Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Лоза Т. 
Діагностика рівня готовності старших підлітків до самостійного життя в умовах дитячого будинку сімейного типу / Т. Лоза // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 92-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_19
Прослідковано досвід виховання дітей-сиріт у сімейних умовах доводить актуальність дослідження різних аспектів підготовки таких вихованців до самостійного життя після досягнення останніми старшого підліткового віку. На підставі емпіричного дослідження у даній статті наведено показники готовності вихованців дитячих будинків сімейного типу до самостійного життя за такими критеріями як: готовність до сімейного життя, соціальна компетентність та професійна готовність. Результати проведеної нами діагностики дозволяють зробити висновок щодо таких характеристик вихованців: індивідуально-психологічні особливості, рольові очікування та домагання, характерні тенденції поведінки у групі; поведінкові стереотипи та уявлення про сімейні відносини, відповідність соціального віку хронологічному, особливості самоактуалізації, рівень громадянської соціалізованості, сформованість системи термінальних цінностей, рівень професійної мотивації, характер емоційного відношення до процесу професійного становлення, відповідність наявних умінь схильностям респондентів. На основі проведеної авторської інтерпретації отриманих показників зроблено висновок про необхідність розробки форм та методів цілеспрямованої соціально-педагогічної підтримки таких вихованців з досягненням ними старшого-підліткового віку для підвищення ефективності їх підготовки до самореалізації у різних сферах самостійного життя. На основании эмпирического исследования приведены показатели готовности воспитанников детских домов семейного типа к самостоятельной жизни в соответствии с такими критериями как: готовность к семейной жизни, социальная компетентность и профессиональная готовность. Результаты проведенной нами диагностики позволяют сделать вывод о таких характеристиках воспитанников как: индивидуально-психологические особенности, ролевые ожидания и притязания, характерные тенденции поведения в группе; поведенческие стереотипы и представления о семейных отношениях, соответствие социального возраста хронологическому, особенности самоактуализации, уровень гражданской социализированности, сформированность системы терминальных ценностей, уровень профессиональной мотивации, характер эмоционального отношения к процессу профессионального становления, соответствие имеющихся умений склонностям респондентов. Education experience of children- orphans under the family conditions proves the topicality of study of different aspects of preparation of such pupils to independent life as soon as they reach older teen age. Based on empirical research in this article we have presented the indicators of readiness of pupils of family- type children's communities to independent living by the following criteria: readiness to family life, social competence and professional readiness. The results of the conducted diagnostics allow us to come to the conclusion about the following characteristics of the pupils: individual psychological characteristics, role expectations and demands, typical kinds of behavior in the group; behavioral stereotypes and conceptions about the family relationships, correspondence of social age to chronological one, peculiarities of self- actualization, level of civil socialization, state of readiness of the system of term values, the level of professional motivation, the character of emotional attitude to the process of professional formation, accordance of the available abilities to the respondents’ inclinations.
  Повний текст PDF - 233.698 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лоза Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лоза Т. Діагностика рівня готовності старших підлітків до самостійного життя в умовах дитячого будинку сімейного типу / Т. Лоза // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 17. - С. 92-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2014_17_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лоза Тетяна Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського