Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Морська Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Морська Л. І. 
Методична система підготовки майбутнього вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій у навчанні учнів : монографія / Л. І. Морська. - Т. : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2007. - 243 c. - Бібліогр.: с. 206-218. - укp.

Розкрито проблеми підготовки майбутніх вчителів іноземних мов щодо використання інформаційних технологій у професійній діяльності. Наведено методичні рекомендації з розробки педагогічних програмних засобів, формування мовних навичок і іншомовних комунікативних умінь учнів з використанням даних технологій. Висвітлено сутність діяльності вчителя іноземних мов щодо підготовки електронного навчально-методичного забезпечення.

Раскрыты проблемы подготовки будущих учителей иностранных языков к использованию информационных технологий в профессиональной деятельности. Даны методические рекомендации по разработке педагогических программных средств, формированию языковых навыков и иноязычных коммуникативных умений учеников с использованием данных технологий. Освещена сущность деятельности учителя иностранного языка по подготовке електронного учебно-методического обеспечения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.2 + Ш12-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Морська Л. І. 
Теоретико-методичні основи розробки та застосування комп'ютерного педагогічного тесту : монографія / Л. І. Морська. - Т. : Астон, 2006. - 160 c. - Бібліогр.: с. 154-159. - укp.

Висвітлено історію розвитку тестування, місце тестового контролю у системі сутності понять якість навчання - контроль - оцінювання. Запропоновано класифікацію видів тестів, з'ясовано специфіку комп'ютерного тестування (КТ). Визначено передумови використання сучасних інформаційних технологій у процесі педагогічного тестування. Наведено методики розробки та застосування комп'ютерного тесту, визначення надійності тестів. Особливу увагу приділено вимогам до програмного забезпечення у процесі проведення КТ.

Освещены история развития тестирования, место тестового контроля в системе понятий "качество обучения - контроль - оценивание". Предложена классификация видов тестов, согласована специфика компьютерного тестирования (КТ). Определены предпосылки применения современных информационных технологий при педагогическом тестировании. Приведены методики разработки и использования компьютерного теста, определения надежности тестов. Особое внимание уделено требованиям к программному обеспечению при проведении КТ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.288.1 + З970.826-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Морська Л. І. 
Теоретико-методологічні засади підготовки вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій : монографія / Л. І. Морська. - Т. : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2007. - 243 c. - Бібліогр.: с. 193-230. - укp.

Викладено теоретичні та методологічні засади підготовки вчителя іноземних до використання інформаційних технологій. Проаналізовано соціально-філософські передумови вирішення даної проблеми. Охарактеризовано педагогічні програмні засоби, що використовуються для формування мовленнєвих умінь і мовних навичок учнів у процесі вивчення іноземних мов.

Изложены теоретические и методологические основы подготовки учителя иностранных языков к использованию информационных технологий. Проанализированы социально-философские предпосылки решения данной проблемы. Охарактеризованы педагогические программные средства, используемые для формирования речевых умений и языковых навыков учеников в процессе изучения иностранных языков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.2 + Ш12-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Морська Л. І. 
Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційних технологій у професійній діяльності : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04, 13.00.02 / Л. І. Морська; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2008. - 40 c. - укp.

Розроблено й науково обгрунтовано систему підготовки майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційних технологій у професійній діяльності на теоретико-методологічному та методичному рівнях. Запропонована система грунтується на положеннях системного, компетентнісного, технологічного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного та модульного підходів, складається з двох етапів, передбачає врахування структури професійної діяльності вчителя іноземних мов у разі інформатизації навчального процесу, базується на моделі готовності педагога до використання інформаційних технологій, моделі його інформаційної компетенції та моделі вчителя іноземних мов, підготовленого до використання даних технологій у професійній діяльності. Другий етап реалізації системи відбувається у формі засвоєння змісту спецкурсу, що складається з шести модулів. Основні результати досліджено та впроваджено до навчального процесу педагогічних ВНЗ України на базі створеного навчально-методичного комплексу для студентів факультету іноземних мов, що складається з навчальної програми курсу "Інформаційні технології у навчанні іноземних мов", посібника, матеріалу в електронному вигляді та методичних рекомендацій щодо організації системи підготовки майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційних технологій у їх професійній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Морська Л. І. 
Формування вмінь професійного спілкування англійською мовою у студентів факультету фізичного виховання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. І. Морська; Київ. держ. лінгв. ун-т. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Визначено три групи вмінь, необхідних спеціалістам у галузі фізичної культури та спорту для реалізації їх комунікативних намірів у процесі професійного спілкування. За результатами проведених досліджень відібрано типові комунікативні ситуації, на основі яких розроблено систему вправ для формування виділених груп умінь професійного англомовного спілкування, що складається з 24 систем вправ нижчого рівня відповідно до кількості відібраних типових комунікативних ситуацій. Основні результати досліджень впроваджено в практику роботи кафедр іноземних мов немовних вищих закладів освіти України на базі створеного посібника "Англійська мова у світі спорту".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313943 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Морська Л. І. 
Інформаційні технології у навчанні іноземних мов : навч. посіб. / Л. І. Морська. - Т. : Астон, 2008. - 256 c. - укp.

Висвітлено основні теоретичні та прикладні аспекти використання інформаційних технологій (ІТ) у навчанні іноземної мови (ІМ) учнів загальноосвітніх шкіл. Розглянуто питання інформатизації та комп'ютеризації освітньої галузі. Проаналізовано стан підготовки вчителів ІМ до використання ІТ у професійній діяльності, психолого-педагогічні особливості використання ІТ у навчанні ІМ, визначено інформаційну компетенцію вчителя ІМ. Розкрито дидактичні особливості ІТ у навчанні ІМ, зокрема, формування мовних навичок та умінь, особливості текстових, графічних, звукових та відеоредакторів, мультимедіа та інтернет-тенологій у навчанні ІМ. Увагу приділено питанням навчально-методичного забезпечення процесу навчання та діагностики навчальних досягнень з ІМ з використанням ІТ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА734584 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Морська Л. І. 
Методика здійснення змістової валідизації дидактичного тесту / Л. І. Морська // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 147. - С. 42-45. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано базові методичні процедури валідизації змісту дидактичного тесту, до складу яких віднесено концептуальний, конструктний, курикулярний та психологічний компоненти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.284

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Морська Л. І. 
Професійне вигорання українського педагога: міф чи реальність? / Л. І. Морська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 53-57. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано сутність феномена професійного вигорання фахівців, зокрема, прояви згаданої проблеми у професійній діяльності педагога. Визначено основні симптоми професійного вигорання учителя та фактори, що спричиняють їх розвиток. Вказано можливі заходи щодо подолання наслідків і запобігання досліджуваному феномену.

Проанализирована сущность феномена профессионального выгорания специалистов, в частности, проявление упомянутой проблемы в профессиональной деятельности педагога. Определены основные симптомы профессионального выгорания учителя и факторы, влияющие на их развитие. Сформированы возможные меры преодоления последствий и предупреждения исследуемого феномена.

The essence of professional burnout phenomenon has been analyzed in the article, namely concerning professional activity of education professionals. Main symptoms of teacher professional burnout and factors triggering their development have been defined, as well as a set of possible measures aimed at overcoming the consequences and prevention of the researched phenomenon has been outlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Морська Л. І. 
Сутність і визначення комунікативних стратегій у професійному дискурсі / Л. І. Морська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 3. - С. 67-74. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Досліджено проблему стратегічності іншомовного спілкування з позиції дискурсної лінгвістики та лінгводидактики. Така необхідність зумовлена певними відмінностями використання учасниками спілкування комунікативних стратегій під час вирішення професійних комунікативних завдань, які можна поділити на макро- і мікростратегії. Запропоновано дефініційний аналіз поняття «стратегія», досліджено сутнісні ознаки комунікативних стратегій у професійному дискурсі, наведено приклади використання стратегічного мовлення у медіа, політичному, юридичному та етнічному дискурсі.

Исследована проблема стратегического иноязычного общения с позиции дискурсивной лингвистики и лингводидактики. Такая необходимость обусловлена рядом различий в использовании участниками коммуникации стратегий в решении профессиональных коммуникативных задач, которые можно разделить на макро- и микростратегии. Предложен анализ дефиниции понятия «стратегия». Исследованы существенные признаки коммуникативных стратегий в профессиональном дискурсе, приведены примеры использования стратегической речи в медиа, политическом, юридическом и этническом дискурсе.

The problem of strategic speech from the perspective of Discourse Linguistics and Linguodidactics has been investigated in the article. Such necessity is predetermined by a few differences in the use of communicative strategies by communicants while solving their professional communicative tasks. The strategies can be subdivided into macro and micro strategies. The definition analysis of the notion “strategy” has been carried out, the core peculiarities of communicative strategies in professional discourse have been studied, the examples of the use of strategic speech in media, political, law and ethnic discourse have been suggested in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Морська Л. 
Стратегії формування методичної компетентності вчителя іноземних мов з використанням інформаційних технологій / Л. Морська, Д. Терещук // Молодь і ринок. - 2009. - № 9. - С. 11-14. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Здійснено обгрунтування специфіки процедури формування методичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов у використанні інформаційних технологій. Визначено комплекс умінь та систему знань, необхідних для формування творчого рівня згаданої методичної компетентності.

Осуществлено обоснование специфики процедуры формирования методической компетенции будущего учителя иностранных языков в использовании информационных технологий. Определены комплекс умений и система знаний, необходимые для формирования творческого уровня упомянутой методической компетентности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Морська Л. І. 
Дидактичні основи підготовки майбутнього вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій у професійній діяльності / Л. І. Морська // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2008. - Вип. 37. - С. 70-73. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Досліджено дидактичні основи формування та розвитку інформаційної компетенції майбутніх учителів іноземних мов з метою їх ефективної підготовки до використання інформаційних технологій (ІТ) у навчанні учнів. Визначено окремі групи умов належного процесу такої підготовки, до яких віднесено нормативні, організаційні, психологічні та педагогічні і подано відповідне їх обгрунтування.

Исследованы дидактические основы формирования и развития информационной компетенции будущих учителей иностранных языков с целью их эффективной подготовки к использованию информационных технологий (ИТ) в обучении учеников. Определены отдельные группы условий соответственного процесса такой подготовки, к которым отнесены нормативные, организационные, психологические, педагогические.

Didactic foundations of the formation and development of the information competency of the future foreign language teachers in order to effectively prepare them for the usage of IT in professional activity have been investigated in the article. Namely, definite groups of conditions for such preparation have been defined to which the author has suggested to include normative, organizational, psychological and pedagogical conditions. They have been given proper reasoning in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Морська Л. 
Організація навчання іноземних мов у сучасній профільній школі / Л. Морська, Д. Скібська // Молодь і ринок. - 2014. - № 6. - С. 12-17. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З’ясовано методичні труднощі, що виникають у зв’язку з відносною новизною процесу профілізації для освітньої системи України, етапи допрофільної підготовки учнів та основні засади навчання власне іноземної мови. Охарактеризовано основні варіанти запровадження профільного навчання в старшій школі. Виділено основні форми профільного навчання в сучасній вітчизняній школі. Розглянуто найбільш ефективні особистісно-орієнтовані технології профільного навчання: “навчання у співробітництві”, “метод проектів”, “професійно-орієнтована рольова гра” та “портфоліо учня”. Досліджено особливості вивчення іноземних мов у профільній загальноосвітній школі.

Выяснены методические трудности, возникающие в связи с относительной новизной процесса профилизации для образовательной системи Украины, этапы допрофильной подготовки учеников и основные принципы обучения иностранному языку. Охарактеризованы основные варианты внедрения профильного обучения в старшей школе. Выделены основные формы профильного обучения в современной отечественной школе. Рассмотрены наиболее эффективные личностно-ориентированные технологии профильного обучения: “обучение в сотрудничестве”, “метод проектов”, “профессионально-ориентированная ролевая игра” и “портфолио ученика”. Исследованы особенности изучения иностранных языков в профильной общеобразовательной школе.

The necessity to professionally orient foreign language education of schoolchildren has been substantiated in the article. On the basis of the analysis of better worldwide experience the array of problems has been defined which need urgent solution to raise Ukrainian secondary school education quality to world standards. The solvation of the defined problems has been suggested by the author through a set of educational technologies which have proved to be effective in the formation of foreign language productive skills in schoolchildren according to the chosen professional orientation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Морська Л. І. 
Інтерференційні процеси в навчанні граматики англійської та німецької мов майбутніх філологів / Л. І. Морська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2014. - № 3. - С. 124-128. - Бібліогр.: 11 назв - укp.

Проаналізовано чинники, що зумовлюють міжмовну інтерференцію у процесі вивчення контактних іноземних мов, і специфіку ряду класифікацій типів інтерференції. Розглянуто негативний вплив на граматичному рівні української та німецької мов на англійську мову. Запропоновано класифікації граматичної інтерференції. Обгрунтовано морфологічну та синтаксичну граматичні інтерференції під час навчання граматики англійської мови після німецької майбутніх філологів та охарактеризовано їх типи. Визначено види граматичної інтерференції за психолінгвістичними чинниками. Запропоновано можливі шляхи уникнення зазначеної інтерференції у процесі одночасного вивчення цих іноземних мов.

Проанализированы факторы, обуславливающие межъязыковую интерференцию в процессе обучения контактирующих иностранных языков, и специфику ряда классификаций типов интерференции. Рассмотрено негативное влияние на грамматическом уровне украинского и немецкого языка на английский. Предложены классификации грамматической интерференции. Обосновано морфологическую и синтаксическую грамматические интерференции во время обучения грамматики английского языка после немецкого будущих филологов и охарактеризовано ее типы. Определены виды грамматической интерференции за психолингвистическими факторами. Предложены возможные пути избежания указанной интерференции в процессе одновременного обучения этих языков.

The analysis of factors influencing the interlanguage interference in the course of the study of contact foreign languages has been carried out, which laid the basis for further analysis of a set of classifications of interference types. The negative influence of Ukrainian and German grammars on English grammar has been analyzed. The interference classifications have been characterized. Morphological and syntactic grammar interferences in the process of teaching and learning English grammar after German of future philologists have been substantiated, their types have been characterized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.32 + Ш143.24-913.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Інноваційні освітні технології: світовий вітчизняний досвід використання в системі неперервної освіти = Innovative educational technologies: world and domestic experience of us in the system of continuing education : колект. монографія / ред.: Л. В. Барановська, Л. І. Морська, Е. В. Лузік, В. А. Семиченко, В. О. Рахманов, О. М. Семеног, В. І. Ковальчук, Т. С. Плачинда, Є. Харадзе, Т. Фудерер, Д. Лутць; Національний авіаційний університет, Жешувський університет, Краківський педагогічний університет, Загребський університет, Тбіліський державний університет імені Іване Джавахішвілі, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Льотна академія Національного авіаційного університету, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Національний університет "Львівська політехніка", Сумський державний педагогічний інститут імені А. С. Макаренка, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Білоцерківський національний аграрний університет, Українська інженерно-педагогічна академія, Комунальний заклад вищої освіти "Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського". - Київ : Білоцерківдрук, 2022. - 340 c. - укp. - англ.

Запропоновано матеріали, які висвітлюють досвід вітчизняних і закордонних учених з використання інноваційних освітніх технологій у системі неперервної освіти. Обгрунтовано історичні, теоретичні та методичні засади запровадження інновацій у підготовці фахівців різних освітніх рівнів. Приділено увагу аналізові, уточненню дефініцій ключових понять із зазначеної проблеми, уведенню нових інноваційно-освітніх, інноваційно-технологічних термінів до наукового обігу. Запропоновано досвід використання інноваційних освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів, фахівців цивільної авіації, військових льотчиків, інженерів, працівників соціономічної сфери. Наведено наукові положення, практичні та методичні рекомендації учених стосовно розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти, формування в них цифрової компетентності, академічної та мовленнєвої культури дослідника, фахівця; створення індивідуальної освітньої траєкторії в умовах освітньо-інформаційного середовища закладу вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО38769 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського