Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>K=W. A. LAY REFORMED PEDAGOGY<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Веремюк Л. 
Основоположні принципи школи дії у педагогічній спадщині В. А. Лая / Л. Веремюк // Рідна шк.. - 2012. - № 1/2. - С. 66-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено педагогічні погляди німецького вченого, теоретика експериментальної педагогіки, засновника Школи дії Вільгельма Августа Лая (1862 - 1926). Розкрито зміст основних принципів його школи: соціальний та етичний, індивідуальності, асиміляції та духовного зростання, взаємовідношення (кореляції), періодичності інстинктів, творчої діяльності та самодіяльності, гігієнічний. Окреслено схему педагогічного процесу в Школі дії, де викладання поділяється на спостережувально-речове та зображально-формальне. До першого В. А. Лай відносив усе те, що пов’язане зі сприйманням: життя природи (природна історія, фізика, хімія, географія), життя людини (історія, вчення про народне господарство, мораль, філософія та педагогіка). До другого – все те, що дає, на його думку, матеріал для "вираження": зображення, експерименти, словесне зображення (мова), художнє зображення тощо. Зазначено, що Школа дії В. А. Лая забезпечує різнобічну формальну освіту, яка надається паралельно з природним розвитком, а в поєднанні з принципом реакції приводить до шкільної організації та вироблення навчальних планів і методів. Наголошено на значенні педагогічної теорії вченого та ідей реформаторської педагогіки для розроблення проблеми вивчення дитини.

Освещены педагогические взгляды немецкого ученого, теоретика экспериментальной педагогики, основателя Школы действия Вильгельма Августа Лая (1862 - 1926). Раскрыто содержание основных принципов его школы: социальный и этический, индивидуальности, ассимиляции и духовного роста, взаимоотношения (корреляции), периодичности инстинктов, творческой деятельности и самодеятельности, гигиеничеcкий. Выделена схема педагогического процесса в Школе действия, где преподавание делится на наблюдательно-вещественное и изобразительно-формальное. К первому В. А. Лай относил все, что связано с восприятием: жизнь природы (естественная история, физика, химия, география), жизнь человека (история, учение о народном хозяйстве, мораль, философия и педагогика). Ко второму - все то, что дает, по его мнению, материал для "выражения": изображение, эксперименты, словесное изображение (язык), художественное изображение и т. п. Отмечено, что Школа действия В. А. Лая обеспечивает разностороннее формальное образование, которое предоставляется параллельно с естественным развитием, а в сочетании с принципом реакции приводит к школьной организации и выработке учебных планов и методов. Подчеркнуто значение педагогической теории ученого и идей реформаторской педагогики для разработки проблемы изучения ребенка.

Pedagogical views of the German scientist, the theorist of experimental pedagogy, founder of school of action W. A. Lay are cleared up in the article. Main principles’ content of his school is opened. The value of the pedagogical thepry of the scientist and the ideas of reformed pedagogy for the development problem of the study of a child emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-8 В.А. Лай

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського