РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70619<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2004


Розглянуто питання мово- та літературознавства, культурології, педагогіки і психології, методики викладання іноземних мов, інформатики. Висвітлено лінгвістичні основи формування електронної лексичної картотеки. Проаналізовано національно-культурну специфіку дейксису в українській, російській та англійській мовах, синтагматику модальних первинних фонологічних одиниць в ініціальних консонантних групах давньоанглійської мови, а також лексико-стилістичні особливості перекладу модерністської літератури в українській діаспорі. Розглянуто проблеми дозвілля школярів як чинник фахової підготовки вчителя, навчання основ інформаційних технологій в процесі підготовки вчителів іноземних мов. Розкрито мотиваційний фактор використання комп'ютерних технологій у навчанні студентів-філологів іншомовного писемного мовлення.


Рассмотрены вопросы языковедения и литературоведения, культурологии, педагогики и психологии, методики преподавания иностранного языка, информатики. Освещены лингвистические основы формирования электронной лексической картотеки. Проанализированы национально-культурная специфика дейксиса в украинском, русском и английском языках, синтагматика модальных первичных фонологических единиц в инициальных консонантных группах древнеанглийского языка, а также лексико-стилистические особенности перевода модернистской литературы в украинской диаспоре. Рассмотрены проблемы досуга школьников как фактор профессиональной подготовки учителя, обучения основам информационных технологий в процессе подготовки учителей иностранных языков. Раскрыт мотивационный фактор использования компьютерных технологий в обучении студентов-филологов иноязычной письменной речи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2001


Розглянуто генетичні, типолого-семантичні та когнітивно-прагматичні парадигми у мовознавстві. Висвітлено сучасні технології навчання іноземних мов. Проаналізовано методичні стратегії використання нових технологій навчання. Визначено педагогічні, психологічні та культурологічні засади розвитку освіти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2001


Висвітлено питання мовознавства у генетичних, типолого-семантичних і когнітивно-прагматичних парадигмах. Описано лексико-семантичні засоби зв'язності тексту байки. Розкрито структурні особливості поліномів на основі матеріалу іспанської мови XII - XVII ст. Розглянуто питання літературознавства у соціокультурних, філософсько-когнітивних та постмодерністських парадигмах. Проаналізовано педагогічні, психологічні та культурологічні основи розвитку освіти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2002


Розглянуто мовознавство у генетичних, типолого-семантичних та когнітивно-прагматичних парадигмах, лексику - в історико-етимологічних, семантико-функціональних та лінгвокогнітивних парадигмах, лексику і граматику - в когнітивних, семіотичних та етнолінгвістичних парадигмах, граматику - у комунікативно-семантичних та функціонально-прагматичних парадигмах. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку слів з вільним фонемним варіюванням дифтонгів як прояв динаміки вимовної норми. Описано комунікативно-прагматичні особливості паузи. Наведено характеристику англійських економічних термінів-запозичень у сучасній французькій мові. Висвітлено особливості термінотворення у сфері менеджменту та маркетингу на матеріалі англомовних періодичних видань. Розкрито специфіку кореневих морфем сербської та хорватської науково-фантастичної лексики, взаємодію словотвірних метонімії та метафори. Викладено основні підходи до вивчення складного речення в синхронії та діахронії, когнітивний підхід у навчанні англійської мови науковців, а також педагогічні, психологічні та культурологічні основи розвитку освіти. Розглянуто особливості сучасної дидактичної системи у вищих закладах освіти.


Рассмотрены языковедение в генетических, типолого-семантических и когнитивно-прагматических парадигмах, лексика - в историко-этимологических, семантико-функциональных и лингвокогнитивных парадигмах, лексика и грамматика - в когнитивных, семиотических и этнолингвистических парадигмах, грамматика - в коммуникативно-семантических и функционально-прагматических парадигмах. Проанализированы современные тенденции развития слов со свободным фонемным варьированием дифтонгов как проявление динамики нормы произношения. Описаны коммуникативно-прагматические особенности паузы. Приведена характеристика английских экономических терминов-заимствований в современном французском языке. Освещены особенности терминообразования в сфере менеджмента и маркетинга на материале англоязычных периодических изданий. Раскрыты специфика корневых морфем сербской и хорватской научно-фантастической лексики, взаимодействие словообразовательных метонимии и метафоры. Изложены основные подходы к изучению сложного предложения в синхронии и диахронии, когнитивный подход в обучении английскому языку ученых, а также педагогические, психологические и культурологические основы развития образования. Рассмотрены особенности современной дидактической системы в высших учебных заведениях.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2005


Проаналізовано особливості персоналізації як актуалізаційної категорії диктуму. Розглянуто питання про волоську колонізацію українських Карпат, становлення парадигматичної системи консонантних кінакем від спільноіндоєвропейської прамови до сучасної німецької мови. Описано концептуально-мовну модель композитної посесивної номінації особи на основі субстантивних композитів-бахуврихі сучасної англійської мови, словотвірні та семантичні моделі квантитативних одиниць. Висвітлено функціонально-прагматичні особливості зоосенізмів в англійській та українській мовах. Розкрито лінгвокогнітивні аспекти створення культурного тезауруса.


Проанализированы особенности персонализации как актуализационной категории диктума. Рассмотрены вопросы о волошской колонизации украинских Карпат, становлении парадигматической системы консонантных кинакем от общеиндоевропейского праязыка к современному немецкому языку. Представлены концептуально-языковая модель композитной посессивной номинации личности на основе субстантивных композитов-бахуврихи современного английского языка, словообразовательные и семантические модели квантитативных единиц. Освещены функционально-прагматические особенности зоосенизмов в английском и украинском языках. Раскрыты лингвокогнитивные аспекты создания культурного тезауруса.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2005


Розглянуто питання амбівалентності зоонімічної метафорики та символіки в мовно-культурній парадигмі християнства. Висвітлено концептуальні засади формування термінологічних денотатів у галузі німецькомовної науково-технічної термінології, становлення системи приголосних фонем датської мови. Наведено результати дослідження інтонації в контексті когнітивно-дискурсивної парадигми сучасної лінгвістичної науки. Проаналізовано механізми формування загальнонаукових значень англійських дієслів. Визначено прагматичну спрямованість контекстуальних синонімів. Викладено функціонально-комунікативні характеристики системи футуральних видо-часових форм турецької мови.


Рассмотрены вопросы амбивалентности зоонимической метафорики и символики в языково-культурной парадигме христианства. Освещены концептуальные основы формирования терминологических денотатов в области немецкоязычной научно-технической терминологии, становление системы согласных фонем датского языка. Приведены результаты исследования интонации в контексте когнитивно-дискурсивной парадигмы современной лингвистической науки. Проанализированы механизмы формирования общенаучных значений английских глаголов. Определена прагматическая направленность контекстуальных синонимов. Представлены функционально-коммуникативные характеристики системы футуральных видо-временных форм турецкого языка.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2006


Розглянуто питання застосування лінгвокультурних критеріїв оцінки мовних фактів як передумову нормативно-дискурсивного опису. Проаналізовано художній образ як засіб вираження суб'єктивної модальності драматургічного тексту. Висвітлено джерела формування абстрактних концептів у мовній картині світу, а також мовний, лінгвокультурологічний і фразеологічний аспекти стилістичних особливостей усталених порівнянь за матеріалами німецької та української мов. Визначено взаємодію немовленнєвої комунікації за змістовою та комунікативною структурою діалогічного тексту, структуру та семантику метафор сучасної української газетно-журнальної періодики. Розкрито проблему інваріантності-варіативності в межах функціонально-семантичного поля аспектуальності в турецькій, російській та українській мовах.


Рассмотрены вопросы применения лингвокультурных критериев оценки языковых фактов как предпосылку нормативно-дискурсивного описания. Проанализирован художественный образ как средство выражения субъективной модальности драматургического текста. Освещены источники формирования абстрактных концептов в языковой картине мира, а также языковый, лингвокультурологический и фразеологический аспекты стилистических особенностей упроченных сравнений по материалам немецкого и украинского языков. Определены взаимодействие неязыковой коммуникации по содержательной и коммуникативной структурах диалогического текста, структура и семантика метафор современной украинской газетно-журнальной периодики. Раскрыта проблема инвариантности-вариативности в границах функционально-семантического поля аспектуальности в турецком, русском и украинском языках.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2006


Проаналізовано функціонально-семантичні особливості модальності в турецькій та українській мовах. Розглянуто конверсію як основний спосіб утворення відіменникових дієслів та віддієслівних іменників в англійській мові, розподіл дієслів за кількістю реалізованих значень та словоформ у наукових текстах. Описано структуру концепту "колір" та особливості його мовленнєвого втілення в художніх фотизмах за матеріалами американських поетичних текстів ХХ ст. Визначено шляхи виміру ефективності когнітивного підходу до навчання іншомовної фахової лексики.


Проанализированы функционально-семантические особенности модальности в турецком и украинском языках. Рассмотрены конверсия как основной способ образования отсуществительных глаголов и отглагольных существительных в английском языке, распределения глаголов по количеству реализованных значений и словоформ в научных текстах. Описаны структура концепта "цвет" и особенности воплощения речи в художественных фотизмах по материалам американских поэтических текстов ХХ ст. Определены пути измерения эффективности когнитивного подхода к обучению иноязычной специальной лексики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2007


Висвітлено проблему внутрішньої структури фонеми в класичній фонології. Проаналізовано особливості функціонування ознакових слів в англомовних текстах Євангелія. Наведено емотивні характеристики лексичних одиниць сучасної німецької мови. Розглянуто питання лексикографічного тлумачення денотативного аспекту значення німецьких адвербіальних фразеологізмів. Визначено напрями семантичного розвитку фразеологізмів у німецькій мові. Викладено результати дослідження апелятивів та антропонімів християнського походження в романській орнітомії.


Освещена проблема внутренней структуры фонемы в классической фонологии. Проанализированы особенности функционирования признаковых слов в англоязычных текстах Евангелия. Приведены эмотивные характеристики лексических единиц современного немецкого языка. Рассмотрены вопросы лексикографического толкования денотативного аспекта значения немецких адвербиальных фразеологизмов. Определены направления семантического развития фразеологизмов в немецком языке. Изложены результаты исследования апелятивов и антропонимов христианского происхождения в романской орнитомии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Мова, освіта, культура: наукові парадигми і сучасний світ. – К., 2007


Висвітлено проблеми розкладності фонеми у структурній лінгвістиці, опису поля модальності в сучасній лінгвістиці. Розкрито специфіку лінгвістичного підходу до тексту як одиниці комунікації. Визначено семантико-словотвірні типи праслов'янських діалектизмів слов'янських мов. Проаналізовано статус і місце предикативних прислівників у сучасному мовознавстві. Описано особливості семантики складних допустово-протиставних речень зі значенням інтенсивності, способи сегментації та квантифікації субстанцій навколишнього світу в різноструктурних мовах.


Освещены проблемы раскладываемости фонемы в структурной лингвистике, описания поля модальности в современной лингвистике. Раскрыта специфика лингвистического подхода к тексту как единице коммуникации. Определены семантико-словообразовательные типы праславянских диалектизмов славянских языков. Проанализированы статус и место предикативных наречий в современном языковедении. Описаны особенности семантики сложных допустимо-противительных предложений со значением интенсивности, способы сегментации и квантификации субстанций окружающего мира в разноструктурных языках.



НАДХОДЖЕННЯ:
Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО Київського національного лінгвістичного університету

Головний редактор:

Артемчук Г. І.

Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО Київського національного лінгвістичного університету. – К., 2008


Проаналізовано особливості лексико-семантичного розподілу віддієслівних іменників і відіменникових дієслів та їх співвідношення у британських газетних текстах. Наведено методичні рекомендації щодо організації навчання студентів економічних спеціальностей англійської фахової лексики. Визначено облігаторність і факультативність компонентів валентної моделі дієслів мовлення сучасної чеської літературної мови. Розглянуто питання кореляції національних і запозичених елементів у сучасній українській терміносистемі екобіотехнології. Розкрито аспекти адвербіалізації іменників у сучасній українській мові.


Проанализированы особенности лексико-семантического распределения отглагольных существительных и отсуществительных глаголов и их соотношение в британских газетных текстах. Приведены методические рекомендации по организации обучения студентов экономических специальностей английской профессиональной лексике. Определены облигаторность и факультативность компонентов валентной модели глаголов речи современного чешского литературного языка. Рассмотрены вопросы корреляции национальных и заимствованных элементов в современной украинской терминосистеме экобиотехнологии. Раскрыты аспекты адвербиализации существительных в современном украинском языке.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Артемчук Г. І.
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського