РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку
Пошуковий запит: (<.>I=Ж69407<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1006
Представлено документи з 1 до 20
...

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2004


Розкрито фольклорні витоки у художній спадщині західноукраїнських митців кінця ХІХ - першої третини ХХ ст., проаналізовано їх вплив на сучасний соціокультурний процес. Висвітлено індивідуальну та локальну виконавську стилістику Карпатської сопілкової музики, національні джерела та суспільно-громадську тематику у мистецькій спадщині визначного українського композитора С.Людкевича наприкінці ХІХ - у першій третині ХХ ст. Розглянуто питання формування складів оркестрів народних інструментів та напрями їх діяльності в Україні у 1920 - 1950 рр., інтерпретації оцінки національних героїв українського лялькового вертепу. Визначено зовнішні фактори синтезу мистецтв у контексті сучасного культурного досвіду.


Раскрыты фольклорные истоки в художественном наследии западноукраинских художников конца ХІХ - первой трети ХХ ст., проанализировано их влияние на современный социокультурный процесс. Освещены индивидуальная и локальная исполнительская стилистика Карпатской сопилочной музыки, национальные источники и общественная тематика в художественном наследии известного украинского композитора С.Людкевича в конце ХІХ - первой трети ХХ ст. Рассмотрены вопросы формирования составов оркестров народных инструментов и направления их деятельности в Украине в 1920 - 1950 гг., интерпретации оценки национальных героев украинского кукольного вертепа. Определены внешние факторы синтеза искусств в контексте современного культурного опыта.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. пр. – Рівне, 2000


Висвітлено вплив міжнародних зв'язків на розвиток культури Галицько-Волинського князівства у X - XIV ст. Проаналізовано художні зразки доби козаччини. Описано перлину українського мистецтва останньої чверті XVI - початку XVII ст. - П'ятницький іконостас. Наведено характеристику Волинської ікони та досліджено релігійно-міфологічний світогляд давніх слов'ян.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. пр. – Рівне, 2001


Описано особливості давньої кераміки Західного Полісся. Висвітлено взаємодію світоглядних засад середньовічної греко-візантійської та ренесансної культури в пам'ятках оборонного зодчества острозького осередку у другій половині XVI ст. Розкрито теоретико-мистецькі аспекти української культури. Проаналізовано шляхи становлення середньої та вищої музичної освіти в Закарпатті в ХІХ - ХХ ст.


Описаны особенности древней керамики Западного Полесья. Освещено взаимодействие мировоззренческих основ средневековья греко-византийской и ренессансной культур в памятках оборонного зодчества острожского центра во второй половине XVI в. Раскрыты теоретико-художественные аспекты украинской культуры. Проанализированы пути становления среднего и высшего музыкального образования в Закарпатье в ХІХ - ХХ вв.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2002


Проаналізовано історико-мистецьку спадщину України. Описано художньо-образну та семантичну структуру геометричного орнаменту західнополіських рушників. Розкрито теоретико-мистецькі аспекти української культури, особливості використання здобутків імпресіоністичної техніки у хоровій вітчизняній музиці кінця ХІХ - початку ХХ ст. Розглянуто питання національно-культурного відродження мистецького життя Львова 1960-х рр. Висвітлено основні тенденції розвитку мережі та типів православних храмів в Україні.


Проанализировано историко-культурное наследие Украины. Описаны художественно-образная и семантическая структура геометрического орнамента западнополесских вышивок. Раскрыты теоретико-культурные аспекты украинской культуры, особенности использования достижений импрессионистической техники в хоровой отечественной музыке конца ХІХ - начала ХХ ст. Рассмотрены вопросы национального возрождения культуры Львова 1960-х гг. Освещены основные тенденции развития сети и типов православных храмов в Украине.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2005


Висвітлено особливості жанрово-стильового синтезу в інструментальній спадщині Д.Бортнянського, а також синтезу національного та інтернаціонального в українському архітектурному модерні наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст. Проаналізовано роль просвітницьких організацій у становленні кобзарства на Волині в 1920 - 1930 рр. Вивчено вплив народного цимбального професіоналізму на формування виконавської практики на концертних цимбалах системи "шунда". Розглянуто особливості функціонування дитячих шкіл естетичного виховання в системі мистецької освіти України. Описано систему професійної освіти педагогів-хореографів бального танцю. Наведено класифікацію репертуару та складів оркестрів народних інструментів.


Освещены особенности жанрово-стилевого синтеза в инструментальном наследии Д.Бортнянского, а также синтеза национального и интернационального в украинском архитектурном модерне конца ХІХ - начала ХХ ст. Проанализирована роль просветительских организаций в становлении кобзарства на Волыни в 1920 - 1930 гг. Изучено влияние народного цымбального профессионализма на формирование исполнительской практики на концертных цымбалах системы "шунда". Рассмотрены особенности функционирования детских школ эстетического воспитания в системе художественного образования Украины. Освещена система профессионального образования педагогов-хореографов бального танца. Приведена классификация репертуара и составов оркестров народных инструментов.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2006


Описано меморіальні пам'ятники князів Острозьких XVI - XVII ст. Розкрито витоки професійного фортепіанного мистецтва в Україні. Проаналізовано модерно-фольклорний напрям у творчості українських композиторів 1920 - 1930 рр. Розглянуто питання розвитку української театральної драматургії в 1920-х рр. Висвітлено досвід взаємодії хореографічних культур у контексті сучасного культурного процесу. Викладено психолого-педагогічні аспекти визначення музично обдарованої особистості. Визначено культурно-мистецький чинник духовного становлення молоді.


Описаны мемориальные памятники князей Острогских XVI - XVII ст. Раскрыты истоки профессионального фортепианного искусства в Украине. Проанализировано модерно-фольклорное направление в творчестве украинских композиторов 1920 - 1930 гг. Рассмотрены вопросы развития украинской театральной драматургии в 1920-х гг. Освещен опыт взаимодействия хореографических культур в контексте современного культурного процесса. Изложены психолого-педагогические аспекты определения музыкально-одарённой личности. Определен культурно-художественный фактор духовного становления молодёжи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2007


Проаналізовано культурно-мистецьку спадщину України в контексті сучасний реалій. Висвітлено культурно-мистецькі процеси Галичини наприкінці ХІХ - у першій третині ХХ ст., інтеграційні процеси в українській та польській мистецькій сферах на Волині в 1921 - 1939 рр. Розкрито філософсько-теоретичні основи становлення художнього світовідношення музикантів-педагогів. Розглянуто тенденції дослідження українських календарних свят Слобожанщини. Визначено мистецьку взаємодію українського телебачення та кіно.


Проанализировано культурно-художественное наследие Украины в контексте современных реалий. Освещены культурно-художественные процессы Галиции конца ХІХ - первой трети ХХ ст., интеграционные процессы в украинской и польской художественной сферах на Волыни в 1921 - 1939 гг. Раскрыты философско-теоретические основы становления художественного мироотношения музыкантов-педагогов. Рассмотрены тенденции исследования украинских календарных праздников Слобожанского региона. Определено художественное взаимодействие украинского телевидения и кино.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2008


Висвітлено європейські традиції дитячого хорового виконавства у Західній Україні в XIII - XVIII ст., аспекти духовного хорового виконавства у Галичині в ХІХ ст., діяльність оркестрових колективів в осередках товариства "Боян" в Західній Україні в другій половині ХІХ - початку ХХ ст. Проаналізовано роль культурно-мистецької практики товариства "Просвіта" у розвитку музичної діяльності в Станіславі наприкінці ХІХ - початку ХХ ст. Розкрито поліетнічний зміст підготовки виконавців у київській скрипковій школі в даний період. Розглянуто питання розвитку музичної медієвістики в діаспорі.


Освещены европейские традиции детского хорового исполнительства в Западной Украине в XIII - XVIII вв., аспекты духовного хорового исполнительства в Галиции в ХІХ в., деятельность оркестровых коллективов в центрах общества "Боян" в Западной Украине во второй половине ХІХ - начала ХХ вв. Проанализирована роль культурно-художественной практики общества "Просвита" в развитии музыкальной деятельности в Станиславе конца ХІХ - начала ХХ вв. Раскрыто полиэтническое содержание подготовки исполнителей в киевской скрипичной школе в данный период. Рассмотрены вопросы развития музыкальной медиевистики в диаспоре.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. – Рівне, 2008


Розглянуто питання розвитку духовної музичної культури в контексті українського ренесансного гуманізму, естетичного переосмислення фольклорних джерел в образотворчій спадщині Галичини наприкінці ХІХ - початку ХХ ст. Висвітлено історіографію проблем розвитку української пісенної естради. Проаналізовано роль молодіжних організацій західної діаспори у збереженні національної музичної культури в історико-культурному контексті. Наведено філософсько-музичні підходи українських музикознавців до формування концепції рецептивної естетики. Описано варіаційні форми в обробках народної музики. Наведено стилістичні характеристики української сценічної хореографії, визначено особливості прояву постмодернізму в сучасній хореографії.


Рассмотрены вопросы развития духовной музыкальной культуры в контексте украинского ренессансного гуманизма, эстетического переосмысления фольклорных источников в изобразительном наследии Галиции конца ХІХ - начала ХХ ст. Освещена историография проблем развития украинской песенной эстрады. Проанализирована роль молодежных организаций западной диаспоры в сохранении национальной музыкальной культуры в историко-культурном контексте. Изложены философско-музыкальные подходы украинских музыковедов к формированию концепции рецептивной эстетики. Описаны вариационные формы в обработках народной музыки. Даны стилистические характеристики украинской сценической хореографии, определены особенности проявления постмодернизма в современной хореографии.



НАДХОДЖЕННЯ:
До питання реконструкції музичного інструментарію доби палеоліту-бронзи з території України

Головний редактор:

Виткалов В. Г.

Олійник, О.

До питання реконструкції музичного інструментарію доби палеоліту-бронзи з території України


Висвітлено сучасний стан дослідження прадавнього музичного інструментарію України. Проаналізовано різні типи духових та ударних інструментів доби палеоліту-бронзи. Обгрунтовано необхідність фахового інструментознавчого підходу у вивченні прадавніх музичних інструментів України.



НАДХОДЖЕННЯ:
Цитри вертикального способу тримання доби Середньовіччя - Бароко у східноєвропейському вимірі

Зінків, І.

Цитри вертикального способу тримання доби Середньовіччя - Бароко у східноєвропейському вимірі


Відзначено, що вивчення середньовічного інструментарію народів Східної Європи неможливе без звернення особливої уваги на групу струнно-щипкових цитроподібних інструментів. Встановлено, що в Київській Русі існували трикутна, прямокутна, трапецієподібна форми цитр вертикального тримання. Визначено нові аспекти в дослідженні давнього східнослов'янського цитроподібного інструментарію.



НАДХОДЖЕННЯ:
До питання китайсько-центрально-азійських музично-інструментальних зв'язків (на матеріалі ударних інструментів)

Чень Наньпу

До питання китайсько-центрально-азійських музично-інструментальних зв'язків (на матеріалі ударних інструментів)


Розглянуто міграції давніх ударних інструментів Середньої та Центральної Азії на Великому Шовковому шляху в ранньому Середньовіччі. Проаналізовано особливості будови різних типів мембранофонів та ідіофонів, а також сфери їх застосування у китайській музично-інструментальній культурі. Доведено, що музично-інструментальні традиції Середньої Азії та Туркестану є невід'ємною частиною музичної культури Китаю.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ксилофони з клавішним механізмом та скляні гармоніки в європейській музичній культурі XVII - XIX століть

Олійник, Д.

Ксилофони з клавішним механізмом та скляні гармоніки в європейській музичній культурі XVII - XIX століть


Висвітлено умови виникнення та функціонування ксилофонів з клавішним механізмом і скляних гармонік в європейській культурі XVII - XIX ст. Розглянуто їх конструктивні різновиди та сфери застосування в аматорському і професійному виконавстві. Узагальнено, що конструкція європейського ксилофона удосконалювалась відповідно до практичних потреб виконавців.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості ритмічної інтерпретації Григоріанського хоралу

Загнітко, К. М.

Особливості ритмічної інтерпретації Григоріанського хоралу


Відзначено, що питання ритміки Григоріанського хоралу є одним з найскладніших під час вивчення західної монодії. Розглянуто теорії ритмічної інтерпретації Григоріанського хоралу у працях провідних західних медієвістів. Зроблено висновок про те, що спектр трактування ритміки Григоріанського хоралу включає різні методи підходу до музичного матеріалу.



НАДХОДЖЕННЯ:
Іконографія ікони "Преображення Христа" XIV ст. із церкви Різдва Богородиці с. Бусовисько

Лобачук, Б. Б.

Іконографія ікони "Преображення Христа" XIV ст. із церкви Різдва Богородиці с. Бусовисько


Зазначено, що Преображення Господнє є однією з основних тем у християнській іконографії. Досліджено іконографічні особливості ікони "Преображення Христа" XIV ст. с. Бусовисько зі збірки Львівського національного музею ім. А. Шептицького, виявлено її стильові ознаки. Підкреслено унікальність ікони "Преображення Христа" як зразка західноукраїнського церковного малярства XIV ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Нотна колекція Розумовських у процесі відродження культурної спадщини України

Єлисєєва, К. Ю.

Нотна колекція Розумовських у процесі відродження культурної спадщини України


Відзначено, що вивчення музичних пам'яток національної культури України є надзвичайно актуальним. Висвітлено проблему реконструкції старовинної музики з нотної колекції Розумовських. Доведено, що нотна колекція Розумовських є доказом інтеграції української та західноєвропейської культур.



НАДХОДЖЕННЯ:
Сторінки історії українського церковного мистецтва другої половини XX ст.: музеєфікація та мистецтвознавчі видання

Дундяк, І. М.

Сторінки історії українського церковного мистецтва другої половини XX ст.: музеєфікація та мистецтвознавчі видання


Акцентовано увагу на відсутності комплексних досліджень українського церковного мистецтва другої половини XX ст. Висвітлено маловідомі факти, що супроводжували музеєфікацію пам'яток церковного мистецтва та сприяли появі науково-художніх музеєзнавчих видань. Доведено, що музеєфікація, реставрація та наукове вивчення забезпечували латентне існування церковного мистецтва України другої половини XX ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
До проблем рецепції старовинної духовної музики у європейській та вітчизняній художній культурі XX століття

Ліва, Н. В.

До проблем рецепції старовинної духовної музики у європейській та вітчизняній художній культурі XX століття


Висвітлено підвищений інтерес до музики минулих епох. Розглянуто старовинні духовні твори на концептуальному рівні та на рівні музичної інтонації. Зроблено висновок про існування різних точок зору щодо рецепції старовинної сакральної музики у XX ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ретроспективний дискурс інструментального виконавства на Західній Україні наприкінці XIX - початку XX ст.

Величко, О. Б.

Ретроспективний дискурс інструментального виконавства на Західній Україні наприкінці XIX - початку XX ст.


Акцентовано увагу на необхідності вивчення питання розвитку інструментального виконавства в Західній Україні кінця XIX - початку XX ст. з позицій ретроспективного дискурсу. Описано діяльність товариств, навчальних закладів, виконавців-інструменталістів та появу навчально-методичної літератури. Узагальнено, що професіоналізація стала специфічною рисою інструментального виконавства Західної України кінця XIX - початку XX ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Партія труби в оркестрових творах Петра Чайковського

Ластовецький, М.

Партія труби в оркестрових творах Петра Чайковського


Висвітлено композиторську майстерність інструментування Петра Чайковського. Визначено специфіку застосування партії труби в оркестрових партитурах композитора. Підкреслено багатогранне використання труби у творах для симфонічного оркестру Петра Чайковського.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського