprehensive development of every child, the principle of student-centered approach to the development of a preschooler, the principle of co-creation, the principle of syncretism). Delivered further problem of determining the aesthetic features of preschool children and the development of scientific and methodological principles of formation of aesthetic competence of preschool children with visual impairments.
  Повний текст PDF - 100.9 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Костенко Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Костенко Т. Теоретико-методичні аспекти вивчення естетичної компетентності дошкільників із порушеннями зору / Т. Костенко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 77-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Костенко Тетяна Павлівна (1965–) (медичні науки)
  • Костенко Тетяна Олександрівна (медичні науки)
  • Костенко Тетяна Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського