РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж68127<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

. – Л. – 1998

Висвітлюються загальні питання історії, духовності, національного виховання, зокрема, методи класифікації наук та трактування культури у філософії Френсиса Бекона, український національний рух у Галичині. Розглядаються характерні особливості українського іконопису і релігійної картини, структура внутрішнього простору Храму в контексті літургії. Описується графіка українських періодичних видань 20-30-х рр. ХХ ст., художні особливості поясного вбрання жінок Бойківщини в ХІХ - на початку ХХ ст., а також декоративно-ужиткове мистецтво в пам'ятках оборонного будівництва. Досліджується питання підготовки спеціалістів з художнього в'язання, проблематика та стилістика книжкової гравюри Галичини XVI-XVIII ст. Особливу увагу приділено таким мистецьким постатям, як О.Кравченку, Г.Круку, М.Бойчуку та ін.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Мисько Е.

. – Л. – 2003

Проаналізовано роль митців-педагогів в інтелектуалізації львівської мистецької школи наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст., описано інтеграційні процеси в українському мистецтві зазначеного періоду, розглянуто питання теоретизації мистецьких процесів. Висвітлено художні особливості костюму української шляхти та козацької старшини доби Гетьманщини в контексті синтетичної системи стилю бароко, генезис орнаментальних мотивів сакральної різьби по дереву в Галичині у ХІХ - на початку ХХ ст. Досліджено особливості розвитку образотворчого мистецтва Радянської України 1930 - 1940 рр.


Проанализирована роль художников-педагогов в интеллектуализации львовской школы искусств конца ХІХ - начала ХХ ст., описаны интеграционные процессы в украинском искусстве указанного периода, рассмотрены вопросы теоретизации художественных процессов. Освещены художественные особенности костюма украинской шляхты и казаческих старшин периода Гетманщины в контексте синтетической системы стиля барокко, генезис орнаментальных мотивов сакральной резьбы по дереву в Галиции в ХІХ - начале ХХ ст. Изучены особенности развития изобразительного искусства Советской Украины 1930 - 1940 гг.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2004

Висвітлено ідентифікаційний аспект формування бази даних фарбового шару західноукраїнського темперного малярства XVI - XVII ст., особливості художніх прийомів та інструментів народного майстра В.Турчиняка (1864 - 1939 рр.) у виготовленні предметів ритуального призначення. Наведено іконографічний та художньо-образний аналіз стінописів сучасних українських церков Румунії. Описано типологію форм гончарних виробів Волинського Полісся кінця ХІХ - ХХ ст. Визначено художні особливості розвитку сучасного ювелірного мистецтва Буковини. Розглянуто сучасні методи конструювання одягу, питання історії, теорії та практики художнього моделювання костюма.


Освещен идентификационный аспект формирования базы данных красочного слоя западноукраинского темперного малярства XVI - XVII ст., изучены особенности художественных приемов и инструментов народного мастера В.Турчиняка (1864 - 1939 гг.) в изготовлении предметов ритуального назначения. Приведен иконографический и художественно-образный анализ стенописей современных украинских церквей Румынии. Представлена типология форм гончарных изделий Волынского Полесья конца ХІХ - ХХ ст. Определены художественные особенности развития современного ювелирного искусства Буковины. Рассмотрены современные методы конструирования одежды, вопросы истории, теории и практики художественного моделирования костюма.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2000

Висвітлено проблеми художньої освіти з використанням досвіду діяльності Львівської академії мистецтв, у Галицькому регіоні в теперішній час і в минулому. Описано особливості формування української духовної культури в XVI ст. Охарактеризовано особливості розвитку іконостасу на Закарпатті у XVIII ст. Проаналізовано деякі особливості мистецького життя Львова в першій половині ХІХ ст. Акцентовано увагу на історії мистецьких угруповань, культурологічних і мистецтвознавчих дослідженнях, біографії видатних митців. Розглянуто теоретичні та практичні питання художньої творчості.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2002

Висвітлено проблеми художньої освіти, розкрито теоретичні та практичні чинники мистецтвознавства, розглянуто питання гуманітарно-освітнього циклу, описано педагогічні системи та навчальні методи у контексті основних мистецьких принципів. Наведено результати дослідження української дерев'яної церковної архітектури у 1905 - 1939 рр. Проаналізовано тенденції розвитку львівської регіональної школи художнього металу в ХХ ст., традиції домашнього шкіряного промислу на Гуцульщині та особливості сучасного процесу у даній галузі. Викладено теоретичні положення щодо формування духовності особистості майбутнього митця засобами декоративно-вжиткового мистецтва.


Освещены проблемы художественного образования, раскрыты теоретические и практические факторы искусствоведения, рассмотрены вопросы гуманитарно-образовательного цикла, описаны педагогические системы и учебные методы в контексте основных художественных принципов. Приведены результаты исследования украинской деревянной церковной архитектуры в 1905 - 1939 гг. Проанализированы тенденции развития львовской региональной школы художественного металла в ХХ ст., традиции домашнего кожаного промысла на Гуцульщине и особенности современного процесса в данной отрасли. Изложены теоретические положения по формированию духовности личности будущего художника средства декоративного искусства.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2005

Розглянуто питання формотворення корпусних меблів на основі класичної геометрії. Проаналізовано роль і становище сучасного помаранчевого дизайну в українському суспільстві. Висвітлено проблеми збереження унікальних пам'яток оборонних споруд Закарпаття: замків, фортець, монастирів, костелів, оборонних палаців, розкрито їх історичне значення. Наведено результати дослідження біноклеподібних предметів у контексті композиційних структур кераміки культури Трипілля. Вивчено особливості розвитку ведути в образотворчому мистецтві Галичини в першій половині ХІХ ст. Описано типологію та визначено стилістичні особливості скульптури Личаківського цвинтаря другої половини ХІХ ст., архітектурні елементи об'ємно-просторової композиції екстер'єру сільського житла Волинського Полісся ХІХ - ХХ ст.


Рассмотрены вопросы формообразования корпусной мебели на основе классической геометрии. Проанализированы роль и положение современного оранжевого дизайна в украинском обществе. Освещены проблемы сохранения уникальных памяток защитных сооружений Закарпатья: замков, крепостей, монастырей, костелов, защитных дворцов, раскрыто их историческое значение. Приведены результаты исследования биноклеобразных предметов в контексте композиционных структур керамики культуры Триполья. Изучены особенности развития ведуты в изобразительном искусстве Галиции в первой половине ХІХ ст. Представлены описания типологии и определены стилистические особенности скульптуры Лычаковского кладбища второй половины ХІХ ст., архитектурные элементы объемно-пространственной композиции экстерьера сельского жилья Волынского Полесья ХІХ - ХХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2006

Проаналізовано науково-творчу, видавничу та міжнародну діяльність Львівської національної академії мистецтв, роль діячів науки і культури Галичини у дослідженнях пам'яток гуцульського народного мистецтва. Висвітлено специфіку емоційно-чуттєвого сприйняття натури на основі спостереження і порівняння, наведено характеристики гротеску та шаржу. Визначено форми та методи роботи з розвитку образно-художнього мислення в даних оригінальних жанрах портрету. Описано процес творення художнього образу, розглянуто питання теорії форми та її законів, а також питання фізіологічних і асоціативно-психологічних особливостей сприйняття творів мистецтва і використання досвіду в творчому процесі. Розкрито значення розвитку творчих здібностей студентів, особливості організації навчального процесу, практичної підготовки студентів.


Проанализированы научно-творческая, издательская и международная деятельность Львовской национальной академии искусств, роль деятелей науки и культуры Галиции в исследованиях памяток гуцульского народного искусства. Освещена специфика эмоционального-чувствительного восприятия натуры на основе наблюдения и сравнения, приведены характеристики гротеска и шаржа. Определены формы и методы работы по развитию образно-художественного мышления в данных оригинальных жанрах портрета. Описан процесс созидания художественного образа, рассмотрены вопросы теории формы и её законов, а также вопросы физиологических и ассоциативно-психологических особенностей восприятия произведений искусства и использования опыта в творческом процессе. Раскрыты значение развития творческих способностей студентов, особенности организации учебного процесса, практической подготовки студентов.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2007

Проаналізовано тенденції новітнього сакрального образотворення. Висвітлено синтез оборонного та сакрального будівництва дерев'яних дзвіниць Дрогобиччини. Описано сюжетні рельєфи як елемент оздоблення церковних інтер'єрів, міфологію соціалістичного реалізму. Визначено основні напрямки розвитку постмодерного гендерного дискурсу, нові парадигми сучасних культурно-історичних досліджень. Наведено загальну характеристику індоєвропейських релігійно-міфологічних вірувань.


Проанализированы тенденции новейшего сакрального образотворения. Освещен синтез оборонного и сакрального строительства деревянных колоколов Дрогобычского региона. Описаны сюжетные рельефы как элемент оздобления церковных интерьеров, мифология социалистического реализма. Определены основные направления развития постмодерного гендерного дискурса, новые парадигмы современных культурно-исторических исследований. Приведена общая характеристика индоевропейских религиозно-мифологических верований.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Бокотей А.

. – Л. – 2008

Розкрито світоглядні основи модернізму, вплив західноєвропейської некласичної філософії на зародження раннього модернізму в мистецтві. Описано іконостас Успенської церкви першої половини XVII ст. у с. Великі Грибовичі на Львівщині, гравюру О. Кульчицької "Самсон" у контексті мистецьких інтерпретацій біблійного сюжету, особливості декору галицьких придорожніх каплиць. Проаналізовано тенденції та напрями розвитку ювелірного мистецтва Львова 1950 - 1980 рр. Висвітлено історичні аспекти проектування сучасних світильників. Розглянуто питання розвитку креативності особистості за допомогою художньої фотографії. Визначено національну складову професійної підготовки дизайнерів одягу в контексті розвитку вітчизняної художньої освіти початку ХХІ ст.


Раскрыты мировоззренческие основы модернизма, влияние западноевропейской неклассической философии на зарождение раннего модернизма в искусстве. Описаны иконостас Успенской церкви первой половины XVII ст. в с. Великие Грибовичи во Львовской области, гравюра Е. Кульчицкой "Самсон" в контексте художественных интерпретаций библейского сюжета, особенности декора галицких придорожных каплиц. Проанализированы тенденции и направления развития ювелирного искусства Львова 1950 - 1980 гг. Освещены исторические аспекты проектирования современных светильников. Рассмотрены вопросы развития креативности личности с помощью художественной фотографии. Определена национальная составляющая профессиональной подготовки дизайнеров одежды в контексте развития отечественного художественного образования начала ХХІ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Костюк І.
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського