| Косів В.М. Національні моделі і глобалізація графічного дизайну другої половини XX ст. : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / В.М. Косів ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2003. — 20 с. — укp.Уведено нове поняття "національна модель графічного дизайну", яке окреслюється як унікальна система комунікативних та образно-формальних особливостей творів у межах однієї країни. Вивчено японську, корейську, іранську, швейцарську, італійську та польську національні моделі. За способом формування дані моделі розділено на дві групи: сформовані національними мистецькими традиціями країни та стильовими особливостями. Окремо виділено графічний дизайн в Україні та країнах, які перебувають на стадії теоретичного обгрунтування власних моделей. Глобалізацію графічного дизайну другої половини ХХ ст. розглянуто у контексті "інтернаціонального стилю", "типографічного експресіонізму", розробки піктограм як наднаціональної візуальної мови. Іншими чинниками його глобалізації визначено: зв'язок з економікою та візуальною ідентифікацією транснаціональних корпорацій, міжнародні контакти професіоналів та інформативність про творчість колег за кордоном, використання стилістики синхронних глобальних напрямків мистецтва та постмодерністичне використання відомих історичних стилів, комп'ютерні технології та засоби телекомунікації. Установлено особливості використання мотивів національного мистецтва у творах графічного дизайну як засобу візуальної ідентифікації та їх місце у творах, пов'язаних з естетикою постмодернізму. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182г(4УКР) + Щ129.053(0)63-17 + Шифр НБУВ: РА324683
Рубрики:
Географічні рубрики:
|