Бази даних

Юристам - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>TJ=Нова педагогічна думка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Стойка М. 
Держава та особа у становленні звичаєвого права / М. Стойка // Нова пед. думка. - 2007. - Спец. вип. - С. 83-85. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Комплексно проаналізовано звичай у міжнародному праві та досліджено чинники, що викликали зміни у його правовому статусі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х93-381

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

2.
Калініна Л. 
Зміст і види правової інформації в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом / Л. Калініна // Нова пед. думка. - 2008. - № 1. - С. 12-16. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено суть правової інформації, досліджено її різновиди. Розглянуто джерела, які використовують керівники ЗНЗ для здійснення управлінської діяльності. Класифіковано види правової інформації.

Освещена сущность правовой информации, исследованы ее разновиды. Рассмотрены источники, которые используют руководители общеобразовального учебного учреждения в процессе его административной деятельности.

The article deals with the essence of the legal information, its versions are investigated. Sources of manufacture in administrative activity of the head by general educational establishment are considered. Classification of kinds of the legal information is carried out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Х819(4УКР)132ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

3.
Оксак Л. О. 
Правові та соціальні аспекти взаємодії держави і суспільства в контексті формування особистості / Л. О. Оксак // Нова пед. думка. - 2007. - Спец. вип. - С. 85-87. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено проблему виховання громадян-особистостей як основи громадянського суспільства за сучасних умов. Наголошено на формуванні громадянського суспільства, що нерозривно пов'язане з формуванням ідей індивідуальної свободи, самоцінності та самодостатності кожної особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*1 + С5*5 + Х001.013 + Х002.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

4.
Коваль В. 
Самовиховання неповнолітніх у пенітенціарних установах як один з напрямків їх успішної соціалізації / В. Коваль // Нова пед. думка. - 2007. - № 4. - С. 131-135. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито суть, ознаки, особливості та види самовиховання особистості. Акцентовано увагу на критеріях класифікації самовиховання. Розглянуто психологічні механізми у мотиваційній та дієво-вольовій сферах становлення і розвитку самовиховання неповнолітніх у специфічних умовах виховних колоній. Визначено етапи, прийоми та рівні розвитку самовиховання неповнолітніх.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Х884.9(4УКР)024

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

5.
Поліщук М. 
До проблеми формування оптимальної структури професійної спрямованості у фахівців з митної справи / М. Поліщук // Нова пед. думка. - 2008. - № 2. - С. 90-92. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено методику та результати проходження фахівцями з товарознавства й експертизи у митній справі розвивально-корекційної програми, що грунтується на індивідуально-творчому підході до розвитку загальнолюдських принципів поведінки та комунікативних умінь фахівців з даної спеціальності. Зауважено, що за досить розвиненої прагматичної складової рівень розвитку гуманістичної складової цих фахівців низький. Результати курсів довели, що перед курсовою підготовкою гуманістична спрямованість діяльності була притаманна 52,7 % фахівців, тоді як після курсів цей показник зріс до 67,0 %, також результати анкетування показали, що 83,1 % колег слухачів курсів у роботі відзначили в них позитивні переміни. Підсумовано, що такі результати свідчать про можливість у процесі курсової підготовки корекції професійної спрямованості фахівців до оптимальної структури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.038 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

6.
Поліщук М. 
Проблема професійної компетентності: особистісні та освітні аспекти / М. Поліщук // Нова пед. думка. - 2008. - № 3. - С. 30-32. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено процес проведення дослідження особливостей професійної спрямованості фахівців із спеціальності "Товарознавство і експертиза у митній справі", у ході якого з'ясовано взаємозв'язок рівня фахових умінь спеціалістів зі структурою їх професійної спрямованості та вивчено залежність якісної зміни рівня розвитку професійної компетентності у процесі курсового навчання від професійної спрямованості фахівців. За результатами дослідження зроблено висновок, що оптимальною структурою професійної спрямованості спеціалістів даного напрямку, яка дозволяє кваліфіковано виконувати професійні обов'язки та ефективно підвищувати рівень професіоналізму, є поєднання прагматичної та гуманістичної складових.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.038 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

7.
Лунячек В. 
Андрагогічний та акмеологічний підходи у підготовці магістрів за спеціальністю "Державне управління" / В. Лунячек // Нова пед. думка. - 2010. - № 4. - С. 26-31. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Обгрунтовано використання акмеологічного підходу для розробки з урахуванням потенційних можливостей кожної окремої людини індивідуальних траєкторій навчання магістрів за спеціальністю "Державне управління" в Національній академії державного управління. Відзначено, що підготовка таких фахівців має свою специфіку, пов'язану з віком абітурієнтів, які є дорослими людьми, із їх активною життєвою позицією, лідерськими якостями, бажанням зробити кар'єру в органах державної влади і місцевого самоврядування. За результатами аналізу значної кількості наукових джерел висвітлено основні положення, принципи та основні завдання андрагогіки. Указано на те, що андрагогіка у певному сенсі є базисом акмеології, завдяки якому вибудовується пояснення різних рівнів розвитку дорослої людини та "акме" різних сфер її діяльності.

Обосновано использование акмеологического подхода для разработки с учетом потенциальных возможностей отдельного человека индивидуальных траекторий обучения магистров по специальности "Государственное управление" в Национальной академии государственного управления. Отмечено, что подготовка таких специалистов имеет свою специфику, связанную с возрастом абитуриентов, которые являются взрослыми людьми, с их активной жизненной позицией, лидерскими качествами, желанием сделать карьеру в органах государственной власти и местного самоуправления. Освещены основные положения, принципы и основные задачи андрагогики. Указано на то, что андрагогика в некотором смысле является базисом акмеологии, благодаря которому выстраивается объяснение различных уровней развития взрослого человека и "акме" различных сфер его деятельности.

Theoretical aspects of application of androgogic and acmeologic approaches to monitoring educational quality in the process of training Masters of Public Administration are highlighted in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.328 + Х81 р(4УКР)3-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

8.
Матвієнко І. 
Готовність учителя до формування ціннісних орієнтацій дев'ятикласників на уроках правознавства / І. Матвієнко // Нова пед. думка. - 2008. - № 4. - С. 14-16. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто шляхи формування в учнів правових цінностей та орієнтацій на них. Висвітлено форми і методи навчання дев'ятикласників на уроках правознавства. Акцентовано увагу на розумінні учнями суспільної цінності прав і свобод, осмисленні власної відповідальності за виконання громадянських обов'язків, позитивному ставленні до Конституції України та до державних символів, формуванні толерантності у взаємовідносинах, повазі до правоохоронних органів тощо. Аргументовано, що від системи ціннісних орієнтацій вчителя залежить загальна атмосфера освітнього процесу, якість навчально-виховної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Х8 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Поліщук М. 
До проблеми розвитку інформаційної культури у фахівців з товарознавства й експертизи у митній справі в системі підвищення кваліфікації / М. Поліщук // Нова пед. думка. - 2009. - № 1. - С. 75-77. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність розвитку інформаційної культури (ІК) у спеціалістів, які закінчили ВНЗ п'ять і більше років тому (зокрема, у фахівців з товарознавства і експертизи у митній справі) в системі підвищення кваліфікації. Запропоновано спецкурс "Інформаційна культура фахівця з товарознавства й експертизи у митній справі" для слухачів курсів підвищення кваліфікації. Зазначено, що під час проведення спецкурсу використано сучасні інформаційні технології та експериментально-дослідницькі методики, приділено значну увагу формуванню навичок аналітико-синтетичної діяльності слухачів. Наведено результати контролю якості розв'язання ситуаційної задачі. Проаналізовано професійні здібності, що передбачають культуру інформаційно-аналітичних продуктів (98 % слухачів курсів прийняли правильне рішення). Підсумовано, що педагогічні умови розвитку ІК у зазначених фахівців передбачають впровадження до навчального процесу спецкурсу "Основи інформаційної культури", широке застосування професійно-орієнтованих форм навчання, які стосуються формування складових ІК.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)7 + Х819(4УКР)112.038 с. р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Гарієвич Ю. 
Інтелектуальна власність: види, суб'єкти та об'єкти, правові основи захисту / Ю. Гарієвич // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 109-111. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто правові питання щодо інтелектуальної власності (ІВ), забезпечення охорони якої на державному рівні названо невід'ємною умовою національної економіки, яка впливає на збереження та збагачення науково-технічного потенціалу країни тощо. Уточнено поняття ІВ як власності на такі результати інтелектуальної діяльності, яким відповідно до закону надається правова охорона (лише на підставі відповідної кваліфікації спеціальним державним органом управління та видачі правоохоронного документу), причому правова охорона об'єктів права ІВ обмежується лише територією України. Висвітлено розбіжності між міжнародними угодами та модельним цивільним кодексом для країн СНД щодо поділу ІВ на види та проблеми, що через це виникають. Зазначено, що об'єктом права ІВ може бути не кожен результат творчої діяльності, а лише той, який відповідає вимогам закону. Охарактеризовано суб'єкти й об'єкти ІВ. Відповідно до переліку об'єктів, що міститься у Цивільному кодексі, подано 11 видів права ІВ. Наведено список документів чинної законодавчої бази, якою регулюється в Україні право ІВ.

Рассмотрены правовые вопросы в отношении интеллектуальной собственности (ИС), обеспечение защиты которой на государственному уровне названо неотъемлемым условием национальной экономики, которое влияет на сохранение и обогащение научно-технического потенциала страны и т.п. Уточнено понятие ИС как собственности на такие результаты интеллектуальной деятельности, которым в соответствии с законом предоставляется правовая защита (только на основании соответственной квалификации специальным государственным органом управления и выдачи правозащитного документа), причем правовая защита объектов права ИС ограничивается территорией Украины. Освещены расхождения между международными соглашениями и модельным гражданским кодексом для стран СНГ в отношении деления ИС на виды и проблемы, возникающие из-за этого. Отмечено, что объектом права ИС может быть не каждый результат творческой деятельности, а лишь тот, который отвечает требованиям закона. Охарактеризованы субъекты и объекты ИС. Соответственно перечню объектов,находящемуся в Гражданском кодексе, дано 11 видов права ИС. Приведен список документов действующего законодательной базы, которой регулируется в Украине право ИС.

In the article an author exposes essence of intellectual property, analyzed is kids; characterizes subjects and objects of intellectual property, and also determines legal frameworks of its defense.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Набок М. 
Курсове підвищення кваліфікації державних службовців освітньої галузі за очно-дистанційною формою навчання / М. Набок // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 31-33. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено особливості підвищення кваліфікації державних службовців освітньої галузі у Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти (ЦІППО) Університету менеджменту освіти. Розглянуто запропоноване ЦІППО курсове підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів відділів та управлінь освіти. Розкрито його характерні якості: теоретичне обгрунтування проблем реальної практики, можливість коригування навчальних планов і програм, можливість підвищення кваліфікації за індивідуальним планом, широке використання активних та інтерактивних методів навчання, орієнтація навчального процесу переважно на групові форми роботи, на модель державного службовця, компетентного також у сфері психолого-педагогічних, технологічних знань. Курс стимулює самостійну роботу і посилює її роль у курсовий та післякурсовий періоди, пізнавальна діяльність слухачів стимулюється відповідним ресурсним забезпеченням.

Рассмотрены особенности повышения квалификации государственных служащих образования в Центральном институте последипломного педагогического образования (ЦИППО) Университета менеджмента образования. Представлено предложенное ЦИППО курсовое повышение квалификации руководителей и специалистов отделов и управлений образования. Раскрыты его характерные качества: теоретическое обоснование проблем реальной практики, возможность корректировки учебных планов и программ, возможность повышения квалификации по индивидуальному плану, широкое использование активных и интерактивных методов обучения, ориентация учебного процесса преимущественно на групповые формы работы, на модель государственного служащего, компетентного, в том числе, в сфере психолого-педагогических, технологических знаний. Курс стимулирует самостоятельную работу и усиливает ее роль в курсовой и послекурсовой периоды, познавательная деятельность слушателей стимулируется соответствующим ресурсным обеспечением.

The article discusses the features of raising civil servants qualification educational field for full-time-distance form of training in the Central Institute for postgraduate education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Ковальська О. 
Основні завдання та напрями управління правовою освітою учнів у системі роботи загальноосвітнього навчального закладу / О. Ковальська // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 107-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено основні завдання та напрями управління правовою освітою учнів у системі роботи загальноосвітнього закладу. Проаналізовано ключові поняття зазначеної теми (освіта, право, правова свідомість, правова освіта (ПО), правове виховання (ПВ)). Визначено основні завдання управління правової освіти учнів у ЗНЗ, шляхи підвищення загального рівня ПК і вдосконалення системи ПО учнів, основні напрями реалізації управління ПО. Увагу акцентовано на гострій потребі у правових знаннях самих управлінців освітою, яка б дозволяла забезпечувати високу організацію надання правової освіти учням, володіти вмінням приймати правомірні управлінські рішення, мати позитивну правову свідомість тощо. Зазначено, що сформувати ПК можна лише за умови цілеспрямованого постійного педагогічного впливу, у чому головним інструментом є управління. Підсумовано, що ПО і правове виховання повинні стати одним із магістральних напрямів у роботі директорів шкіл, учителів, вихователів, представників силових структур і правоохоронних органів.

Исследованы основные задачи и направления управления правовым образованием учащихся в системе работы общеобразовательного учреждения. Проанализированы ключевые понятия в данной теме (образование, право, правовое сознание, правовое образование (ПО), правовое воспитание (ПВ)). Определены основные задачи управления правового образования учащихся в ОУЗ, пути повышения общего уровня ПО и совершенствования системы ПО учеников, основные направления реализации управления ПО. Внимание акцентировано на острой потребности в правовых знаниях самих управленцев образованием, которое бы позволяло обеспечивать высокую организацию предоставления правового образования ученикам, обладать умением принимать правомерные управленческие решения, иметь положительную правовоесознание и т.д. Указано, что сформировать ПО можно лишь при условии целенаправленного постоянного педагогического воздействия, в чем главным инструментом является управление. Подытожено, что ПО и правовое воспитание должны стать одним из магистральных направлений в работе директоров школ, учителей, воспитателей, представителей силовых структур и правоохранительных органов.

Describes the main tasks and control legal education pupils en the system of general educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

13.
Тригубець Г. 
Проблема оцінювання результатів управлінської діяльності відділу освіти: теоретико-методологічний аспект / Г. Тригубець // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 29-31. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано наявні методики оцінки діяльності відділів освіти, висвітлено теоретико-методологічні підходи до визначення критеріїв оцінювання результатів управлінської діяльності відділу освіти за умов нової моделі управління - державно-громадської, коли основна увага переноситься з кількості витрачених державних коштів на постановку цілей і завдань, розробку інструментів їх досягнення, вимір і моніторинг результатів. Запропоновано формалізовані процедури оцінки загального стану освіти регіону. Виділено принципи контролю для кожної функції управління (вірогідність, гласність, об'єктивність, оперативність, реальність, спрямованість на усунення помилок і закріплення успіху). Акцентовано увагу на визначенні рівня результативності виконання роботи (оцінці діяльності) та процедурі оцінювання. Підсумовано, що результативність, яка підлягає оцінюванню - це міра досягнення проголошених цілей, яка показує, наскільки результати наблизилися до задекларованих цілей, оскільки саме критерій результативності виправдовує існування органів управління, їх утримання коштом податків громадян.

Проанализированы имеющиеся методики оценки деятельности отделов образования, освещены теоретико-методологические подходы к определению критериев оценки результатов управленческой деятельности отдела образования в условиях новой модели - государственно-общественной, при которой основное внимание переносится из количества потраченных государственных средств на постановку целей и задач, разработку инструментов их достижения, измерение и мониторинг результатов. Предложены формализованные процедуры оценкиобщего состояния образования региона. Выделены принципы контроля для каждой функции управления (вероятность, гласность, объективность, оперативность, реальность, направленность на устранение ошибок и закрепления успеха). Акцентировано внимание на определение уровня результативности выполнения работы (оценке деятельности) и процедуре оценивания. Подытожено, что результативность, подлежащая оценке, - это мера достижения провозглашенных целей, которая показывает, насколько результаты приблизились к задекларированным целям, поскольку именно критерий результативности оправдывает существование органов управления, их содержание на средства налогоплательщиков.

The present methods of estimation of activity of departments of education are analyzed in the article, it is reflected theoretical-methodological going near determination of criteria of evaluation of results of administrative activity of department ofeducation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к22 + Х819(4УКР)132 в81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Гарієвич Ю. 
Доступ до інформації в Україні: ретроспективний аналіз / Ю. Гарієвич // Нова пед. думка. - 2011. - № 2. - С. 129-132. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено конституційні і правові основи доступу до інформації. Акцентовано увагу на регулюванні вітчизняним правом принципів доступу до інформації. Проаналізовано Закон України "Про доступ до публічної інформації". Доведено правомірність доступу громадян до інформації, що передбачено Конституцією України, виокремлено принципи доступу до інформації громадян.

Отражены конституционные и правовые основы доступа к информации. Акцентировано внимание на регуляции отечественным правом принципов доступа к информации. Проанализирован Закон Украины "О доступе к публичной информации". Доказана правомерность доступа граждан к информации, что предусмотрено Конституцией Украины, выделены принципы доступа к информации граждан.

Constitutional and legal bases of access are reflected to information. Attention is accented on adjusting by a domestic right for principles of access to information. The analysis of Law of Ukraine is presented "About access to public information". Legitimacy of access of citizens is well-proven to information, that foreseen by Constitution of Ukraine, principles of access are selected to information of citizens.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)323 + Х849(4УКР)03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

15.
Тадеєва М. 
Мовні проекти Ради Європи для навчання іноземних мов учнів середньої і старшої школи / М. Тадеєва // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 69-72. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто роль і місце мовних проектів Ради Європи у шкільній іншомовній освіті європейських країн. Охарактеризовано мовні проекти "Lingua", "Socrates" і "Leonardo da Vinci", які пов'язані з освітою старшокласників, їх професійною підготовкою та спрямовані на сприяння вивченню іноземних мов і мобільності вчителів та учнів. Наголошено, що проектна діяльність Ради Європи з іноземних мов включає створення нових методик викладання, матеріалів та навчальних планів, пристосування вже існуючих зразків до інших мов та учнівських груп, а також розробку засобів оцінювання досягнень випускників середньої школи.

Рассмотрена роль и место языковых проектов Совета Европы в школьном иноязычном образовании европейских стран. Охарактеризованы языковые проекты "Lingua", "Socrates" и "Leonardo da Vinci", которые связаны с образованием старшеклассников, их профессиональной подготовкой и направлены на содействие изучению иностранных языков и мобильности учителей и учеников. Отмечено, что проектная деятельность Совета Европы по иностранным языкам включает создание новых методик преподавания, материалов и учебных планов, приспособления уже существующих образцов в другие языки и ученические группы, а также разработку средств оценивания достижений выпускников средней школы.

A role and place of language projects of CE are considered in school foreign education of the European countries. The language projects "Lingua", "Socrates" and "Leonardo da Vinci", are described, that is related to education of senior pupils, their professional preparation and directed to on assistance the study of foreign languages and mobility of teachers and students. It is marked that project activity of CE on foreign languages plugs creation of new methodologies of teaching, materials and curricula, adaptations of already existent standards in other languages and student's groups, and also development of facilities of evaluation of achievements of graduating students of high school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.4-9 + Ш12-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

16.
Жмура І. 
Засоби формування фахових та загальножиттєвих компетенцій у майбутніх інженерів в процесі вивчення правових дисциплін / І. Жмура // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 187-192. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Зроблено спробу проаналізувати в соціально-професійному аспекті змістове наповнення та структуру професійної компетентності інженера на сучасному етапі розвитку освітньої системи, зокрема понять "компетенція", "компетентність", "життєва компетентність", "професійна компетентність", "професійна компетентність інженера", акцент в яких зроблено на соціальній складовій та особистій відповідальності за результати цієї діяльності. Визначено основні складові компоненти освітньо-кваліфікаційних характеристик (ОКХ) інженерної підготовки: соціально-особистісні, загальнонаукові, інструментальні та загально професійні. Констатовано концептуальну недиференційованість дефініцій основних понять досліджуваної терміносистеми. Зроблено висновок щодо місця і ролі правових дисциплін у процесі формування професійної компетентності, що наближає її до потреб суспільного виробництва.

Сделана попытка проанализировать в социально-профессиональном аспекте содержательное наполнение и структуру профессиональной компетентности инженера на современном этапе развития образовательной системы, в частности понятий "компетенция", "компетентность", "профессиональная компетентность инженера", акцент в которых сделан на социальной составляющей и личной ответственности за результаты этой деятельности. Определены основные компоненты образовательно-квалификационных характеристик (ОКХ) инженерной подготовки: социально-личностные, общенаучные, инструментальные и общепрофессиональные. Констатирована концептуальная недифференцированность дефиниций структурных понятий исследуемой терминосистемы. Конкретизировано место правовых дисциплин в процессе формирования профессиональной компетентности.

The analytical review essence and meaning of professional competence in tote and professional competence of engineer specifically was executed for: generalization content of professional competence; development formation of professional competence in higher technical school. It is made an effort to give determinate the position legal training in formation of professional competence of engineer.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Х8 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

17.
Березовська О. 
Формування сучасної економічної та юридичної термінології / О. Березовська, О. Левурда // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 227-229. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розкрито основні принципи утворення слів-термінів іншомовного походження у мовленні економічних та юридичних спеціальностей. Наведено компаративний аналіз їх значень в англійській та українській мовах, що свідчить про підпорядкування англійських термінів фонетичним нормам української мови й стабілізації лексичних мовних одиниць на новому мовному підгрунті (транслітерація) варіантних відповідників, функціональне призначення якого - фіксування суттєвих ознак понять. Перехід терміна з терміносистеми-джерела у терміносистему-реципієнт зумовлює зміну його інтенції й екстензії. Констатовано необхідність вивчення юридичних, економічних дисциплін для розуміння особливостей термінологічної лексики, що допоможе уникнути мовних помилок у сфері діяльності.

Раскрыты основные принципы образования слов-терминов иноязычного происхождения в речи экономического и юридического направлений. Приведен компаративный анализ их значений в английском и украинском языках, что свидетельствует о подчинении английских терминов фонетическим нормам украинского языка и стабилизации лексических языковых единиц на новой языковой почве (транслитерация) вариантных соответствующих, функциональное назначение которого - фиксирование существенных признаков понятиях. Переход термина с терминосистемы - источника в терминосистему-реципиент обусловливает изменение его интенции и экстензии. Констатирована необходимость изучения юридических, экономических дисциплин для понимания особенностей терминологической лексики, что поможет избежать речевых ошибок в сфере деятельности.

In the article the main principles of modern economic and juridical terminology formation are exposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-34:У/Х + Ш141.14-34:У/Х + У. в3 + Х. в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Коваль В. 
Правове виховання неповнолітніх у пенітенціарних установах / В. Коваль // Нова пед. думка. - 2012. - № 3. - С. 172-174. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто питання правового виховання неповнолітніх у пенітенціарних установах. Визначено зміст, мету, основні форми та педагогічні особливості правового виховання неповнолітніх засуджених із урахуванням специфіки соціально-педагогічної системи пенітенціарної установи. Наголошено, що у програмі виховної роботи із засудженими у виховній колонії доцільно використовувати спеціальні заняття, бесіди, лекції, юридичні консультації, вікторини, зустрічі з працівниками суду, прокуратури, адвокатури, органів внутрішніх справ, оформлення куточків правових знань, тренінги, зустрічі з колишніми засудженими, які успішно пройшли процес постпенітенціарного соціального включення.

Рассмотрен вопрос правового воспитания несовершеннолетних в пенитенциарных учреждениях. Определены содержание, цель, основные формы и педагогические особенности правового воспитания несовершеннолетних осужденных с учетом специфики социально-педагогической системы пенитенциарного учреждения.

The question of legal education is considered minor in penitential establishments. Maintenance, aim, basic forms and pedagogical features of legal education, is certain minor convict taking into account the specific of the socially-pedagogical system of penitential establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)024

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

19.
Туровська Г. 
Забезпечення наступності в професійній підготовці фахівців за напрямом "Охорона праці" / Г. Туровська, В. Филипчук // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 131-133. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

У контексті реформування системи вищої освіти України зосереджено увагу на переході до ступеневої побудови професійної освіти, яка передбачає поєднання високої фахової підготовки особистості з ґрунтовною базою загальноосвітніх знань. Розглянуто комплексний підхід до визначення напрямів та педагогічних умов реалізації принципу наступності у професійній підготовці фахівців з охорони праці. Визначено шляхи удосконалення організації педагогічної освіти з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

В контексте реформирования системы высшего образования Украины внимание сосредоточено на переходе к ступенчатому построению профессионального образования, которое предусматривает сочетание высокой профессиональной подготовки личности с основательной базой общеобразовательных знаний. Рассмотрен комплексный подход к определению направлений и педагогических условий реализации принципа преемственности в подготовке специалистов по охране труда. Определены пути усовершенствования организации педагогического образования по охране труда и безопасности жизнедеятельности.

The complex approach near determination of directions and pedagogical terms of realization of principle of succession and new ways of development of trade education is considered in preparation of specialists on a lab our protection.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)24 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

20.
Матковська І. 
Проблемні питання формування загальних та професійних компетенцій під час підготовки фахівців-юристів за ступеневою системою освіти / І. Матковська, С. Шмерега // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 167-169. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі аналізу сучасних наукових підходів до визначення сутності ступеневої системи освіти обгрунтовано зміст та проблемні питання формування загальних та професійних компетенцій під час підготовки фахівців-юристів. Розроблено методичні рекомендації щодо вдосконалення організації та методичного забезпечення дисциплін юридичного циклу під час підготовки фахівців-юристів за ступеневою системою освіти. Визначено педагогічні технології, що сприяють ефективному формуванню професійної компетентності майбутнього юриста у процесі вивчення дисциплін юридичного циклу. Зроблено висновок, що формування професійної компетентності майбутнього юриста в процесі викладання дисциплін юридичного циклу у ВНЗ набуває ефективності, якщо формування інформаційної компетентності майбутнього юриста розглядається як складова його професійної підготовки.

На основе анализа современных научных подходов к определению проблемы сущности поэтапной системы образования обосновано содержание и проблемные вопросы формирования общих и профессиональных компетенций во время подготовки специалистов-юристов.

On the basis of analysis of the modern scientific going near determination of problem of essence of the stage-by-stage system of education maintenance and problem questions of forming of general and professional jurisdictions is grounded during preparation of specialists-lawyers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
...
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського