Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Огороднійчук І. 
Сутність і структура поняття "правова компетентність" майбутніх інженерів / І. Огороднійчук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 117-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_24
Розглянуто сутність і структуру поняття «правова компетентність». Виокремлено складові правової компетентності, зокрема: ціннісно-орієнтаційна, регулятивно-поведінкова, комунікативна компетентність. Наведено рівні правової компетентності, а саме:повсякденний рівень (первинний), що виявляється у вчинках, діях згідно з логікою своєї правової компетенції, практичне застосування знань у правовому просторі та теоретичний рівень. Умовами формування правової компетентності майбутнього спеціаліста визначено пріоритетні цінності, мотиваційні настанови, правова культура держави, рівень правової освіти студентів, законність і правопорядок у сфері соціального оточення особистості. Виокремлено такі ключові якості, що входять до правової компетентності: адаптивну (що дозволяє адаптуватися в певному правовому просторі); комунікативну (здібність узгодження питань професійної діяльності з існуючим законодавством і правом); мовленнєву (означає здібність передавати і виражати інформацію у правовому аспекті); юридичну (формування умінь оперувати юридичними категоріями); соціокультурну (знання історії розвитку правової свідомості, права, закономірностей їх розвитку, зв’язки з іншими формами суспільної свідомості, особливості функціонування); прогностичну (здібність передбачати розвиток конкретної ситуації, бачити проблеми, що виникають, наслідки, і знаходити їх правильне рішення з точки зору законодавства); компенсаторну (вміння знаходити вихід із ситуації, відносно якої відсутні закони, які її визначають); навчально-пізнавальну (удосконалення загальнонавчальних навичок: працювати з книгою, учнями, документами, розуміти сенс законів, знати юридичну термінологію і вміти нею користуватися). Выделены составляющие правовой компетентности, а именно: ценностно-ориентационная, регулятивно- поведенческая, коммуникативная компетенция. Перечислены уровни правовой компетентности: повседневный уровень (первичный), который проявляется в поступках, действиях согласно с логикой своей правовой компетентности, практическое использование знаний в правовом пространстве и теоретический уровень. Условиями формирования правовой компетентности будущего специалиста являются приоритетные ценности, мотивационные установки, правовая культура государства, уровень правового образования студентов, законность и правопорядок в сфере социального окружения личности. Выделены ключевые качества, которые относятся к правовой компетентности: адаптивная (что позволяет адаптироваться в определённом правовом пространстве); коммуникационная (способность согласовывать вопросы профессиональной деятельности со существующим законодательством и правом); речевая (означает способность передавать и выражать информацию в правовом аспекте); юридическая (формирование умений оперировать юридическими категориями); социокультурная (знание истории развития правового сознания, права, закономерностей их развития, связи с другими формами общественного сознания, особенности фукционирования); социокультурная прогностическая (умение предвидеть развитие конкретной ситуации, видеть проблемы, которые появляются, последствия, и находить правильное их решение с точки зрения законодательства).Essence and structure of concept «Law competence» are examined in the article. The components of lawcompetence are outlined, in particular: value-orientation, communicative competence. The level of legal competence is shown, namely the everyday level (primary) that appears in the actions, actions in accordance with the logics of their legal competence, the practical application of knowledge in the law space and theoretical level. The conditions of formation of legal competence of the future specialist are the priority values, motivational guidelines, the law culture of the state, the level of law education of students, legality and law and order in the sphere of social environment of the individual. Such key qualities that belong to legal competence are highlighted: adaptive (that allows to adapt in certain legal space); communication (process matching matters of professional activity with existing legislation and law); law (impotent operate law categories); socio-cultural (knowledge of the history of consciousness, law, laws of their development, links with other forms of public consciousness, peculiarities of functioning); predictive (ability to foresee the development of a specific situation, see the problems that occur, the consequences, and finding them the right decision from the point of view of legislation).
  Повний текст PDF - 279.804 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Огороднійчук І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Огороднійчук І. Сутність і структура поняття "правова компетентність" майбутніх інженерів / І. Огороднійчук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 117-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Огороднійчук Ірина Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського