РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Наукова періодика України (1)
Технології та інновації в діяльності людини ери інформації: людина та ІКТ [Електронний ресурс]
Пошуковий запит: (<.>I=EJ000028<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 164
Представлено документи з 1 до 20
...
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Буров, О. Ю.

Технології та інновації в діяльності людини ери інформації: людина та ІКТ [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Технологии и инновации в деятельности человека эры информации: человек и ИКТ

Загл., сост. каталогизатором:

Technology and innovation in human activity of the information age: human and ICT


Наведено стислий огляд проектів, започаткованих Національним фондом науки США, які стосуються нових знань щодо інтеграції і спільного розвитку соціальних і технічних систем, мають потенціал для трансформування освіти/досліджень, покращання якості життя й економічного процвітання, а також повинні забезпечити випереджальний розвиток інформаційно-комунікативних технологій для всіх сфер діяльності людини: антропоцентрична комп'ютеризація, інтеграція інформації та інформатика, робастний інтелект, системи людина – кіберпростір, а також у двох перехресних технічних галузях – взаємодія людей та/або роботів, безпека і захист інформації.


Приведен краткий обзор проектов, начатых Национальным фондом науки США, которые касаются новых знаний по интеграции и совместном развитии социальных систем, имеют потенциал для трансформации науки/исследований, улучшения качества жизни и экономического процветания, а также должны обеспечить опережающее развитие информационно-комуникационных технологий для всех сфер деятельности человека: антропоцентрическая компьютеризация, интеграция информации и информатики, робастный интеллект, системы человек – киберпространство, а также двух перекрестных технических областей – взаимодействие людей и/или роботов, безопасность и защита информации.


In the article a brief overview of projects initiated by the U.S. National Science Foundation that related to new knowledge on integration and mutual development of social systems is proposed. The projects have a potential for transformation of science and researches, improvement of life quality and economy prosperity, as well as they should ensure outrunning development of information and communication technologies for all spheres of human activity: anthropocentric computerization, integration of information and informatics, robust intelligence, cyber-human systems, as well as two cross-technical areas - human and/or robots interaction, security and information protection.



НАДХОДЖЕННЯ:
Модель комп’ютерно орієнтованого навчального середовища формування полікультурної компетентності учня [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Іванюк, І. В.

Модель комп’ютерно орієнтованого навчального середовища формування полікультурної компетентності учня [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Модель компьютерно ориентированной учебной среды для формирования поликультурной компетентности ученика

Загл., сост. каталогизатором:

Model of computer-oriented learning environment for the formation of multicultural competence of student


Запропоновано й обгрунтовано авторську модель комп’ютерно орієнтованого навчального середовища формування полікультурної компетентності учнів. З’ясовано зміст поняття «полікультурна компетентність учня» й уточнено зміст основного поняття дослідження «комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище в умовах полікультурної освіти учнів». Охарактеризовано наукові підходи і принципи щодо формування полікультурної компетентності учнів. Виокремлено основні інструменти для забезпечення полікультурної освіти учнів у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі. Зроблено висновки, що побудована модель охоплює основні блоки, які забезпечують системність і послідовність навчально-виховного процесу в комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі для формування полікультурної компетентнoсті учня.


Представлена и обоснована авторская модель компьютерно ориентированной учебной среды для формирования поликультурной компетентности учащихся. Выяснено содержание понятия «поликультурная компетентность ученика» и уточнено содержание основного понятия исследования «компьютерно ориентированная учебная среда в условиях поликультурного образования учащихся». Охарактеризованы научные подходы и принципы, на которых базируется формирование поликультурной компетентности учащихся. Выделены основные инструменты для обеспечения поликультурного образования учащихся в компьютерно ориентированной учебной среде. Сделаны выводы, что представленная модель охватывает основные блоки, которые обеспечивают системность и последовательность учебно-воспитательного процесса в компьютерно ориентированной учебной среде для формирования поликультурной компетентности ученика.


The article presents the author's model of computer-oriented learning environment for the formation of a multicultural competence of pupils. It was found the content of "multicultural competence of students" and clarified the basic content of the study "computer-oriented learning environment in terms of multicultural education of pupils." Scientific approaches and principles that underpin the formation of a multicultural competence of pupils were characterized. The basic tools for provide multicultural education students in computer-oriented learning environment were highlighted. It is concluded that the present model includes the basic building blocks that provide consistency and coherence of the educational process in the computer-oriented learning environment for the formation of a multicultural competence of the student.



НАДХОДЖЕННЯ:
Актуальність застосування електронних соціальних мереж у роботі зі школярами, які мають функціональні обмеження [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Коваленко, В. В.

Актуальність застосування електронних соціальних мереж у роботі зі школярами, які мають функціональні обмеження [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Актуальность применения электронных социальных сетей в работе со школьниками, имеющими функциональные ограничения

Загл., сост. каталогизатором:

Relevance of electronic social networks application working with pupils with functional disabilities


Проаналізовано наукову літературу, законодавчі та нормативні документи щодо особливостей навчання школярів, які мають функціональні обмеження. Проаналізовано наукові публікації вітчизняних і зарубіжних учених щодо застосування електронних соціальних мереж у навчально-виховному процесі. Описано різновиди електронних соціальних мереж, які доцільно застосовувати у роботі зі школярами, зокрема, які мають функціональні обмеження. Визначено, що використання в навчально-виховному процесі електронних соціальних мереж частково вирішить проблеми школярів з функціональними обмеженнями, зокрема, у навчанні (виконанні домашніх завдань, залученні до участі у шкільних заходах, спілкуванні з однолітками й учителями тощо).


Осуществлен анализ научной литератури, законодательных и нормативных документов об особенностях обучения школьников, имеющих функциональные ограничения. Проанализированы научные публикации отечественных и зарубежных ученых по применению электронных социальных сетей в учебно-воспитательном процессе. Описаны разновидности электронных социальных сетей, которые целесообразно применять в работе со школьниками, в частности, которые имеют функциональные ограничения. Определено, что использование в учебно-воспитательном процессе электронных социальных сетей частично решит проблемы школьников с функциональными ограничениями, в частности, в обучении (выполнении домашних заданий, привлечении к участию в школьных мероприятиях, общении со сверстниками и учителями и т. д.).


In the article the scientific literature and government documents related to teaching pupils with functional disabilities is analyzed. There are considered the main concepts and terms regarding the problems of the study. Scientific publications of native and foreign researchers concerning application of electronic social networks in teaching and educational process are analyzed. It is described the types of electronic social networks appropriate to apply working with pupils, in particular, who have functional disabilities. It has been determined that the use of electronic social networks in teaching and educational process can help the pupils with functional disabilities in their study (doing homework, engage to participation in school activities, communication with peers and teachers, etc.).



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконання навчальних астрономічних спостережень на телескопах з віддаленим доступом [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Крячко, І. П.

Виконання навчальних астрономічних спостережень на телескопах з віддаленим доступом [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Выполнение учебных астрономических наблюдений на телескопах с удаленным доступом

Загл., сост. каталогизатором:

Educational astronomical observations on remote access telescopes


Запропоновано один зі шляхів вирішення суттєвої проблеми методики навчання астрономії в старшій загальноосвітній школі – організації виконання навчальних астрономічних спостережень. Нині такі спостереження можна виконувати з допомогою телескопів з віддаленим доступом. Застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і можливість працювати з телескопами-роботами дозволяє за умов профільного навчання організувати пізнавально-дослідницьку діяльність учнів у процесі навчання астрономії. Наведено стислий опис найвідоміших телескопів-роботів і приклад роботи з мережею телескопів з відкритим (без оплати) віддаленим доступом, яка створена науковцями й педагогами з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики в США.


Предложен один из путей решения существенной проблемы методики обучения астрономии в старшей общеобразовательной школе – организации выполнения учебных астрономических наблюдений. Сейчас такие наблюдения можно выполнять с помощью телескопов с удаленным доступом. Применение современных информационно-коммуникационных технологий и возможность работать с телескопами-роботами позволяет в условиях профильного обучения организовать познавательно-исследовательскую деятельность учащихся в процессе обучения астрономии. Приведено краткое описание наиболее известных телескопов-роботов и пример работы с сетью телескопов с открытым (бесплатным) удаленным доступом, которую создали ученые и педагоги Гарвард-Смитсоновского центра астрофизики в США.


The purpose of this article is to show the way of overcoming one of the major problems of astronomy teaching methods in upper secondary school – organization of educational astronomical observations. Nowadays it became possible to perform such observations on remote access telescopes. By using up-to-date informational and communicational technologies, having an opportunity to work with robotic telescopes allows us to organize a unique cognitive and research oriented activities for students while conducting their specialized astronomical studies. Below here is given a brief description of the most significant robotic telescopes and the way of the usage of open remote access telescopic network which was created by professors and scientists of Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, USA.



НАДХОДЖЕННЯ:
Підхід до організації і проведення шкільного навчального фізичного експерименту [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Лаврова, А. В.

Підхід до організації і проведення шкільного навчального фізичного експерименту [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Подход к организации и проведению школьного учебного физического эксперимента

Загл., сост. каталогизатором:

Approach to organizing and conducting school educational physical experiment


Зазначено, що сучасний підхід до ефективного проведення фізичного експерименту полягає у комбінуванні реального і віртуального експериментів з використанням нових технологій навчання для формування ключових і предметних компетентностей учнів. Лише вміле поєднання комп'ютерних технологій і традиційних методів викладання фізики дадуть бажаний результат: високий рівень засвоєння знань з фізики й усвідомлення їх практичного застосування. Розглянуто підхід до організації і проведення навчального фізичного експерименту, використовуючи комп’ютерно орієнтовані засоби навчання. Цей підхід розширює можливості експерименту як виду наочності і джерела знань і включає наступні етапи: підготовчий, проведення натурного фізичного експерименту, висновки. Сучасне програмне забезпечення автоматизує збір, обробку та систематизацію даних, що економить час і сили учнів. У цілому це дозволяє зосередити їхню увагу на фізичній суті досліджуваного явища.


Отмечено, что современный подход к эффективному проведению физического эксперимента заключается в комбинировании реального и виртуального экспериментов с использованием новых технологий обучения для формирования ключевых и предметных компетентностей учащихся. Только умелое сочетание компьютерных технологий и традиционных методов преподавания физики дадут желаемый результат: высокий уровень усвоения знаний по физике и осознание их практического применения. Рассмотрен подход к организации и проведению учебного физического эксперимента, используя компьютерно ориентированные средства обучения. Данный подход расширяет возможности эксперимента как вида наглядности и источники знаний и включает следующие этапы: подготовительный; проведения натурного физического эксперимента, выводы. Современное программное обеспечение автоматизирует сбор, обработку и систематизацию данных, экономит время и силы учащихся. В целом это позволяет сосредоточить их внимание на физической сути изучаемого явления.


The modern approach to the effective realization of physical experiment is to combine the real and virtual experiments using new learning technologies for the formation of students’ key and subject competencies. Only a skillful combination of computertechnology and traditional methods of teaching physics give the desired result: a high level of learning in physics and understanding of their practical application. This paper considers the approach to the organization and holding of educational physical experiment using computer-oriented learning tools. This approach extends the experiment as a kind of visibility and knowledge sources and includes the following steps: preparation; full-scale physical experiments; conclusions. Modern software automatesthe collection, processing and systematization of data, saves time and effort of students. In general, you can focus their attention on the physical nature of the phenomenon under study.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання проектної діяльності в розрізі застосування інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях географії [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Надтока, О. Ф.

Використання проектної діяльності в розрізі застосування інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях географії [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Использование проектной деятельности в разрезе применения информационно-коммуникационных технологий на занятиях географии

Загл., сост. каталогизатором:

The use of project activities in the context of the application of information and communication technologies at the geography lessons


Висвітлено питання використання інформаційного середовища в проектній діяльності на заняттях географії. Приділено увагу інноваційній складовій ІКТ. Висвітлено основні напрямки застосування ІКТ на заняттях географії. Показано, що спільна діяльність учителя й учнів у процесі засвоєння навчального матеріалу сприяє формуванню ключових і предметної (географічної) компетентностей. Проаналізовано оптимальність поєднання ІКТ і технології міні-проектів у навчальному процесі. Розкрито алгоритм застосування проектної діяльності на заняттях географії і виокремлено предметні особливості навчання на діяльнісній основі.


Освещены вопросы использования информационной среды в процессе исполнения мини-проектов на уроках географии. Уделено внимание инновационной составляющей ИКТ. Освещены основные направления применения ИКТ на занятиях географии. Показано, что совместная деятельность учащихся в процессе усвоения учебного материала способствует формированию ключевых и предметной (географической) компетенций. Проанализированы оптимальность совмещения ИКТ и технологи мини-проектов в учебном процессе. Раскрыт алгоритм применения проектной деятельности на занятиях географии и выделены предметные особенности обучения на деятельностной основе.


The article highlights the use of the information environment in the project activities at the geography lessons. Attention is paid to innovative ICT component. The basic directions of using ICT at the geography lessons are highlighted. It is shown that a joint activity of students in the process of learning contributes to a key and objective (geographical) competence. The optimal combination of ICT and technology of mini-projects in the educational process are analyzed. The practical significance ofthis publication is to demonstrate the algorithm of using the project activity at the geography lessons and to point out the subject peculiarities of activity-based teaching.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вдосконалення змісту дисципліни «Організаційна інформатика» з використанням мережних технологій [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Вдовичин, Т. Я.

Вдосконалення змісту дисципліни «Організаційна інформатика» з використанням мережних технологій [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Усовершенствование содержания дисциплины «Организационная информатика» с использованием сетевых технологий

Загл., сост. каталогизатором:

Improvement of the content of discipline "Organizatinal informatics" using networking technologies


Зауважено, що актуальним завданням навчання бакалаврів інформатики є формування знань і вмінь, а також професійних навичок у контексті майбутньої кваліфікації «фахівець з інформаційних технологій». Навчальна дисципліна «Організаційна інформатика» є базовим курсом для бакалаврів інформатики, поєднує в собі фундаментальні поняття, способи їх подальшого застосування в різних дисциплінах, підтримує міжпредметні зв’язки впродовж усього процесу навчання студентів. Висвітлено особливості навчання «Організаційної інформатики» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти напряму підготовки «Інформатика» у Дрогобицькому державному педагогічному університеті ім. І. Франка з використанням мережевих технологій відкритої освіти. Зазначено мету й завдання цієї дисципліни, проаналізовано зміст лекційного курсу, тематику лабораторного практикуму, практичних завдань, самостійної діяльності студентів. Визначено знання і вміння, якими повинні оволодіти майбутні фахівці після проходження курсу «Організаційна інформатика».


Отмечено, что актуальной задачей обучения бакалавров информатики является формирование знаний и умений, а также профессиональных навыков в контексте будущей квалификации «специалист по информационным технологиям». Учебная дисциплина «Организационная информатика» является базовым курсом для бакалавров информатики, сочетает в себе фундаментальные понятия, способы их дальнейшего применения в различных дисциплинах, поддерживает межпредметные связи в течение всего процесса обучения студентов. Рассмотрены особенности обучения «Организационной информатике» для студентов первого (бакалаврского) уровня высшего образования направления подготовки «Информатика» в Дрогобычском государственном педагогическом университете им. Ивана Франко с использованием сетевых технологий открытого образования. Указаны цель и задачи данной дисциплины, проанализировано содержание лекционного курса, тематику лабораторного практикума, практических задач, самостоятельной деятельности студентов. Определены знания и умения, которыми должны овладеть будущие специалисты после прохождения курса «Организационная информатика».


A relevant task of informatics bachelor education is to form and develop knowledge and professional skills in the context of their future profession as "Specialist in Information Technologies." Discipline "Organizational Informatics" is a basic coursefor bachelors in computer science. The course combines the fundamental concepts and methods, supports interdisciplinary communication throughout the process of students’ learning. This article focuses on highlighting peculiarities of "Organizational Informatics" course for students of the first (bachelor) level of higher education in field of "Informatics *" study using open education network technologies in Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko. In the article there is stated the purpose and objectives of this discipline, analyzed the content of lectures, laboratory works, practical tasks, independent students’ activity. The knowledge and skills which future professionals must master after studying "Organizational Informatics"are described.



НАДХОДЖЕННЯ:
Стратегія впровадження вільного програмного забезпечення в процес підготовки вчителів математики, фізики та інформатики [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Величко, В. Є.

Стратегія впровадження вільного програмного забезпечення в процес підготовки вчителів математики, фізики та інформатики [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Стратегия внедрения свободного программного обеспечения в процесс подготовки учителей математики, физики и информатики

Загл., сост. каталогизатором:

Implementation strategy of free software in the process of preparation of teachers of mathematics, physics and computer science


Зазначено, що інформаційні процеси в суспільстві спонукають освіту до перегляду форм і методів навчання, яке передбачає використання широких дидактичних можливостей інформаційно-комунікаційних технологій. Не менш значущою в цьому контексті є проблема підготовки фахівців, які здатні використовувати сучасні можливості інформаційних технологій. Підготовка висококваліфікованого вчителя можлива тільки за умови використання в його навчанні передових технологій, які охоплюють весь спектр існуючих можливостей. Аналіз програмного забезпечення супроводу навчальної діяльності студентів ВНЗ показав недостатнє використання в освітньому процесі цілого класу програмного забезпечення – вільного програмного забезпечення. Для вирішення цієї проблеми запропоновано стратегію впровадження вільного програмного забезпечення у підготовці вчителів математики, фізики та інформатики.


Отмечено, что информационные процессы в обществе побуждают образование к пересмотру форм и методов обучения, предусматривающего использование широких дидактических возможностей информационно-коммуникационных технологий. Не менее значима в этом контексте проблема подготовки специалистов, которые способны использовать современные возможности компьютерной техники. Подготовка высококвалифицированного учителя возможна только при условии использования в его обучении передовых технологий, которые охватывают весь спектр существующих возможностей. Анализ используемого в образовании программного обеспечения показал недостаточное использование в образовательном процессе целого класса программного обеспечения - свободного программного обеспечения. Для решения этой проблемы предложена стратегия внедрения свободного программного обеспечения при подготовке учителей математики, физики и информатики.


Information processes in the society encourage the formation of a revision of the forms and methods of learning; involve the use of didactic capabilities of information and communication technologies in teaching. No less important in this context, theproblem of professionals training who are able to use modern possibilities of computer technology. Training of highly qualified teachers is only possible using advanced technologies that cover the entire range of existing opportunities. The analysis usedin the formation of the software has showed insufficient use of a whole class of software - free software in the educational process. To overcome this problem, the proposed implementation strategy of free software in the preparation of teachers of mathematics, physics and computer science is proposed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтегрована система комп’ютерної підтримки університетського менеджменту [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Косіюк, М. М.

Інтегрована система комп’ютерної підтримки університетського менеджменту [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Интегрированная система компьютерной поддержки университетского менеджмента

Загл., сост. каталогизатором:

Integrated computer support of university management


Розглянуто питання комп’ютерної підтримки університетського менеджменту для підвищення ефективності навчального закладу і якості підготовки фахівців. Запропоновано модульну інформаційну систему на базі вільного програмного забезпечення, яка забезпечує вирішення завдань збору, обробки, зберігання та ефективного використання інформації у процесі діяльності університету. На основі узагальнення досвіду розробки і практичного використання інтегрованої інформаційної системи «Електронний університет» у Хмельницькому національному університеті розроблено рекомендації для побудови системи комп’ютерної підтримки університетського менеджменту.


Рассмотрены вопросы компьютерной поддержки университетского менеджмента для повышения эффективности учебного заведения и качества подготовки специалистов. Предложена модульная информационная система на базе свободного программного обеспечения, которая обеспечивает решение задач сбора, обработки, хранения и эффективного использования информации в процессе деятельности университета. На основе обобщения опыта разработки и практического использования интегрированной информационной системы «Электронный университет» в Хмельницком национальном университете разработаны рекомендации для построения системы компьютерной поддержки университетского менеджмента.


In the article the computer support of university management is considered to improve the efficiency of the institution and the quality of training. A modular information system based on free software that provides a solution to problems of data collection, processing, storage and efficient use of information in university activities is offered. On the basis of generalization of experience of development and practical use of the integrated informative system "Electronic University" in the KhmelnitskyNational University the recommendations for the construction of the system of computer support of university management are formed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Набуття навичок аудіювання за допомогою веб-орієнтованої методики вивчення іноземних мов [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Коцюба, Р. Б.

Набуття навичок аудіювання за допомогою веб-орієнтованої методики вивчення іноземних мов [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Обретение навыков аудирования с помощью web-ориентированной методики изучения иностранных языков

Загл., сост. каталогизатором:

Listening skills acquisition by using web based methodology for foreign languages learning


Досліджено використання веб-орієнтованої методики у вивченні іноземної мови. Визначено, яку роль наразі відіграють різні стратегії аудіювання. Детально охарактеризовано класифікацію стратегій навчання, аудіювання і застосування комп’ютерно орієнтованих засобів у процесі вивчення іноземної мови. У ході аналізу багатьох досліджень визначено фактори, які впливають на стратегію аудіювання. Використання стратегій аудіювання істотно допомагає студентам у вивченні іноземної мови. На базі Тернопільського державного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського досліджено стратегії навчання, аудіювання та застосування комп’ютерно орієнтованих засобів у процесі вивчення іноземної професійної медичної лексики майбутніми лікарями.


Исследовано использование веб-ориентированной методики в процессе изучения иностранного языка. Определено, какую роль играют различные стратегии аудирования. Подробно охарактеризовано классификацию стратегий обучения, аудирование и применение компьютерно ориентированных средств в процессе изучения иностранного языка. В ходе анализа многих исследований определены факторы, которые влияют на стратегию аудирования. Использование стратегий аудирования существенно помогает студентам в изучении иностранного языка. На базе Тернопольского государственного медицинского университета им. И. Я. Горбачевского исследованы стратегии обучения, аудирование и применения компьютерно ориентированных средств в процессе изучения иностранного профессиональной медицинской лексики будущими врачами.


The article presents Web-based CALL methods used in the study of foreign language. It is defined the role played by different strategies of listening. Classification of the strategies is described in details. The factors that affect the strategy of listening are defined through analysis of many researches. Using listening strategies helps students in foreign languages learning significantly. On the example of I. Ya. Horbachevskyy Ternopil State Medical University. it has been explored the strategies for professional foreign languages learning by future doctors.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зарубіжний і вітчизняний досвід інтеграції хмарних технологій у педагогічний процес вищого навчального закладу [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Хміль, Н. А.

Зарубіжний і вітчизняний досвід інтеграції хмарних технологій у педагогічний процес вищого навчального закладу [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Зарубежный и отечественный опыт интеграции облачных технологий в педагогический процесс высшего учебного заведения

Загл., сост. каталогизатором:

Foreign and domestic experience of integrating cloud computing into pedagogical process of higher educational establishments


Узагальнено зарубіжний і вітчизняний досвід інтеграції хмаринних технологій у педагогічний процес ВНЗ. Визначено переваги і недоліки впровадження цих технологій, виявлено особливості їх застосування студентами і викладачами ВНЗ, зроблено огляд програмних продуктів, створених провідними IT компаніями для впровадження хмаринних обчислень у систему вищої освіти, таких як Microsoft for Education, Google Apps for Education та Amazon AWS Educate. Наведено приклади конкретних видів, методів і форм навчальної і науково-дослідницької діяльності з використанням хмаринних сервісів.


Обобщен зарубежный и отечественный опыт интеграции облачных технологий в педагогический процесс высшего учебного заведения. Выявлены преимущества и недостатки внедрения этих технологий, особенности их применения студентами и преподавателями ВУЗ, сделан обзор программных продуктов, созданных ведущими IT компаниями для внедрения облачных вычислений в систему высшего образования, таких как Microsoft for Education, Google Apps for Education и Amazon AWS Educate. Приведены примеры конкретных видов, методов и форм учебной и научно-исследовательской деятельности с использованием облачных сервисов.


In the present article foreign and domestic experience of integrating cloud computing into pedagogical process of higher educational establishments (H.E.E.) has been generalized. It has been stated that nowadays a lot of educational services are hosted in the cloud, e.g. infrastructure as a service (IaaS), platform as a service (PaaS) and software as a service (SaaS). The peculiarities of implementing cloud technologies by H.E.E. in Ukraine and abroad have been singled out; the products developed by the leading IT companies for using cloud computing in higher education system, such as Microsoft for Education, Google Apps for Education and Amazon AWS Educate have been reviewed. The examples of concrete types, methods and forms of learning and research work based on cloud services have been provided.



НАДХОДЖЕННЯ:
Реалізація функцій електронного деканату засобами платформи Moodle [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Щербина, О. А.

Реалізація функцій електронного деканату засобами платформи Moodle [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Реализация функций электронного деканата средствами платформы Moodle

Загл., сост. каталогизатором:

Implementation of functions of electronic dean's office using platform Moodle


Зауважено, що упровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) дозволяє успішніше й оперативніше вирішувати завдання планування, організації, проведення і контролю навчального процесу, які, зазвичай, здійснюються деканатом. Показано, як функції електронного деканату можуть бути реалізовані в системі управління навчанням Moodle з використанням загальнодоступних плагінів. Розглянуто способи збору, обробки та узагальнення оперативних відомостей щодо успішності студентів. Запропоновано метод запису студентів на курси з використанням механізму мета-курсів і контингентів, що дозволяє значно скоротити обсяг робіт з адміністрування сайту.


Отмечено, что внедрение информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) позволяет более успешно и оперативно решать задачи планирования, организации, проведения и контроля учебного процесса, которые обычно осуществляются деканатом. Показано, как функции электронного деканата могут быть реализованы в системе управления обучением Moodle с использованием общедоступных плагинов. Рассмотрены способы сбора, обработки и обобщения оперативной информации об успеваемости студентов. Предложен метод записи студентов на курсы с использованием механизмов мета-курсов и глобальных групп, позволяющий значительно сократить объем работ по администрированию сайта.


The introduction of information and communication technologies (ICT) allows to more effectively and efficiently solve planning and organization tasks, as well as implementation and monitoring of educational process, which are usually handled by the dean's office. The article shows how the functions of electronic dean's office can be implemented in Moodle learning management system using public plugins. In particular, the methods for collection, processing and generalization of operational informationabout students’ performance are considered. A method of students’ enrollment is offered. The method uses the meta courses and cohorts mechanisms, which allow significantly reduce the amount of work for site administration.



НАДХОДЖЕННЯ:
Пошук, отримання й аналіз даних в освіті: сучасний стан і перспективи розвитку [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Ковальчук, Ю. О.

Пошук, отримання й аналіз даних в освіті: сучасний стан і перспективи розвитку [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Поиск, извлечение и анализ данных в образовании: современное состояние и перспективы развития

Загл., сост. каталогизатором:

Data mining in education: current state and perspectives of development


Розглянуто основні завдання (класифікація і регресія, пошук асоціативних правил, кластеризація) і принципи роботи базових алгоритмів Data Mining у контексті їх використання для різноманітних досліджень у галузі освіти, що є предметом відносно нового самостійного напряму Educational Data Mining. Наведено дані про найпопулярніші теми досліджень у рамках цього напряму, окреслено перспективи його розвитку. Стаття розрахована на фахівців, які займаються дослідженнями в галузі освіти на різних рівнях, особливо тих, хто причетний до використання систем електронного навчання, але мало знайомий із цим напрямом аналізу даних.


Рассмотрены основные задачи (классификация и регрессия, поиск ассоциативных правил, кластеризация) и принципы работы базовых алгоритмов Data Mining в контексте их использования для различных исследований в области образования, являющихся предметом относительно нового самостоятельного направления Educational Data Mining. Приведены данные о наиболее популярных темах исследований в рамках данного направления, обозначены перспективы его развития. Статья рассчитана на специалистов, которые занимаются исследованиями в области образования на различных уровнях, особенно тех, кто причастен к использованию систем электронного обучения, но мало знаком с этим направлением анализа данных.


The main tasks (classification and regression, association rules, clustering) and the basic principles of the Data Mining algorithms in the context of their use for a variety of research in the field of education which are the subject of a relatively new independent direction Educational Data Mining are considered. The findings about the most popular topics of research within this area as well as the perspectives of its development are presented. Presentation of the material is illustrated by simple examples. This article is intended for readers who are engaged in research in the field of education at various levels, especially those involved in the use of e-learning systems, but little familiar with this area of data analysis.



НАДХОДЖЕННЯ:
Методи та програмні засоби дослідження валідності тестових результатів для груп тестованих з певними індивідуальними особливостями [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Лісова, Т. В.

Методи та програмні засоби дослідження валідності тестових результатів для груп тестованих з певними індивідуальними особливостями [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Методы и программные средства исследования валидности тестовых результатов для групп тестируемых с определенными индивидуальными особенностями

Загл., сост. каталогизатором:

Methods and software for research of the validity of test results for the tested groups with certain individual characteristics


Зауважено, що необхідною умовою наявності упередженого оцінювання за деяким тестом є диференційоване функціонування завдань цього тесту щодо різних груп учасників тестування. Викладено ідеї деяких статистичних методів виявлення диференційованого функціонування завдань, розроблених у рамках основних підходів до моделювання результатів тестування: за допомогою таблиць спряженості, регресійних моделей, багатовимірних моделей та моделей сучасної теорії тестів IRT (Item Response Theory). Розглянуто методи Мантель - Ханзеля, логістичної регресії, SIBTEST та метод відношення правдоподібності. Вказано особливості й умови застосування кожного методу. Проведено огляд існуючих безкоштовних програмних засобів, у яких реалізовано ці методи. На прикладі реальних даних проведено їх порівняння Вказано на доцільність використання кількох методів одночасно з метою зменшення ризику помилкових висновків.


Отмечено, что необходимым условием наличия предвзятого оценивания некоторым тестом является дифференцированное функционирование заданий этого теста в отношении различных групп участников тестирования. Изложены идеи некоторых статистических методов выявления дифференцированного функционирования заданий, разработанных в рамках основных подходов к моделированию результатов тестирования: с помощью таблиц сопряженности, регрессионных моделей, многомерных моделей и моделей современной теории тестов IRT (Item Response Theory). Рассмотрены методы Мантель - Ханзеля, логистической регрессии, SIBTEST и метод отношения правдоподобия. Указаны особенности и условия применения каждого метода. Проведен обзор существующих бесплатных программных средств, в которых реализованы данные методы. На примере реальных данных проведено их сравнение. Указано на целесообразность использования нескольких методов одновременно с целью уменьшения риска ошибочных выводов.


The necessary condition for the presence of biased assessment by some test is differential item functioning in different groups of test takers. The ideas of some statistical methods for detecting Differential Item Functioning are described in the given article. They were developed in the framework of the main approaches to modeling test results: using contingency tables, regression models, multidimensional models and models of Item Response Theory. The Mantel-Haenszel procedure, logistic regression method, SIBTEST and Item Response Theory Likelihood Ratio Test are considered. The characteristics of each method and conditions of their application are specified. Overview of existing free software tools implementing these methods is carried out. Comparisons of these methods are conducted on the example of real data. Also notes that it is appropriate to use several methods simultaneously to reduce the risk of false conclusions.



НАДХОДЖЕННЯ:
Загальні підходи до використання електронних систем відкритого доступу у науково-педагогічних дослідженнях [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Новицька, Т. Л.

Загальні підходи до використання електронних систем відкритого доступу у науково-педагогічних дослідженнях [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Общие подходы к использованию электронных систем открытого доступа в научно-педагогических исследованиях

Загл., сост. каталогизатором:

General approaches to open access electronic systems using in scientific and pedagogical researches


Розглянуто електронні системи відкритого доступу, до яких відносять електронні бібліотеки, електронні журнальні та інформаційно-аналітичні системи. Досліджено функціональні можливості електронних систем відкритого доступу. На основі аналізу науково-педагогічних досліджень виділено основні підходи до використання користувачами електронних бібліотек і загальні підходи до використання електронних систем відкритого доступу. Досліджено типи пошуків, які можуть застосовуватися користувачами в електронних бібліотеках. Наведено приклади наукометричних та інформаційно-аналітичних систем. Виділено основні переваги Google Scholar.


Рассмотрены электронные системы открытого доступа, к которым относят электронные библиотеки, электронные журнальные и информационно-аналитические системы. Исследованы функциональные возможности электронных систем открытого доступа. На основе анализа научно-педагогических исследований выделены основные подходы к использованию пользователями электронных библиотек и общие подходы к использованию электронных систем открытого доступа. Исследованы типы поисков, которые могут применяться пользователями в электронных библиотеках. Приведены примеры наукометрических и информационно-аналитических систем. Выделены основные преимущества Google Scholar.


In the article the electronic open access systems, which include digital libraries, electronic tables and analytical systems are considered. There is investigated the functionality of electronic systems of open access. Based on the analysis of scientific and educational research it is highlighted the main approaches to the use of digital library and general approaches to the use of electronic systems of open access. The types of searches that can be used by users of electronic libraries are investigated. There are presented the examples of scientometric and analytical systems as well as the main advantages of Google Scholar.



НАДХОДЖЕННЯ:
Information and communication competency development in education system: modern studies and prospects [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Ovcharuk, O. V.

Information and communication competency development in education system: modern studies and prospects [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Развитие информационно-коммуникационной компетентности в системе образования: современные исследования и перспективы

Загл., сост. каталогизатором:

Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності в системі освіти: сучасні дослідження та перспективи


The article shows the results of international and Ukrainian experience on the development of information and communication competency of secondary education process participants, based on research and scientific achievements of academic staff of the Comparative Studies Department for Information and Education Innovations of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine. The main obstacles for school teachers towards the formation of computer-based learning process are underlined. The article justifies actuality, significance and necessity for creation, development and evaluation of the ICT competency in education, as well as it further investigation in order to make substantial recommendations on the improvement ofeducation system.


Представлены результаты анализа международного и отечественного опыта развития информационно-коммуникационной компетентности участников учебного процесса в общеобразовательных учебных заведениях, которые вошли в основные научные статьи сотрудников отдела компаративистики информационно-образовательных инноваций Института информационных технологий и средств обучения Национальной академии педагогических наук Украины. Выделены основные препятствия для учебных заведений и учителей на пути создания компьютерно-ориентированной учебной среды. Обосновано, что формирование, развитие и оценка ИК-компетентности участников образовательного процесса являются актуальными вопросами, требующими дальнейших исследований для предоставления рекомендаций по направлениям совершенствования системы образования в условиях информационного общества.


Представлено результати аналізу міжнародного та вітчизняного досвіду щодо розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учасників навчального процесу в ЗНЗ, які увійшли до основних наукових доробків співробітників відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України. Виокремлено основні перешкоди для навчальних закладів та вчителів на шляху створення комп’ютерно орієнтованого навчального середовища. Обгрунтовано, що формування, розвиток та оцінювання ІК-компетентності учасників навчально-виховного процесу є актуальними питаннями, що потребують подальших досліджень для надання рекомендацій щодо напрямків удосконалення системи освіти в умовах інформаційного суспільства.



НАДХОДЖЕННЯ:
ІКТ для дослідницьких робіт старшокласників: принципи проектування, напрями застосування, досвід використання [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Буров, О. Ю.

ІКТ для дослідницьких робіт старшокласників: принципи проектування, напрями застосування, досвід використання [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

ИКТ для исследовательских работ старшеклассников: принципы проектирования, направления и опыт использования

Загл., сост. каталогизатором:

ICT for high school students’ researches: design principles, trends and experience of use


Розглянуто принципи та технологію проектування ІКТ для дослідницьких робіт у школі, що включає дві підсистеми – оцінювання інтелектуальних здібностей і відбір учнів до інтелектуальних професій та моделювання когнітивної і перцептивної діяльності в умовах дії різних чинників (зовнішніх і внутрішніх). Наведено опис психологічних тестів, що використовуються в запропонованій ІКТ. Розглянуто приклад побудови учнівських дослідницьких проектів у сфері природничо-математичних наук на базі експериментального дослідження із застосуванням розробленої ІКТ: виявлення впливу сонячної активності та геомагнітного поля на фізіологічний стан і когнітивну діяльність, зв’язок хронотипу й успішності навчання старшокласників, виникнення біфуркацій у швидкості виконання когнітивних задач. Одержані учнями результати демонструють можливість виконання таким шляхом не тільки дослідницьких проектів навчального характеру, але й проведення реальних наукових досліджень з одержанням нових знань у галузі математики, фізики, психології, медицини та фізіології.


Рассмотрены принципы и технология проектирования ИКТ исследовательских работ в школе, включающей две подсистемы – оценки интеллектуальных способностей и отбор учащихся к интеллектуальным профессиям, а также моделирования когнитивной и перцептивной деятельности в условиях воздействия различных факторов (внешних и внутренних). Проведено описание психологических тестов, используемых в предложенной ИКТ. Рассмотрен пример построения ученических исследовательских проектов в сфере естественно-математических наук на базе экспериментального исследования с применением разработанной ИКТ: выявление влияния солнечной активности и геомагнитного поля на физиологическое состояние и когнитивную деятельность, связь хронотипа и успешности обучения старшеклассников, возникновение бифуркаций в скорости выполнения когнитивных задач. Полученные учащимися результаты демонстрируют возможность выполнения таким путем не только исследовательских проектов учебного характера, но и проведения реальных научных исследований с получением новых знаний в области математики, физики, психологии, медицины и физиологии.


The article describes the principles of ICT design and technology for research in high school, including two subsystems - assessment of intellectual abilities and the selection of students for the intellectual professions, as well as the modeling of cognitive and perceptual activity in the conditions of influence of various factors (internal and external). The description of the psychological tests used in the proposed ICT has been given. It is described an example of student research projects in thefield of natural and mathematical sciences on the basis of experimental studies using the developed ICT: identifying the effect of solar activity and geomagnetic field on a physiological state and cognitive performance, communication chronotype and success of high school students learning, appearance of bifurcation in the performance of cognitive tasks rate. These results demonstrated the students' ability to perform using this ICT not only the research training projects, but also the field research to yield new knowledge in mathematics, physics, psychology, medicine and physiology.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтерактивна дошка як засіб підвищення пізнавальної активності й ефективності навчання на уроках інформатики [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Ганашок, А. І.

Інтерактивна дошка як засіб підвищення пізнавальної активності й ефективності навчання на уроках інформатики [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Интерактивная доска как средство повышения познавательной активности и эффективности обучения на уроках информатики

Загл., сост. каталогизатором:

Interactive board as a means of increasing cognitive activity and effective learning at computer science lessons


Надано теоретичне обгрунтування використання інтерактивних засобів як провідних у технології розвивального навчання в організації уроків інформатики. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти проблеми формування творчої, інформаційно компетентної особистості. Визначено ефективні способи і методи формування інформаційно-комунікаційного середовища шляхом використання інтерактивних технологій і мультимедійних засобів навчання. Розроблено інтерактивні вправи в програмі SMART Notebook, спрямовані на формування інтересу і підвищення пізнавальної активності учнів до предмету. Здійснено експериментальну перевірку ефективності використання розробленої системи інтерактивних вправ і проведення уроків інформатики з використанням smart-технологій.


Дано теоретическое обоснование интерактивного подхода, как одного из ведущих в технологии развивающего обучения при организации уроков информатики. Рассмотрены психолого-педагогические аспекты проблемы формирования творческой, информационно компетентной личности. Определены эффективные способы и методы формирования информационно-коммуникационной среды путем использования интерактивных технологий и мультимедийных средств обучения. Разработаны интерактивные типы уроков и упражнения в программе SMART Notebook, направленные на формирование интереса и повышение познавательной активности учащихся к предмету. Осуществлена экспериментальная проверка эффективности использования разработанной системы интерактивных форм уроков по информатике.


The paper presents the theoretical substantiation of interactive approach as one of the leading in the technology of developmental education while preparing the informatics lessons. There were considered psychological and pedagogical aspects in formation of creative, informative competent person. Effective ways and methods of formation of information-communication environment through the use of interactive technologies and multimedia training are determined, as well as developed types of interactive lessons and exercises in the program SMART Notebook, aimed at creating interest and increasing cognitive activity of students to the subject. It has been done an experimental verification of efficiency of the developed system of interactive forms of lessons on informatics.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання віртуальної електронної дошки як засобу організації кооперативної діяльності учнів [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Десятов, Д. Л.

Використання віртуальної електронної дошки як засобу організації кооперативної діяльності учнів [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Использование виртуальной электронной доски как средства организации кооперативной деятельности учащихся

Загл., сост. каталогизатором:

Virtual electronic whiteboard usage as a tool for organization of students’ cooperative activity


Визначено сутність і переваги організації кооперативного навчання учнів із використанням мережевих технологій. Встановлено співвідношення і взаємозв’язок між кооперативним і колаборативним навчанням. Розкрито дидактичний потенціал віртуальної електронної дошки (ВЕД) як засобу організації кооперативної діяльності учнів. Наведено приклади навчальних завдань, які можуть виконувати учні з використанням ВЕД. Окреслено основні вимоги, яким повинна відповідати електронна дошка, для організації кооперативної діяльності учнів. Описано дидактичні проблеми, які можна вирішувати з використанням ВЕД у процесі кооперативного навчання учнів.


Определена сущность и преимущества кооперативного обучения учащихся с использованием сетевых технологий. Указано соотношение и взаимосвязь между кооперативным и колаборативным обучением. Раскрыт дидактический потенциал виртуальной электронной доски (ВЭД) как средства организации кооперативной деятельности учащихся. Приведены примеры учебных заданий, которые учащиеся могут выполнять с использованием ВЭД. Названы основные требования, которым должна соответствовать электронная доска для организации кооперативной деятельности учащихся. Перечислены дидактические проблемы, которые можно решить с использованием ВЭД в процессе кооперативного обучения учащихся.


In this article the essence and advantages of organization of students’ cooperative learning via usage of network technologies is defined. The correlation and relationship between cooperative and collaborative learning are pointed out. The didactic potential of virtual electronic whiteboard (further – VEW, author’s note) as a tool of organization of students’ cooperative learning is revealed. The examples of learning tasks which can be completed by students with the usage of a VEW are given. The mainrequirements which a VEW has to meet for organization of students’ cooperative learning are stated. The article describes the didactic problems that can be solved via usage of a VEW in students’ cooperative learning.



НАДХОДЖЕННЯ:
Педагогічний експеримент щодо сформованості полікультурної компетентності учня в умовах комп’ютерно орієнтованого навчального середовища [Електронний ресурс]
REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name=IMG/REF&P21DBN=REF&Z21ID=&Image_file_name= 

Іванюк, І. В.

Педагогічний експеримент щодо сформованості полікультурної компетентності учня в умовах комп’ютерно орієнтованого навчального середовища [Електронний ресурс]

Загл., сост. каталогизатором:

Педагогический эксперимент уровня сформированной поликультурной компетентности ученика в условиях компьютерно ориентированной учебной среды

Загл., сост. каталогизатором:

Pedagogical experiment on formation of student multicultural competency under conditions of computer-oriented learning environment


Наведено результати експериментальної перевірки рівнів сформованості полікультурної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів за умов комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища. Визначено критерії для оцінювання рівня сформованості полікультурної компетентності учнів у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі. Зроблено висновок, що проведений педагогічний експеримент підтвердив робочу гіпотезу дослідження: підвищення рівня сформованості полікультурної компетентності учнів у комп'ютерно-орієнтованому навчальному середовищі може бути досягнуто через педагогічно доцільне і науково обгрунтоване застосування змісту, форм та засобів комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища за умов полікультурної освіти в навчально-виховному процесі.


Представлены результаты экспериментальной проверки уровней сформированной поликультурной компетентности учащихся общеобразовательных учебных заведений в условиях компьютерно-ориентированной учебной среды. Определены критерии оценки уровня сформированной поликультурной компетентности учащихся. Сделан вывод, что проведенный педагогический эксперимент подтвердил рабочую гипотезу исследования: повышение уровня сформированной поликультурной компетентности учащихся в компьютерно-ориентированной учебной среде может быть достигнуто через педагогически целесообразное и научно обоснованное применение содержания, форм и средств компьютерно-ориентированной учебной среды в условиях поликультурного образования в учебно-воспитательном процессе.


The article presents the results of experimental verification of the levels of multicultural competency of students in terms of computer-oriented learning environment. Pedagogical experiment is held by the author in the research "Development of computer-oriented learning environment in the term of multicultural education students in the European Union." It was found the content of "multicultural competency of students" and clarified the basic content of the study "computer-oriented learning environment in terms of multicultural education of pupils." A scientific theories, approaches and principles for the formation of multicultural competence of students in terms of computer-based learning environment identified. Described criteria for evaluation ofmulticultural competency levels of students in computer-oriented learning environment. It is concluded that the pedagogic al experiment confirmed the working hypothesis of the study: raising the level of multicultural competency formation of students in computer-oriented learning environment can be achieved through pedagogically effective and scientifically justified use of content, form and means of computer-oriented learning environment in multicultural education in the educational process.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського