Бази даних

Юристам - Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (417)Юристам - Наукова електронна бібліотека (55)Юристам - Реферативна інформація (1505)Юристам - Електронні колекції (6)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>K=ГРОМАДЯНСЬК$<.>+<.>K=ВІЙНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 132
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Астапова Т. О. 
Адаптація зарубіжного досвіду реформування діяльності органів місцевого самоврядування в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.04 / Т. О. Астапова ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто нові підходи та технології організації взаємодії органів місцевого самоврядування в Україні, на підставі сучасних організаційно-правових можливостей та використання кращого закордонного досвіду ефективного управління на місцевому рівні. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку місцевого самоврядування, визначено його особливості як інституту громадянського суспільства, а також сучасні моделі місцевого самоврядування розвинених країн світу та можливості їх запровадження в Україні. Визначено специфіку послуг, які можуть надаватися органами місцевого самоврядування за умов демократизації суспільних відносин і особливості використання сучасних інформаційних технологій для організації взаємодії органів місцевого самоврядування та населення. Узагальнено зарубіжний досвід щодо залучення громадян до управління територіями та досліджено особливості українського законодавства щодо забезпечення права громадян на участь в управлінні на місцевому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-95 + Х819(4/8)011.2 ф
Шифр НБУВ: РА376101 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

2.
Приймаченко Д.В. 
Адміністративна діяльність митних органів у сфері реалізації митної політики держави: Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.07 / Д.В. Приймаченко ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2007. — 39 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування митної політики держави й аспекти її реалізації митними органами. Вивчено соціальну роль і зміст діяльності митних органів за сучасних умов. Зауважено, що сприяє принципово новий погляд на адміністративну діяльність даних органів, її значення для утвердження державності та засад громадянського суспільства. Висвітлено мету, завдання, функції митних органів, форми та методи їх адміністративної діяльності. Проаналізовано міжнародний досвід реалізації митної політики даними органами. Значну увагу приділено проблемам і перспективам модернізації їх адміністративної діяльності. Сформульовано пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення митного законодавства, яке регулює організаційно-правові засади адміністративної діяльності митних органів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.038 +
Шифр НБУВ: РА350601
Рубрики:

Географічні рубрики:

3.
Верхогляд В. О. 
Адміністративно-правове регулювання взаємодії органів служби безпеки України з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та громадськістю: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Верхогляд ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття адміністративно-правового регулювання взаємодії органів Служби безпеки України (СБУ) з державними інституціями та суб'єктами громадянського суспільства як характеристики галузі управлінської, правореалізаційної та правозахисної діяльності з метою формування зв'язків з державними органами, органами місцевого самоврядування та громадськістю для удосконалення діяльності органів СБУ. Розроблено пропозиції щодо внесення змін та доповнень до нормативно-правових актів, що прямо чи опосередковано регулюють питання взаємодії органів СБУ з державними інституціями та громадськістю. Запропоновано елементи програми взаємодії органів СБУ з іншими державними органами та структурами громадянського суспільства, прийняття Інформаційного кодексу України та Кодексу професійної етики в галузі зв'язків з громадськістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.012 + Х809(4УКР)628
Шифр НБУВ: РА380765 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

4.
Чорномаз О.Б. 
Адміністративно-правове регулювання правовідносин у сфері пасажирських перевезень на залізничному транспорті: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.Б. Чорномаз ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2007. — 16 с. — укp.

Комплексно досліджено адміністративно-правове регулювання правовідносин у сфері пасажирських перевезень на залізничному транспорті. Розглянуто особливості даних перевезень як об'єкта державного регулювання, систему суб'єктів та їх взаємодію. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення вітчизняного законодавства у сфері державного регулювання діяльності пасажирського залізничного транспорту, посилення контролю за якістю транспортних послуг, громадянським порядком, техногенною безпекою на залізничному транспорті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)125.2 +
Шифр НБУВ: РА351834
Рубрики:

Географічні рубрики:

5.
Іванчук Н.В. 
Взаємна відповідальність особи і держави в контексті розбудови сучасної української держави: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Н.В. Іванчук ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено взаємну відповідальність особи та держави як різновид соціальної відповідальності, демократичного інституту демократичної, соціальної, правової держави за умов поглиблення політичної реформи, розбудови громадянського суспільства, інтеграції Української держави до світового та європейського політичного і правового простору. Запропоновано тезу, що перехід від президентсько-парламентської до парламентсько-президентської форми правління можливий лише за умови вдосконалення демократичного інституту взаємної відповідальності особи та держави, досягнення взаєморозуміння між різними гілками влади, президентом і урядом, владою та опозицією. Доведено, що демократизація суспільства, поглиблення політичної реформи створюють умови для нового, демократичного формату відносин між особою та державою, зокрема не патерналістських, а партнерських. На підставі проведеного аналізу інституту взаємної відповідальності особи та держави запропоновано розвинути теоретичний базис демократичної, соціальної, правової держави та розробити цілісну й ефективну наукову концепцію взаємної відповідальності особи та держави за умов розбудови української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.8 + Х001.01 +
Шифр НБУВ: РА354648
Рубрики:

6.
Кравчук В.М. 
Взаємовідносини громадських організацій і держави в умовах формування громадянського суспільства в Україні (теоретико-правові аспекти): автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.М. Кравчук ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено проблематику взаємовідносин громадських організацій і держави за умов формування громадянського суспільства в Україні. Розкрито суть поняття "громадянське суспільства" та співвідношення його з державою. Наведено визначення поняття "громадська організація". Установлено характерні особливості громадських організацій, завдання та роль, яку вони виконують у суспільстві. Наведено класифікацію громадянських організацій за різноманітними критеріями, принципи їх діяльності. Увагу приділено аналізу стану державного регулювання створення та діяльності громадських організацій в Україні. Визначено межі втручання держави у їх функціонування в громадянському суспільстві. Розглянуто особливості взаємовідносин держави з окремими видами громадських організацій в Україні. На підставі аналізу результатів теоретичних і практичних досліджень, грунтуючись на нормах чинного законодавства, сформульовано шляхи вдосконалення правового регулювання створення та діяльності громадських організацій і оптимізації процесу формування громадянського суспільства в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф79(4УКР) + Х001.013 + Х809(4УКР)325 +
Шифр НБУВ: РА360942
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

7.
Надрага В.І. 
Взаємодія владних структур, політичних і громадських організацій як засіб підвищення ефективності управління на регіональному рівні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / В.І. Надрага ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємодію владних структур, політичних і громадських організацій як засіб підвищення ефективності управління на регіональному рівні у період 1991 - 2003 рр. Уточнено зміст категорій та питань, що становлять сутність теорії державного управління в системі владно-партійної та громадської взаємодії, узагальнено вітчизняний і зарубіжний досвід організації ліберально-демократичного державного управління. Проаналізовано стан владно-суспільних ваємодій за умов протистояння та уповільненого розвитку громадянського суспільства в Україні. Обгрунтовано необходність взаємодії як засобу підвищення ефективності управління. Запропоновано для реалізації новітню адміністративно-ліберальну модель владних відносин, охарактеризовано її основні структурні елементи як найбільш оптимальної форми організації місцевої влади.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)66 + Х819(4УКР)011.2 +
Шифр НБУВ: РА328133
Рубрики:

Географічні рубрики:

8.
Ковалішина Н.П. 
Взаємодія жіночих громадських організацій з органами державної влади як фактор здійснення гендерної політики в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / Н.П. Ковалішина ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено науково-практичний аналіз взаємодії жіночих громадських організацій з органами державної влади у процесі забезпечення ефективності реалізації гендерної політики в Україні на сучасному етапі її державотворення. З застосуванням комплексного підходу розкрито особливості та запропоновано періодизацію становлення та розвитку жіночого руху в Україні. Концептуально виокремлено й проаналізовано основні моделі діяльності сучасних жіночих громадських організацій в Україні. Виявлено чинники розвитку жіночого руху в регіонах нашої країни, визначено його вплив на демократизацію гендерної політики на місцевому рівні влади, а також вплив міжнародних організацій-партнерів на активізацію ролі жінок в управлінні суспільними процесами. Вивчено особливості гендерного підходу до формування державної політики Канади як необхідної умови забезпечення її соціально-політичного розвитку, специфіку управлінської діяльності даних організацій щодо забезпечення гендерного балансу в США. Удосконалено механізми взаємодії держави і громадських жіночих організацій щодо формування й оптимізації політики гендерного паритету. Запропоновано шляхи оптимізації внеску жіночого громадського руху до процесів формування громадянського суспільства в Україні. Визначено засоби впливу зазначених організацій та держави на зміну гендерних стереотипів у сучасному українському суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)343 + С5*423.2*344 + Ф74(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА342232
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

9.
Степаненко С.В. 
Взаємодія органів державної влади та інституцій громадянського суспільства в процесі реалізації євроінтеграційної політики України: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / С.В. Степаненко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні аспекти політики європейської інтеграції України, наведено рекомендації щодо удосконалення взаємодії органів державної влади й інститутів громадянського суспільства у процесі її реалізації. На підставі узагальнення зарубіжного досвіду діяльності у даній сфері доведено, що посилення аргументації й адресність її проведення забезпечує необхідний рівень суспільної підтримки процесів євроатлантичної інтеграції. Обгрунтовано доцільність проведення єдиної державної політики у галузі європейської та євроатлантичної інтеграції шляхом створення структурних підрозділів Міністерства регіонального розвитку та будівництва у всіх регіонах країни. Важливою складовою формування та впровадження сучасної моделі взаємодії органів державної влади й інститутів громадянського суспільства має стати реалізація ефективної державної регіональної політики, яка передбачає розвиток громадянського суспільства, нейтралізацію сепаратистських тенденцій, подолання диспропорцій у розвитку регіонів та економічну стабільність. Доведено, що ефективність функціонування інститутів громадянського суспільства визначається їх спроможністю впливати на прийняття важливих для суспільства рішень, які визначають розвиток держави на тривалу перспективу та впливають на життя багатьох поколінь. Досліджено проблеми зовнішнього та внутрішнього характеру, що стримують демократичний розвиток громадянського суспільства в Укрїні на шляху до повноцінної європейської та євроатлантичної інтеграції. Обгрунтовано шляхи підвищення ефективності реалізації державної політики у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції, встановлено критерії оцінювання їх дієвості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.3-96(4УКР) + Х809(4УКР)62-95 + Х809(4УКР)29 + Х915.232.5-96(4УКР)
Шифр НБУВ: РА369919 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

10.
Ткачова О.В. 
Виконання покарань у виді виправних і громадських робіт: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.В. Ткачова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання покарань у вигляді виправних і громадянських робіт. Зазначені види покарань розглянуто у контексті альтернативи позбавленню волі. Наведено аргументи з метою поширення практики застосування виправних і громадських робіт. На піставі аналізу правової природи й ознак цих робіт запропоновано висновок, що зміст виправних і громадських робіт головним чином є кара. Значну увагу приділено процесу виконання цих покарань, складовими частинами якого є порядок і умови їх виконання. З урахуванням результатів дослідження виокремлено основні завдання, функції та повноваження кримінально-виконавчої інспекції під час виконання виправних і громадських робіт. Розглянуто принципові відмінності, наявні під час їх виконання. Сформульовано рекомендації щодо вдосконалення законодавства та практики виконання виправних і громадських робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)022.9 + Х884.9(4УКР)19 +
Шифр НБУВ: РА346027
Рубрики:

Географічні рубрики:

11.
Солових В.П. 
Влада в системі суб'єктно-об'єктних управлінських відносин в державі: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр: 25.00.01 / В.П. Солових ; Укр. Акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т. — Х., 2002. — 22 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи зарубіжної та вітчизняної наукової думки щодо сутності та механізмів функціонування влади в процесі управління державою. Запропоновано логіку структурно-функціонального аналізу механізмів публічного врядування, визначено змістовні, структурні та функціональні ознаки влади, що базуються на системних особливостях сучасного суспільства. Досліджено практичні механізми публічного врядування Франції, Канади, України. Виявлено загальні принципи організації й фунціонування сучасної демократичної системи влади. Запропоновано напрямки реформування механізмів врядування в Україні, практичні заходи щодо підвищення ролі складових громадянського суспільства в діяльності органів державної влади та введення до структури системи влади ефективного механізму "стримувань і противаг" через перерозподіл владних повноважень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.41 + Х810.11
Шифр НБУВ: РА320246 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

12.
Пашков А.С. 
Вчення про громадянське суспільство в філософії права Гегеля: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / А.С. Пашков ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проаналізовано вчення Гегеля про громадянське суспільство, виявлено й охарактеризовано його життєздатні елементи. Досліджено генезу філософсько-правових поглядів мислителя взагалі та його вчення про громадянське суспільство зокрема. Визначено місце філософії права у структурі "кінцевої редакції" системи Гегеля, показано роль його філософсько-правових студій у формуванні загально-філософських поглядів. Досліджено вплив загальнофілософських поглядів Гегеля на вирішення ним філософсько-правових проблем. Розглянуто структуру, основні принципи та категорії гегелівського вчення про громадянське суспільство. Здійснено порівняльне дослідження гегелівського вчення про громадянське суспільство з ідеями його попередників та конкретизовано особистий внесок ученого у розвиток даної теорії. Проаналізовано основні етапи засвоєння, критичні дослідження та подальший розвиток гегелівського вчення про громадянське суспільство. Окреслено можливості використання життєздатних елементів даного вчення сучасною вітчизняною філософсько-правовою наукою з метою правового забезпечення побудови громадянського суспільства в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)5-563.7 + Х001.013 +
Шифр НБУВ: РА354359
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

13.
Хуснутдінов О.Я. 
Громадський рух як чинник формування громадянського суспільства в Україні (державно-управлінський аспект): Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / О.Я. Хуснутдінов ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Докладно проаналізовано історичні аспекти розвитку громадського руху, а також розглянуто його суть, зміст і структуру. Досліджено взаємодію між державою та громадським рухом у процесі формування громадянського суспільства, законодавче забезпечення даного руху в Україні, сучасний стан розвитку його інфраструктури. З'ясовано, що роль державного керування стосовно громадського руху виявляється у двох основних аспектах: в організаційно-правовому забезпеченні розвитку громадських організацій, у створенні системи співробітництва та партнерства між органами державної влади, місцевого самоврядування та даними організаціями. Стверджено, що свою суспільно-політичну функцію громадські рухи можуть виконувати лише за наявності розвинутої суспільно-політичної свідомості, дієвого законодавства й неухильного його дотримання всіма громадянами й посадовими особами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф036 + Ф022.3 + Х819(4УКР)13 + Х001.013 +
Шифр НБУВ: РА327464
Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

14.
Бакун О.В. 
Громадянин як суб'єкт податкових правовідносин в умовах переходу до ринкової економіки: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.В. Бакун ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Зважаючи на досягнення юридичної науки, узагальнення правозастосовчої практики, вітчизняний та зарубіжний досвід розкрито правову природу етатської доктрини оподаткування фізичних осіб. Обгрунтовано демократичну доктрину оподаткування громадян, а також нове визначення громадянина як платника податку з позицій громадянського суспільства та правової держави. Розглянуто сутність та правову природу конституційних принципів оподаткування громадян на основі Конституції України 1996 р. Проаналізовано зміст і правову природу податкової правосуб'єктності громадян за сучасних умов, а також сутність та юридичну природу податкової відповідальності громадян на етапі переходу до ринкової економіки. Визначено умови й підстави настання податкової відповідальності громадян, її вікові межі та склад податкового правопорушення. Досліджено особливості податкової відповідальності громадян. Наведено практичні рекомендації щодо вдосконалення податкових правовідносин за участю громадян.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)212.01
Шифр НБУВ: РА308873 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

15.
Скворець В.О. 
Громадянське суспільство і детермінанти оптимізації його розвитку в Україні: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / В.О. Скворець ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 17 с. — укp.

Розроблено модель формування громадянського суспільства. Доведено пріоритетний вплив стану розвитку громадянського суспільства на процес гармонізації українського соціуму. З використанням синергетичного підходу розкрито сутність поняття "громадянське суспільство", визначено внутрішнє джерело його розвитку. Розглянуто сучасні уявлення про громадянське суспільтво, показано специфіку моделей аристотелівської та боденівської традицій. Розкрито сутність взаємозв'язку економіки та політики як закономірності розвитку громадянського суспільства, а взаємодії громадянського суспільства та держави - як закономірності розвитку соціуму. Досліджено вплив на державу та соціум громадянського суспільства як універсальної форми суспільної самоорганізації. Доведено небезпечність для України ліберальних моделей громадянського суспільства. Встановлено, що основною умовою гармонізації суспільного розвитку України є забезпечення системного підходу щодо оптимізації розвитку громадянського суспільства, держави та соціуму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.013 + Ю6*333.395.1 +
Шифр НБУВ: РА352372
Рубрики:

16.
Шумак І.О. 
Громадянські права і свободи людини за Конституцією України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / І.О. Шумак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання щодо пріоритетної групи конституційних прав і свобод людини в Україні. Висвітлено їх еволюцію, поняття, ознаки, принципи, класифікацію, співвідношення з іншими конституційними правами та свободами, нормативно-правові та організаційні гарантії. Визначено систему змішаних та громадянських прав і свобод (право на життя, свободу, повагу гідності, особисту недоторканність, на невтручання у особисте життя та недоторканність житла, а також на таємницю комунікацій). Доведено, що основною формою їх забезпечення є організаційно-правові гарантії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4Укр)32
Шифр НБУВ: РА308601 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

17.
Задорожна М.І. 
Гуманізація суспільної свідомості (державно-управлінський аспект): автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / М.І. Задорожна ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Л., 2008. — 23 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення завдань гуманізації суспільної свідомості через діяльність органів влади та державного управління. Виявлено, що гуманізованою є лише зріла свідомість, важливим чинником розвитку якої є співпраця і взаємодія у межах громадянського суспільства, накопичення соціального капіталу. Доведено, що стиль управління суттєво впливає на гуманізацію суспільної свідомості як фактор сприяння або перешкоди її зрілості та самореалізації підлеглих. Запропоновано принципи та методи гуманізації суспільної свідомості, які можуть використовувати владні інституції й органи державного управління. Визначено систему інституцій, які могли б взяти на себе відповідальність за вирішення проблеми гуманізації суспільної свідомості. Розкрито роль гуманітарних предметів у підготовці майбутніх політиків і державних службовців. Обгрунтовано значення національної ідеї та компромісного вирішення конфліктів для втілення гуманістичних ідеалів суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011-9 + Ю702.22 + Ю703.11 +
Шифр НБУВ: РА356623
Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

18.
Ладиченко В.В. 
Гуманістичні основи організації державної влади: автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01 / В.В. Ладиченко ; Ін-т законодавства Верхов. Ради України. — К., 2008. — 41 с. — укp.

Науково обгрунтовано розуміння гуманістичних основ організації державної влади як духовного феномену, що має суперечливу природу, оскільки вони є важливим регулятором гармонійного функціонування відносин державна влада - людина, фактором інтеграції суспільства. Гуманістичні цінності набувають для людини та суспільства ціннісного значення, належать до вищих цілей життя, організують життєві цілі в ієрархію, вершиною якої є феномени, відображені у категоріях прав людини: свободи, рівності, справедливості. Сформульовано методологію шляхів розвитку юридичної теорії, яка вимагає глибого системного аналізу у контексті розуміння ставлення до взаємозв'язку та взаємозалежності людини та влади, розгляду влади як цілісної системи у аспекті якісних показників і розв'язання сучасних етико-гуманістичних аспектів організації державної влади. Обгрунтовано ідею, що проблеми її організації необхідно досліджувати за принципами: гармонії людини та державної влади - балансу, пропорційності й органічного поєднання інтересів, тобто такого світогляду, який забезпечує усвідомлення людиною своєї особистості як невід'ємної частки громадянського суспільства та державної влади; принципу особистої відповідальності кожної людини (громадянина) за організацію цієї влади, усвідомлення її залежності від суспільства та від кожної особи. Запропоновано переосмислення єдності та цілісності державної влади, що забезпечується наявністю стійких взаємозв'язків між її гілками на основі соціальної єдності влади як єдності принципових ідей і цінностей суспільства. Обгрунтовано аксіологічні й етичні питання, що передбачають можливість нового діалогу людини та державної влади, в якому загальнолюдські цінності не повинні сприйматися поза національною культурою кожного народу, який намагається мати як засадничі власну мораль і традиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.41 +
Шифр НБУВ: РА360814
Рубрики:

19.
Черноног Р.А. 
Держава і громадянське суспільство: соціокультурні аспекти розвитку: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Р.А. Черноног ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі всебічного аналізу конкретних соціальних практик, а також класичної та новітньої соціально-філософської літератури доведено евристичний сенс розгляду проблеми держави та громадянського суспільства крізь призму їх конкретно-історичної взаємодії для побудови громадянського суспільства та демократичної правової держави в Україні. З'ясовано, що між державою та громадянським суспільством можуть існувати різні відносини - від антагонізму до взаємопідтримки, співробітництва, а "консенсус" держави та громадянського суспільства зникає, коли держава перетворюється з демократичної на авторитарну чи тоталітарну. Розкрито природу, структуру та внутрішню цінність громадянського суспільства як особливої політико-правової системи. Досліджено зміст та основні напрямки зміни завдань та функцій сучасної держави, поступове перетворення її до демократичної, соціально-відповідальної держави, з домінуванням в ній не репресивних, а субсидіарних функцій. Розкрито внутрішній механізм сутнісного взаємозв'язку феномену громадянського суспільства з такою фундаментальною умовою людського буття, як свобода. Розкрито, що головним атрибутивним чинником формування правової держави та громадянського суспільства є зрілість його соціальних відносин. Доведено, що інтенсивність процесу соціальної мобільності є одним з важливих показників зрілості правової держави та громадянського суспільства, втіленням такої їх принципової характеристики, як відкритість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*667 + Х001.013 +
Шифр НБУВ: РА328264
Рубрики:

20.
Серьогін С.М. 
Державний службовець у взаємовідносинах влади і суспільства: Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.03 / С.М. Серьогін ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 32 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади формування партнерських відносин між державою та суспільством, що сприятимуть становленню правової демократичної держави та громадянського суспільства, концентрації спільних зусиль держави та суспільства на удосконаленні умов людського життя. Визначено основні поняття, що характеризують стан таких відносин, та засоби, за допомогою яких можна здійснювати корекцію уявлень суспільства про владу. Проаналізовано методологічні особливості дослідження сприйняття влади суспільством у контексті уявлень про державну службу як інститут, що забезпечує виконання фукнцій держави. Встановлено, що суспільний образ влади формується на підставі узагальнення уявлень про державних осіб і стану інституціонального забезпечення їх діяльності. Досліджено взаємозв'язок між типами державного правління, формами суспільного устрою та характером відносин між владою і суспільством. Сформульовано основні засади перетворення відносин між державою і суспільством на партнерські за умов світових трансформаційних процесів у напрямку глобалізації та інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1 +
Шифр НБУВ: РА330746
Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського