РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Через вивчення зарубіжної педагогіки до кращого розуміння національної освіти
Пошуковий запит: (<.>I=Ж100365<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 100
Представлено документи з 1 до 20
...

Теодорович, Артем.

Через вивчення зарубіжної педагогіки до кращого розуміння національної освіти


Проаналізовано наукову діяльність видатного британського педагога М. Е. Седлера. Висвітлено погляди зарубіжних та вітчизняних науковців стосовно ролі та значення творчого доробку М. Е. Седлера для розвитку методології порівняльної педагогіки. Зроблено висновок, що узагальнення та висновки М. Е. Седлера щодо цілей та змісту вивчення міжнародного досвіду в галузі освіти значно вплинули на розвиток методологічних засад порівняльно-педагогічних досліджень і є актуальними для відповідних студій сьогодні.


Проанализирована научная деятельность выдающегося британского педагога М. Е. Сэдлера. Освещены взгляды зарубежных и отечественных ученых относительно роли и значения творчества М. Е. Сэдлера для развития методологии сравнительной педагогики. Сделан вывод, что обобщение и выводы М. Е. Сэдлера относительно целей и содержания изучения международного опыта в области образования значительно повлияли на развитие методологических основ сравнительно-педагогических исследований и являются актуальными для соответствующих исследований сегодня.


Analyzed scientific activity prominent British teacher M. E. Sadler. Illuminated views of foreign and domestic scientists regarding the role and importance of creativity M. Sadler for the development methodology of comparative education. It is concluded that the synthesis and conclusions M. Sadler on the objectives and content of the study of international experience in the field of education significantly influenced the development of the methodological foundations of comparative - educational research and are relevant for the respective research today.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вплив міжнародних порівняльних досліджень якості освіти на реформування шкільництва у Федеративній Республіці Німеччини

Джурило, Аліна.

Вплив міжнародних порівняльних досліджень якості освіти на реформування шкільництва у Федеративній Республіці Німеччини


Розглянуто питання впливу міжнародних порівняльних досліджень якості знань учнів на реформування шкільної освіти ФРН. Висвітлено результати участі Німеччини у міжнародних порівняльних дослідженнях TIMSS та PISA у контексті впливу на реформування шкільної освіти. Описано етапи досліджень рейтингу досягнень німецьких школярів та реакцію федерального уряду й суспільства на результати порівняльних досліджень. Зазначено, що участь країни у міжнародних порівняльних дослідженнях успішності школярів є дієвим інструментом підвищення якості національної освіти.


Рассмотрены вопросы влияния международных сравнительных исследований качества знаний учащихся на реформирование школьного образования ФРГ. Представлены результаты участия Германии в международных сравнительных исследованиях TIMSS и PISA в контексте влияния на реформирование школьного образования. Описаны этапы исследований рейтинга достижений немецких школьников и реакцию федерального правительства и общества на результаты сравнительных исследований. Отмечено, что участие страны в международных сравнительных исследованиях успеваемости школьников является действенным инструментом повышения качества национального образования.


The questions of the impact of international comparative studies of the quality of students' knowledge on the reform of the German school. The results of Germany's participation in international comparative studies TIMSS and PISA in the context of the impact of the reform of school education. The stages of research achievements ranking German students and the reaction of the federal government and the public on the results of comparative studies. Noted that the country's participation in international comparative studies of achievement of pupils is an effective tool for improving the quality of national education.



НАДХОДЖЕННЯ:
Принципи освітньої політики Фінляндії щодо забезпечення якості загальної середньої освіти

Волинець, Людмила.

Принципи освітньої політики Фінляндії щодо забезпечення якості загальної середньої освіти


Розглянуто питання щодо забезпечення якості системи шкільної освіти у Фінляндії. Охарактеризовано принципи освітньої політики Фінляндії, які визначають розвиток системи забезпечення якості загальної середньої освіти цієї країни. Зроблено висновок, що Фінляндія проводить клопітку роботу з адаптування світових підходів та тенденцій до національних особливостей якісної освітньої системи, що у комплексі сприяє отриманню високих освітніх результатів.


Рассмотрены вопросы обеспечения качества системы школьного образования в Финляндии. Охарактеризованы принципы образовательной политики Финляндии, которые определяют развитие системы обеспечения качества общего среднего образования этой страны. Сделан вывод, что Финляндия проводит кропотливую работу по адаптации мировых подходов и тенденций к национальным особенностям качественной образовательной системы, что в комплексе способствует получению высоких образовательных результатов.


The problems of quality school education system in Finland. Characterized by the principles of educational policy in Finland, which determine the development of the quality assurance system of secondary education in this country. Concluded that Finland holds the painstaking work of adaptation approaches and global trends to national circumstances quality educational system that promotes the production of complex high educational outcomes.



НАДХОДЖЕННЯ:
Lonely motherhood and its support by institutions of welfare aid

Skoczynska-Prokopowicz, Barbara.

Lonely motherhood and its support by institutions of welfare aid


Розглянуто питання проблеми матерів-одиночок та їх підтримки службами соціального захисту. Розкрито причини виникнення цих проблем. Охарактеризовано типи одиноких матерів та їх вплив на подальшу долю дитини. Проаналізовано ступінь соціалізованості та самооцінки дитини.


Рассмотрены проблемы матерей-одиночек и их поддержки службами социальной защиты. Раскрыты причины возникновения этих проблем. Охарактеризованы типы одиноких матерей и их влияние на дальнейшую судьбу ребенка. Проанализирована степень социализированности и самооценки ребенка.


The questions of problems of single mothers and their support services, social protection. Presented the causes of these problems. The types of single mothers and their influence on the fate of the child. Analyzed the degree of socialization and self-esteem of the child.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ecological education in Poland at the turn of the 21st century

Wolter, Edyta.

Ecological education in Poland at the turn of the 21st century


Висвітлено питання екологічної освіти в постмодерній культурі другої половини XX - початок XXI ст. Охарактеризовано екологічну освіту у світі в цілому і в Польщі зокрема. Розглянуто екологічну освіту як ідею збереження природи та практичну діяльність у глобальному масштабі. Приділено увагу особливостям екологічної освіти в Польщі після реформи 1999 р.


Представлена проблема экологического образования в постмодернистской культуре второй половины XX - начала XXI в. Охарактеризовано экологическое образование в мире в целом и в Польше в частности. Рассмотрено экологическое образование как идею сохранения природы и практическую деятельность в глобальном масштабе. Акцентировано внимание на особенностях экологического образования в Польше после реформы 1999 г.


Presents the problem of environmental education in the postmodern culture of the second half of XX - beginning. XXI century. Characterized environmental education in the world in general and Poland in particular. Environmental education is considered as the idea of preserving nature and practice globally. The attention is focused on the specifics of environmental education reform in Poland after 1999.



НАДХОДЖЕННЯ:
Альтернативна педагогіка Селестена Френе: між традицією й інноваційністю

Заболотна, Оксана.

Альтернативна педагогіка Селестена Френе: між традицією й інноваційністю


Проаналізовано педагогічну концепцію французького освітянина Селестена Френе. Розглянуто особливості педагогіки С. Френе. Окреслено специфіку функціонування його авторської школи. Висвітлено сучасну ситуацію з розповсюдження педагогічних ідей видатного французького освітянина у країнах ЄС.


Проанализирована педагогическая концепция французского педагога С. Френе. Рассмотрены особенности педагогики С. Френе. Определена специфика функционирования его авторской школы. Освещена современная ситуация по распространению педагогических идей выдающегося французского педагога в странах ЕС.


Аnalyzed the concept of teaching S.Freinet teacher S. Freinet. The features of S Freinet pedagogy. Defined specificity of functioning of its author's school. Lit the current situation for the dissemination of pedagogical ideas of the prominent S. Freinet teacher in the EU.



НАДХОДЖЕННЯ:
Холістична концепція здоров'я у британській школі: перспективи для України

Оржеховська, Олена.

Холістична концепція здоров'я у британській школі: перспективи для України


Висвітлено холістичну концепцію здоров'я, яка покладена в основу цілісного підходу до формування здорового способу життя учнів у Школах сприяння здоров'ю Великої Британії. Розкрито напрями та критерії цілісного підходу до формування здорового способу життя, яким має відповідати робота школи сприяння здоров'ю. Зазначено, що в Україні зроблені певні кроки у напрямі розвитку фізично здорового способу життя школярів.


Освещена холистическая концепция здоровья, которая положена в основу целостного подхода к формированию здорового образа жизни учащихся в Школах содействия здоровью в Великобритании. Представлены направления и критерии целостного подхода к формированию здорового образа жизни, которым должна соответствовать работа школы содействия здоровью. Отмечено, что в Украине сделаны определенные шаги в направлении развития физически здорового способа жизни школьников.


Lighted holistic concept of health , which is the basis for a holistic approach to a healthy lifestyle to schools to promote the health of the UK. Directions and criteria presented a holistic approach to a healthy lifestyle , which should correspond to the work of the school health promotion . Noted that Ukraine has made some steps towards the development of a physically healthy lifestyle schoolchildren.



НАДХОДЖЕННЯ:
Функції оцінювання навчальних досягнень учнів початкових шкіл Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії

Борисенко, Ірина.

Функції оцінювання навчальних досягнень учнів початкових шкіл Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії


Проаналізовано функції оцінювання навчальних досягнень молодших школярів Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії. Зроблено порівняльний аналіз імплементації функцій у початкових школах Англії, Уельсу, Шотландії та Північної Ірландії у контексті особистісно зорієнтованої парадигми сучасної освіти. Зазначено, що оцінювання є одним із ключових інструментів покращання якості освіти у початковій школі Сполученого Королівства та Північної Ірландії.


Проанализированы функции оценивания учебных достижений младших школьников Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии. Сделан сравнительный анализ имплементации функций в начальных школах Англии, Уэльса, Шотландии и Северной Ирландии в контексте личностно ориентированной парадигмы современного образования. Указано, что оценка является одним из ключевых инструментов улучшения качества образования в начальной школе Великобритании и Северной Ирландии.


Analyzed the function evaluation of educational achievements of younger schoolboys the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. A comparative analysis of the implementation of the functions in primary schools in England, Wales, Scotland and Northern Ireland in the context of person-oriented paradigm of modern education. Indicated that the score is one of the key tools for improving the quality of education in primary schools of Great Britain and Northern Ireland.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості професійно-орієнтованого навчання іноземних мов дорослих у країнах Європейського Союзу

Максименко, Оксана.

Особливості професійно-орієнтованого навчання іноземних мов дорослих у країнах Європейського Союзу


Розглянуто проблему професійно-орієнтованого навчання іноземних мов дорослих у країнах ЄС. Висвітлено особливості впровадження цього напряму, серед яких - різноманітність можливостей, варіативність форм, європейський вимір. Зазначено, що професійно-орієнтоване навчання іноземних мов набуває пріоритетного значення в освіті дорослих у країнах ЄС, що зумовлено економічними потребами спільноти.


Рассмотрена проблема профессионально-ориентированного обучения иностранным языкам взрослых в странах ЕС. Освещены особенности внедрения этого направления, среди которых - разнообразие возможностей , вариативность форм, европейское измерение. Отмечено, что профессионально-ориентированное обучение иностранным языкам приобретает приоритетное значение в образовании взрослых в странах ЕС, что обусловлено экономическими потребностями сообщества.


The problem professionally-oriented foreign language teaching adults in the European Union. Highlight particular implementation of this direction, including a variety of opportunities, variety of forms, the European dimension. Noted that professionally-oriented teaching of foreign languages is a priority in adult education in the European Union, due to the economic needs of the community.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вивчення релігії у школах Франції в контексті європейських культурних традицій

Лаухіна, Інна.

Вивчення релігії у школах Франції в контексті європейських культурних традицій


Досліджено розвиток стосунків школи та релігії у країнах Західної Європи, зокрема у Франції. Проаналізовано нові підходи до реалізації освітніх завдань. Розглянуто засадничі принципи навчання релігії в державних школах Західної Європи та державні документи, які регулюють діяльність державних і приватних закладів шкільної освіти. Визначено зміст, цілі, завдання релігієзнавчої освіти. Окреслено вимоги до викладачів релігієзнавчої освіти.


Исследовано развитие отношений школы и религии в странах Западной Европы, в частности во Франции. Проанализированы новые подходы к реализации образовательных задач. Рассмотрены основные принципы обучения религии в государственных школах Западной Европы и государственные документы, регулирующие деятельность государственных и частных учреждений школьного образования. Определены содержание, цели, задачи религиоведческого образования. Определены требования к преподавателям религиоведческого образования.


Іnvestigated the development of relations between schools and religion in Western Europe, particularly in France. Analyzes new approaches to the implementation of educational objectives. The basic principles of religious education in public schools in Western Europe and public documents regulating the activities of public and private institutions of schooling.



НАДХОДЖЕННЯ:
Pedagogical perspective of spirituality

Marszalek, Lidia.

Pedagogical perspective of spirituality


Розглянуто поняття розуміння людської духовності з антропологічної та педагогічної точок зору на розвиток і виховання. Представлено дискурс цілісної освіти в сучасних педагогічних концепціях. Висвітлено духовність як антропологічний термін, який вживається на позначення однієї з особливих рис особистості – трансцендентності.


Рассмотрено понятие понимания человеческой духовности с антропологической и педагогической точек зрения на развитие и воспитание. Представлен дискурс целостного образования в современных педагогических концепциях. Освещена духовность как антропологический термин, употребляемый для обозначения одной из особых черт личности - трансцендентности.


The concepts of the understanding of human spirituality anthropological and pedagogical perspectives on development and education. Discourse presents a holistic education in modern pedagogical concepts. Illuminated spirituality as an anthropological term used to refer to one of the specific personality traits - transcendence.



НАДХОДЖЕННЯ:
Висвітлення теоретичних засад шкільної альтернативної освіти у вітчизняній та зарубіжній педагогіці: думки апологетів і критиків

Заболотна, Оксана.

Висвітлення теоретичних засад шкільної альтернативної освіти у вітчизняній та зарубіжній педагогіці: думки апологетів і критиків


Здійснено огляд та проаналізовано праці, присвячені розгляду теорії шкільної альтернативної освіти в Україні та в країнах Європейського Союзу. Подано перелік періодичних видань, які відіграють важливу роль у популяризації альтернативної освіти.


Проанализирована научно-теоретическая литература по освещению теоретических основ школьного альтернативного образования в странах Европейского Союза. Освещена хронология работ, посвященных теоретическим основам альтернативного образования. Перечислены периодические издания, которые играют важную роль в популяризации теории альтернативного образования. Указано, что в украинском педагогическом пространстве практически отсутствуют работы, посвященные теории альтернативного образования.


Analyzed scientific and theoretical literature on covering theoretical principles of school alternative education in the European Union. Deals with the chronology of works on theoretical principles of alternative education.



НАДХОДЖЕННЯ:
Неформальна освіта дорослих у США у колоніальний період

Терьохіна, Наталія.

Неформальна освіта дорослих у США у колоніальний період


Вивчено та узагальнено досвід США з організації та розвитку неформальної освіти дорослих у колоніальний період (1607 - 1783). Розглянуто особливості здійснення освіти дорослих у тавернах, кав'ярнях, бібліотеках, громадських лекціях, вечірніх школах, добровільних товариствах за інтересами, які були підгрунтям подальшого створення закладів неформальної освіти для дорослих.


Исследованы истоки становления неформального образования взрослых в США в колониальный период развития страны. Проанализированы особенности организации и пути развития неформального образования взрослых в указанный период. Выявлены ведущие факторы развития неформального образования взрослых в США.


Investigated sources of the non-formal adult education in the USA in the colonial period of development. The features and the development of non-formal adult education in this period. Found leading factors of non-formal adult education in the United States.



НАДХОДЖЕННЯ:
"Уявлення особистості" як психологічне поняття

Лінь, Цяо.

"Уявлення особистості" як психологічне поняття


Досліджено основні психологічні теорії та концепції щодо психологічного змісту поняття "уявлення". Розкрито сутність понять "уява", "уявлення", "фантазія" у наукових працях відомих психологів, зокрема: В. Вундта, Т. Рібо, Р. Ассанджолі, Л. Виготського, С. Рубінштейна та ін.


Проанализированы психологические аспекты категории "представление личности". Рассмотрены и систематизированы основные психологические теории и концепции изучения категории "представление". Освещены взгляды ученых относительно этой проблемы.


Analyzed the psychological aspects of the category "idea of personality." Considered and systematized basic psychological theory and the concept of learning category "idea". Deals with the views of scientists regarding definite problem.



НАДХОДЖЕННЯ:
Психологічний клімат і його вплив на ефективність вивчення англійської мови дорослими

Литовченко, Ірина.

Психологічний клімат і його вплив на ефективність вивчення англійської мови дорослими


Розкрито значення психологічного клімату під час навчання дорослих іноземних мов, зокрема англійської. Охарактеризовано риси сприятливого для навчання клімату, такі як: взаємна повага та довіра, співпраця, підтримка, відкритість, природність, задоволення та людяність.


Обосновано значение благоприятного психологического климата для эффективного обучения взрослого человека, в том числе и изучение ею английского языка. Раскрыта сущность понятия "физический климат". Рассмотрены характерные признаки благоприятного для обучения психологического климата и их роль в процессе обучения взрослых. Определена роль образовательных учреждений в обеспечении благоприятной учебной среды.


Grounded mentioned favorable psychological climate for effective adult learning, in particular, her study of English. Defined types of climate studies. The essence of the concept of the physical environment.



НАДХОДЖЕННЯ:
Компетентнісна зорієнтованість курикулуму Великої Британії щодо формування здорового способу життя школярів

Оржеховська, Олена.

Компетентнісна зорієнтованість курикулуму Великої Британії щодо формування здорового способу життя школярів


Проаналізовано питання компетентнісної зорієнтованості курикулуму Великої Британії як механізму формування здорового способу життя школярів. Розглянуто проблеми цілісності курикулуму. Досліджено цілі курикулуму щодо формування здорового способу життя школярів. Розкрито сутність українського підходу до цілісності забезпечення процесу та змісту навчання. Висвітлено проблему формування здорового способу життя школярів у курикулумі Великої Британії у контексті компетентнісного підходу.


Освещены вопросы компетентностной ориентированности куррикулума Великобритании как механизма формирования здорового образа жизни школьников. Рассмотрены проблемы целостности куррикулума. Исследованы цели куррикулума по формированию здорового образа жизни школьников. Раскрыта сущность украинского подхода к целостности обеспечения процесса и содержания обучения.


The questions centered curriculum competency UK as a mechanism for promoting healthy lifestyles of students. Problems integrity of the curriculum. Researched curriculum goals for a healthy lifestyle of students.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості навчальних програм для підготовки майбутніх учителів англійської мови у ВНЗ Польщі та України

Деркач, Світлана.

Особливості навчальних програм для підготовки майбутніх учителів англійської мови у ВНЗ Польщі та України


Проведено порівняльний аналіз змісту навчальних програм професійної підготовки вчителів англійської мови у державних ВНЗ Польщі та України. Розкрито зовнішні та внутрішні розбіжності польських й українських стандартів підготовки зазначених фахівців.


Рассмотрено содержание профессиональной подготовки учителей английского языка в ВУЗ Польши и Украины. Проанализированы действующие учебные программы профессиональной подготовки учителей английского языка в восьми польских государственных ВУЗ различного типа и трех ВУЗ Украины. Указано, что общей целью всех педагогических ВУЗ Польши и Украины является подготовка нового типа учителя, способного выполнять свои профессиональные обязанности.


Deals content of training teachers of English in universities in Poland and Ukraine. Analyzed existing curriculum training English teachers in eight Polish public higher education institutions of various types and three universities in Ukraine.



НАДХОДЖЕННЯ:
Основные направления совершенствования контроля и оценки деятельности студентов в экспериментальной технологии в Узбекистане

Толипов, Уткир.

Основные направления совершенствования контроля и оценки деятельности студентов в экспериментальной технологии в Узбекистане


Проаналізовано експериментальні технології оцінювання діяльності студентів в Узбекистані. Висвітлено основні напрями та критерії вдосконалення контролю й оцінювання діяльності майбутніх учителів в експериментальній технології.


Проанализированы экспериментальные технологии оценивания деятельности студентов в Узбекистане. Освещены основные направления и критерии совершенствования контроля и оценки деятельности будущих учителей в экспериментальной технологии.


The experimental technology assessment activities of students in Uzbekistan. Highlights of criteria and to improve monitoring and evaluation of future teachers in the experimental technology.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтернаціоналізація інституційного освітнього простору Великої Британії

Чернякова, Жанна.

Інтернаціоналізація інституційного освітнього простору Великої Британії


Визначено та проаналізовано стратегії інтернаціоналізації інституційного освітнього простору Великої Британії. Надано характеристику міжнародної, програмної й організаційної стратегій інтернаціоналізації на рівні навчального закладу. Розглянуто ключові компоненти та встановлено пріоритетні напрями зазначених стратегій.


Проанализированы стратегии интернационализации институционального образовательного пространства. Охарактеризована международная стратегия интернационализации на уровне учебного заведения. Осуществлен анализ программной и организационной стратегии интернационализации институционального образовательного пространства. Выяснены ключевые компоненты и приоритетные направления указанных стратегий. Раскрыты задачи интернационализации институционального образовательного пространства в контексте определенных стратегий.


Analyzes the internationalization strategies of institutional educational space. The characteristic of the international strategy of internationalization at institutional level. The analysis program and institutional internationalization strategies of institutional educational space.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості управління європейськими академічними університетськими мережами

Чистякова, Ірина.

Особливості управління європейськими академічними університетськими мережами


Розглянуто діяльність інноваційних академічних університетських мереж в Європі та особливості управління ними. Розкрито сутність понять "мережування навчальних закладів", "інноваційна освітня мережа", "університетська мережа". Подано класифікацію університетських мереж. Охарактеризовано засади діяльності провідних університетських мереж, зокрема Europaeum, The Coimbra Group, Utrecht Network.


Рассмотрены особенности управления европейскими академическими университетскими сетями. Выяснена сущность понятий "сетирование учебных заведений", "инновационная образовательная сеть", "университетская сеть", "академическая университетская сеть". Представлена авторская классификация университетских сетей. Раскрыты основы деятельности ведущих академических университетских сетей. Выявлены общие признаки управления исследуемыми сетями.


The features of European management academic campus network. The essence of the concepts of "networking schools", "innovative educational network", "University Network", "Academic University Network." Posted original classification of university networks.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського