Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=ПІСЛЯДИПЛОМНА ОСВІТА В УКРАЇНІ - 2008 - СПЕЦ. ВИП<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Молчанова А. 
Вагомий внесок у профтехпедагогіку / А. Молчанова // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 59-62. - укp.

Висвітлено діяльність кафедри професійної освіти ЦІППО АНП України в рамках українсько-канадського проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Окреслено відмінності канадської системи професійно-технічної освіти від української. Охарактеризовано видання комплексу науково-методичних посібників, а саме: "Сучасні підходи до управління професійно-технічними навчальними закладами", "Проектування навчальних програм професійно-технічної освіти на основі потреб галузі й громади", "Як стати майстерним педагогом", "Соціальна та гендерна справедливість і рівність у програмах професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітничих кадрів". Зосереджено увагу на науковому, змістовому та дидактичному аспектах комплекту, відзначено чітку структурованість кожного посібника й інформативно-практичний характер рекомендацій в них. Наголошено на відображенні в посібниках нових моделей співпраці з галузевими підприємствами та роботодавцями, актуалізації проблеми визнання пріоритету особистості з компетентними здібностями керівника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) + Ч464(7КАН) + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Порадюк О. 
Впровадження українсько-канадського проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні" у Квасилівському професійному ліцеї / О. Порадюк // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 26-29. - укp.

Обгрунтовано важливість запровадження в Україні українсько-канадського проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Проаналізовано можливості проекту з впровадження моделі децентралізованого управління для кращої координації професійного навчання. Зосереджено увагу на розробці навчальних програм, що відповідають місцевим потребам. Висвітлено досвід створення навчальної програми за професією "електрогазозварник" за моделлю "Освіта на основі результатів" у Квасилівському професійному ліцеї - учасника даного проекта. Окреслено роль Консультативної ради з професій та Дорадчого комітету у діяльності закладу. Відмічено якісні результати реалізації цього міжнародного проекту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лайтер М. 
Впроваджуємо досвід канадських колег / М. Лайтер // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 22. - укp.

Висвітлено досвід Рівненського обласного центру зайнятості - одного з учасників українсько-канадського проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні", щодо організації навчання безробітних. Розглянуто діяльність Центру зайнятості в рамках Проекту, зокрема знайомство з досвідом Канади, Словаччини та Чехії з цього питання та впровадження його на Рівненщині. Розкрито методику роботи Державного професійно-технічного навчального закладу "Рівненський навчальний центр державної служби зайнятості" - одного з пілотних навчальних закладів Проекту. Акцентовано увагу на співпраці служби зайнятості з роботодавцями, ролі Проекту у покращанні цих стосунків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч444(4УКР)763.53 + У9(4УКР)240.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Москальова А. 
Гендерна ідентичність та проблеми особистісного розвитку і соціалізації підлітків / А. Москальова // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 55-58. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Узагальнено канадський і український досвід щодо проблем гендерної ідентичності підлітків за умов особистісного та професійного зростання. Визначено зміст і специфіку гендерної ідентичності підлітків, її роль у процесі соціалізації. Окреслено два основні підходи до розв'язання гендерних проблем: еволюційний і культурний. Зосереджено увагу на одній з проблем підліткового віку - взаємин у сім'ї. Акцентовано увагу на важливість переорієнтації наукових досліджень на вивчення тем, пов'язаних зі зміною ціннісних орієнтацій у підлітків і особливо дівчаток, формування соціально важливих психологічних якостей, кардинальної переорієнтації практики роботи з підлітками на розв'язання завдань гендерного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344 + Ч421.358 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Магдюк Л. 
Гендерні аспекти управління - стильова диференціація / Л. Магдюк // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 50-52. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано досвід американських учених у сфері вивчення ролі гендерних аспектів комунікації у процесах міжособистісних взаємин. Розглянуто матеріал спеціалізованого гендерного дослідження стильової диференціації з виведенням гендерно обумовлених стилів управління. Зосереджено увагу на двох акумулятивних стилях керівництва: альфа-стиль - домінантний або "маскулінний (чоловічий)" та бета-стиль - "фемінний (жіночий)". З метою розв'язання проблем, характерних для соціального суспільства маскулінного типу, запропоновано системне спеціалізоване навчання теорії та практики управління з урахуванням гендерної специфіки управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(7СПО)210 + С5*423.2*344

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Десятов Т. 
Європейська восьмирівнева класифікаційна рамка освіти / Т. Десятов // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 3-7. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито особливості останнього варіанта (1997 р.) міжнародної стандартної класифікації освіти (МСКО), яка є спробою уніфікувати опис національних систем освіти з метою забезпечення можливості їх порівняння. Акцентовано увагу на базовій одиниці класифікації - освітній програмі, що охоплює всі рівні освіти. Окреслено низку параметрів, за якими можна оціники та здійснити на міжнародному рівні зіставлення змісту всіх національних освітніх програм. Подано описові (освітньо-кваліфікаційні) характеристики рівнів Європейської структури кваліфікації на основі трьох типів результатів навчання: знання, уміння, компетенції. В рамках МСКО українські освітні програми розподілені за вісьмома рівнями, від дошкільної та початкової освіти до програм аспірантури та докторантури з присвоєнням наукового ступеня кандидата або доктора наук.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я8(4УКР) + Ч34(4УКР)п2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Джантіміров А. 
Зарубіжний досвід підготовки педагогів професійної освіти / А. Джантіміров // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 42-49. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Проаналізовано досвід Росії, Білорусі, Казахстану, Великобританії, ФРН, Франції, Польщі та Туреччини з питань діяльності та реформування систем підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів для професійної освіти. За наведеним науково-аналітичним матеріалом виявлено низку загальних і специфічних організаційно-освітніх ознак, які в інтеграційній сукупності трансформовано у два напрями ("школи") - організацію підготовки інженерно-професійно-педагогічних кадрів на теренах пострадянських республік і розвинених країн Західної Європи з визначенням їх характерних ознак. Окреслено основні напрями розвитку підготовки та працевлаштування педагогічних кадрів професійної школи в зарубіжних країнах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.514(4/5)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Галустян Ю. 
Інтегрування концепції соціальної справедливості і гендерної рівності у програми професійної підготовки робітничих кадрів / Ю. Галустян // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 62-64. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано посібник "Соціальна та гендерна справедливість і рівність у програмах професійної підготовки та підвищення кваліфікації робітничих кадрів" (автори-укладачі Л.Б.Магдюк, І.В.Ілько, Г.Г.Русанов. К., 2007 р.), розроблений з урахуванням основних цілей міжнародного проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Зосереджено увагу на змісті чотирьох розділів видання, в яких розглянуто створення максимально сприятливих умов для навчання та зайнятості людей з функціональними обмеженнями, узагальнення канадського й українського досвіду щодо законодавчого та нормативно-правового забезпечення концепції соціальної та гендерної справедливості та рівності, основні положення політики Канадського агентства, міжнародного розвитку та діяльність ЦІППО АПН України з питань соціально-гендерної справедливості та рівності, додаткові матеріали з вказаного питання. Обгрунтовано важливість даного науково-методичного посібника у сприянні ефективній реалізації державної політики щодо підготовки фахівців і кваліфікованих робітників у навчальних закладах різних форм власності.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*341.11 + С5*423.2*344 + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пустова Т. 
Модернізація педагогічного оцінювання в ПТНЗ / Т. Пустова // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 29-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено проблему формування внутрішнього контролю якості навчання в ПТНЗ, як такої, що дасть можливість об'єктивно визначити результативність освітньої діяльності закладу, що в подальшому вплине на визначення його рейтингу. Зосереджено увагу на найбільш науково обгрунтованому методі об'єктивного контролю - тестуванні з залученням технічних засобів для сканування й опрацювання результатів тестування. Наведено узагальнену класифікацію тестів, яка, на думку автора, найбільш однорідно структурована і за якою класи тестів згруповано за однією певною ознакою. Розглянуто стандартизовані та не стандартизовані тести, тести орієнтовані на норму та на критерії, з відкритими та закритими тестовими завданнями. Окреслено методи тестування. Акцентовано увагу на методі комп'ютерного адаптивного тестування, за якого представлення тестових завдань залежить від відповідей екзаменованого на попередні запитання. Розкрито залежність довжини тесту від точності вимірювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.288.1

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Олійник В. 
Основні проблеми розвитку системи професійно-технічної освіти / В. Олійник // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 7-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто сучасний стан професійно-технічної освіти (ПТО) в Україні, принципи, на яких вона базується, та пріоритетні напрями розвитку. У зв'язку з тим, що нині центр уваги від органів державного управління освітою зміщується в напрямі ПТНЗ, акцентовано увагу на компетентності керівників цих закладів, виявлено найслабкіші місця у їх підготовці. На підставі синергетичної теорії сформульовано основні ідеї розвитку системи ПТО в Україні. Визначено проблеми та шляхи їх розв'язання, одним з яких є інноваційний підхід до організації та змісту підвищення кваліфікації керівних кадрів ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ковальчук В. 
Особистісно-орієнтований підхід у навчанні дорослих / В. Ковальчук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 36-39. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто організацію навчального процесу дорослих на засадах особистісно орієнтованого навчання, яке дає змогу змінити підходи до професійної підготовки, усталені стереотипи, зорієнтує навчання на потреби учня. Зосереджено увагу на особливостях дорослих учнів, що впливає на процес їх учіння, та вимагає застосування сучасних методик особистісно орієнтованого навчання. На основі принципів природного навчання уваги, пошуку інформації, опрацювання висновків та перевірки, узагальнено вимоги до побудови чотирьох етапів уроку: зв'язки, пізнавальної вправи, емпіричної вправи, практичного застосування. Охарактеризовано призначення кожного заходу в межах плану заняття. Проінформовано про апробацію такого підходу в рамках міжнародного проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Пащенко О. 
Особливості розроблення навчальних програм за моделлю "Освіта на основі результатів" / О. Пащенко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 23-26. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Охарактеризовано відому у світі модель підготовки кваліфікованих робітників "Освіта на основі результатів", що базується на такому підході до організації навчального процесу, за якого зміст навчальної програми розробляється за навчальними результатами учнів або слухачів, що визначені за безпосередньої участі роботодавців. Наведено етапи педагогічного проектування навчальних програм з використанням даної моделі в рамках проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Здійснено стислий огляд всієї моделі з метою розширення контексту основної теми - розробки такої навчальної програми, яка орієнтується на підприємства та місцеві громади. Акцентовано увагу на неофіційних і офіційних перевірках навчальних програм, метою яких є встановлення їх успішності щодо досягнення поставлених цілей якісної освіти та відповідності потребам ринку праці. Окреслено переваги підготовки кваліфікованих робітників за моделлю "Освіта на основі результатів".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Новаченко Т. 
Позитивна евристика - умова вдосконалення педагогічної самореалізації у системі післядипломної освіти / Т. Новаченко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 40-42. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність створення позитивного евристичного середовища для досягнення ефективності та продуктивності вдосконалення педагогічної самоорганізації вчителів у системі післядипломної освіти. Визначено позитивну евристику не як ізольовану теорію, а як серію теорій, що модифікуються, і характерною рисою якої є відсутність зовнішньої примусовості та внутрішньої визначеності. Розглянуто педагогічну проблему самоорганізації як проектування освіти на паритетній основі між принципами існування, функціонування, становлення та хаосу з застосуванням для їх гармонійного поєднання принципів, синергетичного підходу відкритості, нелінійності, згоди, додатковості, що віддзеркалюють сутність означеного підходу в педагогіці. Розкрито одне з методологічних положень самоорганізації - врахування рівнів об'єкта управління. Окреслено умови вдосконалення педагогічної самоорганізації вчителів у системі післядипломної освіти. Запропоновано методи створення позитивного евристичного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)783 + Ч30в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Щербак О. 
Проблеми підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів / О. Щербак // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 32-36. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито проблеми підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів. Висвітлено діяльність з забезпечення неперервної педагогічної підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів професійно-технічних навчальних закладів у Київському професійно-технічному коледжі ім. Макаренка. Зосереджено увагу на оновленні змісту системи неперервного підвищення кваліфікації, що визначається вимогами суспільства до якості освіти педагогічних кадрів, найновіших даних вітчизняної та світової науки і практики з урахуванням особистісних потреб працівників освіти. Окреслено найбільш поширені форми підвищення кваліфікації викладачів. Розглянуто напрацювання з даного питання у таких перспективних галузях як андрогогіка (навчання дорослих) і акмеологія (шляхи досягнення висот професіоналізму). Охарактеризовано науково-методичний посібник "Нові підходи у навчанні", підготовлений з метою поширення інформації про інноваційні технології, нові принципи та методики навчання за сучасних умов. Акцентовано увагу на характерних особливостях педагога нового типу, який має володіти не тільки достатніми професійними знаннями, а й широкою ерудицією, високою інформаційною та комунікативною культурою. Визначено причини неготовності багатьох педагогів до інноваційної освітньої діяльності, сприйняття та застосування інновацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч469.514(4УКР)78

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лукіна Т. 
Проблеми якості післядипломної педагогічної освіти / Т. Лукіна // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 11-13. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано нерозривний зв'язок поняття якості освіти з поняттям процесу управління якістю освіти. Розглянуто причини недостатнього рівня підготовки в системі післядипломної педагогічної освіти (ППО) України. Визначено різні аспекти її суттєвого реформування. Окреслено ключові проблеми управління якістю ППО в Україні на національному та інституційному рівнях: інституційні, науково-методичні та технологічні, психолого-ментальні, які мають бути розв'язані через якісні, а не кількісні зміни. Докладно розкрито зміст зазначених проблем у контексті управління якістю ППО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч489.511.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сергєєва Л. 
Сучасні підходи до партнерства ПТНЗ і роботодавців / Л. Сергєєва // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 16-19. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено проблему забезпечення підготовки висококваліфікованих робітників у різних галузях економіки України, що потребує децентралізації системи ПТНЗ, які мають бути провайдерами освітніх послуг на регіональному ринку праці, зацікавленими у партнерстві з роботодавцями. Окреслено найпоширеніші форми партнерства роботодавців і ПТНЗ. Зосереджено увагу на одній з його найдієвіших форм - Консультативній раді за спеціальністю (КРС), яка допомагає пристосовувати викладання спеціальностей в ПТНЗ до вимог місцевого та регіонального ринків праці. Розкрито дорадчу функцію КРС, яка полягає в рекомендаціях щодо змін у викладанні спеціальності, не забираючи у навчальних закладів повноважень, необхідних у підготовці випускників для заповнення вакансій. Акцентовано увагу на запровадженні в Україні міжнародного проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні", в рамках якого було апробовано та запроваджено в навчально-виховний процес ПТНЗ - учасників проекту матеріали даної статті. Подано відповідний навчальний модуль для слухачів курсів підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів ПТО за результатами анкетування про очікування від сприймання навчального матеріалу блоку "Практика організації роботи КРС".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.5

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Данилко Л. 
Сучасні підходи до управління навчальними закладами в умовах інноваційного розвитку / Л. Данилко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 14-16. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито системний і синергетичний підходи до управління сучасними соціально-педагогічними системами, у тому числі ПТНЗ, за умов їх інноваційного розвитку. Визначено особливості двох типів систем - закритих і відкритих і технологій системного підходу. Розглянуто синергетичний підхід у діяльності закладів освіти, який характеризує процеси оновлення, що відбуваються за порушення системами рівноваги, через застосування освітніх нововведень (інновацій) і здійснення соціальних перетворень. З урахуванням докорінних змін у методології освіти охарактеризовано сукупність психолого-педагогічних інновацій, які діють у вітчизняній системі ПТО. Окреслено значення сучасних наукових підходів і принципів в управлінні навчальними закладами на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Трейнор П. 
Управління суспільною диверсифікацією в навчальному закладі / П. Трейнор, Л. Магдюк // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 52-55. - укp.

Дано відповіді на запитання: що таке суспільна диверсифікація, освітня або виробнича диверсифікація та диверсифіковане навчальне середовище. Охарактеризовано три типи впровадження суспільної диверсифікації, що є важливим для організації, яка визнає відмінності. На основі канадського досвіду рекомендовано стратегії та методики управління суспільною диверсифікацією для практичного застосування у навчальному закладі з питань прийняття абітурієнтів, роботи з учнями під час навчання, підвищення кваліфікації керівників, педагогів і працівників навчального закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського