Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>I=Ж68937/Мист.<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 169
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка / ред.: О. С. Смоляк. - Т., 2000 - (Сер. Мистецтвознавство; N 2(5)). - укp.

Розглянуто українську духовну музику ХХ ст. та національну музичну мову. Висвітлено релігійну тематику і творчість С.Людкевича, Йоганна Непомука Давіда в аспекті необарокових тенденцій. Вивчено сучасні проблеми художньої епістемології сакральної культури. Досліджено діяльність Івана Озаркевича та галицького музичного театру (середина ХІХ ст.), музично-просвітницьку діяльність греко-католицьких священників у західному Поділлі. Охарактеризовано музичну фольклористику: колядки та щедрівки українців Кубані, наведено християнські колядки та щедрівки Слобожанщини, викладено християнські елементи у сюжетах гаївок Західного Поділля. Викладено християнські засади кобзарсько-лірницького мистецтва, висвітлено родинну та календарну обрядовість на сторінках часопису "Подольские епархиальные ведомости". Розглянуто питання розвитку євхаристичного посуду ХIV - початку XVII ст. Охарактеризовано сакральне мистецтво Покуття ХVIII - початку ХХ ст. Наведено типологію споруд для дзвонів Східної Галичини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(4Укр) + Щ313(4Укр)0 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Сер. Мистецтвознавство. N 1(4) / ред.: М. Ю. Ржевська. - Т., 2000. - 144 с. - рус.

Проаналізовано камерну вокальну творчість М.Вериківського кінця 10-х - початку 20-х рр. ХХ ст., особливості систематизації духовнокантового репертуару в співанках тематично-календарного структурного типу, сучасні комп'ютерні технології та їх використання у музичній творчості. Висвітлено концепцію національної традиції І.Ляшенка, принципи рефлексійної драматургії, особливості стилю віолончельної музики А.Штогаренка, історію розвитку та вдосконалення кларнетової аплікатури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж68937/мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та Національної музичної академії України ім. П.Чайковського / ред.: О. С. Смоляк. - Т., 2003. - 100 с. - (Мистецтвознав.; Вип. 1(10)). - укp.

Розглянуто питання музичної україністики у світовому контексті, проблеми музичного виконавства та фольклористики. Проаналізовано фортепіанну творчість галицького композитора В.Барвінського, його роль у національному відродженні України. Охарактеризовано діяльність українського музично-драматичного театру ім. І.Тобілевича у Станіславі (тепер - Івано-Франківськ), його становлення, репертуар. Висвітлено українську католицьку пресу як фактор розвитку василіянської пісні кінця ХІХ - першої половини ХХ ст. Розкрито вплив зовнішніх факторів на фольклорну традицію Західного Поділля.

Рассмотрены вопросы музыкальной украинистики в мировом контексте, проблемы музыкального исполнительства и фольклористики. Проанализированы фортепианное творчество галицкого композитора В.Барвинского, его роль в национальном возрождении Украины. Охарактеризована деятельность украинского музыкально-драмматического театра им. И.Тобилевича в Станиславе (теперь - Ивано-Франковск), его становление, репертуар. Освещена украинская католическая пресса как фактор развития василианской песни конца ХІХ - первой половины ХХ ст. Изучено влияние внешних факторов на фольклорную традицию Западного Подолья.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ.я54

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та Національної музичної академії України ім. П.Чайковського / ред.: О. С. Смоляк. - Т., 2003. - 99 с. - (Мистецтвознав.; Вип. 2(11)). - укp.

Розглянуто питання музичної україністики у світовому контексті, проблеми музичного виконавства та фольклористики. Описано стилетвірні функції тембру в оркестровій музиці ХХ ст. у теоретичному аспекті. Висвітлено історію розвитку оркестру. Проаналізовано роль пальцьових вправ у навчанні піаніста, етапи становлення та формування української національної вокальної школи.

Рассмотрены вопросы музыкальной украинистики в мировом контексте, проблемы музыкального исполнительства и фольклористики. Описаны стилеобразующие функции тембра в оркестровой музыке ХХ ст. в теоретическом аспекте. Освещена история развития оркестра. Проанализированы роль пальцевых упражнений в воспитании пианиста, этапы становления и формирования украинской национальной вокальной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31я54 (4УКР-2Тер)3

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та Національної музичної академії України ім. П.Чайковського / ред.: О. С. Смоляк. - Т.; К., 2004. - 114 с. - (Мистецтвознав.; N 1(12)). - укp.

Розглянуто питання музичної україністики в світовому контексті, проблеми музичного виконавства та фольклористики. Висвітлено джерела утворення докласичного оркестрового стилю. Проаналізовано розвиток професійного вокального мистецтва у Західній Україні в ХІХ - ХХ ст., музично-педагогічну спадщину Б.Вахнянина (1883 - 1940 рр.) - композитора, диригента, педагога. Розкрито зміст фольклористичної роботи в південному регіоні України другої половини ХІХ ст.

Рассмотрены вопросы музыкальной украинистики в мировом контексте, проблемы музыкального исполнительства и фольклористики. Освещены источники образования доклассического оркестрового стиля. Проанализированы развитие профессионального вокального искусства в Западной Украине в ХІХ - ХХ ст., музыкально-педагогическое наследие Б.Вахнянина (1883 - 1940 гг.) - композитора, дирижера, педагога. Раскрыто содержание фольклористической работы в южном регионе Украины второй половины ХІХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР) + Щ31я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Білозерова О. 
Музично-критичний текст: функції, жанри, структура аргументації / О. Білозерова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 5-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто явище музично-критичного тексту. Розкрито поняття музичної критики, висвітлено історію її виникнення та сутнісні ознаки. Охарактеризовано функції музичної критики (інформаційну, інтерпретаційну, аксіологічну, комунікативну, освітньо-виховну, регулятивну, та прогностичну), жанри (інформаційні, аналітичні й художньо-публіцистичні), а також структуру аргументації у музично-критичному тексті (висвітлено поняття доказу, аргументації та їх трьох спільних елементів: тези, аргументу, доказового роздумування).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31г

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Перцов М. 
Специфіка ролі флейти в інструментальних камерних творах Олега Безбородька / М. Перцов // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 10-17. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено специфіку ролі флейти в інструментальних камерних творах сучасного українського композитора Олега Безбородька. Охарактеризовано творчість даного автора, який використовує новітні тенденції, що охоплюють інтерес до такої техніки сучасної композиції як сонорика. Композитор переосмислює роль флейти залежно від обраного виконавського ансамблю. Звернено увагу на найновітніші прийоми гри на флейті, що значно розширюють можливості її використання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.722 + Щ315.23-0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Драганчук В. 
Український релігійно-етичний Его-концепт у дискурсі "Саду божественних пісень" Григорія Сковороди - Івана Карабиця / В. Драганчук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 17-25. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано втілення українського Его-концепту в творі І. Карабиця, що реалізує Сковородинський сенс життєтворчості - від "материнської землі", через життєві хвилювання, до веселості Серця і перебування у Бозі. Відзначено символіку ліричного тенора як архетипу національного співу й асоційованої з філософом флейти-сопілки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ316

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Верещагіна-Білявська О. 
Функціонування старовинних духовних жанрів в інструментальній музиці Альфреда Шнітке / О. Верещагіна-Білявська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 25-32. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено специфіку функціонування на стильовому рівні старовинних жанрових моделей духовної музики в інструментальній творчості композитора. Особливості проникнення стилю старовинних духовних жанрів розглянуто на основі вивчення тематичного наповнення Першої симфонії, Фортепіанного квінтету і Третього скрипкового концерту А. Шнітке. В результаті комплексного аналізу інструментального циклу "Гімни" охарактеризовано специфіку роботи композитора з інтонаційним матеріалом старовинних духовних піснеспівів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Тормахова В. 
Особливості інтерпретації в поп-музиці / В. Тормахова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 32-36. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Виокремлено характерні риси естрадної музики та висвітлено її стильові напрямки. Проаналізовано різні типи музичної інтерпретації, основою якої є текст, представлений як нотним записом, так і аудіо- чи відеоматеріалами. Розкрито специфіку інтерпретації в поп-музиці, яка найчастіше може бути творчістю виконавця, композитора (аранжувальника) та режисера. Наведено комплекс засобів, які змінюються під час створення інтерпретаційної версії твору, що належить до естрадної музики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.18 + Щ364.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Маслєннікова Ю. 
Хорове виконавство як предмет досліджень: основні концепції, позиції, підходи / Ю. Маслєннікова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 37-42. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто поширені в музикознавстві концепції у галузі теорії та історії хорового виконавства, здійснено аналіз і характеристику основних аспектів хорового виконавства. Наголошено, що в сучасній теорії хорового виконавства не вироблено спільного підходу до розуміння й систематизації хорового виконавства як цілісного явища, що існує як самостійна інтонаційна практика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Брояко Н. 
Бандурне виконавство у сучасних субкультурах України / Н. Брояко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 43-47. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано особливості бандурного виконавства в різних стильових напрямках українського музичного простору. Охарактеризовано своєрідне перевтілення бандури у межах напрямку World music, який вбирає у себе досягнення естрадної музики, джазу та фольклору різних країн світу, що є перспективним утворенням і має великий культуротворчий потенціал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Каданцева Н. 
Камерный генезис оперного жанра в определении выразительной специфики "Дидоны и Энея" Генри Перселла / Н. Каданцева // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 47-54. - Библиогр.: 16 назв. - рус.

Исследованы особенности актуальных смысловых срезов камерной "мадригальной" оперы Г. Перселла "Дидона и Эней", рожденной в условиях английского прото-рококо конца XVII века. Рассмотрена специфика соответствующих стилевых тяготений оперы к адраматическим структурам неосимволистской современности. Охарактеризован отличительный признак оперы "Дидона и Эней" Г. Перселла - ее камерность, обусловленная культурным принципом прото-рококо как детище английской Реставрации XVII века.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-0 + Щ317.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Плечелюк Г. 
Образ ниви як символ архетипу Переродження у кантаті Мирослава Скорика "Весна" / Г. Плечелюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 55-61. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано кантату М. Скорика "Весна" як зразок втілення архетипу Переродження, котре обгрунтував К. Г. Юні. Закцентовано, що подолання зимових пут, поступове оживання природи, весняне оновлення землі, процвітання та родючість ниви автори прирівняли до поетапного духовно-соціального переродження нації, трактуючи його як вищий, духовно-соціальний рівень вияву архетипу. Визначено кульмінаційні точки драматургічного розвитку для показу процесу суспільного оновлення: соло баритона "Встань, орачу, встань!" у третій частині та контрастні епізоди фіналу - від натхненного розспіву "Дай теплоти", рішучої теми "Дай і огню", грізного фугато "Сили рукам дай" до коди-апофеозу "Пута ламать".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сергеева О. 
К проблеме эпического в музыкально-поэтическом тексте третьей симфонии "Я утверждаюсь" Евгения Станковича / О. Сергеева // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 62-75. - Библиогр.: 30 назв. - рус.

Исследована проблема эпического в музыкально-поэтическом тексте Третьей симфонии "Я утверждаюсь" Е. Станковича. Проанализировано думно-балладное (с элементами плача) пространство выражения эпического. Обозначены авторские темпы и метрономы, позиционирующие эпическую медлительность музыкально-событийного повествования. Выделены и охарактеризованы "консервативные эпические приемы" сновидения и колокольности, эпические образы ветра/бури и плуга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.040

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гульцова Д. 
Генезис и эволюция фортепианного этюда в европейской музыкально-исторической традиции нового времени / Д. Гульцова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 75-84. - Библиогр.: 21 назв. - рус.

Исследован феномен фортепианного этюда, определившего специфику фортепианного исполнительского мастерства XIX - XX ст. Рассмотрено генетические и этимологические особенности названного жанра, обусловившие его типологию. Охарактеризовано основные историко-эволюционные пути его развития в творческо-исполнительской практике Нового времени.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.058.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Заяц Н. 
Фортепианное творчество Энрике Гранадоса в контексте взаимодействия традиций западноевропейского романтизма и ренасимьенто / Н. Заяц // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 84-92. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Исследована поэтика фортепианного наследия Э. Гранадоса как одного из наиболее выдающихся представителей испанского музыкального возрождения. Рассмотрено эволюционные пути творческой деятельности композитора. Охарактеризована жанрово-стилевая специфика фортепианного наследия Э. Гранадоса, формировавшегося на основе взаимодействия традиций западноевропейского музыкального романтизма и Ренасимьенто.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Євгеньєва М. 
Концертно-виконавська діяльність бандуриста Мирослава Постолана / М. Євгеньєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 92-100. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Висвітлено життєвий і творчий шлях відомого музиканта, педагога, культурно-громадського діяча, популяризатора бандурного мистецтва Мирослава Постолана. Здійснено огляд музичного інструментарію бандуриста та проаналізовано його репертуар. Розкрито основні етапи концертної діяльності Мирослава Постола в діаспорі та в Україні. Визначено, що митець не лише сформував власний неповторний виконавський стиль, збагачений різноманітними впливами, а й зумів передати його учням.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.69 + Щ313(4УКР)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Степанюк І. 
Початкова хореографічна освіта Волині як джерело розвитку професійного хореографічного мистецтва / І. Степанюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 100-106. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено особливості функціонування системи початкової хореографічної освіти Волині як джерела розвитку масового професійного хореографічного мистецтва. Розглянуто роль шкіл хореографічного мистецтва при дитячих творчих колективах, хореографічних відділах дитячих шкіл естетичного виховання. На прикладі ансамблю народного танцю "Радість", який діє при Палаці учнівської молоді в місті Луцьку, в дослідженні охарактеризовано специфіку організації навчально-виховного процесу в цьому та інших позашкільних навчальних хореографічних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ32р + Щ325

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Калин Р. 
Віхи творчості Людмили Божко у діалозі вокальних культур / Р. Калин // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 107-113. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто творчу постать видатної української оперної співачки, професора і завідувачки кафедри сольного співу Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка Людмили Божко. Здійснено своєрідний портрет мисткині крізь призму діалогу вокальних культур, грунтуючись на інформаційних матеріалах, отриманих з аналітичних, аудіо- та відео-джерел, а також із особистого інтервію зі співачкою. Охарактеризовано взаємодію вокальних шкіл України, Большого театру та нових тенденцій розвитку вокального мистецтва і педагогіки у творчій біографії Л. Божко. Зроблено висновок, що, беручи участь у процесі конвергенції різних національних шкіл оперного виконавства, співачка сприяла увиразненню нових яскравих ознак високого мистецтва академічного вокалу в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.3-7р-3 + Щ317.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського