РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Агресивна поведінка сучасних дітей
Пошуковий запит: (<.>I=Ж16225<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2937
Представлено документи з 1 до 20
...

Сопрун, І. П.

Агресивна поведінка сучасних дітей


Розглянуто проблему прояву агресивної поведінки у сучасних дітей.


Рассмотрена проблема появления агрессивности у современных детей.


Рresents the ways of manifestation of aggressive conduct of modern children.



НАДХОДЖЕННЯ:
Адаптивность личности и эмоциональность: взаимосвязи качественных показателей

Кузнецова, О. В.

Адаптивность личности и эмоциональность: взаимосвязи качественных показателей


Наведено результати теоретико-емпіричного дослідження взаємозв'язку якісних показників адаптивності й емоційності.


Рассмотрено сложное интегральное свойство личности - адаптивность. Исследовано качественный уровень адаптивности, представленный теми характеристиками, которые содержат информацию о психологической сущности феномена. Приведена таблица корреляционных связей качественных показателей адаптивности и эмоциональности.


Сontains some results of theoretical and empirical investigations on relation between qualitative characteristics of adaptability and emotionality.



НАДХОДЖЕННЯ:
Акмеологический контекст изучения субъективной модели мира клиента: зрелость психологической диады "реальность - виртуальность"

Варфоломеева, О. В.

Акмеологический контекст изучения субъективной модели мира клиента: зрелость психологической диады "реальность - виртуальность"


Досліджено суб'єктивну модель світу клієнта в її акмеологічному контексті. Зазначено, що суб'єктивна модель світу клієнта є психологічною діадою "реальність-віртуальність", в межах якої спостерігається динаміка процесів екстеріоризації / інтеріоризації. Проаналізовано рівні зрілості діади. Розглянуто й охарактеризовано особливості зрілої діади. Доведено перспективність подальших досліджень у цій галузі.


Исследована субъективная модель мира клиента в ее акмеологическом контексте. Указано на то, что субъективная модель мира клиента является психологической диадой "реальность - виртуальность", в рамках которой наблюдается динамика процессов экстериоризации / интериоризации. Проанализированы уровни зрелости диады. Рассмотрены и характеризованы особенности зрелой диады. Доказана перспективность дальнейших исследований в этой области.


The article deals with the subjective model of the world of the client in it of acmeology context. That the subjective model of the world of the client is a psychological diad " a reality - virtuality " within the framework of which dynamics of processes exteriorization and interiorization is specified. Levels of a maturity of a diad are analysed. Features of a mature diad are considered and characterized. Perspectivity of the further researches in this area is proved.



НАДХОДЖЕННЯ:
Акмеологічний підхід до розвитку професіоналізму фахівця

Іванчук, М. Г.

Акмеологічний підхід до розвитку професіоналізму фахівця


Розглянуто зміст акмеологічного підходу в становленні професіоналізму спеціаліста. Проналізовано умови та сприятливі фактори для досягнення особистістю вершин професійної діяльності.


Раскрыта сущность акмеологического подхода к становлению профессионализма специалиста. Проанализированы условия и благоприятные факторы для достижения личностью вершин профессиональной деятельности и своей зрелости.


The article presents the essence of the acmeological approach to development of specialist's professionalism. It demonstrates some conditions and favourable factors for development of a person up to summits of professional activity and maturity.



НАДХОДЖЕННЯ:
Активізація пізнавальної діяльності студентів як умова підвищення якості навчального процесу

Садова, Т. А.

Активізація пізнавальної діяльності студентів як умова підвищення якості навчального процесу

Загл., сост. каталогизатором:

Активизация познавательной деятельности студентов как условие повышения качества учебного процесса


Наведено різні підходи до визначення сутності поняття "активізація" пізнавальної діяльності. Досліджено засоби, методи, умови та шляхи активізації такої діяльності студентів.


Приведены различные подходы к определению сущности понятия "активизация" познавательной деятельности. Исследованы методы, способы, условия и пути активизации этой деятельности студентов.


The article deals with the various approaches to definition of essence of concept "activization" of cognitive activity. Methods, ways, conditions and ways of activization of cognitive activity of students are investigated. Corresponding conclusions byresults of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи

Коваль, Л. В.

Актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи


Розглянуто актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи, а саме: оновлення системи підготовки з урахуванням інноваційних змін у початковій школі; впровадження особистісно орієнтованого, технологічного і компетентісного підходів, а також кредитно-модульної системи навчання в умовах стандартизованого характеру національних реформ.


Рассмотрены актуальные проблемы профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы, в частности: обновление системы подготовки с учетом инновационных изменений в начальной школе; внедрение личностно ориентированного, технологического и компетентностного подходов, кредитно-модульной системы обучения в условиях стандартизированного характера национальных реформ.


It is dealed with some actual problems of training teachers of primary school. It is analyses some ways of updating the systems of training future teachers according to the recent changes at primary school; introduction of the personality orientated, technological and competent approaches, the credit and modular systems of education in terms of a standardised character of national reforms.



НАДХОДЖЕННЯ:
Алгоритм подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості

Массанов, О. В.

Алгоритм подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості


Досліджено алгоритм виконання дій у професійному самовизначенні особистості, пов'язаних з виникненням психологічних бар'єрів. Розкрито механізм формування психологічних бар'єрів особистості та умови їх подолання. Доведено актуальність подальших наукових досліджень в галузі зазначеної проблеми.


Исследован алгоритм исполнения действий в профессиональном становлении личности, связаных с появлением психологических барьеров. Раскрыт механизм формирования психологических барьеров личности и условия их преодоления. Доказана актуальность дальнейших научных исследований в области указанной проблемы.


The article deals with the algorithm of performance of actions in professional becoming the person, which is connected with the advent of psychological barriers. The mechanism of formation of psychological barriers of the person and a condition of their overcoming is opened. The urgency of the further scientific researches is proved in the field of the specified problem.



НАДХОДЖЕННЯ:
Алгоритмічна діяльність майбутнього вчителя як чинник педагогічної творчості

Сметаніна, Л. В.

Алгоритмічна діяльність майбутнього вчителя як чинник педагогічної творчості


Висвітлено проблему сучасної підготовки майбутніх вчителів. Сформульовано визначення алгоритмічної діяльності майбутнього вчителя. Розглянуто рівні її розвитку. Розкрито роль алгоритмічної діяльності у процесі формування педагогічної творчості.


Освещена проблема современной подготовки будущих учителей. Сформулировано обозначение алгоритмической деятельности будущего учителя. Рассмотрены уровни ее развития. Раскрыта роль алгоритмической деятельности в процессе формирования педагогического творчества.


The article deals with the problem of modern preparation of the future teachers. The corresponding scientific literature on this problematics is analysed. The designation of algorithmic activity of the future teacher is formulated. Levels of its development are considered. The role of algorithmic activity is opened during formation of pedagogical creativity.



НАДХОДЖЕННЯ:
Анализ результатов применения графического редактора при изучении начертательной геометрии

Батынский, А. И.

Анализ результатов применения графического редактора при изучении начертательной геометрии


Наведено результати дослідження щодо використання графічного редактора під час вивчення нарисної геометрії на молодших курсах вищих навчальних закладів. Доведено стійку тенденцію на зниження витрат часу, потрібного для виконання графічного завдання, в зіставленні з ручним варіантом. Розглянуто методику вивчення графічного редактора у ході його практичного використання з одночасним підвищенням якості виконання графічних завдань.


Поданы результаты использования графического редактора в ходе изучения начертательной геометрии на начальных курсах высших учебных заведений. Доказана стойкая тенденция на снижение количества учебных часов, необходимых для выполнения графического задания, по сравнению с ручным вариантом. Рассмотрена методика изучения графического редактора в ходе его практического использования с одновременным повышением качества выполнения графических заданий.


It is presented the results of investigating graphic redactors in the process of studying descriptive geometry by junior students of higher educational establishments. It is proved a steady tendency to reducing time extent for doing graphic tasks in comparison with the manual way. Besides it suggests some methods of mastering the graphic redactor through its application together with improving the quality of performance of graphic tasks.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз категорій "образ світу" та "картина світу" у контексті дослідження візуально-мисленнєвих стратегій

Симоненко, С. М.

Аналіз категорій "образ світу" та "картина світу" у контексті дослідження візуально-мисленнєвих стратегій


Проаналізовано категорії "образ світу", "картина світу" як методологічно важливі складові для дослідження індивідуальних стратегій візуального мислення суб'єкта творчої діяльності. Розглянуто й охарактеризовано сутність і структуру візуально-мисленнєвої стратегії. Сформульовано сутність понять "образ світу" та "картина світу". Доведено, що всі рівні візуально-мисленнєвої стратегії опосередковані образом світу суб'єкта діяльності.


Проанализированы категории "образ мира" и "картина мира" как методологически важные составляющие для исследования индивидуальных стратегий визуального мышления субъекта творческой деятельности. Рассмотрены и характеризированы сущность и структура визуально-мыслительной стратегии. Сформулирована сущность понятий "образ мира" и "картина мира". Доказано, что все уровни визуально-мыслительной стратегии сконцентрированы в образе мира субъекта деятельности.


The research deals with the categories " an image of the world " and " a picture of the world " as methodologicalally important components for research of individual strategy of visual thinking of the subject of creative activity. The essence and structure of visual - cogitative strategy are considered and characterized. The essence of concepts " an image of the world " and " a picture of the world " is formulated. It is proved, that all levels of visual - cogitative strategy are concentrated in an image of the world of the subject of activity.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз комунікативної креативності осіб з різною специфікою конгруентності

Славва, І. А.

Аналіз комунікативної креативності осіб з різною специфікою конгруентності


Наведено результати дослідження комунікативної креативності у осіб, відмінних між собою різними рівнями конгруентності. Доведено наявність у осіб з високим рівнем конгруентності схильності до самопрезентації, емоційної стійкості, до маніпулювання та комунікативної компетентності.


Изложены результаты исследования коммуникативного творчества у лиц, различных между собой разными уровнями конгруэнтности. Доказано наличие у лиц с высоким уровнем конгруэнтности склонности к самопрезентации, эмоциональной стойкости, склонности к манипулированию и коммуникативной компетентности.


The article deals with the results of research of communicative creativity at persons, various among themselves to different levels of congruentness. Presence at persons with a high level of congruentness propensities to self-presentation, emotional stability, propensity to a manipulation and communicative competence is proved.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз місця та ролі знань у процесі розуміння творчих завдань

Коваленко, А. Б.

Аналіз місця та ролі знань у процесі розуміння творчих завдань


Розглянуто проблему залежності процесуальних і результативних характеристик розуміння від рівня та специфіки знань суб'єкта. Виділено рівні розуміння завдань залежно від відображення просторової структури об'єкта в ситуації завдання. Показано, що знання є основою розуміння, проте водночас не визначають його успішність.


Рассмотрена проблема зависимости процессуальных и результативных характеристик понимания от уровня и специфики знаний субъекта. Выделены уровни понимания задач в зависимости от отображения пространственной структуры объекта в ситуации задачи. Показано, что знание является основой понимания, тем не менее не определяют его успешность.


The article deals with the problem of dependence of remedial and productive characteristics of understanding from a level and specificities of knowledge of the subject. Levels of understanding of tasks are allocated depending on display of spatial structure of object into situations of a task. It is shown, that the knowledge is a basis of understanding, nevertheless do not determine his success.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз організації життя особистості з точки зору діяльнісного підходу

Колесніков, Є. П.

Аналіз організації життя особистості з точки зору діяльнісного підходу


Розглянуто дію, що організує життя, як структурного елементу й одиниці аналізу діяльності з організації життя, яка є тим реальним психологічним механізмом, що дасть змогу змінити своє життя відповідно до життєвих цілей і цінностей.


Рассмотрено действие, организующее жизнь, в качестве структурного элемента и единицы анализа деятельности по организации жизни и которое может выступать тем реально психологическим механизмом, посредством которого человек способен изменить свою жизнь в соответствии со своими жизненными целями и ценностями.


The aythor describes action organizing a life, as a structural element and unit of the analysis of activity on the organization of a life and can act as that really psychological механізмом by means of which the person is capable to change the life according to the vital purposes and values.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз структури та моделей підготовки вчителів в університетах України, Англії та Шотландії

Соколова, А. В.

Аналіз структури та моделей підготовки вчителів в університетах України, Англії та Шотландії


Подано порівняльний аналіз моделей і структури підготовки вчителів в університетах України, Англії та Шотландії. Висвітлено розбіжності в технології навчання в університетах під час підготовки вчителів. Аналіз надає можливість творчо використовувати досвід країн з високим рівнем підготовки вчителів в українських університетах.


Дан краткий сравнительный анализ моделей и структуры подготовки учителей в университетах Украины, Англии и Шотландии. Выделены различия в технологии обучения в университетах при подготовке учителей. Анализ даёт возможность творчески использовать опыт стран с высоким уровнем подготовки учителей в украинских университетах.


Give a brief comparative analysis of models and structure of training teachers in Ukraine, England and Scotland, finding similarities and differences in technology of training teachers in Universities of present countries.



НАДХОДЖЕННЯ:
Антиієрархічна модель формування професійної готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями

Жаровцева, Т. Г.

Антиієрархічна модель формування професійної готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями


Проаналізовано сутність та основні підходи до реалізації антиієрархічної моделі формування готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями.


Проанализированы сущность и основные подходы к реализации антииерархичной модели формирования готовности студентов к работе с неблагополучными семьями.


It is analysed the essence and some basic approaches to realization of the anti-hierarchical model of developing students' readiness for work with troubled families.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аудиальная эмиссия как коррелят уровня тревожности личности

Пундев, В. В.

Аудиальная эмиссия как коррелят уровня тревожности личности


Розглянуто механізми розвитку стресу, особливості початкового включення стресової реакції, можливості вимірювання рівня тривожності. Проведено експеримент на основі якого визначено показники аудіальних емісій як корелят тривожності. Встановлено, що збільшення аудіальних емісій пов'язане зі збільшенням шкірно-гальванічної реакції та рівнем психічного напруження.


Рассмотрены механизмы развития стресса, особенности начального включения стрессовой реакции, возможности измерения степени тревожности. Проведенный эксперимент определяет показатели аудиальных эмиссий как коррелят тревожности. Установлено, что увеличение аудиальных эмиссий связано с увеличением кожно-гальванической реакции и уровнем психического напряжения.


It is presented some mechanisms of stress development, features of the starting stage of stress reaction, possibilities of measuring the anxiety level. The held experiment determines the audio emission measures as anxiety correlates. The increasing audio emissions level is linked with the KGR and the increasing extent of psychic strain.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аутохронометрическая функция и индивидуально-психологические особенности личности

Мартынюк, В. В.

Аутохронометрическая функция и индивидуально-психологические особенности личности


Досліджено просторово-часові параметри психічної діяльності. Викладено особливості взаємодії та доведено відсутність чітких зв'язків між аутохронометричною функцією та індивідуально-психологічними особливостями особистості.


Исследованы пространственно-временные параметры психической деятельности. Изложены особенности взаимодействия и доказано отсутствие четких связей между аутохронометрической функцией и индивидуально-психологическими особенностями личности.


The article deals with the existential parameters of mental activity. Features of interaction auto chronometric functions and individual - psychological features of the person are stated. Absence of precise connections between auto chronometric function and individual - psychological features of the person is proved.



НАДХОДЖЕННЯ:
Болонський процес та конкурентоспроможність майбутніх фахівців

Завалевська, О. В.

Болонський процес та конкурентоспроможність майбутніх фахівців

Загл., сост. каталогизатором:

Болонский процесс и конкурентноспособность будущих специалистов


Висвітлено проблему підготовки молодих фахівців до участі в суспільному виробництві. Досліджено фактори, що впливають на формування професійного самоусвідомлення майбутніх фахівців. Розглянуто умови успішного навчання фаховим дисциплінам. Доведено, що професійне самоусвідомлення є найважливішою категорією, що реально відображає суть процесу професійного становлення та розвитку майбутнього фахівця.


Освещена проблема подготовки молодых специалистов к участию в общественном производстве. Исследованы факторы, которые влияют на формирование профессионального самосознания будущих специалистов. Рассмотрены условия успешного обучения специализированным дисциплинам. Доказано, что профессиональное самосознание является важной категорией, реально отображающей суть процесса профессионального становления и развития будущего специалиста.


The article deals with the problem of preparation of young experts to participation in a social production. Factors which influence formation of professional consciousness of the future experts are investigated. Conditions of successful training to the specialized disciplines are considered. It is proved, that the professional consciousness is the important category really displaying essence of process of professional becoming and development of the future expert.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вербальні ігри в теорії дошкільної педагогіки

Луцан, Н. І.

Вербальні ігри в теорії дошкільної педагогіки


Описано особливості ігрової діяльності дитини. Охарактеризовано та класифіковано вербальні ігри, які використовуються на етапі дошкільного дитинства. Констатовано, що вербальні ігри є складовою провідної діяльності дітей дошкільного віку.


Описаны особенности игровой деятельности ребенка. Рассмотрены и классифицированы вербальные игры, которые используются на этапе дошкольного детства. Констатировано, что вербальные игры являются важной составляющей деятельности детей дошкольного возраста.


The article deals with the features of game activity of the child. The corresponding scientific literature on this problematics is analysed. Verbal games which are used at a stage of the preschool childhood are considered and classified. It is ascertained, that verbal games are the important making activity of children of preschool age.



НАДХОДЖЕННЯ:
Взаємозалежність свободи і відповідальності в поведінці особистості

Богуш, А. М.

Взаємозалежність свободи і відповідальності в поведінці особистості


Розглянуто взаємостосунки й взаємозв'язок понять: відповідальність, воля, обов'язок і совість у поведінці особистості.


Рассмотрено взаимоотношение и взаимосвязь понятий: ответственность, свобода, обязанность и совесть в поведении личности.


Presents interrelation and interconnection of such notions as responsibility, freedom, duties and conscience in person's conduct.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського