Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Ящук І. 
Реалізація ідей трудознавства учнів шкіл України на початку ХХ століття / І. Ящук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 240-243. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_48
Розглянуто завдання освітньої політики в Україні на початку ХХ століття, принципи системи народної освіти, ідеї розвитку «нової школи». Зауважено, що структура навчання була зосереджена на працю, трудову діяльність школярів та вчителів. Для цього створювались шкільні кооперативи, які організовувались з метою кооперативного виховання через організацію різних форм трудової діяльності на основі самоуправління та самодіяльності. В статті на прикладі шкільного кооперативу Проскурівщини детально розкрито характеристику та особливості його діяльності, описані найбільш поширені види діяльності педагогічних працівників та школярів. Структура навчання була зосереджена на працю, трудову діяльність. В представленому матеріалі схарактеризовано «Кодекс законів про народну освіту в УРСР», в якому великого значення надавалось трудознавству.Рассмотрено задания образовательной политики в Украине в начале ХХ века, принципы системы народного образования, идеи развития «новой школы». Замечено, что структура образования была сосредоточена на труд, трудовую деятельность школьников и учителей. Для этого создавались школьные кооперативы, которые организовывались с целью кооперативного воспитания посредством организации различных форм трудовой деятельности на основе самоуправления и самодеятельности.В статье на примере школьного кооператива Проскуровщины подробно раскрыто характеристику и особенности его деятельности, описаны наиболее распространенные виды деятельности педагогов и школьников. Структура обучения была сосредоточена на труд, трудовую деятельность. В представленном материале охарактеризован «Кодекс законов о народном образовании в СССР», в котором большое значение надавалось трудознавству. Трудоведение определялось как воспитание в учащихся сознательного отношения ко всем трудовым процессам, уважения к производительному труду, развитие волевой деятельности, способностей и индивидуальных особенностей учащихся, сознательного отношения их к рационализации труда, правильное физическое воспитание.The tasks of educational policy in Ukraine at the beginning of the XXth century, the principles of the system of people’s education, the ideas of development of «new school» have been marked in the article. It is mentioned that the structure of education was directed to labor, labor activity of schoolchildren and their teachers. That is why school cooperative societies were formed. Their aim was cooperative education through organization of different forms of labor activity on the basis of self-government and amateurishness.In the article, by the example of school cooperative of Proskuriv region, the characteristic and peculiarities of its activity have been revealed in details, the most widespread kinds of activity of pedagogues and schoolchildren have been described.
  Повний текст PDF - 259.328 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ящук І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ящук І. Реалізація ідей трудознавства учнів шкіл України на початку ХХ століття / І. Ящук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 240-243. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_48.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ящук Інна Петрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського