РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
30-й сонет Шекспіра в перекладі Д. Паламарчука (до проблеми перетворення поетичного тексту)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70151<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3211
Представлено документи з 1 до 20
...

Пермінова, А. О.

30-й сонет Шекспіра в перекладі Д. Паламарчука (до проблеми перетворення поетичного тексту)


Зроблено порівняльний аналіз 30-го сонета В. Шекспіра з перекладом Д. Паламарчука, зважаючи на форму, зміст та естетичне враження. Введено поняття "переклад-перестворення" та на основі аналізу зроблено висновок: такий переклад є перестворенням.


Сделан сравнительный анализ 30-го соннета В. Шекспира с переводом Д. Паламарчука. Анализ произведен на трех уровнях: формы, содержания и эстетического впечатления, производимого на читателя. Введено понятие "перевод-пересоздание", к которому, согласно проведенному исследованию, и относится анализируемый соннет в переводе Д. Паламарчука.


The article gives a comparative analysis of Shakespeare's sonnet 30 and its translation into Ukrainian, made by D. Palamarchuk. The analysis is carried out on three levels: that of the form, contents and the aesthetic impression, made on the reader. The author of the article suggests a new term - translation-re-creation, to which, according to the analysis, belongs the sonnet in D. Palamarchuk's translation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Агіографічні традиції у прозі Наталени Королевої (на матеріалі оповідання "Свята Христина (її життя та діла)")

Голубовська, І. В.

Агіографічні традиції у прозі Наталени Королевої (на матеріалі оповідання "Свята Христина (її життя та діла)")


Проаналізовано авторські способи художнього осмислення житійних традицій у малій прозі Наталени Королевої.


Проанализировано авторские способы художественного осмысления житийных традиций в малой прозе Наталены Королевой.


The article analyses the author's means of literary understanding of life traditions in Natalena Koroleva's small prose.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ад'єктивація та субстантивація синтаксичних одиниць у сучасній англійській мові

Єнікєєва, С. М.

Ад'єктивація та субстантивація синтаксичних одиниць у сучасній англійській мові


Досліджено один з проявів функціональної трансорієнтації лінгвальних одиниць у сучасній англійській мові - лексикалізацію синтаксичних конструкцій. Вивчення семантичних, морфологічних та синтаксичних особливостей складних слів синтаксичного типу дає підставу стверджувати, що функціональними проявами лексикалізації синтаксичних одиниць є їх субстантивація та ад'єктивація.


Исследовано одно из проявлений функциональной трансориентации языковых единиц в современном английском языке - лексикализация синтаксических единиц. Изучение семантических, морфологических и синтаксических особенностей сложных слов синтаксического типа даёт основание для утверждения о том, что функциональными проявлениями лексикализации синтаксических единиц являются субстантивация и адъективация.


The аrticle deals with the problem of lexicalization of syntactic units as one of the ways of functional trans-orientation of lexemes in Modern English. Our research of semantic, morphological and syntactic properties of the English lexicalized syntactic units has led us to the conclusion that lexicalization is functionally realized in their substantivation and adjectivation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аксіологічний підхід до інтеграції мистецьких дисциплін у контексті гуманітаризації вищої освіти

Тарасенко, Г. С.

Аксіологічний підхід до інтеграції мистецьких дисциплін у контексті гуманітаризації вищої освіти


Обгрунтовано плідність маловивчених аксіологічних механізмів інтеграції мистецьких дисциплін у світлі сучасних освітніх пріоритетів.


Обоснована плодотворность малоизученных аксиологических механизмов интеграции искусствоведческих дисциплин в свете современных образовательных приоритетов.


The article highlights the effectiveness of axeological mechanisms of integration of Art Criticism Disciplines considering modern educational priorities.



НАДХОДЖЕННЯ:
Актуальні проблеми розвитку неології (на матеріалі сучасної англійської мови)

Левицький, А. Е.

Актуальні проблеми розвитку неології (на матеріалі сучасної англійської мови)


Окреслено актуальні проблеми неології на сучасному етапі розвитку мовознавства.


Определены актуальные проблемы неологии на современном этапе развития языкознания.


The article focuses upon the perspectives on neology in present-day linguistics.



НАДХОДЖЕННЯ:
Актуальні тенденції у підготовці майбутніх соціальних педагогів до соціально-педагогічного супроводу сімей

Шанскова, Т. І.

Актуальні тенденції у підготовці майбутніх соціальних педагогів до соціально-педагогічного супроводу сімей


Проаналізовано особливості соціального супроводу сімей та його складової частини -соціально-педагогічного супроводу. Висвітлено особливості підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціально-педагогічного супроводу сімей у вищих навчальних закладах.


Проанализированы особенности социального сопровождения семей и его составляющей части - социально-педагогического сопровождения. Охарактеризованы особенности подготовки будущих социальных педагогов к социально-педагогическому сопровождению семей в высших учебных заведениях.


The article analizes the pecularities of family social counselling and social-pedagogical counselling as its constituent. The author highlights the pecularities of the university training of future social instructors for social-pedagogical counsellingof families.



НАДХОДЖЕННЯ:
Америка і світ після "11 вересня" та англійська мова

Зацний, Ю. А.

Америка і світ після "11 вересня" та англійська мова


На основі теоретичних та періодичних видань останніх років проаналізовано лексико-фразеологічні інновації англійської мови, які відображають наслідки міжнародного тероризму останніх років і боротьби з ним, розкрито деякі нові словотворчі моделі і засоби.


На основании теоретических и периодических изданий последних лет проанализированы лексико-фразеологические инновации английского языка, отражающие последствия международного терроризма последних лет и борьбы с ним, раскрыты некоторые новые словообразовательные модели и средства.


The article analyzes the English vocabulary replenishment in the wake of 9/11 and war on terror military campaigns. Some consideration is also given to the new trends in the English word-formation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз міжособистісної взаємодії у ситуації конфлікту: літературний огляд

Костюшко, Ю. О.

Аналіз міжособистісної взаємодії у ситуації конфлікту: літературний огляд


Проаналізовано чинники, що визначають характер міжособистісної взаємодії суб'єкта у ситуації конфлікту.


Проанализированы основные факторы, которые определяют характер межличностного взаимодействия субъекта в ситуации конфликта.


Factors are analyzed which determine the character of interpersonal relations in the situation of a conflict.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз особливостей мовленнєвої домінанти мовної особистості матері (на матеріалі сучасної англійської мови)

Хименко, С. А.

Аналіз особливостей мовленнєвої домінанти мовної особистості матері (на матеріалі сучасної англійської мови)


The article focuses on the analysis of language personality of mother and its discourse dominant.



НАДХОДЖЕННЯ:
Антропокомпоненти іронічно-оцінного висловлювання

Волощук, І. І.

Антропокомпоненти іронічно-оцінного висловлювання


Проаналізовано причетність антропокомпонентів до вираження іронічної оцінки. Об'єктами іронічної оцінки можуть бути: адресант (самооцінка), адресат (прямий і непрямий), нейтральний об'єкт чи ситуація, які несуть на собі відбиток інтелектуально-емоційного ставлення до них з боку комунікантів. Іронічна оцінка спрямовується на емоційний вплив (як позитивний, так і негативний) на самого мовця або на партнера по комунікації.


Проанализирована причастность антропокомпонентов к выражению иронической оценки. Объектами иронической оценки могут выступать: адресант (самооценка), адресат (прямой и косвенный), нейтральный объект или ситуация, несущие отпечаток интеллектуально-эмоционального отношения к ним коммуникантов. Ироническая оценка направлена на эмоциональное влияние (как положительное, так и отрицательное) на говорящего, или на партнера по коммуникации.


The author analyzes the ability of anthropological components to express ironical evaluation. As objects of ironical evaluation can serve: sender (self estimation), addressee (direct and indirect), neutral object or situation, marked by intellectual-emotional speakers' attitude. Ironical evaluation is directed at emotional influence (both positive and negative) upon the speaker or his communicative partner.



НАДХОДЖЕННЯ:
Артикль у газетному заголовку та його текстотворча функція

Мосієнко, О. В.

Артикль у газетному заголовку та його текстотворча функція


Розглянуто вплив артикля або його відсутність у заголовку на організаційну структуру газетної статті.


Рассмотрено, как артикль или его отсутствие влияет на организационную структуру газетной статьи.


The paper deals with the article or zero article in the newspaper headlines and the way it influences the structure of the newspaper article.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бідність як фактор тероризму

Сухачов, С. Я.

Бідність як фактор тероризму


Досліджено механізм детермінації бідності як соціально-економічного, політичного, духовного феномену, його вплив на виникнення, поширення й екскалацію тероризму, який набув статусу самостійного військового і політичного фактору в глобальному вимірі.


Исследован механизм детерминации бедности как социально-экономического, политического, духовного феномена, его влияние на возникновение, распространение и эскалацию терроризма, который приобрел статус самостоятельного военного и политического фактора в глобальном измерении.


The article analyses the mechanism of determining poverty as a social, economic, political and spiritual phenomenon causing the emergence and escalation of terrorism which has acquired the status of an independent military and political factor in a global range.



НАДХОДЖЕННЯ:
Взаємодія стилістичних засобів при створенні портретних характеристик у творах Френсіса С. Фіцджеральда

Омецинська, О. В.

Взаємодія стилістичних засобів при створенні портретних характеристик у творах Френсіса С. Фіцджеральда


Проаналізовано взаємодію стилістичних засобів під час створення портретних характеристик у творах Ф. С. Фіцджеральда, визначено роль цієї взаємодії для створення неповторних образів та надання індивідуальності стилю автора.


Проанализировано взаимодействие стилистических средств при создании портретных характеристик в произведениях Ф. С. Фицджеральда, определена роль этого взаимодействия для создания неповторимых образов и для придания индивидуальности стилю автора.


The article deals with the analysis of cooperation of stylistic means in the process of creating portrait characteristics (on the basis of the works by F. S. Fitzgerald), it defines the importance of this cooperation for creation of unique images and adding individuality to the author's style.



НАДХОДЖЕННЯ:
Взаємозв'язок лексико-семантичних та граматичних категорій англійського дієслова

Жуковська, В. В.

Взаємозв'язок лексико-семантичних та граматичних категорій англійського дієслова


Досліджено міжрівневі відносини у мові. За допомогою спеціальних статистичних методів встановлено залежність між семантикою дієслова та його частотою вживання у певній моделі граматичної сполучуваності.


Исследованы межуровневые отношения в языке. С помощью специальных статистических методов установлена зависимость между семантикой глагола и частотой его употребления в определённой модели грамматической сочетаемости.


The article studies interrelation between the language levels. With the help of special statistical methods the interdependence between semantics of the verb and its frequency in a particular model of grammatical combinabilty was established.



НАДХОДЖЕННЯ:
Взаємозв'язок радикального націоналізму й релігійного фанатизму: ідейне підгрунтя та соціальні наслідки

Бережко, К. О.

Взаємозв'язок радикального націоналізму й релігійного фанатизму: ідейне підгрунтя та соціальні наслідки


Висвітлено проблему визначення місця і ролі релігійного та національного фактора за умов розвитку сучасного тероризму. Відзначено взаємозв'язок релігійного фанатизму та радикального націоналізму і введено цілком нове поняття "релігійного націоналізму". Звернено увагу на необхідність під час вивчення сутності тероризму врахування релігійних мотивів скоєних актів насильства.


Освещена проблема определения места и роли религиозного и национального фактору в процессе развития современного терроризма. Отмечена взаимосвязь религиозного фанатизма и радикального национализма и вводится целиком новое понятие "религиозного национализма". Также показана необходимость в изучении сущности терроризма учитывать религиозные мотивы совершенных актов насилия.


The paper deals with the problem of place and role of religious and national factors in the process of modern terrorism development. The link between religious fanatism and radical nationalism is pointed out and a completely new notion of "religions nationalism" is introduced. The necessity of considering the religious motives in committing acts of violence in studying the essence of terrorism is shown.



НАДХОДЖЕННЯ:
Визначення пріоритетних напрямів розвитку освітніх інновацій за допомогою методу прогнозного графа

Даниленко, Л. І.

Визначення пріоритетних напрямів розвитку освітніх інновацій за допомогою методу прогнозного графа


Розкрито сутність і технологію одного з активних методів пошуку інноваційних ідей - методу прогнозного графа, з застосуванням якого визначено пріоритетний напрям розвитку освітніх інновацій, що діють у системі загальної середньої освіти України.


Раскрыта сущность и технология одного из активных методов поиска инновационной идеи - метода прогнозного графа, в результате его применения определено приоритетное направление развития образовательных инноваций, которые действуют в системе среднего образования Украины.


The essence and technology of one of active methods of innovative idea search - a predication graph method are revealed in this article, as a result of its application the priority direction of educational innovations development which operate in system of secondary education of Ukraine is defined.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання автентичних науково-публіцистичних іншомовних текстів при навчанні англійської мови студентів неспеціальних факультетів як засобу формування навичок вивчаючого читання

Кравець, О. Є.

Використання автентичних науково-публіцистичних іншомовних текстів при навчанні англійської мови студентів неспеціальних факультетів як засобу формування навичок вивчаючого читання


Доведено необхідність створення підручників з іноземної мови з відбіркою сучасних науково-публіцистичних текстів для студентів немовних факультетів вищих навчальних закладів. Обгрунтовано шляхи природної мотивації роботи з автентичними науково-публіцистичними текстами. Запропоновано приклад заняття з англійської мови на фізико-математичному факультеті з використанням автентичних текстів з астрономії, метою якого є формування навичок вивчення тексту.


Доказана необходимость создания учебников по иностранному языку с подборкой современных научно-публицистических текстов для студентов неязыковых факультетов высших учебных заведений. Обоснованы способы естественной мотивации работы с аутентичными научно-публицистическими текстами. Предложен пример занятия по английскому языку на физико-математическом факультете с использованием аутентичных научно-публицистических текстов по астрономии, основной целью которого является формирование умений изучающего чтения.


The article analyses the necessity of creation English textbooks, which include modern science popular texts for students of non-linguistic faculties of institutions of higher learning. The ways of natural motivation of work with authentic science popular texts are substantiated. A new technology of using authentic science popular texts as a means of reading skills formation at all stages is suggested.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання автентичних скоромовок як засобу формування іншомовної фонетичної компетенції учнів початкової школи

Березенська, Л. І.

Використання автентичних скоромовок як засобу формування іншомовної фонетичної компетенції учнів початкової школи


Розглянуто сучасні технології навчання фонетики на прикладі використання німецьких скоромовок за певним алгоритмом опрацювання даного автентичного матеріалу на початковому ступені навчання.


Рассмотрены современные технологии обучения фонетики на примере использования немецких скороговорок по определённому алгоритму отработки данного аутентичного материала на младшем этапе обучения.


The article focuses on the algorithm and technologies of teaching Pronunciation to Young Learners through authentic tongue-twisters.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання автентичних текстів як засобу формування професійної компетенції у студентів соціально-психологічного факультету на старшому етапі вивчення іноземної мови

Памірська, Л. Ю.

Використання автентичних текстів як засобу формування професійної компетенції у студентів соціально-психологічного факультету на старшому етапі вивчення іноземної мови


Даны примеры использования аутентичных текстов по специальности при обучении английскому языку студентов социально-психологического факультета.


The subject of the article is the methods of using the authentic specialized texts in teaching the students of Socio-Psychology Department.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання домашнього читання як засобу формування комунікативної компетенції студентів

Євченко, В. В.

Використання домашнього читання як засобу формування комунікативної компетенції студентів


Розглянуто можливості використання домашнього читання як засобу формування комунікативної компетенції студентів, найскладнішою частиною якої є соціокультурний компонент. Це передбачає, перш за все, адекватне сприйняття тексту на основі поглиблення загальних фонових знань та підвищення мовленнєвого рівня студентів. Запропоновано технології, спрямовані на навчання адекватного розуміння тексту як цілісної одиниці, які також передбачають формування у студентів навичок володіння мовним кодом. Крім формування мовної та мовленнєвої компетенції, стратегія роботи над художнім текстом як формою писемної комунікації полягає у формуванні соціокультурної компетенції.


Рассмотрены возможности использования домашнего чтения как средства формирования коммуникативной компетенции студентов, наиболее сложным элементом которой является социокультурный компонент. Это предусматривает, прежде всего, адекватное восприятие текста на основе углубления общих фоновых знаний и повышения речевого уровня студентов. Предложены технологии, направленные на обучение адекватному пониманию текста как целостной единицы, которые также предусматривают формирование у студентов навыков владения языковым кодом. Помимо формирования языковой и речевой компетенции, стратегия работы над художественным текстом как формой письменной коммуникации состоит в формировании социокультурной компетенции.


The paper features the possibilities of using home reading as a means of forming students' communicative competence which comprises the sociocultural component as its most complex element. Such approach aims at the adequate perception of a literary text achieved through development of the students' general background knowledge and improvement of their speaking skills. The authors developed technologies aiming at teaching the adequate perception of a literary text as an integral unit. These technologies also incorporate the building of students' mastery of the language code. Besides forming the language and discourse competence, the strategy of work with a literary text as a form of written communication consists in formation of sociocultural competence.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського