РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж72662<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

. – К. – 2005

Висвітлено соціально-історичні умови розвитку українського шкільницва в Галичині наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст., роль освіти УРСР у денаціоналізації українського народу в 1920-х рр. Розкрито ідейно-політичні засади Організації українських націоналістів у роки німецької окупації України (1941 - 1944), базисні засади геополітичної ідентичності українців. Розглянуто проблеми прав людини за умов трансформації політичної системи сучасної держави, самоідентифікації національної самосвідомості українців, питання національного відродження в процесі утвердження суверенітету України. Проаналізовано етнонаціональну політику як чинник формування української політичної нації, роль етнонаціональних чинників у формуванні громадянської свідомості українців.


Освещены социально-исторические условия развития украинского школьного дела в Галиции в конце ХІХ - начале ХХ ст., роль образования УССР в денационализации украинского народа в 1920-х гг. Раскрыты идейно-политические основы Организации украинских националистов в годы немецкой оккупации Украины (1941 - 1944), базисные основы геополитической идентичности украинцев. Рассмотрены проблемы прав человека в условиях трансформации политической системы современного государства, самоидентификации национального самосознания украинцев, вопросы национального возрождения в процессе утверждения суверенитета Украины. Проанализированы этнонациональная политика как фактор формирования украинской политической нации, роль этнонациональных факторов в формировании гражданского сознания украинцев.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2005

Висвітлено питання методології українознавства та методологічний статус української мови, філософсько-світоглядні аспекти національних засад мовної стратегії вищої освіти. Проаналізовано психологічні особливості структури підготовки педагога, роль української козацької культури у сучасній системі виховання молоді. Розглянуто питання актуалізації ідей українських театральних педагогів у професійній підготовці вчителя. Розкрито лінгводидактичні засади викладання української мови у діаспорі, особливості формування української діаспори в історико-соціальному контексті. Описано історичні форми суспільної самосвідомості в історії української культури дохристиянського періоду, а також форми детермінізації мудрості українського народу як феномена його пізнавального способу життя і духовної єдності.


Освещены вопросы методологии украиноведения и методологический статус украинского языка, философско-мировоззренческие аспекты национальных основ языковой стратегии высшего образования. Проанализированы психологические особенности структуры подготовки педагога, роль украинской казаческой культуры в современной системе воспитания молодежи. Рассмотрены вопросы актуализации идей украинских театральных педагогов в профессиональной подготовке учителя. Раскрыты лингводидактические основы преподавания украинского языка в диаспоре, изучены особенности формирования украинской диаспоры в историко-социальном контексте. Освещены исторические формы общественного самосознания в истории украинской культуры дохристианского периода, а также формы детерминизации мудрости украинского народа как феномена его познавательного способа жизни и духовного единства.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2005

Проаналізовано релігійні чинники у системі українознавства та вищої освіти України, виховну роль українознавства у формуванні національної свідомості українського громадянина. Розглянуто педагогічні умови духовного розвитку та соціалізації особистості, законодавчо-нормативні проблеми впровадження української мови як державної у сферу освіти України в 1990-х рр. - на початку ХХІ ст. Висвітлено зміст і технологію використання сімейних традицій у моральному вихованні старшокласників. Розкрито гуманістичні засади військово-патріотичного виховання у політологічному аспекті.


Проанализированы религиозные факторы в системе украиноведения и высшего образования Украины, воспитательная роль украиноведения в формировании национального сознания украинского гражданина. Рассмотрены педагогические условия духовного развития и социализации личности, законодательно-нормативные проблемы внедрения украинского языка как государственного в сферу образования Украины в 1990-х гг. - начале ХХІ ст. Освещены содержание и технология использования семейных традиций в моральном воспитании старшеклассников. Раскрыты гуманистические основы военно-патриотического воспитания в политологическом аспекте.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українознавство в розбудові громадянського суспільства в Україні

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українознавство в розбудові громадянського суспільства в Україні. – К., 2004


Висвітлено проблеми становлення громадянського суспільства, етносоціальні фактори кристалізації його структур в Україні. Розглянуто питання трансформації соціал-демократичних ідей за умов становлення громадянського суспільства, проаналізовано роль науково-природничих товариств у його розбудові, взаємодію громадських і державних інститутів у реалізації засад створення і розвитку державного телебачення незалежної України. Значну увагу приділено питанням освіти, культури, історії, мови, художньої словесності, філософії, екології, валеології, релігії та права в контексті українознавства. Висвітлено методологію українознавства в дослідженні проблем національної бібліографії.


Освещены проблемы становления гражданского общества, этносоциальные факторы кристаллизации его структур в Украине. Рассмотрены вопросы трансформации социал-демократических идей в условиях становления гражданского общества, проанализированы роль научно-природоведческих обществ в его развитии, взаимодействие общественных и государственных институтов в реализации основ создания и развития государственного телевидения независимой Украины. Значительное внимание уделено вопросам образования, культуры, истории, языка, художественной словесности, философии, экологии, валеологии, религии и права в контексте украиноведения. Освещена методология украиноведения в исследовании проблем национальной библиографии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українознавство в розбудові національної освіти України ХХІ ст.: проблеми та перспективи розвитку

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українознавство в розбудові національної освіти України ХХІ ст.: проблеми та перспективи розвитку. – К., 2004


Висвітлено перспективи української освіти і науки на сучасному етапі. Розкрито філософсько-методологічні засади українознавства, розглянуто методологічні та методичні проблеми його становлення як навчальної дисципліни, а також викладання у ВНЗ. Проаналізовано діяльність українознавчих центрів США та Канади, стан, тенденції та перспективи розвитку освіти на Гуцульщині. Викладено індивідуально визначений підхід у формуванні національної самосвідомості майбутніх учителів, творчий підхід до вивчення історії української культури у ВНЗ, українознавчі аспекти виховання правосвідомості учнівської молоді. Значну увагу приділено проблемам професіоналізму педагогів-українознавців у ХХІ ст.


Освещены перспективы украинского образования и науки на современном этапе. Раскрыты философско-методологические основы украиноведения, рассмотрены методологические и методические проблемы его становления как учебной дисциплины, а также преподавания в ВУЗ. Проанализированы деятельность украиноведческих центров США и Канады, состояние, тенденции и перспективы развития образования на Гуцульщине. Изложены индивидуально определенный подход в формировании национального самосознания будущих учителей, творческий подход к изучению истории украинской культуры в ВУЗ, украиноведческие аспекты воспитания правосознания ученической молодежи. Значительное внимание уделено проблемам профессионализма педагогов-украиноведов в ХХІ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українознавство: теорія, методологія, практика

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українознавство: теорія, методологія, практика. – К., 2003


Розглянуто вищу освіту та науку як пріоритетні сфери розвитку суспільства в ХХІ ст., актуальні питання теорії та методології українознавства. Описано методологічний інструментарій українознавця. Розкрито українознавчі засади національної школи-родини. Проаналізовано становлення українознавства як освітньої дисципліни, його структуризацію. Висвітлено теоретико-методологічні проблеми осмислення української літератури в системі українознавства, єдності та розвитку природи, економіки та культури, матеріального і духовного.


Рассмотрены высшее образование и наука как приоритетные сферы развития общества в ХХІ ст., актуальные вопросы теории и методологии украиноведения. Описан методологический инструментарий украиноведа. Раскрыты украиноведческие основы национальной школы-семьи. Проанализированы становление украиноведения как образовательной дисциплины, его структуризация. Освещены теоретико-методологические проблемы осмысления украинской литературы в системе украиноведения, единства и развития природы, экономики и культуры, материального и духовного.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К.: Полігр. центр "Фоліант". – 2006

Висвітлено проблеми національного виховання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів. Розкрито значення діяльності І.Франка в утвердженні української мови в Україні в історичному аспекті, внесок учених української діаспори в становлення і розвиток українського мовознавства. Розглянуто питання українського національного менталітету у контексті досліджень українознавства. Проаналізовано сучасні міграційні тенденції та їх вплив на етнодемографічну ситуацію в країні. Визначено чинники консолідації українського суспільства.


Освещены проблемы национального воспитания в учебно-воспитательном процессе общеобразовательных учебных заведений. Раскрыты значение деятельности И.Франка в утверждении украинского языка в Украине в историческом аспекте, вклад учёных украинской диаспоры в становление и развитие украинского языковедения. Рассмотрены вопросы украинского национального менталитета в контексте исследований украиноведения. Проанализированы современные миграционные тенденции и их влияние на этнодемографическую ситуацию в стране. Определены факторы консолидации украинского общества.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К.: Полігр. центр "Фоліант". – 2006

Розглянуто питання моделювання процесу формування особистості українського офіцера. Описано модель оптимізації соціальної адаптації курсантів до умов службово-навчальної діяльності. Розкрито історичні витоки військово-патріотичного виховання молоді в Україні. Проаналізовано цінності українського народу як основу формування ідеалу виховання військовослужбовців. Висвітлено проблему національної ідентичності українців, визначено роль стереотипів у їх національній самоідентифікації.


Рассмотрены вопросы моделирования процесса формирования личности украинского офицера. Представлена модель оптимизации социальной адаптации курсантов к условиям служебно-учебной деятельности. Раскрыты исторические истоки военно-патриотического воспитания молодежи в Украине. Проанализированы ценности украинского народа как основа формирования идеала воспитания военнослужащих. Освещена проблема национальной идентичности украинцев, определена роль стереотипов в их национальной самоидентификации.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська освіта у світовому просторі

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українська освіта у світовому просторі. – К. – 2007


Висвітлено організаційно-педагогічні основи розбудови регіональної української національної школи, гендерні дослідження в контексті інтеграції української освіти у світовий освітній простір. Визначено тенденції розвитку духовно-релігійної складової у змісті шкільної освіти. Описано комп'ютерну систему тестування знань з української мови за програмою Open TEST 2.0. Розглянуто питання навчання англійського письма українських школярів, розвитку україномовної компетентності педагогів у полікультурному середовищі. Проаналізовано роль національної ідентифікації особи в українському освітньому просторі. Розкрито значення української символіки у розвитку національно-свідомої особистості. Висвітлено науково-освітні проблеми підготовки фахівців у державних та недержавних ВНЗ України, науково-методичні проблеми післядипломної педагогічної освіти в контексті трансформаційних та інтеграційних процесів.


Освещены организационно-педагогические основы развития региональной украинской национальной школы, гендерные исследования в контексте интеграции украинского образования в мировое образовательное пространство. Определены тенденции развития духовно-религиозной составной в содержании школьного образования. Описана компьютерная система тестирования знаний по украинскому языку по программе Open TEST 2.0. Рассмотрены вопросы обучения английскому письму украинских школьников, развития украиноязычной компетентности педагогов в поликультурной среде. Проанализирована роль национальной идентификации личности в украинском образовательном пространстве. Раскрыто значение украинской символики в развитии национально-сознательной личности. Освещены научно-образовательные проблемы подготовки специалистов в государственных и негосударственных ВУЗ Украины, научно-методические проблемы последипломного педагогического образования в контексте трансформационных и интеграционных процессов.



НАДХОДЖЕННЯ:
До 15-річчя від дня заснування Інституту українознавства

Головний редактор:

Кононенко П. П.

До 15-річчя від дня заснування Інституту українознавства. – К. – 2007


Проаналізовано українознавство як світоглядний чинник утвердження соборності України. Визначено українські спільноти XVI - XVII ст. як суб'єкт європейського освітнього процесу. Висвітлено діяльність І.Могильницького щодо захисту прав руської (української) мови в Галичині у першій половині ХІХ ст. Розглянуто етнічні та державотворчі процеси у Київській Русі. Розкрито витоки та причини походження українського інтегрального націоналізму, проблему національного відродження в українському слов'янознавстві.


Проанализировано украиноведение как мировоззренческий фактор утверждения соборности Украины. Определены украинские сообщества XVI - XVII ст. как субъект европейского образовательного процесса. Освещена деятельность И.Могильницкого относительно защиты прав руського (украинского) языка в Галиции в первой половине ХІХ ст. Рассмотрены этнические и государственно-созидательные процессы в Киевской Руси. Раскрыты истоки и причины происхождения украинского интегрального национализма, проблема национального возрождения в украинском славяноведении.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2007

Висвітлено концепцію етногенезу українців у наукових дослідженнях істориків, а також концепцію формування Київської Русі. Розглянуто питання археології та етнографії у вивченні давньої історії України, національного відродження західного слов'янства в українській історіографії, розвитку геополітичних ідей в українознавстві від найдавніших часів до першої половини ХХ ст. Визначено специфіку реалізації державної політики у сфері функціонування української мови на початку ХХ ст. Проаналізовано грошову одиницю УНР як чинник державотворення та міжнародної політики України. Розкрито нормативні та організаційні засади становлення системи охорони пам'яток історії та культури в Польщі та її поширення на західноукраїнських землях у 1919 - 1920 рр.


Освещены концепция этногенеза украинцев в научных исследованиях историков, а также концепция формирования Киевской Руси. Рассмотрены вопросы археологии и этнографии в изучении древней истории Украины, национального возрождения западного славянства в украинской историографии, развития геополитических идей в украиноведении от древнейших времен до первой половины ХХ ст. Определена специфика реализации государственной политики в сфере функционирования украинского языка в начале ХХ ст. Проанализирована денежная единица УНР как фактор развития государства и международной политики Украины. Раскрыты нормативные и организационные основы становления системы охраны памяток истории и культуры в Польше и её распространения на западноукраинские земли в 1919 - 1920 гг.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2007

Висвітлено методологічні аспекти дослідження становлення наукових засад українознавства в 1890-х рр. - першій третині ХХ ст., проблему державного самовизначення України та її європейського напрямку в творчій спадщині М.Хвильового. Проаналізовано етнічну ідентичність українців як фактор психологічного збереження етнічності, політику Центральної ради, Гетьманату, Директорії та ЗУНР щодо польської меншини в 1917 - 1920 рр. Визначено статус українських етнічних територій у політиці зміцнення системи безпеки Німеччини та країн Центральної Європи наприкінці 1930-х рр. Розкрито провідну роль українознавства у створенні концепції національної культури. Викладено державницьку концепцію українських інтегральних націоналістів періоду 1988 - 1991 рр. Визначено соціально-економічні чинники в політичній трансформації українських профспілок в 1991 - 2000 рр.


Освещены методологические аспекты исследования становления научных основ украиноведения в 1890-е гг. - первой трети ХХ ст., проблема государственного самоопределения Украины и её европейского направления в творческом наследии Н.Хвылевого. Проанализированы этническая идентичность украинцев как фактор психологического сохранения этничности, политика Центрального совета, Гетманата, Директории и ЗУНР относительно польского меньшинства в 1917 - 1920 гг. Определен статус украинских этнических территорий в политике укрепления системы безопасности Германии и стран Центральной Европы в конце 1930-х гг. Раскрыта ведущая роль украиноведения в создании концепции национальной культуры. Представлена государственническая концепция украинских интегральных националистов периода 1988 - 1991 гг. Определены социально-экономические факторы в политической трансформации украинских профсоюзов в 1991 - 2000 гг.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2007

Розглянуто питання універсалізму української мови. Викладено соціологічний підхід до мови у контексті рефлексії "нового вчення про мову" М.Марра. Висвітлено мовні концепції І.Франка в аспекті української сучасності, етнопсихолінгвістичну концепцію словесної творчості О.Потебні. Проаналізовано роль асоціативних елементів у лексичній семантиці та прагматиці у двомовному аспекті. Вивчено вплив мовно-культурної політики сталінського режиму на мовну ситуацію на Прикарпатті у період радянізації західноукраїнських земель. Розкрито проблеми журналістської мовної компетенції у молодіжних телепрограмах, родинного виховання учнів у школі у процесі вивчення української літератури. Описано фонетичні особливості українського мовлення Донецька.


Рассмотрены вопросы универсализма украинского языка. Изложен социологический подход к языку в контексте рефлексии "нового учения о языке" М.Марра. Освещены языковые концепции И.Франка в аспекте украинской современности, этнопсихолингвистическая концепция словесного творчества А.Потебни. Проанализирована роль ассоциативных элементов в лексической семантике и прагматике в двухязычном аспекте. Изучено влияние языково-культурной политики сталинского режима на языковую ситуацию на Прикарпатье в период советизации западноукраинских земель. Раскрыты проблемы журналистской языковой компетенции в молодежных телепрограммах, семейного воспитания учеников в процессе изучения украинской литературы. Описаны фонетические особенности украинской речи Донецка.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2007

Викладено концепційні основи програми національно-державницького виховання. Висвітлено проблеми консолідації українського народу в контексті українознавства, національно-християнську ідею як складову культурного і духовного відродження України. Вивчено вплив творчості Т.Шевченка на сучасні українські етнічні, соціокультурні, освітні та державотворчі процеси. Проаналізовано освітню політику як основний рушійний фактор інноваційного поступу українського суспільства. Визначено комплексний підхід до впровадження дистанційного навчання. Розглянуто питання історії становлення та розвитку вищої освіти в Криму наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст., становлення національно-військової освіти в армії УНР періоду правління Центральної ради та Директорії.


Изложены концепционные основы программы национально-государственнического воспитания. Освещены проблемы консолидации украинского народа в контексте украиноведения, национально-христианская идея как составная культурного и духовного возрождения Украины. Изучено влияние творчества Т.Шевченка на современные украинские этнические, социокультурные, образовательные и государственно-созидательные процессы. Проанализирована образовательная политика как основной движущий фактор инновационного прогресса украинского общества. Определен комплексный подход к внедрению дистанционного обучения. Рассмотрены вопросы истории становления и развития высшего образования в Крыму в конце ХІХ - начале ХХ ст., становления национально-военного образования в армии УНР периода правления Центрального совета и Директории.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2008

Проаналізовано роль соціології у формуванні громадянського суспільства в Україні. Розкрито історіософські засади українознавчого напряму геополітики. Розглянуто проблему національних меншин у концепції і практичному досвіді української революції 1917 - 1920 рр., визначено етнонаціональні чинники. Висвітлено концепцію етногенезу українського народу М. Кордуби в контексті історіографічного дискурсу 1930-х рр., роль В. Винниченка у становленні української державності.


Проанализирована роль социологии в формировании гражданского общества в Украине. Раскрыты историософские основы украиноведческого направления геополитики. Рассмотрена проблема национальных меньшинств в концепции и практическом опыте украинской революции 1917 - 1920 гг., определены этнонациональные факторы. Освещены концепция этногенезиса украинского народа М. Кордубы в контексте историографического дискурса 1930-х гг., роль В. Винниченко в становлении украинской государственности.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2008

Проаналізовано національну культуру як чинник гуманітаризації освіти в Україні. Висвітлено проблеми формування національної ідентичності у ВНЗ, модернізаційний поступ системи вищої освіти в глобалізаційному контексті. Розкрито теоретичні засади інтерактивних технологій на уроках української мови. Описано інтеграційні процеси в мистецькій освіті. Розглянуто питання становлення вітчизняної соціальної науки та освіти. Визначено витоки та особливості розвитку української геополітики.


Проанализирована национальная культура как фактор гуманитаризации образования в Украине. Освещены проблемы формирования национальной идентичности в ВУЗ, модернизационный прогресс системы высшего образования в глобализационном контексте. Раскрыты теоретические основы интерактивных технологий на уроках украинского языка. Описаны интеграционные процессы в художественном образовании. Рассмотрены вопросы становления отечественной социальной науки и образования. Определены истоки и особенности развития украинской геополитики.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2008

Розглянуто питання моделювання системи педагогічного керівництва процесу розвитку національної свідомості учнів у позакласній роботі, формування патріотизму у школярів під час вивчення українознавства. Висвітлено проблеми модернізації освіти за умов європейської інтеграції ВНЗ України, стратегію розвитку україномовної компетентності вчителів у післядипломній педагогічній освіті. Визначено шляхи впровадження гендерних аспектів у навчально-виховний процес.


Рассмотрены вопросы моделирования системы педагогического руководства процесса развития национального сознания учеников во внеклассной работе, формирования патриотизма у школьников при изучении украиноведения. Освещены проблемы модернизации образования в условиях европейской интеграции ВУЗ Украины, стратегия развития украиноязычной компетентности учителей в последипломном педагогическом образовании. Определены пути внедрения гендерных аспектов в учебно-воспитательный процесс.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.

. – К. – 2005

Проаналізовано зміни етнічної будови Кримського півострова. Висвітлено концепцію громадянського суспільства в Україні, історію і сучасність українського демократизму, сучасний досвід виховання молодших школярів у контексті українознавчої освіти, а також досвід організації впровадження української мови як державної у навчально-виховний процес у ВНЗ України в 1990-х рр. - на початку ХХІ ст. Розкрито історико-теоретичні засади проблеми використання освітньо-виховного потенціалу музичного мистецтва у творчому розвитку особистості. Розглянуто питання валеологічного виховання учнівської молоді в Україні.


Проанализированы изменения этнической структуры Крымского полуострова. Освещены концепция гражданского общества в Украине, история и современность украинского демократизма, современный опыт воспитания младших школьников в контексте украиноведческого образования, а также опыт организации внедрения украинского языка как государственного в учебно-воспитательный процесс в ВУЗ Украины в 1990-х гг. - начале ХХІ ст. Раскрыты историко-теоретические основы проблемы использования образовательно-воспитательного потенциала музыкального искусства в творческом развитии личности. Рассмотрены вопросы валеологического воспитания ученической молодежи в Украине.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі. – К., 2006


Проаналізовано українську мову як важливий фактор етнічної самосвідомості українців та базис самоідентифікації в українському культурному просторі. Висвітлено проблеми політичної ідентичності в Україні, роль діалекту у збереженні національної свідомості гуцулів як частини українського етносу. Визначено антиукраїнські тенденції мовної політики в країні. Розкрито політико-правові засади утвердження української мови як державної в Україні. Розглянуто питання функціонування української мови у середовищі викладачів і студентів. Описано методи формування культури ділового мовлення у ВНЗ.


Проанализирован украинский язык как важный фактор этнического самосознания украинцев и базис самоидентификации в украинском культурном пространстве. Освещены проблемы политической идентичности в Украине, роль диалекта в сохранении национального сознания гуцулов как части украинского этноса. Определены антиукраинские тенденции языковой политики в стране. Раскрыты политико-правовые основы утверждения украинского языка как государственного в Украине. Рассмотрены вопросы функционирования украинского языка в среде преподавателей и студентов. Представлены методы формирования культуры деловой речи в ВУЗ.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі

Головний редактор:

Кононенко П. П.

Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі. – К., 2006


Проаналізовано суспільний статус української мови в добу Литовського князівства і Речі Посполитої. Визначено національно-мовний чинник у контексті передумов української національної революції середини XVII ст. Розглянуто питання лінгвоциду української мови в ХІХ ст. Висвітлено внесок Наукового товариства ім. Т.Шевченка у розвиток української мови в другій половині ХІХ ст. Розкрито мовну складову етнонаціональних відносин у російській імперії в українському вимірі наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст., національно-мовний аспект у державотворчому процесі на українських етнічних територіях у складі російської імперії у 1917 р.


Проанализирован общественный статус украинского языка в эпоху Литовского княжества и Речи Посполитой. Определен национально-языковый фактор в контексте предпосылок украинской национальной революции середины XVII ст. Рассмотрены вопросы лингвоцида украинского языка в ХІХ ст. Освещен вклад Научного общества им. Т.Шевченка в развитие украинского языка во второй половине ХІХ ст. Раскрыты языковая составная этнонациональных отношений в российской империи в украинском измерении в конце ХІХ - начала ХХ ст., национально-языковый аспект в процессе развития государства на украинских этнических территориях в составе российской империи в 1917 г.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Кононенко П. П.
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського