РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Підвищення кваліфікації туристичних кадрів - вимога часу
Пошуковий запит: (<.>I=Ж23773<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 775
Представлено документи з 1 до 20
...

Фоменко, Н.

Підвищення кваліфікації туристичних кадрів - вимога часу


Досліджено проблему неперервної післядипломної професійної освіти працівників індустрії туризму та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників туристичних ВНЗ. Названо суттєві недоліки у професійній туристській освіті України, серед яких, зокрема, неякісна підготовка кадрів туристичних спеціальностей у непрофільних освітніх закладах, незнання реальних кількісних потреб у фахівцях та якісних характеристик майбутніх випускників, відставання змісту професійної туристичної освіти від потреб економіки держави, відсутність тренінгових центрів із сучасним обладнанням, відсутність можливостей у викладачів систематично підвищувати свій професійний рівень тощо. Наголошено на актуальності взаємодії бізнесових структур у туризмі та викладачів. Зосереджено увагу на необхідності державного вирішення проблеми підвищення якості професійних кадрів у сфері туризму, що є особливо актуальним у період підготовки та проведення чемпіонату Європи з футболу „Євро-2012”. Висвітлено досвід Київського університету туризму, економіки і права щодо розробки окремих цільових програм підвищення кваліфікації працівників галузі. Внесено пропозиції щодо стратегії формування системи підвищення кваліфікації працівників туристсько-готельних підприємств та викладацького складу ВНЗ туристичного спрямування.


Рассмотрена проблема непрерывного последипломного профессионального образования работников индустрии туризма и повышения квалификации научно-педагогических работников туристических ВУЗ. Названы существенные недостатки в профессиональном туристическом образовании Украины, среди которых, в частности, некачественная подготовка кадров туристических специальностей в непрофильных учебных заведениях, незнание реальных количественных потребностей в специалистах и качественных характеристик будущих выпускников, отставание содержания профессионального туристического образования от потребностей экономики государства, отсутствие тренинговых центров с современным оборудованием, отсутствие возможностей у преподавателей систематически повышать свой профессиональный уровень и др. Отмечена актуальность взаимодействия бизнес структур в туризме и преподавателей. Сосредоточено внимание на необходимости государственного решения проблемы повышения качества профессиональных кадров в сфере туризма, что особенно актуально в период подготовки и проведения чемпионата Европы по футболу "Евро-2012". Освещен опыт Киевского университета туризма, экономики и права в области разработки отдельных целевых программ повышения квалификации работников отрасли. Внесены предложения постратегии формирования системы повышения квалификации работников туристско-гостиничных предприятий и преподавательского состава ВУЗ туристического направления.


The necessity of solving by the state the problem of improving the quality of professional personnel in the sphere of tourism is being stressed. It is especially urgent in the period of preparation for and conducting of the Eurohean football championship „Euro-2012”. Proposals have been made pertaining the stategy of improving the qualification of the personnel of tourist hotel enterprises and the teachers of higher educational establishments of tourist orientation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Сьогодення університетської науки

Савчук, В.

Сьогодення університетської науки


Розглянуто питання інтеграції науки й освіти у ВНЗ. Висвітлено наукову діяльність Київського національного економічного університету, основними завданнями якої в останні роки були: розвиток методології наукових досліджень, формування напрямів наукових досліджень на засадах сучасної парадигми інноваційного розвитку, формування системи організації наукових досліджень і створення організаційних структур та інститутів, спроможних забезпечити розвиток наукових досліджень в університеті. Зосереджено увагу на результатах виконання фундаментальних досліджень (наукові видання, всеукраїнські та міжнародні конференції), на численних наукових школах та мережі спеціалізованих вчених рад у галузі економічних наук. Розкрито проблеми, пов’язані з науковою діяльністю університету як самоврядного дослідницького закладу, який має приділяти більше уваги інтеграції науки й освіти як головному засобу досягнення державних стандартів освіти, постійному зростанню її якості та конкурентоспроможності у світі, а також дослідженням щодо розв’язання проблем економічного розвитку країни, підвищення його ефективності та результативності.


Рассмотрены вопросы интеграции науки и образования в ВУЗ. Освещена научная деятельность Киевского национального экономического университета, основными задачами которой в последние годы были: развитие методологии научных исследований, формирование направлений научных исследований на основе современной парадигмы инновационного развития, формирование системы организации научных исследований и создание организационных структур и институтов, способных обеспечить развитие научных исследований в университете. Сосредоточено внимание на результатах выполнения фундаментальных исследований (научные издания, всеукраинские и международные конференции), на многочисленных научных школах и сети специализированных ученых советов в области экономических наук. Раскрыты проблемы, связанные с научной деятельностью университета как самоуправляющегося исследовательского учреждения, которое должно уделять больше внимания интеграции науки и образования как главному средству достижения государственных стандартов образования, постоянному росту ее качества и конкурентоспособности в мире, а также исследованиям по решению проблем экономического развития страны, повышения его эффективности и результативности.


The article deals with the modern state of scientific work at the university. The quantitative and qualitative indices are being furnished of scientific-research work and the training of scientific-pedagogical personnel during the recent years. The weakest points and the reserves of the further development of the university science are being analysed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Університети: роль та місце в інноваційній системі України

Логвін, З.

Університети: роль та місце в інноваційній системі України


Розглянуто питання формування інноваційних університетів як одного із головних елементів національної інноваційної системи. Наголошено на необхідності організації в її межах обміну знаннями між університетами, бізнесом, державними та громадськими організаціями, при цьому посилення такої взаємодії не повинно призвести до втрати, злиття чи поглинання жодної із складових. Окреслено напрями діяльності інноваційного університету з обміну знаннями, яку можна назвати „академічним капіталізмом”. Зазначено, щомодель „академічного капіталізму”, яка базується на формуванні інноваційних університетів, зберігає за державою роль головного „фінансиста” освіти й науки, що тісно пов’язане з результативністю науково-технічної діяльності. З огляду на важливість впливу наукових кадрів на формування інноваційних університетів, проаналізовано сучасний стан наукового потенціалу в Україні. Виявлено, що з одного боку, наукова спільнота України, яка є одним із головних стратегічних ресурсів держави, опинилась у стані жорсткої зовнішньої конкуренції, а з іншого - де факто механізм реалізації суспільного попиту на наукові дослідження та інноваційні технології не працює. Констатовано, що взаємодія науки, держави та бізнесу має бути спрямована на стимулювання подальшого розвитку сильних складових університетів.


Рассмотрены вопросы формирования инновационных университетов как одного из главных элементов национальной инновационной системы. Отмечена необходимость организации в ее рамках обмена знаниями между университетами, бизнесом, государственными и общественными организациями, при этом усиление такого взаимодействия не должно привести к потере, слиянию или поглощению одной из составляющих. Определены направления деятельности инновационного университета по обмену знаниями, которую можно назвать "академическим капитализмом". Отмечено, что модель "академического капитализма", которая базируется на формировании инновационных университетов, сохраняет за государством роль главного "финансиста" образования и науки, что тесно связано с результативностью научно-технической деятельности. Учитывая важность влияния научных кадров на формирование инновационных университетов, сделан анализ существующего положения научного потенциала в Украине. Выявлено, что с одной стороны, научное сообщество Украины, которое является одним из главных стратегических ресурсов государства, оказалась в состоянии жесткой внешней конкуренции, а с другой - де факто механизм реализации общественного спроса на научные исследования и инновационные технологии не работает. Констатировано, что взаимодействие науки, государства и бизнеса должно быть направлено на стимулирование дальнейшего развития сильных сторон университетов.


The formation of innovation universities is being considered as one of the main elements of the national innovation system. The authors believe that the enhancing of interaction of science, the state and business in this process is to stimulate further development of the universities’ strong points.



НАДХОДЖЕННЯ:
Дискурс модернізації освіти: чи впізнана освітня реальність

Жорнова, О.

Дискурс модернізації освіти: чи впізнана освітня реальність


Висвітлено вихідні теоретичні засади утворення дискурсу модернізації освіти. Наголошено на активізації дискурсу модернізації освіти із входженням України до європейського освітнього та наукового простору (Болонський процес), хоча прямий зв’язок модернізації освіти із болонськими ініціативами є недоречним, оскільки останні не виникли як узагальнена практика реформування певної системи освіти. Виокремлено надуважне опікування вітчизняних науковців зарубіжними здобутками модернізації освіти. Проаналізовано когнітивний, соціокультурний і політичний контекст дискурсу модернізації освіти. Зазначено, що його когнітивний контекст значно посилиться, якщо буде виявлено джерела, механізми появи нової якості, котра й постане доведенням модернізаційного стрибка, а соціокультурний - коли більше уваги буде приділено процесам і явищам суспільного життя. Охарактеризовано політичний контекст дискурсу модернізації освіти, який більшою мірою пов’язаний із роз’ясненням її ідеалів через критику ідеалів попереднього етапусуспільного розвитку. Виокремлено установку на утвердження національної наукової лексики, яка має важливе значення для означеного контексту дискурсу. Констатовано, що трансформаційні процеси в дискурсі модернізації національної освіти не усвідомлені в усій їх комплексності; не завжди враховані наслідки постійного збагачення модернізаційних теорій, без чого досить проблематично сподіватися на переосмислення змін в освіті. Сформульовано теоретичні положення самооновлення дискурсу модернізації освіти.


Освещены исходные теоретические основы создания дискурса модернизации образования. Отмечена активизация дискурса модернизации образования с вхождением Украины в европейское образовательное и научное пространство (Болонский процесс), хотя прямая связь модернизации образования с болонскими инициативами неуместна, поскольку последние не возникли как обобщенная практика реформирования определенной системы образования. Выделено особенное внимание отечественных ученых к зарубежным достижениям модернизации образования. Проанализированы когнитивный, социокультурный и политический контексты дискурса модернизации образования. Указано, что его когнитивный контекст значительно усилится, если будут обнаружены источники, механизмы появления нового качества, которое и станет подтверждением модернизационного скачка, а социокультурный - когда больше внимания будет уделено процессам и явлениям общественной жизни. Охарактеризован политический контекст дискурса модернизации образования, который в большей степени связан с разъяснением его идеалов через критику идеалов предшествующего этапа общественного развития. Выделена установка на утверждение национальной научной лексики, которая имеет большое значение для указанного контекста дискурса. Констатировано, что трансформационные процессы в дискурсе модернизации национального образования не осознаны во всей их комплексности, не всегда учтены последствия постоянного обогащения модернизационных теорий, без чего достаточно проблематично рассчитывать на переосмысление изменений в образовании. Сформулированы теоретические положения самообновления дискурса модернизации образования.


the starting principles of creating the discourse of modernizing education have been elucidated; the analysis of its cognitive, socio-cultural and political contexts has been made. The theoretical principles of self-renovation of the discourse of modernizing education have been formulated.



НАДХОДЖЕННЯ:
Перспективи розвитку системи експорту освітніх послуг в Україні

Мельник, С.

Перспективи розвитку системи експорту освітніх послуг в Україні


Розглянуто проблеми експорту освітніх послуг та перспективи їх розвитку в Україні як один із напрямів маркетингової діяльності вищої школи. Запропоновано проект Концепції формування системи експортування освітніх послуг України на 2011 - 2020 рр., де визначено конкретні заходи та напрями їх реалізації. Зазначено, що метою Концепції є підвищення якості, привабливості та конкурентоспроможності національної системи вищої школи у світовому освітньому просторі та збільшення частки експорту освітніх послуг ВВП країни. Розкрито такі розділи Концепції, як: визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Концепція; аналіз причин виникнення необхідності реформування системи експортування освітніх послуг України; шляхи та заходи щодо вирішення проблем; механізм забезпечення реалізації Концепції; терміни та етапи її реалізації.


Рассмотрены проблемы экспорта образовательных услуг и перспективы их развития в Украине как одно из направлений маркетинговой деятельности высшей школы. Предложен проект Концепции формирования системы экспорта образовательных услуг Украины на 2011 - 2020 гг., где определены конкретные мероприятия и направления их реализации. Отмечено, что целью Концепции является повышение качества, привлекательности и конкурентоспособности национальной системы высшей школы в мировом образовательном пространстве и увеличение доли экспорта образовательных услуг ВВП страны. Раскрыты такие разделы Концепции, как: определение проблемы, на решение которой направлена Концепция; анализ причин возникновения необходимости реформирования системы экспорта образовательных услуг Украины; пути и меры по решению проблем; механизм обеспечения реализации Концепции; сроки и этапы ее реализации.


The issues of exporting educational services and the prospects of their development in Ukraine have been considered. The project of the conception of creating the system of educational services export with determining the concrete measures and directions of their realization has been presented.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віра, закон, соціокультурний розкол і цивілізаційний вибір

Удод, О.

Віра, закон, соціокультурний розкол і цивілізаційний вибір


Розглянуто питання цивілізаційного вибору, який зробила Київська Русь із прийняттям християнства. Проаналізовано особливості цього вибору. Охарактеризовано три можливих способи цивілізаційного розвитку держави. Зазначено, що цивілізаційний вибір князяВолодимира був вибором не тільки певного вектора розвитку (візантійського), але і певного способу входження в цивілізацію, а саме: вибіркового запозичення окремих елементів зрілої цивілізації і їх поступового пристосування до сформованого життєвого укладу без істотного впливу на інші його компоненти. Вказано на соціокультурний розкол, що посилився із прийняттям християнства і зіткненням його з язичництвом. Зосереджено увагу на одній із ліній розколу - правовій, суть якої полягала в тому, що візантійські правові норми, розроблені на основі юридичних абстракцій, і норми права руського, що виникли внаслідок емпіричної класифікації життєвих конфліктних ситуацій, самі такі ситуації нерідко інтерпретували по-різному. Доведено, що християнство не витіснило колишні язичницькі вірування, а накладалося на них, утворюючи різноманітні внутрішньо конфліктні культурно-ментальні гібриди. Констатовано, що навіть з урахуванням усіх позитивних наслідків зробленого цивілізаційного вибору фактом залишається і те, що освоєння візантійського досвіду було дозованим і вибірковим.


Рассмотрены вопросы цивилизационного выбора, который сделала Киевская Русь с принятием христианства. Проанализированы особенности этого выбора. Охарактеризованы три возможных способа цивилизационного развития государства. Отмечено, что цивилизационныйвыбор князя Владимира был выбором не только определенного вектора развития (византийского), но и определенного способа вхождения в цивилизацию, а именно: избирательного заимствования отдельных элементов зрелой цивилизации и их постепенного приспособленияк сформированному жизненному укладу без существенного влияния на другие его компоненты. Освещен социокультурный раскол, усилившийся с принятием христианства и столкновением его с язычеством. Сосредоточено внимание на одной из линий раскола - правовой, суть которой заключалась в том, что византийские правовые нормы, разработанные на основе юридических абстракций, и нормы права русского, возникшие вследствие эмпирической классификации жизненных конфликтных ситуаций, сами такие ситуации нередко интерпретировали по-разному. Доказано, что христианство не вытеснило прежние языческие верования, а накладывалось на них, образуя различные внутренне конфликтные культурно-ментальные гибриды. Констатировано, что даже с учетом всех положительных последствий совершенного цивилизационного выбора фактом остается и то, что освоение византийского опыта было дозированным и выборочным.


The authors dwell on civilization choice which was made by the Kievan Rus with the adoption of Christianity. The Peculiarities of this choictt are being analysed. The socio-cultural split caused by the adoption of Christianity and its clash with paganism have been shown.



НАДХОДЖЕННЯ:
Доцільність модернізації лабораторних робіт з електротехнічних дисциплін

Сільвестров, А

Доцільність модернізації лабораторних робіт з електротехнічних дисциплін


Розглянуто доцільність удосконалення лабораторних робіт шляхом застосування системного підходу для оптимального планування та статистичної обробки результатів на комп’ютері. Зазначено, що метою експериментальних досліджень (лабораторних робіт) має бути уточнення математичної моделі досліджуваних процесів чи об’єкта. Виокремлено дві крайності у технології проведення лабораторних робіт: перша - на реальному обладнанні виконуються експерименти із заздалегідь зрозумілими результатами: друга - на ЕОМ віртуально виконуються дослідження не реального об’єкта, а його найближчої теоретичної моделі, що може бути підготовкою до експерименту на реальному об’єкті, але не самим об’єктом дослідження. Запропоновано методику проведення лабораторних робіт з використанням системного підходу, в основу якого покладено поняття фізико-математичної моделі об’єкта чи процесу, що досліджується, методів експериментальної перевірки і уточнення параметрів. Наголошено, що лабораторні роботи за такої методики виявляють зворотній зв’язок у процесі пізнання досліджуваного об’єкта чи процесу, спрямованому на одержання апостеріорної моделі, що уточнює апріорну теоретичну. Ці твердження проілюстровано конкретними прикладами.


Рассмотрена целесообразность совершенствования лабораторных работ по электротехническим дисциплинам путем применения системного подхода для оптимального планирования и обработки результатов на компьютере. Отмечено, что целью экспериментальных исследований (лабораторных работ) должно быть уточнение математической модели изучаемых процессов или объекта. Выделены две крайности в технологии проведения лабораторных работ: первая - на реальном оборудовании выполняются эксперименты с заранее понятными результатами: вторая - на ЭВМ виртуально выполняются исследования не реального объекта, а его ближайшей теоретической модели, которая может быть подготовкой к эксперименту на реальном объекте, но не самим объектом исследования. Предложена методика проведения лабораторных работ с использованием системного подхода, в основу которого положено понятие физико-математической модели объекта или процесса, который исследуется, методов экспериментальной проверки и уточнения параметров. Отмечено, что лабораторные работы по такой методике выявляют обратную связь в процессе познания изучаемого объекта или процесса, направленного на получение апостериорной модели, которая уточняет априорную теоретическую. Данные утверждения проиллюстрированы конкретными примерами.


The authors substantiate the expediency of perfecting laboratory works by way of applying the system approach to the optimization of planning and statistical computering of the results with the aim of getting more exact physical-mathematical model which takes into account non-linear and dynamic character of the processes.



НАДХОДЖЕННЯ:
Застосування методу моделювання у реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутнього документознавця

Малик, Г.

Застосування методу моделювання у реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутнього документознавця


З'ясовано специфіку моделювання як методу осмислення цілісності, багатовимірності й комплексності компетентнісного підходу (КП). Розроблено відповідний аналог для реалізації цього підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця. Визначено моделювання реалізації КП у професійній підготовці майбутнього документознавця як дослідження алгоритму зміни чинної педагогічної реальності завдяки встановленню чітких зв'язків між сутнісними (понятійними, концептуальними, процесуальними) характеристиками КП, окремими аспектами навчально-виховного процесу, суб'єктами освітнього процесу й особливостями документно-інформаційної діяльності на різних рівнях соціокультурного простору. Конкретизовано тип означеної макромоделі. Здійснено її опис з деталізацією таких підсистем: цільового, опорно-стратегічного, інституційно-екпериментального, навчально-процесуального, оцінювально-рефлексивного блоків. Деякі з блоків представлено моделями, зокрема, онтологічною моделлю компетентнісного підходу, моделлю документно-інформаційної діяльності, процесуальною моделлю реалізації КП в освітньому просторі ВНЗ, моделлю реалізації КП з погляду формування та виконання індивідуального навчального плану студента. Розкрито особливості моделі. Унаочнено процеси адаптації змісту вітчизняної документознавчої освіти до міжнародних вимог. Констатовано, що реалізація моделі можлива за наявності суспільного консенсусу й усвідомлення суб'єктами освітнього процесу необхідності змін, прозорої, логічно побудованої Національної рамки кваліфікації вищої освіти.


Рассмотрена специфика моделирования как метода осмысления целостности, многомерности и комплексности компетентностного подхода (КП). Разработан соответствующий аналог для реализации этого подхода в профессиональной подготовке будущего документоведа. Определено моделирование реализации КП в профессиональной подготовке будущего документоведа как исследование алгоритма изменения действующей педагогической реальности благодаря установлению четких связей между сущностными (понятийными, концептуальными, процессуальными) характеристиками КП, отдельными аспектами учебно-воспитательного процесса, субъектами образовательного процесса и особенностями документно-информационной деятельности на различных уровнях социокультурного пространства. Конкретизирован тип указанной макромодели. Осуществлено ее описание с детализацией следующих подсистем: целевого, опорно-стратегического, институционально-екпериментально, учебно-процессуального, оценочно-рефлексивного блоков. Некоторые из блоков представлены моделями, в частности, онтологической моделью компетентностного подхода, моделью документно-информационной деятельности, процессуальной моделью реализации КП в образовательном пространстве ВУЗ, моделью реализации КП с точки зрения формирования и выполнения индивидуального учебного плана студента. Раскрыты особенности модели. Наглядно показано процессы адаптации содержания отечественного документоведческого образования с международными требованиями. Констатировано, что реализация модели возможна при наличии общественного консенсуса и осознания субъектами образовательного процесса необходимости изменений, прозрачной, логически построенной Национальной рамки квалификации высшего образования.


The author analyses the possibilities of applying the method of modeling to introducing competence approach into educational practice and presents the macro model of professional training of would-be experts in documentation on the competence basis.



НАДХОДЖЕННЯ:
Стратегічні аспекти управління факультетом в умовах турбулентного середовища

Наливайко, А.

Стратегічні аспекти управління факультетом в умовах турбулентного середовища


Порушено проблеми запровадження в діяльність дослідницького університету методів та інструментів стратегічного управління організацією. Розкрито теоретичні питання стратегічного менеджменту. Наголошено, що запорукою досягнення стратегічної мети у будь-якій організації нині стає всезагальна перебудова способу мислення. Подано авторське бачення засобів реалізації стратегії на рівні факультету економіки та управління Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана. Запропонованоробочий проект організаційної структури управління знаннями кафедри (факультету), який базується на так званій j-організації (організації японського типу), що характеризується певним поєднанням стабільності та ефективності бюрократичного управління і динамічності командної адхократії. Подано пропозиції щодо упровадження технології управління знаннями у структурних підрозділах університету. Констатовано, що саме менеджмент знань дає змогу перебудувати діяльність університету таким чином, щоб вона максимально відповідала концепції інноваційного, дослідницького університету, функціонування якого характеризується активним пошуком нових інструментів та шляхів організаційних змін за умов турбулентного (нестійкого) середовища.


Рассмотрены проблемы внедрения в деятельность исследовательского университета методов и инструментов стратегического управления организацией. Раскрыты теоретические вопросы стратегического менеджмента. Отмечено, что залогом достижения стратегической цели в любой организации сегодня становится всеобщая перестройка образа мышления. Представлено авторское видение средств реализации стратегии на уровне факультета экономики и управления Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана. Предложен рабочий проект организационной структуры управления знаниями кафедры (факультета), который базируется на так называемой j-организации (организации японского типа), которая характеризуется определенным сочетанием стабильности и эффективности бюрократического управления и динамичности командной адхократии. Даны предложения по внедрению технологии управления знаниями в структурных подразделениях университета. Констатировано, что именно менеджмент знаний дает возможность перестроить деятельность университета таким образом, чтобы она максимально соответствовала концепции инновационного, исследовательского университета, функционирование которого характеризуется активным поиском новых инструментов и путей организационных изменений в условиях турбулентной (неустойчивой) среды.


The problems have been raised of inventing new methods and instruments of strategic management of the organization into the activities of the research university. The author’s vision of the means of implementing the strategy on the plane of the faculty has been presented. The author proposes that the technologies of managing knowledge in the structural subdivisions of the university should be introduced.



НАДХОДЖЕННЯ:
Фінансовий контролінг – інноваційний ресурс Київського національного економічного університету

Терещенко, О.

Фінансовий контролінг – інноваційний ресурс Київського національного економічного університету


Розглянуто досвід та окремі результати діяльності Інституту фінансового контролінгу Київського національного економічного університету. Виокремлено пріоритетні напрями його діяльності. Окреслено філософію та форми міжнародної співпраці Інституту у питаннях розвитку фінансового контролінгу як новітнього інноваційного ресурсу. Визначено шляхи імплементації результатів науково-дослідної роботи та передової практики у сфері фінансового контролінгу у навчальний процес у ході підготовки фахівців за магістерською програмою „Фінансовий контролінг”. Зосереджено увагу на організації в Інституті „круглих столів”, які стали платформою для професійного діалогу між науковцями та практиками у сфері корпоративних фінансів і контролінгу. Розкрито роль створеного Інститутом в Інтернеті комунікаційного майданчика „Financial controlling Club” (адреса: http://www.fincontrolling.com.ua), метою якого є сприяння досягненню стратегічних професійних цілей членів клубу на основі створення платформи для дискусій та комунікації фахівців у сфері корпоративних фінансів та контролінгу.


Рассмотрен опыт и отдельные результаты деятельности Института контроллинга Киевского национального экономического университета. Выделены приоритетные направления его деятельности. Определена философия и формы международного сотрудничества Института повопросам развития финансового контроллинга как новейшего инновационного ресурса. Определены пути имплементации результатов научно-исследовательской работы и передовой практики в области финансового контроллинга в учебный процесс при подготовке специалистов по магистерской программе "Финансовый контроллинг". Сосредоточено внимание на организации в Институте "круглых столов", которые стали платформой для профессионального диалога между учеными и практиками в сфере корпоративных финансов и контроллинга. Раскрыта роль созданной Институтом в Интернете коммуникационной площадки "Financial controlling Club" (адрес: http://www.fincontrolling.com.ua), целью которой является содействие достижению стратегических профессиональных целей членов клуба на основе создания платформы для дискуссий и коммуникации специалистов в области корпоративных финансов и контроллинга.


The experience of the activities of the Institute of financial controlling at the Kyiv national economic university is being considered. The ways of implementing the results of scientific-research work and advanced practice in the sphere of financial controlling in the academic process while training specialists according to the Master’s programme „Financial controlling” have been determined.



НАДХОДЖЕННЯ:
Естетичний аспект сакрального в освітньому та виховному процесі в сучасній вищій школі

Шелюто, В.

Естетичний аспект сакрального в освітньому та виховному процесі в сучасній вищій школі


Розглянуто проблему впливу сакрального в естетичному процесі на освіту та виховання у сучасній вищій школі, окремі аспекти цього впливу. Наголошено, що проблема сакрального (духовного) перестала бути тільки проблемою релігієзнавства, вона однаково стосується й інших, насамперед гуманітарних та суспільних наук, зокрема етики, естетики, культурології, соціології, історії, юриспруденції тощо, задаючи для них пошуковий горизонт. Зосереджено увагу на створенні сакральної педагогіки серця, яка за наявності уже існуючого наукового компонента дає можливість збудувати універсальну педагогічну систему, завдяки якій можна здійснювати процес освіти та виховання людини. Зазначено, що тільки комплексна науково-сакральна педагогіка, що поєднує в людині раціонально-інтелектуальне (розум) і морально-чуттєве (серце), може вирішувати складні проблеми освіти та виховання у сучасному світі у відкритій системі, яка пов'язує тілесне, душевне та духовне. Вказано на досвід кафедри практичної філософії та теології Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля з відродження сакральної педагогіки серця. Виокремлено питання про значення сакрального мистецтва для формування особистості людини.


Рассмотрены проблемы влияния сакрального в эстетическом процессе на образование и воспитание в современной высшей школе, отдельные аспекты этого влияния. Отмечено, что проблема сакрального (духовного) перестала быть только проблемой религиеведения, она одинаково касается и других, прежде всего гуманитарных и общественных наук, в частности этики, эстетики, культурологии, социологии, истории, юриспруденции и т.д., задавая для них поисковый горизонт. Сосредоточено внимание на создании сакральной педагогики сердца, которая, при наличии уже существующего научного компонента, дает возможность построить универсальную педагогическую систему, благодаря которой можно осуществлять процесс образования и воспитания человека. Отмечено, что только комплексная научно-сакральная педагогика, объединяющая в человеке рационально-интеллектуальное (ум) и морально-чувственное (сердце), может решать сложные проблемы образования и воспитания в современном мире в открытой системе, которая связывает телесное, душевное и духовное. Указано на опыт кафедры практической философии и теологии Восточноукраинского национального университета им. В. Даля по возрождению сакральной педагогики сердца. Выделен вопрос о значении сакрального искусства для формирования личности человека.


The problem of influence on education of the sacral in the aesthetic process at modern higher school individual aspects of this influence are being considered. The significance of the sacral art for the formation of a personality is being stressed. Some prospects of sacral pedagogic and its influence on the formation of the person’s world outlook are being revealed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Необхідні умови для формування національних світоглядних концепцій

Балагура, О.

Необхідні умови для формування національних світоглядних концепцій


Розглянуто питання відродження духовно-національної культури українців. Наголошено на активізації процесу духовно-культурного розвитку в новітньому просторі освіти. Зазначено, що на формування національно-патріотичної свідомості підростаючого покоління має спрямовуватися зміст навчально-виховного процесу, в якому вирішальну роль повинно відігравати наповнення навчальних дисциплін українознавчим змістом. Окреслено причини подальшої „матеріалізації” освітнього процесу (накопичення знань заради власногожиттєвого розрахунку), що не дає можливості молодій, остаточно не сформованій людині, усвідомлювати роль загальнолюдських і національних культурних досягнень у неперервному ланцюзі пізнання, мислення, формувати вміння та навички, які б сприяли духовномурозвитку окремо взятої особистості. Вказано на негативну роль бездіяльності керівних органів державного управління у забезпеченні національно-патріотичного виховання, які не забезпечують остаточного вирішення цієї проблеми. Констатовано, що проблема впровадження духовних пріоритетів в усі сфери життєдіяльності держави, починаючи з удосконалення навчально-виховного освітнього процесу, потребує нагального вирішення.


Рассмотрены вопросы возрождения духовно-национальной культуры украинцев. Отмечена важность активизации процесса духовно-культурного развития в новейшем пространстве образования. Отмечено, что на формирование национально-патриотического сознания подрастающего поколения должно направляться содержание учебно-воспитательного процесса, в котором решающую роль должно играть наполнение учебных дисциплин украиноведческим содержанием. Определены причины дальнейшей "материализации" образовательного процесса (накопление знаний ради собственного жизненного расчета), что не дает возможности молодому, окончательно не сложившемуся человеку, осознавать роль общечеловеческих и национальных культурных достижений в непрерывной цепи познания, мышления, формировать умения и навыки, которые бы способствовали духовному развитию отдельно взятой личности. Указано на негативную роль бездействия руководящих органов государственного управления в обеспечении национально-патриотического воспитания, которые не обеспечивают окончательного решения этой проблемы. Констатировано, что проблема внедрения духовных приоритетов во все сферы жизнедеятельности государства, начиная с совершенствования учебно-воспитательного образовательного процесса, требует неотложного решения.


The role of education, politics, economics and religion in the formation of high-spirited and nationally-conscious youth is being revealed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Адаптація студентської молоді до навчання та духовно-культурного середовища університету як шлях формування корпоративної культури

Балягіна, І.

Адаптація студентської молоді до навчання та духовно-культурного середовища університету як шлях формування корпоративної культури


Розглянуто дидактичні та соціальні аспекти адаптації студентської молоді до навчання у ВНЗ. Зосереджено увагу на роботі практичних психологів з адаптації першокурсників Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана (КНЕУ). Охарактеризовано діяльність психологічної служби університету, основні напрями її роботи, акцентовано на таких важливих дидактичних умовах адаптації першокурсників КНЕУ як загальнонавчальна дисципліна „Психологія та педагогіка”, адаптаційний курс „Університетська освіта”, окремою темою якого є розгляд основних ризиків життєдіяльності студента та здоровий спосіб життя як засіб запобігання їм. Висвітлено систему психолого-педагогічної роботи фахівців-кураторів академічних студентських груп. Розкрито питання поглиблення партнерства викладацького складу і студентів. Констатовано, що питання особистісно орієнтованого навчання і виховання, яке передбачає психологізацію навчально-виховного процесу на основі об'єктивної діагностики та підвищення психологічної компетентності адміністрації, педагогів, студентів, може бути вирішене тільки із залученням фахівців психологічної служби.


Рассмотрены дидактические и социальные аспекты адаптации студенческой молодежи к обучению в ВУЗ. Сосредоточено внимание на рабе практических психологов по адаптации первокурсников Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана (КНЭУ). Охарактеризованы основные направления деятельности психологической службы университета, акцентировано на таких важных дидактических условиях адаптации первокурсников КНЭУ как общеучебная дисциплина "Психология и педагогика", адаптационный курс "Университетское образование", отдельной темой которого является рассмотрение основных рисков жизнедеятельности студента и здоровый образ жизни как средство их предотвращения. Освещена система психолого-педагогической работы специалистов-кураторов студенческих групп. Раскрыты вопросы углубления партнерства преподавательского состава и студентов. Констатировано, что вопрос личностно ориентированного обучения и воспитания, которое предполагает психологизацию учебно-воспитательного процесса на основе объективной диагностики и повышения психологической компетентности администрации, педагогов, студентов, может быть решен только с привлечением специалистов психологической службы.


The authors dwell on didactic and social aspects of the student youth’s adaptation to the studies at the higher educational establishment, on the role of the tutors and psychological service of the university in the formation of corporate culture.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бібліотека університету: історія, сучасність, перспективи

Куриленко, Т.

Бібліотека університету: історія, сучасність, перспективи


Розглянуто історію та сьогодення бібліотеки Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана (КНЕУ). Висвітлено основні етапи створення сучасної бібліотеки ВНЗ та напрями її діяльності на майбутні роки. Зосереджено увагу на інноваційній діяльності бібліотеки університету в світлі розробленого Стратегічного плану розвитку бібліотеки на 2004 - 2010 рр. „Бібліотека КНЕУ – кроки в майбутнє”. Розкрито сьогоднішню структуру бібліотеки, яка складається з 14-ти відділів, 14-ти читальних залів, 7-ми абонементів. Виокремлено один із пріоритетних напрямів роботи бібліотеки КНЕУ – створення електронної бібліотеки як засобу нагромадження та розповсюдження інформаційних ресурсів, удосконалення обслуговування користувачів. Наголошено на особливому значенні інформаційно-бібліографічного супроводу науково-дослідних робіт університету, який в 2010 р. отримав статус дослідницької установи, що заснований на ретельному вивченні запитів користувачів та диференційованому їх забезпеченню із застосуванням інноваційних технологій.


Рассмотрена история и современность библиотеки Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана (КНЭУ). Освещены основные этапы создания современной библиотеки вуза и направления ее деятельности на предстоящие годы. Сосредоточено внимание на инновационной деятельности библиотеки университета в свете разработанного стратегического плана развития библиотеки на 2004 - 2010 гг. "Библиотека КНЭУ - шаги в будущее". Раскрыта сегодняшнюя структура библиотеки, которая состоит из 14-ти отделов, 14-ти читальных залов, 7-ми абонементов. Выделено одно из приоритетных направлений работы библиотеки КНЭУ - создание электронной библиотеки как средства накопления и распространения информационных ресурсов, совершенствования обслуживания пользователей. Отмечено особое значение информационно-библиографического сопровождения научно-исследовательских работ университета, который в 2010 г. получил статус исследовательского учреждения, основанного на тщательном изучении запросов пользователей и дифференцированном их обеспечении с применением инновационных технологий.


The article is devoted the history and the present day of the university’s library. The main stages of creating a modern library of a higher educational establishment and the directions of its activities in the future have been elucidated.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми підготовки наукових кадрів

Пономаренко, В.

Проблеми підготовки наукових кадрів


Проведено експрес-аналіз фінансування з державного бюджету наукових та науково-технічних робіт. Розглянуто шляхи підвищення їхньої ефективності. Запропоновано кількісні критерії обгрунтування відкриття спеціалізованих вчених рад на основі аналізу системи селекції молодих науковців, наукової бази, кадрового потенціалу та системи оприлюднення наукових результатів у ВНЗ або науковій установі. Вміщено діаграму обгрунтування відкриття спеціалізованих вчених рад. Зазначено, що університет є елементом науково-освітянської системи України і на його рівні реалізуються два взаємопов’язані завдання: навчити найбільш креативних студентів бакалаврату, магістрів, аспірантів виконувати наукові дослідження та підвищити науковий рівень змісту навчального матеріалу.


Проведен экспресс-анализ финансирования из государственного бюджета научных и научно-технических работ. Рассмотрены пути повышения их эффективности. Предложены количественные критерии обоснования открытия специализированных ученых советов на основе анализа системы селекции молодых ученых, научной базы, кадрового потенциала и системы публикации научных результатов в ВУЗ или научном учреждении. Помещена диаграмма обоснования открытия специализированных ученых советов. Отмечено, что университет является элементом научно-образовательной системы Украины и на его уровне реализуются две взаимосвязанные задачи: научить самых креативных студентов бакалавриата, магистров, аспирантов выполнять научные исследования и повысить научный уровень содержания учебного материала.


A snapshot of the state budget financing of scientific and technical work. The ways to improve their effectiveness. Offers quantitative criteria justify the opening of specialized scientific councils on the basis of an analysis of selection of young scientists, the scientific base, human resources and systems of the publication of scientific results in the university or research institution. Posted a chart of opening study of the specialized academic councils. It is noted that the University is a member of the scientific and educational system of Ukraine and its level implemented two interrelated objectives: to teach the most creative undergraduate, masters and PhD students to carry out research, improve the scientific level of educational material.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виховання і навчання. Протиріччя в єдності

Зіньковський, Ю.

Виховання і навчання. Протиріччя в єдності


Відзначено, що середня школа повинна бути вищою, коли йдеться про її значущість у забезпеченні культури і свідомості людини. Звернено увагу на недостатній внесок загальноосвітньої школи у гуманітарне виховання молоді. Охарактеризовано важливе завдання загальної школи – системно підготувати громадянина адекватно до сучасної цивілізації, у якій людський фактор – культура, духовність більш значущі, ніж технологічний. Зауважено, що гуманітарне виховання студента ВНЗ проголошується не менш значущим, ніж професійне навчання, а їх поєднання – найважливішим завданням сучасної педагогіки.


Отмечено, что средняя школа должна быть выше, когда речь идет о ее значимости в обеспечении культуры и сознания человека. Обращено внимание на недостаточный вклад общеобразовательной школы в гуманитарное воспитании молодежи. Охарактеризована важная задача общеобразовательной школы - системно подготовить гражданина адекватно современной цивилизации, в которой человеческий фактор - культура, духовность более значимы, чем технологический. Констатировано, что гуманитарное воспитание студента ВУЗ провозглашается не менее значимым, чем профессиональное обучение, а их сочетание - важнейшая задача современной педагогики.


It is noted that the school should be higher when it comes to its importance in ensuring the culture and consciousness. Attention is drawn to the lack of contribution to secondary school in the humanities education of youth. We characterize the important task of secondary school - systematically prepare adequately citizen of modern civilization, in which the human factor - culture, spirituality is more important than technological. It is noticed that the humanitarian education college student declares no less important than training, a combination of them - the most important task of modern pedagogy.



НАДХОДЖЕННЯ:
Якісні та кількісні аспекти хімічної підготовки студентів-екологів у ВНЗ Канади та США

Кофанова, О.

Якісні та кількісні аспекти хімічної підготовки студентів-екологів у ВНЗ Канади та США


Розглянуто сучасну екологічну освіту, яка має два напрями – суто екологічний і природоохоронний, які є не тільки взаємопов’язані, а й сприяють накопиченню знань про природу, людину, її місце в навколишньому середовищі. Відзначено, що в основі професійної підготовки майбутніх фахівців-екологів у ВНЗ Канади та США розроблено ефективні методичні системи хімічної підготовки студентів. Проаналізовано навчальні плани підготовки бакалаврів інженерії у деяких університетах США та Канади, хімічний цикл підготовки яких представлений різноманітними та різноплановими дисциплінами, і навчальне навантаження, що припадає на кожну з дисциплін хімічного циклу, зазвичай є достатнім для якісного набуття студентами-екологами необхідних ключових, хімічних і професійних компетентностей.


Рассмотрено современное экологическое образование, которое имеет два направления - сугубо экологическое и природоохранное, которые являются не только взаимосвязаны, но и способствуют накоплению знаний о природе, человеке, его месте в окружающей среде.Отмечено, что в основе профессиональной подготовки будущих специалистов-экологов в ВУЗ Канады и США разработаны эффективные методические системы химической подготовки студентов. Проанализированы учебные планы подготовки бакалавров инженерии в некоторыхуниверситетах США и Канады, химический цикл подготовки которых представлен разнообразными и разноплановыми дисциплинами, и учебная нагрузка, приходящаяся на каждую из дисциплин химического цикла, обычно является достаточной для качественного приобретения студентами-экологами необходимых ключевых, химических и профессиональных компетенций.


Іs considered the modern environmental education, which has two lines - especially ecological and environmental, that are not only interrelated, but also contribute to the accumulation of knowledge about nature, man and his place in the environment. It is noted that the basis for future training of environmental specialists in the universities of Canada and the United States developed effective methodology of the chemical preparation of students. Analyzed the curricula of Bachelor Engineering in someuniversities in the U.S. and Canada, the chemical cycle of which presented a variety of disciplines and backgrounds, and teaching load borne by each of the disciplines of the chemical cycle is usually sufficient for the acquisition of high-quality students, environmentalists need the key, chemical, and professional competencies.



НАДХОДЖЕННЯ:
Впровадження стандартів оцінювання педагогічної компетентності викладачів у вищих навчальних закладах США

Зварич, І.

Впровадження стандартів оцінювання педагогічної компетентності викладачів у вищих навчальних закладах США


Відзначено, що у США немає єдиної централізованої системи оцінювання педагогічної компетентності викладачів та контролю їх педагогічної діяльності, тому ВНЗ самостійно вирішують питання визначення якості рівня знань, умінь і навичок педагогів. Розглянуто норми підтвердження ступеня магістра для викладачів у ВНЗ США. Зазначено, що однією з вимог підтвердження ступеня магістра є відеозапис процесу викладання ними навчальної дисципліни, і ці відеоматеріали з портфоліо викладача вивчаються і обговорюються працівниками освіти, експертами, адміністрацією навчального закладу. Виявлено способи та цілі використання стандартів оцінювання педагогічної компетентності викладачів на прикладі каліфорнійського університету Сен Макос, університету Луїсвіля, університету Міннесота-Далас та ін. Висвітлено різні методи, підходи та критерії для оцінювання педагогічної компетентності. З метою грунтовного вивчення відеоматеріалів педагогів і впровадження стандартів оцінювання їхньої педагогічної компетентності застосовують цифровий відео проект „Край”, який легко використовують викладачі-початківці як зв’язок між процесом викладання навчальної дисципліни та професійною діяльністю майбутніх фахівців. Розглянуто також відео проект „Відчини двері” – відеоматеріал із супроводжувальним текстом і коментарями, що вносять відповідні роз’яснення для експертів. Підсумовано, що впровадження стандартів педагогічної компетентності викладачів та одержання підтвердження ступеня магістра – це процес, який відображає модернізацію вищої освіти та реорганізацію ВНЗ.


Отмечено, что в США нет единой централизованной системы оценки педагогической компетентности преподавателей и контроля их педагогической деятельности, поэтому ВУЗ самостоятельно решают вопрос определения качества уровня знаний, умений и навыков педагогов. Рассмотрены нормы подтверждения степени магистра для преподавателей в ВУЗ США. Отмечено, что одним из требований подтверждения степени магистра является видеозапись процесса преподавания ими учебной дисциплины и эти видеоматериалы с портфолио преподавателя изучаются и обсуждаются работниками образования, экспертами, администрацией учебного заведения. Выявлены способы и цели использования стандартов оценки педагогической компетентности преподавателей на примере калифорнийского университета Сен Макос, университета Луисвиль, университета Миннесота-Даллас. Освещены различные методы, подходы и критерии оценки педагогической компетентности. С целью детального изучения видеоматериалов педагогов и внедрения стандартов оценки их педагогической компетентности применяют цифровой видеопроект "Край", который легко используют начинающие преподаватели как связь между процессом преподавания учебной дисциплины и профессиональной деятельностью будущих специалистов. Описан также видео проект "Открой дверь" - видеоматериал с сопроводительным текстом и комментариями, которые вносят соответствующие разъяснения для экспертов. Итак, внедрение стандартов педагогической компетентности преподавателей и получение подтверждения степени магистра – это процесс, который отражает модернизацию высшего образования и реорганизации ВУЗ.


It is noted that the U.S. has no single, centralized system of assessment of pedagogical competence of teachers and monitor their academic work, so the universities are free to decide to determine the quality level of knowledge and skills of teachers.Considered the norm for the confirmation of the degree of Master teachers in U.S. universities. It is noted that one of the requirements of the degree of Master Confirmation is a video of the process of teaching them discipline and these videos with teacher portfolios are studied and discussed by educators, experts, the administration of the institution. Revealed how the use of standards and goals assessment of pedagogical competence of teachers as an example the University of California in September Makos, University of Louisville, University of Minnesota, Dallas and others. Covered a variety of methods and approaches and criteria for evaluating teacher competence. In order to study the detailed video and introduction of standards for teachers to assess their teaching competence use a digital video project "The Edge", which is easy to use novice teachers as a link between the process of teaching the discipline and profession of the future specialists. Highlighted as a video project, "Open Door" - a video with accompanying text and comments that make an explanation for the experts. Thus, the introduction of standards of teaching competence of teachers and a master's degree confirmation, a process that reflects the modernization and restructuring of higher education institutions.



НАДХОДЖЕННЯ:
Оцінка студентами застосування „лідер-груп” у вищій школі

Величко, О.

Оцінка студентами застосування „лідер-груп” у вищій школі


Наведено результати анкетування студентів технічних та економічних напрямів навчання з приводу ставлення до впровадження виділення із загальної маси найкращих студентів, які навчаються на одному потоці у так звані „лідер-групи” у Національній металургійній академії України. Зазначено, що застосування „лідер-груп” у навчальний процес є доцільним, але потребує врахування специфіки ВНЗ. Доведено, що цей захід супроводжується підвищенням загального рівня успішності та якості навчання студентів. Проаналізовано позитивні та негативні аспекти навчання в „лідер-групах”. Щодо негативних факторів – виникли ускладнення у взаємних стосунках студентів різних груп. Вміщено 11 діаграм: оцінка студентами „лідер-груп” навчального матеріалу, оцінка ставлення викладачів до студентів, оцінка інтенсивності викладання навчального матеріалу студентами різних груп, оцінка мотивації студентів різних груп, оцінка психологічного клімату в „лідер-групах”, як змінився психологічний клімат після виділення їх з потоку, визначення переваг навчання у „лідер-групах”, негативні чинники навчання у „лідер-групах” тощо.


Представлены результаты анкетирования студентов технических и экономических направлений обучения по поводу отношения к внедрению выделения из общей массы лучших студентов, которые учатся на одном потоке в так называемые "лидер-группы" в Национальной металлургической академии Украины. Отмечено, что применение "лидер-групп" в учебных процессах целесообразно, но требует учета специфики ВУЗ. Доказано, что это мероприятие сопровождается повышением общего уровня успеваемости и качества обучения студентов. Проанализированы положительные и отрицательные стороны обучения в "лидер-группах". Что касается негативных факторов - возникли осложнения во взаимных отношениях студентов разных групп. Помещено 11 диаграмм: оценка студентами "лидер-групп" учебного материала, оценка отношения преподавателей к студентам, оценка интенсивности преподавания учебного материала студентам разных групп, оценка мотивации студентов разных группах, оценка психологического климата в "лидер-группах", как изменился психологический климат после выделения их из потока, определение преимуществ обучения в «лидер-группах", негативные факторы обучения в "лидер-группах" и другие.


The results of the survey of students in technical and economic areas of study on the relation to the implementation of the allocation of the total mass of the top students who are studying in the same thread in the so-called "leader of the group." National Metallurgical Academy of Ukraine. It is noted that the use of "leader-group" in the educational process is expedient, but requires consideration of the specific institution. It has been proven that this event is accompanied by increase the overalllevel of performance and quality of student learning. Analyzed the pros and cons of teaching in the "leader of the bands." As for negative factors - develop complications in the mutual relations of different groups of students. Placed 11 students score charts, "the leader of the groups' educational materials, evaluation of the ratio of teachers to students, assessment of the intensity of teaching learning material students of different groups, evaluation of the motivation of different groups of studentsassessment of the psychological climate in the" leader-groups ": the psychological climate has changed after the release them from the stream, the definition of the benefits of training in the "leader-groups", the negative factors in learning, "the leader of the group," and others.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інноваційні технології активації творчості

Галиця, І.

Інноваційні технології активації творчості


Розглянуто теоретичні та практичні основи застосування технології проектного навчання, на якому використовувались активні та інтерактивні форми проведення занять, що забезпечують не тільки опрацювання теоретичного матеріалу, але й розвивають самостійне мислення студентів, уміння відстоювати свою позицію. Робота студентів над проектами оцінювалась не тільки за результатами, але й за сам процес підготовки. Зазначено, що розроблені студентами науково-практичні проекти мають наукову новизну та практичну користь, сприяють підвищенню мотивації студентів до навчання, розкривають нові аспекти теоретичної підготовки, сприяють розвитку креативного мислення, надають можливість студенту висловити свою думку, розвивати навичка роботи в команді. Наведено фрагменти конкретних проектів з корпоративної соціальної відповідальності туристичної фірми „Київський супутник” щодо власного персоналу: „Щасливі діти – задоволені працівники” (організація літнього відпочинку дітей працівників туристичної фірми) – акція сприяє продуктивності праці та зменшенню плинності кадрів. Вміщено приклад інформаційної листівки для батьків, програму активного відпочинку дітей. Описано проект „Скринька взаєморозуміння”, який ставить за мету виявлення недоліків в управлінні на підприємстві шляхом створення в офісі фірми скриньки, в яку працівники фірми анонімно вкидають свої скарги, зауваження, пропозиції та побажання. Наведено приклад проекту „Допомагай дітям, відпочиваючи”– поетапна допомого дітям-сиротам, які проживають у дитячих будинках, що покликаний згуртувати небайдужих людей задля допомоги дітям.


Рассмотрены теоретические и практические основы применения технологии проектного обучения, на котором использовались активные и интерактивные формы проведения занятий, обеспечивающие не только разработку теоретического материала, но и развивающие самостоятельное мышление студентов, умение отстаивать свою позицию. Работа студентов над проектами оценивалась не только по результатам, но и за сам процесс подготовки. Указано, что разработанные студентами научно-практические проекты имеют научную новизну и практическую пользу, способствуют повышению мотивации студентов к обучению, раскрывают новые аспекты теоретической подготовки, способствуют развитию креативного мышления, дают возможность студенту высказать свое мнение, развивать навыки работы в команде. Представлены фрагменты конкретных проектов по корпоративной социальной ответственности туристической фирмы "Киевский спутник" по собственному персоналу: "Счастливые дети - довольны работники" (организация летнего отдыха детей работников туристической фирмы) – акция, способствующая производительности труда и уменьшению текучести кадров. Дан пример информационной листовки для родителей, программа активного отдыха детей. Описан проект "Сервис взаимопонимания", цель которого – выявление недостатков в управлении на предприятии путем создания в офисе фирмы ящика, в который сотрудники фирмы анонимно бросают свои жалобы, замечания, предложения и пожелания. Приведен также пример проекта "Помоги детям, отдыхая" - поэтапная помощь детям-сиротам, проживающим в детских домах, призванная сплотить неравнодушных людей для помощи детям.


The theoretical and practical basis of project-based learning technology, which used active and interactive forms of activities that lead not only to the development of theoretical material, but also develop students' independent thinking, the abilityto defend its position. Students' work on the projects evaluated not only on the results, but also the process of preparation. Indicated that students developed scientific and practical projects are scientific novelty and practical value, enhances students' motivation to learn, reveals new aspects of the theoretical training, promotes creative thinking, allows students to express their views, develop teamwork skills. Fragments of concrete projects on corporate social responsibility travel company "Kyiv companion" on his own staff: "Happy children - happy workers" (organizing summer camps for children of employees of tourism firms) - the action contributes to productivity and reduce staff turnover. Placed an example of information leaflets for parents, a program of active recreation for children. Lighted the project "Understanding Service" aims to identify shortcomings in the management of the enterprise by creating a box in our office, in which employees of the firm anonymously drop their complaints, comments and suggestions. An example of "Help the children to rest" - staged by the employer to orphans living in orphanages designed to unite those who care for the children of the employer.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського