Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Рідкодубська А. 
Альтруїзм як педагогічна категорія / А. Рідкодубська // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_28
Здійснено аналіз філософських, соціальних та психолого-педагогічних досліджень із проблеми розвитку ідеї альтруїзму. Встановлено, що поява терміну «альтруїзм» пов’язана з дослідженням егоїзму як соціального явища і була вперше запропонована О. Контом, який пояснював цей принцип ідеєю «Живи для інших». Під час розгляду суті особистої якості альтруїзму автором розкривається її визначення та аналізуються підходи різних вчених, пов’язаних із різноманітними акцентами на когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах альтруїзму. У філософії альтруїзм розуміють як категорію етики, що протиставляється егоїзму. У психології проблему альтруїзму вивчали в контексті морального розвитку як цілісну особистісну характеристику. На сьогодні термін «альтруїзм» пояснюють як моральний принцип, який передбачає безкорисливе служіння іншим людям та готовність до самозречення в імʼя їх блага. Осуществлен анализ философских, социальных и психолого-педагогических исследований по проблеме развития идеи альтруизма. Установлено, что появление термина «альтруизм» связано с исследованием эгоизма как социального явления и было впервые предложено О. Контом, который объяснял этот принцип идеей «Живи для других». Во время рассмотрения сути личных характеристик альтруизма автором раскрываются его определения и анализируются подходы различных ученых, связанных с различными акцентами на когнитивном, мотивационном и поведенческом компонентах альтруизма. В философии альтруизм понимают как категорию этики, которая протиставляется эгоизму. В психологии проблему альтруизма изучали в контексте морального развития как целостную личностную характеристику. На сегодня термин альтруизм объясняют как моральный принцип, который предполагает бескорыстное служение другим людям и готовность к самоотречению во имя их блага. The article examines the philosophical, social and psychological-pedagogical research on the development the idea of altruism. It is established that the introduction of the term «altruism» is associated with the study of selfishness as a social phenomenon and was first proposed by O. Comt, who explained this principle is the idea of «Live for others». During the consideration of the essence personal characteristics of altruism the author reveals his identify and analyze the approaches of various scientists associated with different emphasis on cognitive, motivational, and behavioral components of altruism.
  Повний текст PDF - 291.58 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Рідкодубська А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Рідкодубська А. Альтруїзм як педагогічна категорія / А. Рідкодубська // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_28.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського