Наукова періодика України Антропологічні виміри філософських досліджень


Петрушкевич М. С. 
Релігійна комунікація у контексті медіа-культури / М. С. Петрушкевич // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2014. - Вип. 5. - С. 56-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2014_5_7
Визначено риси медіа-культури, які пов'язують її із масовою культурою та масовою комунікацією, найбільше впливають на загальні принципи функціонування релігійної масової комунікації. Мета дослідження - визначення системи навичок, рис масової людини, необхідних для користування медіа-культурою. Проведено поступовий аналіз медіа-культури, ЗМК та їх основних рис, розглянуто питання конструювання у цій культурі релігійної комунікації. Мас-медіа непомітно поступово формують зовнішній вигляд релігійної комунікації, особливо масової; вони адаптують релігійний дискурс до сучасних темпів передачі та сприйняття інформації. Сучасний віруючий одержує надзвичайно багато релігійної інформації найрізноманітнішого гатунку, на будь-яку тематику, пояснення будь-якого релігійного питання, що стосується будь-якої релігії. Духовне вдосконалення та релігійний розвиток, релігійна комунікація можливі лише тоді, коли споживач медіа-культури усвідомлює шляхи та бачить кінцеву мету такої комунікації за допомогою ЗМК. Поки що ці механізми досконало розроблені якраз у традиційній релігійній комунікації. Феноменами, що відображають кардинальні зміни у комунікативному середовищі є: медіатизація тіла та свідомості, нові практики опрацювання/читання інформації, феномен одночасного сприйняття великої кількості каналів інформації - однотипних чи різних. Рисами медіа-культури, які пов'язують її із масовою культурою і найімовірніше можуть впливати на сучасну релігійну комунікацію є: візуалізація, технічність, оперування великими об'ємами інформації, створення специфічної картини світу. Проаналізовані особливості медіа-культури надають змогу зробити висновки про необхідні риси, якими має володіти віруючий для успішної релігійної комунікації за допомогою сучасних мас-медіа. Це інтерактивність, постійний доступ до інформації, відповідний освітній рівень (технічний), конформність.
  Повний текст PDF - 994.15 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Петрушкевич М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Петрушкевич М. С. Релігійна комунікація у контексті медіа-культури / М. С. Петрушкевич // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2014. - Вип. 5. - С. 56-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2014_5_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Петрушкевич Марія Стефанівна (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського