Бази даних

Юристам - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (76)Юристам - Наукова електронна бібліотека (62)Юристам - Інформаційні ресурси Інтернет (1)Юристам - Електронні колекції (1)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>K=STATES<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Гавриленко О. А. 
Дослідження лапідарних пам'яток міжнародного права античних держав північного Причорномор'я у вітчизняній та зарубіжній історіографії / О. А. Гавриленко // Право і безпека. - 2004. - 3, № 1. - С. 10-13. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Здійснено аналіз наративних джерел та лапідарних пам'яток права античних держав Північного Причорномор'я періоду другої половини І тис. до н.е. - перших сторіч нашої ери та виявлено спільні риси права північнопричорноморських держав та права грецьких метрополій.

Выполнено анализ нарративних источников и лапидарных памятников права античных государств Северного Причерноморья периода второй половины І тыс. до н.э. - первых вв. н. э. позволил обнаружить общие черты права северопричерноморских государств и права греческих метрополий.

The executed analysis of narrative sources and lapidary monuments of the law of the antique states Northern Black Sea Coastland the period of second half of the first millennium AD through the first centuries of our era has allowed to find out the common features of the law Northern Black Sea Coastland the states and the right of the Greek mother countries.


Ключ. слова: лапідарні пам'ятки, міжнародне право, античні держави, північне Причорномор'я, історіографія
Індекс рубрикатора НБУВ: Х91г(0)3 + Т3(0)32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Гавриленко О. А. 
Злочини та покарання у праві античних держав північного Причорномор'я / О. А. Гавриленко // Право і безпека. - 2002. - № 1. - С. 45-52. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто характерні риси кримінального права античних держав Північного Причорномор'я періоду другої половини І тис. до н.е. - перших сторіч нашої ери - Херсонесу, Ольвії, Тіри, Боспорського царства. Здійснено аналіз наративних джерел та лапідарних пам'яток права, які містять кримінально-правові норми. Зроблено висновок про досить високий рівень правової культури тогочасного населення північного узбережжя Понту Евксинського. Виявлено спільні риси та особливості правової культури північнопричорноморських держав у порівнянні з правом грецьких метрополій.

Рассмотрены характерные особенности уголовного права античных государств Северного Причерноморья в период второй половины І тыс. до н.э. - до первых столетий нашей эры - Херсонеса, Ольвии, Тиры, Боспорского царства. Проанализированы нарративные источники и лапидарные памятники права, содержащие уголовно-правовые нормы. Сделан вывод о достаточно высоком уровне правовой культуры населения северного побережья Понта Эвксинского. Выявлены общие черты и особенности уголовного права северопричерноморских государств по сравнению с правом греческих метрополий.

Prominent features of criminal law of the antique states of the Northern Black Sea Coastland are considered in the term of second half of the first millenium AD through the first centuries of our era - Hersones, Olbia, Tira, Bosporean kingdom. The carried out analysis of narrative sources and lapidary law sources keeping criminal-law norms, has allowed to make a conclusion about high level of legal culture of the population of Pont Evxinian boreal coast, to reveal common features and peculiarities ofcriminal law of Boreal Prichernomorye states in comparison with the law of the Greek mother countries.


Ключ. слова: злочини, покарання, права античних держав, нарративні джерела, лапідарні пам'ятки права, кримінально-правові норми, правова культура
Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(0)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


3.
Греков І. П. 
Місце, роль та поняття державної служби / І. П. Греков // Право і безпека. - 2002. - № 4. - С. 12-15. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто поняття, завдання і функції державної служби як головних складових демократичної правової соціально-орієнтованої держави.

Рассмотрены понятия, задачи и функции государственной службы как главных составляющих демократического правового социально-ориентированного государства.

The concepts, problem and functions to a state service as main compound democratic legal socially - is oriented states are reviewed


Ключ. слова: державна служба
Індекс рубрикатора НБУВ: Х810.12 + Ф036

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


4.
Бек А. Дж. 
Отношения между милицией и населением в Украине: данные и анализ в контексте украинско-британского проекта / А. Дж. Бек, Ю. Б. Чистякова, А. В. Поволоцкий, А. Н. Ярмыш, И. П. Рущенко // Право і безпека. - 2002. - № 2. - С. 161-171. - Библиогр.: 39 назв. - рус.

Розглянуто сформовані в даний час відносини між міліцією і населенням в Україні, як одній з пострадянських держав. Використано результати масового опитування населення і співробітників міліції в м. Харкові і Харківській області, що виявило високий рівень недовіри населення до міліції, зокрема, високий ступінь стурбованості корупцією, зловживанням владою і зневажливим ставленням міліції до людей. Розглянуто перспективи поліпшення відносин між міліцією і населенням у пострадянських державах.

Рассмотрены сложившиеся в настоящее время отношения между милицией и населением в Украине, как одном из постсоветских государств. Использованы результаты массового опроса населения и сотрудников милиции в городе Харькове и Харьковской области, которыйвыявил высокий уровень недоверия населения по отношению к милиции, в том числе, - высокую степень обеспокоенности коррупцией, злоупотреблением властью и неуважительным отношением милиции к людям. Рассмотрены перспективы улучшения отношений между милициейи населением в постсоветских государствах

The adding up now attitudes between militia and population in Ukraine, as one of after soviet of the states are reviewed. The outcomes of mass interrogation of the population and employees of militia in city Kharkov and Kharkov area utilized, which one has revealed a high level of non confidence of the population in relation to militia, including, - high scale of concern by corruption, abuse of power and disrespectful attitude of militia to the people. The outlooks of an improvement of relations between militia and population in after soviet the states are reviewed


Ключ. слова: милиция, население, украинско-британский проект
Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр-4Хар)112.011.028

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


5.
Бандурка А. М. 
Состояние и развитие уголовного законодательства об ответственности за преступления против общественной безопасности / А. М. Бандурка, В. П. Емельянов // Право і безпека. - 2002. - № 3. - С. 9-13. - рус.

У ході порівняльно-правового дослідження Кримінальних кодексів України і країн СНД розглянуто питання стану та розвитку законодавства про відповідальність за злочини проти суспільної безпеки.

В процессе сравнительно-правового исследования Уголовных кодексов Украины и стран СНГ рассмотрены вопросы состояния и развития законодательства об ответственности за преступления против общественной безопасности.

By rather-legal research of the Criminal codes of Ukraine and Countries of the Independent States the problems of a condition and development of the local law about liability for crimes against the social security are esteemed.


Ключ. слова: уголовное законодательство, общественная безопасность
Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.124 + Х999.88(4УКР)-(4/5СНД)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


6.
Уканов К. Ш. 
Теоретические и практические вопросы уголовно-правовой характеристики разбоя / К. Ш. Уканов // Право і безпека. - 2003. - 2, № 1. - С. 139-142. - Библиогр.: 17 назв. - рус.

Наведено кримінально-правову характеристику розбою, його кваліфікуючі ознаки; проаналізовано санкції за здійснення розбою в кримінальних законодавствах країн СНД.

Приведена уголовно-правовая характеристика разбоя, его квалифицирующие признаки; проанализированы санкции за совершение разбоя в уголовных законодательствах стран СНГ.

The criminal-legal characteristic of robbery, its qualificatory tags is uncovered; the approbation's for undertaking of robbery in the criminal local laws of countries of the Commonwealth of Independent States are parsed.


Ключ. слова: разбой, уголовные законодательства, страны СНГ
Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4Укр)116

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


7.
Кривцун І. С. 
Прокурор як суб'єкт апеляційного оскарження в адміністративному судочинстві України / І. С. Кривцун // Право і безпека. - 2006. - 5, № 5. - С. 113-116. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто питання щодо прокурора як представника, який наділений виключними повноваженнями публічного захисту прав та інтересів громадян і держави, підстави виникнення та процесуальний його статус, обсяг повноважень в апеляційному оскарженні.

Рассмотрены вопросы о прокуроре как представителе, который наделен исключительными полномочиями публичной защиты прав и интересов граждан и государства, основания возникновения и процессуальный его статус, объем полномочий в апелляционном обжаловании.

Questions on the public prosecutor as the representative who is allocated special powers of public protection of rights and interests of citizens and the states, the bases of occurrence and his(its) remedial status, volume of powers in the appeal are considered.


Ключ. слова: прокурор, апеляційне оскарження, адміністративне судочинство, Україна
Індекс рубрикатора НБУВ: Х891.9(4УКР)623 + Х892.19(4УКР)176.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


8.
Калінічева Г. 
Імплементація європейської системи забезпечення якості вищої освіти в Україні: досвід і перспективи / Г. Калінічева // Наука і освіта. - 2009. - № 4. - С. 66-70. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано процес імплементації європейської системи якості вищої освіти (ВО) в Україні, досліджено механізми, напрями та специфіку її впровадження в контексті модернізації національної системи ВО. Зазначено, що процес імплементації як фактичного виконання державами міжнародних правових норм, втілення зобов'язань, узятих державами у міжнародних договорах, у норми внутрішнього національного законодавства, у вузькому сенсі передбачає транспонування актів законодавства Європейського Союзу, а в широкому сенсі цей процес включає також тлумачення, практику застосування, забезпечення дотримання та виконання органами державної влади цих правових норм. Висвітлено історію формування на європейських теренах єдиної системи інституційної оцінки діяльності освітніх установ і стан імплементації цієї системи в Україні. Розкрито невикористані резерви національної освіти щодо імплементації системи забезпечення її якості.

Проанализирован процесс имплементации европейской системы качества высшего образования (ВО) в Украине, исследованы механизмы, направления и специфика ее введения в контексте модернизации национальной системы ВО. Отмечено, что процесс имплементации как фактического исполнения государствами международных правовых норм, воплощение обязательств, взятых государствами в международных договорах, в нормах внутреннего национального законодательства, в узком смысле предусматривает транспонирования актов законодательства Европейского Союза, а в широком смысле этот процесс включает также толкования, практику применения, обеспечения исполнения органами государственной власти этих правовых норм. Освещена история формирования на европейской территории единой системы институционной оценки деятельности образовательных учреждений и состояние имплементации этой системы в Украине. Раскрыты неиспользованные резервы национального образования в отношении имплементации системы обеспечения ее качества.

The article analyzes the process of implementing the European system of higher education quality (UI) in Ukraine, studied the mechanisms, directions and specific features of its introduction in the context of the modernization of the national system of BO. It is noted that the process of implementation as the actual performance of States with international legal standards, the embodiment of the commitments made by States in international treaties into domestic national law, in the narrow sense involves the transposition of legislative acts of the European Union, but in a broader sense, this process also includes the interpretation, the practice of , enforcement of state authorities of the law. The history of the formation of the European territory of a unified system of institutional evaluation of educational institutions and the state of implementation of this system in Ukraine. Discovered untapped reserves of National Education in order to implement a system to ensure its quality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) к1 + Ч484(4УКР) к1 + Х819(4УКР)132.1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Верхогляд О. 
Розвиток американського законодавства у сфері вищої освіти в XX - XXI сторіччі / О. Верхогляд, Ю. Ю Романовська, О. Романовський // Вища шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 68-78. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено еволюцію американського законодавства у сфері вищої освіти в XX - XXI ст. Виокремлено основні засади розвитку та управління вищою освітою в США на протязі даного періоду: зростання ролі законодавства про вищу освіту і його вплив на повсякденне життя ВНЗ; збільшення числа адміністраторів на позиціях, пов'язаних із законодавством для захисту себе від можливих судових позовів, запровадження складної процедури прийняття рішень, програми з менеджменту ризику, спеціальних програм у сфері законодавства, що значно відтягує обсяг фінасових коштів від фінансування навчального процесу ВНЗ; існування юридичного правила "in loco parentis", згідно якого університети і коледжі мають повну владу над студентами; становлення консумерізму, нового соціального тренду, що змусив розвиватися ВНЗ як бізнес-структура; використання закону прецедентів; зростання інтернаціоналізації вищої освіти. Проаналізовано джерела американського законодавства в галузі вищої освіти: федеральна конституція, конституції штатів, статути, адміністративні правила і норми, загальний закон штатів, міжнародні закони, інституційні правила і норми, контракти й академічні правила. Відзначено тенденцію стрімкого розвитку законодавства США у сфері вищої освіти, пристосування до сучасних умов і викликів часу.

Исследована эволюция американского законодательства в сфере высшего образования в XX - XXI в. Выделены и охарактеризованы основные аспекты развития и управления высшим образованием в США в течение данного периода: рост роли законодательства о высшем образовании и его влияние на повседневную жизнь ВУЗ; увеличение числа администраторов на позициях, связанных с законодательством для защиты себя от возможных судебных исков, введение сложной процедуры принятия решений, программы о менеджменте риска, специальных программ в сфере законодательства, что значительно оттягивает объем финансовых средств от финансирования учебного процесса; существование юридического правила "in loco parentis", согласно которому университеты и колледжи имеют полную власть над студентами, становление консьюмеризма, нового социального тренда, который заставил развиваться университеты и колледжи как бизнес-структуры; использование закона прецедентов; рост интернационализации высшего образования. Проанализированы источники американского законодательства в области высшего образования: федеральная конституция, конституции штатов, уставы, административные правила и нормы, общий закон штатов, международные законы, институциональные правила и нормы, контракты и академические правила. Отмечено тенденцию стремительного развития законодательства США в сфере высшего образования, приспосабливаясь к современным условиям и вызовам времени.

The evolution of American legislation in the sphere of higher education in XX-XXI centuries in being investigated. The sources of American legislation in the sphere of higher education such as federal constitution, the constitutions of the states, statutes, administrative rules and standards, general law of the states, international laws, institutional (pertaining the standards of higher educational establishments) rules and norms, contracts and academic rules are being analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО) к1 + Х819(7СПО)132.1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Клімович С. 
Government Relation в США - минуле, сучасне, майбутнє / С. Клімович // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 1. - С. 43-51. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено стан суспільних відносин для бізнесу та органів державної влади США. Визначено типи асоціацій в США, серед яких професійні, полі-, моногалузеві. Охарактеризовано тренди, згідно з якими змінювався ринок Government Relation в США в останні 60 років. Зазначено, що легітимізувати джіар в Україні без вивчення всіх ознак двохсотлітньої історії американського лобізму немає сенсу, щоб не повторювати чужих помилок, в тому числі і в галузі боротьби з державною і корпоративною корупцією.

Исследовано состояние общественных отношений для бизнеса и органов государственной власти США. Определены типы ассоциаций в США, среди которых профессиональные, поли-, моноотраслевые. Охарактеризованы тренды, согласно которым менялся рынок Government Relation в США в последние 60 лет. Указано, что легитимизировать джиар в Украине без изучения всех признаков двухсотлетней истории американского лоббизма нет смысла, чтобы не повторять чужих ошибок, в том числе и в области борьбы с государственной и корпоративной коррупцией.

Investigated the status of public relations for business and public authorities in the USA. The types of associations in the United States, including professional. Described trends, according to which the market has changed in the United States Government Relation in the last 60 years. Indicated that legitimize Dzhiar in Ukraine without studying all the attributes of two hundred stories of American lobbying does not make sense not to repeat the mistakes of others, including in the area of public and corporate corruption.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(7СПО)0-131 + Х819(7СПО)12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Lylyk M. 
Analysis of implementation of recommendation CM/Rec (2007) 14 of the Committee of Ninisters to member states on the legal status of non-governmental organizations in Europe in some individual member states = Аналіз реалізації рекомендації CM/Rec (2007) 14 Комітету Міністрів для країн - членів ЄС щодо правового статусу неурядових організацій в деяких окремих європейських країнах / M. Lylyk // Екон. вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ" : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 11. - С. 374-382. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.

Проаналізовано підходи різних європейських країн до практичної реалізації деяких положень Рекомендації CM/Rec (2007)14 Комітету Міністрів для країн - членів ЄС щодо правового статусу неурядових організацій в Європі (Recommendation CM/Rec (2007)14 of the Committee of Ministers to member states on the legal status of non-governmental organisations in Europe), які стосуються визначення некомерційних організацій, процесу надання недержаним об'єднанням статусу неприбуткових організацій, процедурі заснування неприбуткових, недержавних об'єднань, визначення підходів до можливостей або заборони некомерційних організацій займатися бізнес діяльністю, можливих підстав, через які державні органи можуть відмовити некомерційнім організаціям в наданні неприбуткового статусу, а також процедурних обмежень на прийняття такого рішення; змін у статутах некомерційних організацій, можливих форм державної підтримки. Розглянуто підходи різних країн до процесу консультацій з НГО з метою розробки державних документів європейських країн.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.5-91 + Х915.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Драгомирецька Н. М. 
Сучасні тенденції взаємозв’язків рівня розвитку науки та визнання держави у світі / Н. М. Драгомирецька // Публ. урядування : збірник. - 2016. - № 1. - С. 95-104. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено основні сучасні світові наукові тенденції щодо капіталізації наукових досліджень, зокрема у галузі державного управління. Зроблено наголоси на взаємозалежностях рівнів: розвитку науки та держави, цитування і вироблення наукових статей та визнання держави у світі. Показано, що сьогодення характеризується змінами у підходах до науки державного управління, яка розвивається за умов глобалізації. Багато держав довели, що кількість вироблення наукових статей має відтворювати високий рівень розвитку держави, оскільки статті мають висвітлювати результати капіталізованих досліджень, або тих наукових наробок, які можна капіталізувати. При цьому важливим є інвестування держави в науку та відсоток витрат від ВВП держави на науку. Саме це визначає місце держави у глобальному світі. Продемонстровано статистичні дані відомих світових аналітичних центрів щодо рейтингів держав, які приділяють увагу розвитку науки та капіталізації її досягнень. Проведено порівняння ситуації в Україні і в провідних державах світу і Європи, яке демонструє достатньо низький рівень визнання вітчизняної науки у світі, оскільки використовуються здобутки інших держав і не виробляються власні моделі і системи, які були б цікавими для інших держав в процесі реформування та модернізації державного управління. Наголошено на необхідності виходу вітчизняної науки з «сірої зони» і «невидимої зони» та подолання «нерівності знань».

Отображены основные современные мировые научные тенденции капитализации научных исследований, в частности в сфере государственного управления. Сделаны акценты на взаимозависимостях уровней: развития науки и государства, цитирования, производства научных статей и признания государства в мире. Показано, что современный период характеризуется изменениями в подходах к науке государственного управления, которая развивается в условиях глобализации. Многие государства доказали, что количество производства научных статей должно отображать высокий уровень развития государства, поскольку статьи должны освещать результаты капитализированных исследований, либо тех научных разработок, которые можно капитализировать. При этом важным является инвестирование государства в науку и процент затрат от ВВП государства на науку. Именно это определяет место государства в глобальном мире. Продемонстрированы статистические данные известных мировых аналитических центров по рейтингам государств, которые уделяют особое внимание развитию науки и капитализации ее достижений. Проведен сравнительный анализ ситуации в Украине и в ведущих государствах мира и Европы, который демонстрирует достаточно низкий уровень признания отечественной науки в мире, поскольку используются наработки и достижения других государств и не вырабатываются собственные модели и системы, которые могли бы быть интересными для других государств в процессе реформирования и модернизации государственного управления. Сделаны акценты на необходимости выхода отечественной науки из «серой зоны» и «невидимой зоны» и преодоления «дисбаланса знаний».

This article describes the basic trends of modern scientific capitalization of scientific research. This problem is particularly relevant for the science of public administration. Many think tanks determine the relation of the state-level recognition in the world through the level of development of science. They argue that the citation and the production of scientific articles directly affect the recognition of the state of the world and the state's position in the geopolitical space. The modern stage is characterized by changes of the methodology to the science of government, because it develops in the conditions of globalization changes. Many States have proved that the production of scientific articles must demonstrated the high level of development of the state because such articlesmust showresults of scientificresearch, who should be capitalized and offer research proposals that can be capitalized. Investing in science from states and percentage of the cost of the country’s GDP in science isconsidered an important indicator for state. It showed readiness of the stateto take its place in the global world. Statistical data analysis centers of the world showrankings of the states that pay attention to the development of science and capitalization of its achievements. Comparisonof the situation in Ukraine and the leading countries of the world and Europe showed a relatively low level of recognition of Ukrainian science in the world because it uses the results of other countries research and do not develop their own scientific knowledge, and do not design its own models and systems that will be interesting for other countries in the world for their government. Science of Ukraine should get out of the "gray zone" and the «invisible zone» and overcome the «knowledge imbalance».


Індекс рубрикатора НБУВ: Х910.142 + Ч21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101371 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

13.
Матвєєнко І. В. 
Роль інформаційно-комунікаційних впливів у процесі впровадження електронного урядування в зарубіжних країнах: досвід для України / І. В. Матвєєнко // Публ. урядування : збірник. - 2016. - № 1. - С. 135-145. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто основні тенденції інформаційно-комунікаційних впливів в процесі впровадження електронного урядування в зарубіжних країнах з метою подальшого виявлення кращих практик для України. Проаналізовано сучасний стан українського законодавства та визначено велику кількість нормативно-правових актів щодо регулювання суспільних відносин, які безпосередньо пов’язані з впровадженням та використанням інформаційно-комунікаційних технологій електронного урядування в Україні з відповідним комплексом методів впливів. Встановлено, що існує нагальна проблема визначення теоретичного підгрунтя впровадження в діяльність органів державної влади елементів електронного урядування, а також практичних рекомендацій щодо успішності реалізації цього процесу. Визначено, що уряди країн членів Європейського Союзу мають досить вагомий законодавчий та проектний досвід у впровадженні електронного урядування, вивчення та аналіз якого дозволить виявити кращі світові практики та адаптувати їх в Україні. Проаналізовано практику європейських країн, зокрема: Австрії, Польщі, Словаччини, Чехії та Швеції щодо впровадження електронного урядування. Аналіз світових практик, свідчить що сучасна державно-управлінська тенденція обумовлює впровадження ефективних форм та методів комунікацій з громадськістю на рівні е-урядування. Встановлено, що в основу спільного управління покладена дієва комунікація між державою, громадськістю та бізнесом, що реалізується на практиці у вигляді системи погоджувальних органів у складі представників громадськості та має на меті активне залучення різних верств громадян до процесу е-урядування та контролю над державою. Програмні документи зарубіжних країн спрямовані на визначення напрямів розвитку інформаційного суспільства та формування відповідного інформаційного простору. Доведено, що впровадження е-урядування в України надасть змогу забезпечити якісно новий рівень взаємовідносин влади, громадськості та бізнесу.

Рассмотрены основные тенденции информационно-коммуникационных влияний в процессе внедрения электронного управления в зарубежных странах с целью дальнейшего выявления лучших практик для Украины. Проанализировано современное состояние украинского законодательства и выявлено большое количество нормативно-правовых актов по регулированию общественных отношений, непосредственно связанных с внедрением и использованием информационно-коммуникационных технологий электронного управления в Украине ссоответствующим комплексом методов влияний. Установлено, что существует проблема определения теоретической основы внедрения в деятельность органов государственной власти элементов электронного управления, а также практических рекомендаций по успешности реализации этого процесса. Определено, что правительства стран-членов Европейского Союза имеют достаточно весомый законодательный и проектный опыт во внедрении электронного управления, изучение и анализ которого позволит выявить лучшие мировые практики и адаптировать их в Украину. Проанализирована практика европейских стран, в частности: Австрии, Польши, Словакии, Чехии и Швеции по внедрению электронного управления. Анализ мировых практик, свидетельствует, что современная государственно-управленческая тенденция обусловливает внедрение эффективных форм и методов коммуникаций с общественностью на уровне е-управления. Установлено, что в основу совместного управления положена действенная коммуникация между государством, общественностью и бизнесом, что реализуется на практике в виде системы согласительных органов в составе представителей общественности, а также предусматривает активное привлечение различных слоев граждан в процесс е-управления и контроля над государством. Программные документы зарубежных стран направлены на определение направлений развития информационного общества и формирования соответствующего информационного пространства. Доказано, что внедрение е-управления в Украине позволит обеспечить качественно новый уровень взаимоотношений власти, общественности и бизнеса.

The article examines the main trends in information and communication influences in the implementation of e-governance in foreign countries with a view to identifying best practices for Ukraine. The current state of Ukrainian legislation and identified a large number of legal acts on regulation of social relations that are directly related to the implementation and application of ICT e-governance in Ukraine with a corresponding set of methods influences. Established that there is an urgent problem ofdetermining the theoretical framework implementation in activities of public authorities elements of e-government and practical recommendations for successful implementation of this process. Determined that the governments of the EU Member States have very significant legislative and project experience in implementing e-governance, study and analysis which will identify best practices and adapt them to the Ukraine. The analysis of other European countries, including Austria, Poland, Slovakia, Czech Republic and Sweden on the implementation of e- governance. World practice shows that the current state and trend management determines the implementation of effective forms and methods of communication with the public on the level of e-governance. It was established that the basis of joint management placed efficient communication between the state and business community, which is implemented in practice in the form of conciliation bodies consisting of representatives of the public and aims to attract different segments of active citizens in e-governance and control over the state. Programming documents of foreign countries aimed at identifying areas of information society and formation of the information space. It is proved that the introduction of e-governance in Ukraine will provide an opportunity to provide a new level of relations between government, civil society and business.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х849(4)053 + Х849(4УКР)053

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101371 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

14.
Vid Jakulin 
Cooperation between European Union member states in the field of criminal justice / Vid Jakulin // Юрид. вісн. Повітр. і косм. право : Наук. пр. Нац. авіац. ун-ту. - 2016. - № 1. - С. 174-182. - англ.

The author presents in his paper the competences and objectives of Eurojust, the functioning of this body and the cooperation of Eurojust with other agencies. Eurojust is a body of the European Union, whose task is to encourage and improve the coordination and cooperation between competent judicial authorities of Member States. This body has its legal personality and was established by the EU Council Decision in 2002. This Decision was amended in 2003 and 2009. Eurojust does not deal with all sorts of crime, because it was established with a view to reinforcing the fight against serious crime. The general competence of Eurojust covers all types of crime and offences in respect of which Europol is at all times competent. The competence of Europol is defined in the Article 4 of the EU Council Decision setting up the European Police Office (Europol) and in the Annex to this decision. Pursuant to this provision and its annex, the Europol is competent for organised crime, terrorism and other serious forms of crime, listed in the Annex to the Decision and which affect in such a degree two or more Member States that it urges, due to the extent, importance and consequences of criminal offences a joint action of Member States. In the Annex to the Decision are listed criminal offences which are within the competence of Europol and consequently also within the competence of Eurojust.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.5-91:Х893

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

15.
Баймуратов М. О. 
Теоретичні аспекти конституційно-правового забезпечення зовнішньополітичної діяльності держави в умовах глобалізації та європейської інтеграції / М. О. Баймуратов // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 10-27. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Досліджено проблему формування належного, компетентного механізму прийняття рішення в галузі зовнішніх зносин держави та підвищення його ефективності. Проаналізовано останні наукові дослідження і публікації, в яких розглядалися проблеми існування, еволюції, функціонування та структури конституційно-правового механізму зовнішньої політики зарубіжних держав. Визначено, що Україна як суверенна та незалежна держава має достатній рівень конституційно-правового та законодавчого забезпечення для формування та здійснення зовнішньополітичної функції ї самостійної зовнішньої політики з виокремленням відповідних принципів та організаційних домінант. Виходячи з особливої важливості зовнішньої політики держави для існування сучасної державності, актуалізується, об’єктивується та рефлексується поняття «зовнішньої влади», що не розроблене у вітчизняній науці конституційного права, але є в наявності в конституційній доктрині зарубіжних держав.

Исследована проблема формирования должного, компетентного механизма принятия решения в области внешних сношений государства и повышения его эффективности. Проанализированы последние научные исследования и публикации, в которых рассматривались проблемысуществования, эволюции, функционирования и структуры конституционно-правового механизма внешней политики зарубежных государств. Определено, что Украина как суверенное и независимое государство имеет достаточный уровень конституционно-правового и законодательного обеспечения для формирования и осуществления внешнеполитической функции и самостоятельной внешней политики с выделением соответствующих принципов и организационных доминант. Исходя из особой важности внешней политики государства для существования современной государственности, актуализируется, объективируется и рефлексируется понятие «внешней власти», которое не разработано в отечественной науке конституционного права, но есть в наличии в конституционной доктрине зарубежных государств.

The article deals with the problems of constitutional and legal support of foreign policy of the state in the context of globalization and European integration interstate. It is claimed that the success of Ukraine s foreign policy in the internationalarena depends on the formation of good, competent, adequate mechanism for decision-making in the field of foreign relations of the state and increase its efficiency - that it has important political and practical importance for the stable functioning of a democratic legal state and acts as an urgent problem that requires a doctrinal study and praxeological decision; The author argues that the intensification of integration processes in international affairs, broadening and deepening of Ukraine's international relations at the international level by the international community, as well as deeper integration of Ukraine in international politics, economics and other areas of the integration of interstate cooperation, in particular within the European Union - especially after the signing and ratification by Ukraine Association Agreement with the EU - is an urgent need to improve the mechanism of coordination of the activities of state bodies and officials who have the power in foreign policy and international relations; Proved that foreign policy is important to the functioning of the state mechanism, of which largely depends on the welfare of society as a whole and its individuals - in the ontological aspect of integration processes in the life of the international community against the backdrop of globalization of economic, political and legal order, make an increasing impact on many aspects of the inner life of modern states, and as a consequence, the results of foreign policy indicated rather more than less, in all areas of existence and functioning of society and the state - thus raises constitutional significance is foreign policy of the state and its appropriate constitutional, legislative and regulatory support.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

16.
Ачимович Д. 
Теоретико-методологические аспекты определения категории «национальные меньшинства» в конституционно-правовой доктрине / Д. Ачимович // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 48-53. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Статья посвящена исследованию концептуальных аспектов определения категории «национальные меньшинства» в науке конституционного права. Утверждается, что в современных конституциях отображены определенные концептуальные подходы к субъектному составу национальных меньшинств, что требует их всестороннего рассмотрения и научно-практического анализа с точки зрения современных процессов европейской межгосударственной интеграции в части имплементации общепринятых стандартов, принципов и норм в сфере прав человека, гражданина и социальных групп. В результате проведенного анализа установлено, что концептуально и методологически конституционно-правовой статус национальных меньшинств в современных государствах базируется на диалектическом единстве этнического и политического дискурсов, которые в совокупности дают возможность выделить национальные меньшинства в качестве отдельных субъектов конституционно-правовых отношений и объекта конституционно-правового регулирования.

Стаття присвячена дослідженню концептуальних аспектів визначення категорії «національні меншини» в науці конституційного права. Стверджується, що в сучасних конституціях відображено певні концептуальні підходи до суб'єктного складу національних меншинщо вимагає їх всебічного розгляду та науково-практичного аналізу з точки зору сучасних процесів європейської міждержавної інтеграції в частині імплементації загальноприйнятих стандартів, принципів і норм у сфері прав людини, громадянина і соціальних груп. В результаті проведеного аналізу встановлено, що концептуально і методологічно конституційно-правовий статус національних меншин в сучасних державах базується на діалектичній єдності етнічного та політичного дискурсів, які в сукупності дають змогу виділити національні меншини в якості окремих суб'єктів конституційно-правових відносин і об'єкта конституційно-правового регулювання.

The article investigates the conceptual aspects of the definition of «national minority» in the science of constitutional law. It is alleged that in modern constitutions reflected some conceptual approaches to the subject composition of national minorities requires their comprehensive review and scientific analysis in terms of contemporary processes of European integration in interstate implementation of universally accepted standards, principles and norms of human rights, citizen and social groups. The analysis found that conceptually and methodologically constitutional and legal status of national minorities in modern states is based on the dialectical unity of ethnic and political discourses that collectively make it possible to allocate nationalminorities as special subjects of constitutional relations and as object of the constitutional regulation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4/8)341,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

17.
Хоббі Ю. С. 
Проблеми імплементації європейських стандартів до національної правової системи України / Ю. С. Хоббі // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 113-118. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

У статті розглядається процес імплементації європейських стандартів до національної правової системи України. Наголошується, що процес гармонізації супроводжується рядом проблем, починаючи з невизначеністю конкретних правових актів ЄС, до яких необхідно адаптувати українське законодавства, їх переклад, строки виконання і закінчуючи слабким інформаційним забезпеченням процесу адаптації законодавства серед населення. Крім того, автор вважає, що першочерговим завданням на шляху імплементації європейських стандартів повинно бути проведення в конкретні строки конституційної реформи, що дозволить реформувати багато інститутів державної влади та місцевого самоврядування з урахуванням досвіду країн-членів ЄС.

В статье рассматривается процесс имплементации европейских стандартов в национальной правовой системе Украины. Отмечается, что процесс гармонизации сопровождается рядом проблем, начиная с неопределенности конкретных правовых актов ЕС, к которым необходимо адаптировать украинское законодательство, их перевод, сроки исполнения и заканчивая слабым информационным обеспечением процесса адаптации законодательства среди населения. Кроме того, автор считает, что первоочередной задачей на пути имплементации европейских стандартов должно быть проведение в конкретные сроки конституционной реформы, что позволит реформировать много институтов государственной власти и местного самоуправления с учетом опыта стран-членов ЕС.

The process of implementation of European standards in the national legal system of Ukraine are considered. It is noted that the harmonization process is accompanied by a number of problems, among which the following: the presence of the vast array ofEU legislation in each of the industries for which the predicted convergence of regulatory and legal sources, the difficulty in selecting the sources of the EU, which must adapt their codes and laws in first; lack of coherent legal framework in Ukraine, poor regulations and their dysfunctional reception; declarative official documents in this area, inadequate to the timing of implementation of the Programme of Adaptation of Ukraine to the European Union and the lack of an effective mechanism for its implementation; virtual absence of EU Law Translation into Ukrainian and low level language and professional legal training in the field of European law makers and universities; lack of a uniform glossary of EU law, so that the drafter and the judges had any doubts as to its interpretation, particularly regarding implementation of EU regulations to Ukrainian legislation; poor information provision process of approximation in the population, especially the electoral process; no certainty of clear funding Adaptation programs, formation of its budget for the final principle. The author considers that the first priority towards implementing European standards must be specific in terms of constitutional reforms that would allow to reform many institutions of state and local governments based on the experience of EU member states.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.5-383.1(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

18.
Баймуратов М. М. 
Децентралізація повноважень публічної влади в Польщі як засіб формування компетенції місцевого самоврядування: досвід для України / М. М. Баймуратов // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 138-147. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Одним з завдань дослідження є спроба розглянути проблематику впливу зарубіжного досвіду децентралізації повноважень органів публічної влади у сфері муніципально-правових відносин на формування компетенції органів місцевого самоврядування України. На перше місце тут висувається комплексний, міждисциплінарний підхід, спрямований на пошук теоретико-правової основи місцевого самоврядування, як особливого виду суспільних відносин, у яких важливу роль відіграє саме його компетенція. Роз’яснено, в чому полягала сутність вертикалі виконавчої влади режиму Януковича. Розглянуто питання децентралізації повноважень публічної влади в Польщі та запозичення позитивного досвіду в цій сфері як засобу формування компетенції місцевого самоврядування в Україні.

Одной из задач исследования является попытка рассмотреть проблематику влияния зарубежного опыта децентрализации полномочий органов публичной власти в сфере муниципально-правовых отношений на формирование компетенции органов местного самоуправления Украины. На первое место здесь выдвигается комплексный, междисциплинарный подход, направленный на поиск теоретико-правовой основы местного самоуправления, как особого вида общественных отношений, в которых важную роль играет именно его компетенция. Разъясняется, в чем заключалась сущность вертикали исполнительной власти режима Януковича. Рассмотрены вопросы децентрализации полномочий публичной власти в Польше и заимствования положительного опыта в этой сфере как средства формирования компетенции местного самоуправления в Украине.

The article deals with the decentralization of powers of public authorities in Poland and the adoption of positive experience in this area as a means of competence of local self-government in Ukraine. The author argues that the process of decentralization of powers of public authorities is an objective process that occurs and is accompanied by democratization of social and political life. Based on the fact that the reform of public administration is directly related to the process of forming the responsibility of local authorities, the latter in terms of decentralization and deconcentration, form their own base of competence and powers of jurisdiction. Specifies that decentralization involves not only government and self-management structures, but also socially active a mile wide population, including associations of people who created them for the implementation of various interests (business, student, charity, etc.). In the formation of competence powers of local self-government in Ukraine is particularly important borrowing positive foreign experience of those countries that have already made the relevant market reforms and have a positive experience of decentralization of powers of public authorities. Therefore, the Polish experience in this matter no alternatives for our two states have approximately equal starting conditions for the start of socioeconomic and socio-political transformation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4ПОЛ)010 + Х819(4УКР)010

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

19.
Кацин М. 
Історико-правове значення Європейського співтовариства вугілля та сталі в процесі інституціоналізації Європейської економічної інтеграції / М. Кацин // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 210-217. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Стаття присвячена дослідженню історико-правового значення Європейського Співтовариства Вугілля та Сталі (ЄСВС) в процесі європейської економічної міждержавної інтеграції. Особлива увага приділена нормативно-правовому аналізу положення Договору про створення Європейського співтовариства вугілля та сталі 1951 р. Висвітлено історико-правові передумови укладення Договору про створення ЄСВС (ДЄСВС) 1951 р. Проаналізовано основні політико-правові механізми інституціоналізації європейської економічної міждержавної інтеграції згідно з положеннями ДЄСВС. Визначено особливості відображення «доктрини вільної конкуренції» відповідно до положень ДЄСВС.

Статья посвящена исследованию историко-правового значения Европейского Сообщества Угля и Стали (ЕОУС) в процессе европейской экономической межгосударственной интеграции. Особое внимание уделено нормативно-правовому анализу положения Договора о создании Европейского сообщества угля и стали 1951 г. Освещены историко-правовые предпосылки заключения Договора о создании ЕОУС (ДЕОУС) 1951 г. Проанализированы основные политико-правовые механизмы институционализации европейской экономической межгосударственной интеграции в соответствии с положениями ДЕОУС. Определены особенности отражения «доктрины свободной конкуренции» в соответствии с положениями ДЕОУС.

The article investigates the historical and legal significance of the European Coal and Steel Community (ECSC) in the process of European economic integration interstate. Particular attention is paid to the legal analysis of the provisions of the Treaty establishing the European Coal and Steel Community in 1951 The author notes that for the first time in the history of European content hosted institutionalization of European economic integration on the supranational interstate basis through the transfer of national sovereignty of member states to the supranational level to comply with a level playing field in the common market the most important at that time, economic sectors and promotion of economic, technological and social progress. It must be admitted that the ECSC performed also important humanitarian and political function because within its institutional system of the consolidation of West African States on the basis of enhanced cooperation and shared vision of the future. This paved the way for the restoration of the status of Germany and Italy as a powerful economic and political actors that have an impact on the course of European history.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х916.1(4) + У9(4)305.551 + У9(4)305.651

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

20.
Тихомирова Г. Є. 
Механізм взаємодії права Греції з правом ЄС: позитивний досвід для України / Г. Є. Тихомирова // Вісн. Маріуп. держ. ун-ту. Сер. Право. - 2014. - Вип. 7. - С. 256-261. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Необхідність для України вивчення взаємодії права Греції та права ЄС особливо очевидна у контексті тих складних та нових завдань, які стоять перед суспільством та Україною, вирішенню яких повинне сприяти запозичення того позитивного досвіду, який має Республіка Греція. Україна, як і Греція, з урахуванням географічних та історичних критеріїв, є державою європейської релігії, культури та традицій. Відповідно, інтеграція в європейський простір - цілком природна ціль. Крім того, проголосивши себе незалежною державою, Україна в якості стратегічного завдання визнала побудову правової держави, що ґрунтується на демократичних цінностях світу та Європи. В цьому сенсі ЄС слугує яскравим взірцем демократії, економічного добробуту громадян та політичної стабільності. Тому прагнення України до приєднання саме до цього Союзу цілком логічне та виправдане. Греція виступила яскравим прикладом наслідків кризи у Європі. Стабільність функціонування як самої держави, так і ЄС, були під загрозою. Криза вказала на гострунеобхідність значного укріплення національно-правових позицій держави, підвищення якості національного законодавства, здатного вистояти подібні удари економіки. Очевидно, що для України такі завдання набувають особливої актуальності.

Необходимость для Украины в изучении взаимодействия права Греции и права ЕС особенно очевидна в контексте тех сложных и новых задач, которые стоят перед обществом и Украиной, решению которых должно способствовать заимствование того положительного опыта, который имеет Республика Греция. Украина, как и Греция, с учетом географических и исторических критериев, является государством европейской религии, культуры и традиций. Соответственно, интеграция в европейское пространство - вполне естественная цель.Кроме того, провозгласив себя независимым государством, Украина в качестве стратегической задачи признала построение правового государства, основанного на демократических ценностях мира и Европы. В этом смысле ЕС служит ярким образцом демократии, экономического благосостояния граждан и политической стабильности. Поэтому стремление Украины к присоединению именно в этот Союз вполне логично и оправдано. Греция выступила ярким примером последствий кризиса в Европе. Стабильность функционирования как самого государства, так и ЕС были под угрозой. Кризис указал на острую необходимость значительного укрепления национально-правовых позиций государства, повышение качества национального законодательства, способного выдержать подобные удары экономики. Очевидно, что для Украины такие задачи приобретают особую актуальность.

The necessity of examining interaction of Greek law and EU law for Ukraine is extremely evident within the framework of those complicated and new tasks faced by Ukrainian society. The adoption of the positive experience of the Greek Republic should contribute to these problems' solving. Ukraine as well as Greece with due regard to geographical and historical criteria is a state having the European religion, culture and traditions. Correspondingly integration into European Area is an entirely natural object. Moreover having proclaimed itself an independent state Ukraine acknowledged the formation of rule of law based on global and European democratic values to be its strategic goal. In this respect the EU is an outstanding pattern of democracy, economic prosperity of people and political stability. Therefore Ukrainian striving for accession to this Union in particular is entirely logical and justified. The dialectical development of the civilization proves that an increasing number of states get a deeper understanding of the necessity of partaking in integration processes. Ukraine shouldn't remain isolated all the more so the state's accession to the EU will strengthen its statehood, national security, traditions, language and culture. At the same time the pragmatic value of this accession may result in increase of foreign investments as the state economic development constituent. Greece set a perfect example for crisis ramifications in Europe. Functioning stability of the state itself as well as the EU was at risk. The crisis pointed out an acute need for a substantial strengthening of national and law state positions, improvement of the quality of national legislation which will be able to withstand similar economic strokes. It's evident that such objectives become questions of the present interest for Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.5-383.1(4ГРЕ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73529:Право Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
...
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського