Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Автореферати дисертацій (82)Книжкові видання та компакт-диски (398)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.51$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 275
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Міренська І. С. 
Деякі особливості розвитку пам'яті старших школярів / І. С. Міренська // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 231-234. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Основное внимание уделено специфическим особенностям процессов памяти детей старшего школьного возраста. В частности, отмечено, что развитие памяти не сводится к простому увеличению объема запоминания. Появляются интеллектуальные процессы, с помощью которых процесс запоминания становится более совершенным. Особенности памяти детей этого возраста необходимо учитывать при работе с ними.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Савельєва В. С. 
Діагностика рівня сформованості у старших дошкільників навичок писемного мовлення / В. С. Савельєва; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 31 c. - Бібліогр.: 28 назв. - укp. - рус.

Робота присвячена проблемі формування навичок читання та письма у старших дошколят. Проведена діагностика зорового, рухового, слухового та інших аналізаторів у дітей 6-7 року життя. Науково обгрунтовані висновки цієї діагностичної методики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ю983.513.201 + Ю984.030.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Заика Е. В. 
Методика постепенного сжатия и расширения текста как средство развития мышления и памяти / Е. В. Заика // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 62-67. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано процедури творчої переробки невеликих за обсягом текстів, спрямовані на розвиток і удосконалення у школярів здібностей виділяти найбільш суттєве, стисло формулювати думки, ієрархізувати матеріал за ступенем його значущості, визначати ключові слова тексту тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512-4с + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Пасічник І. Д. 
Психологія поетапного формування операційних структур систематизації / І. Д. Пасічник; Остроз. акад. - Острог, 1997. - 216 c. - Бібліогр.: с. 206-216. - укp.

Розглядається теоретичне і практичне значення проблеми операційних структур мислительної діяльності, окреслюється стан проблеми в психолого-педагогічній літературі. Висвітлюються результати природнього експерименту формування операційних структур мислення як складових дії систематизації, визначено рівень сформованості операцій систематизації, структуру операційного алгоритму дії систематизації, особливості його формування. Встановлено залежність росту систематизації від методів навчання, поетапного формування окремих операцій, ілюструється вікова динаміка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.2 + Ю983.513.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Фунтикова О. А. 
Теоретические основы умственного развития дошкольников / О. А. Фунтикова; Запорож. гос. ун-т. - Сімф. : Тавріда, 1999. - 301 c. - Библиогр.: 381 назв. - рус.

Проаналізовано сучасний стан проблеми розумового розвитку дітей дошкільного віку, узагальнено дані теорії передової практики. Розглянуто психологічні основи розвитку пізнавальної сфери дітей 3 - 7 років, педагогічні основи розумового розвитку дошкільника. Розроблено експериментальні підходи вирішення актуальних питань розумового розвитку дітей дошкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ю983.510.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592828 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Заика Е. В. 
Тренинг познавательных процессов школьников: игры и упражнения с текстами / Е. В. Заика // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 113-118. - рус.

Описано 11 вправ з текстами, які проводяться в ігровому тренінгу школярів з метою розвитку їх мислення, пам'яті та уяви. Наведено також деякі тексти, які рекомендовано використовувати на тренінгових заняттях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ю983.510

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Піроженко Т.  
Мовлення дитини: психологія мовленнєвих досягнень дитини : Посіб. / Т. Піроженко. - К. : Главник, 2005. - 111 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Наведено оцінку мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку як важливої складової особистісного зростання. Розглянуто систему критеріїв комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини та методику дослідження мовної комунікації.

Приведена оценка развития речи ребенка дошкольного возраста как важной составной части личностного роста. Рассмотрены система критериев коммуникативно-речевого развития ребенка и методика исследования коммуникации речи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Роговик Л.  
Психомоторика дитини : Посіб. / Л. Роговик. - К. : Главник, 2005. - 112 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: 53 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади експериментально-генетичного методу дослідження особистості через введення психомоторних компонентів до навчальних програм. Проаналізовано закономірності впливу макрорухів психомоторної дії на розумову активність дітей. Описано методики вивчення психомоторних властивостей дитини, а також систему розвивальних завдань та вправ для розвитку макро- і мікрорухів дітей молодшого шкільного віку.

Освещены теоретические основы экспериментально-генетического метода исследования личности через введение психомоторных компонентов в учебные программы. Проанализированы закономерности влияния макродвижений психомоторного действия на умственную активность детей. Описаны методики изучения психомоторных свойств ребенка, а также система развивающих заданий и упражнений для развития макро- и микродвижений детей младшего школьного возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.21-302с + Ю983.511.302с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659919 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Халилова Ф. С. 
Эффективность компьютерных игр в умственном развитии ребенка старшего дошкольного возраста / Ф. С. Халилова // Культура народов Причерноморья. - 2004. - № 51. - С. 162-165. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Приведены результаты исследования эффективности компьютерных игр в умственном развитии ребенка старшего дошкольного возраста. Отмечено, что для полноценного использования компьютера как средства деятельности от ребенка требуется умение оперировать символами (знаками), обобщенными образами, ему необходимо достаточно развитое мышление, творческое воображение, определенный уровень произвольности действий. Игра является одной из форм практического мышления. Разработана и предложена оригинальная система компьютерных программ "Конструктор" для развития пространственного мышления на занятиях по конструированию у старших дошкольников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.101 + Ч411.375

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Турчин В.  
Базові аспекти процесу формування проектно-образного мислення / В. Турчин // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 265-268. - укp.

Розглядануто проблему створення інтенсивної моделі формування проектно-образного мислення у дітей та молоді в умовах експериментальних розвиваючих об'єктів.

Рассматривается проблема создания интенсивной модели формирования проектно-образного мышления у детей и молодежи в условиях экспериментальных развивающих объектах.

The problem of creation of intensive model of shaping of figurative thinking for children and youth in conditions of experimental explicatings plants is considered.


Ключ. слова: проектно-образне мислення, базові аспекти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю983.513.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Цибух Л. Н. 
Диагностика и коррекция мышления у развивающейся личности / Л. Н. Цибух, А. Я. Чебыкин; Южный науч. центр Акад. пед. наук Украины. - Одесса, 2002. - 170 c. - Библиогр.: с. 154-169 - рус.

С учетом результатов экспериментов проанализированы главные теоретические подходы к решению вопросов развития и коррекции мыслительных операций у детей разного пола и возраста. Предложены методики их диагностирования. Раскрыты роль мышления в развитии познавательной сферы учащихся, а также сущность понятий мышления мыслительных операций, механизмов мышления. Определены типы отклонений в развитии мыслительных операций у детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Пироженко Т. А. 
Коммуникативно-речевое развитие ребенка / Т. А. Пироженко; Ин-т психологии им. Г.С.Костюка АПН Украины. - К. : Нора-принт, 2002. - 310 c. - Библиогр.: с. 286-309 - рус.

С учетом личностных изменений в развитии дошкольника рассмотрены проблемы коммуникативно-речевого онтогенеза, а также основные подходы к исследованию его речи. Предложена методика критериальной оценки уровня речевого развития ребенка. Проанализированы базовые основания коммуникативно-речевого развития ребенка во взаимосвязи составляющих характеристик конативного, когнитивно-лингвистического и личностного уровня. Обобщены возрастные закономерности в процессе появления и развития необходимых качеств, характеризующих целостное явление. Приведены модель психолого-педагогического проектирования взаимодействия педагога с детьми, а также программа и методические рекомендации профессиональной подготовки воспитателей по изучению проблемы формирования речевого общения и коммуникативно-речевого развития детей. Определены факторы оптимизации процесса становления возрастных достижений в сфере речевой коммуникации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1 + Ю983.513.201

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА629576 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Иванченко Л. П. 
Психолого-педагогические факторы восприятия подростками физической культуры и спорта / Л. П. Иванченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 2. - С. 93-99. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Систематизовано ефективнi методи дослiдження сприйняття пiдлiтками фiзичної культури i спорту. Наведено данi взаємодії факторiв, якi впливають на формування позитивної мотивацiї у пiдлiткiв до систематичних занять фiзичною культурою i спортом.

Систематизированы эффективные методы исследования восприятия подростками физической культуры и спорта. Приведены данные взаимоотношений факторов, влияющих на формирование позитивной мотивации у подростков к систематическим занятиям физической культурой и спортом.

The article deals with the systematization of effective methods of investigating perception of physical culture and sports in the youth. The data of the factors relations influencing on the formation, of the youth positive motivation to regular physical training classes are offered.


Ключ. слова: подросток, спорт, физическая культура, педагогика, психология
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ю983.511.302

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Волошина В. В. 
Розвиток пізнавальних інтересів у дошкільників та молодших школярів : Навч.- метод. посіб. з використанням модульно-дистанц. системи в курсі "Вік. та пед. психологія" для студ. пед. ВНЗ III - IV р. а. / В. В. Волошина, Л. В. Долинська, Л. В. Лохвицька; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2003. - 50 c. - Бібліогр.: с. 43-45. - укp.

Висвітлено історію виникнення модульної системи навчання в Україні. Розглянуто питання підготовки дітей до школи на сучасному етапі. Висвітлено особливості розумової готовності дошкільників до навчання, зокрема, розвитку пізнавальних детермінант як першооснови успішного засвоєння шкільної програми.

Освещена история возникновения модульной системы обучения в Украине. Рассмотрены вопросы подготовки детей к школе на современном этапе. Освещены особенности умственной готовности дошкольников к обучению, в частности, к развитию познавательных детерминант как первоосновы успешного усвоения школьной программы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ч421.221 + Ю983.51я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639504 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пивовар А.  
Формування взаємозв'язку пізнавальних процесів і рухових функцій дітей 5-го і 6-го років життя / А. Пивовар // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 17. - С. 3-7. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Досліджено наявність тісного зв'язку між показниками розвитку координаційних здібностей і рівнем інтелекту. Одержані дані дають можливість цілеспрямовано розвивати інтелектуальні здібності дітей 5-го і 6-го року життя за допомогою спеціальних фізичних вправ, а також прогнозувати рівень розвитку пізнавальних процесів.

Исследовано наличие тесной взаимосвязи между показателями развития координационных способностей и уровнем интеллекта. Полученные данные дают возможность целенаправленно развивать интеллектуальные способности детей 5-го и 6-го года жизни с помощью специальных физических упражнений, а также прогнозировать уровень развития познавательных процессов.

The article is devoted to the test analysis of coordination abilities and cognitive processes of the 5-th-6-th years old children. The investigation results give opportunity for singe-minded development of educational processes and permit forecastingthe development level of cognitive processes.


Ключ. слова: пізнавальні процеси, координаційні здібності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ю983.510.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Богуш А. М. 
Формування оцінно-етичних суджень у дітей старшого дошкільного вікy : Моногр. / А. М. Богуш, О. С. Монке; Півден. наук. центр Акад. пед. наук України. - О., 2002. - 240 c. - Бібліогр.: с. 208-224. - укp.

Запропоновано новий підхід до навчання дітей рідної мови, структурними компонентами якого є контроль, оцінка та навчальні дії. Проаналізовано художньо-мовленнєву діяльність як лінгводидактичну проблему. Розглянуто особливості сприймання дітьми змісту художніх творів. Охарактеризовано рівні сформованості оцінно-етичних суджень у старших дошкільників, наведено їх інструментальну лінгводидактичну модель.

Предложен новый подход к обучению детей родному языку, структурными компонентами которого являются контроль, оценка и учебные действия. Проанализирована художественно-речевая деятельность как лингводидактическая проблема. Рассмотрены особенности восприятия детьми содержания художественных произведений. Охарактеризованы уровни сформированности оценочно-этических суждений у старших дошкольников, приведена их инструменально лингводидактическая модель.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1 + Ю983.513.101-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА633170 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Скориніна О. В. 
Когнітивний стиль і пам'ять: парадокси дослідження : Моногр. / О. В. Скориніна, Т. Б. Хомуленко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х. : ВД "ІНЖЕК", 2003. - 231 c. - Бібліогр.: с. 217-231. - укp.

Розкрито суть поняття когнітивного стилю, висвітлено його вплив на пізнавальні процеси, зокрема, мнемічні. Удосконалено способи діагностики когнітивних стилів, визначено комплекс методів дослідження особливостей розвитку мнемічних процесів у молодших школярів. Проаналізовано динаміку розвитку вищих форм пам'яті за умов стихійного та цілеспрямованого формування текстової діяльності у школярів підліткового та юнацького віку.

Раскрыто содержание понятия когнитивного стиля, освещено его влияние на познавательные процессы, в частности, мнемические. Усовешенствованы способы диагностики когнитивных стилей, определен комплекс методов исследования особенностей развития мнемических процессов у младших школьников. Проанализирована динамика развития высших форм памяти в условиях стихийного и целенаправленного формирования текстовой деятельности у школьников подросткового и юношеского возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч411.38 + Ю983.512

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мислення дитини / ред.: С. Максименко. - К. : Главник, 2004. - 112 c. - (Психол. інструментарій). - укp.

Висвітлено індивідуальні особливості мислення дітей, їх здатність до логічних міркувань, зокрема послідовного логічного міркування.

Освещены индивидуальные особенности мышления детей, их способность к логическому размышлению, в частности к последовательному логическому размышлению.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1я43

Шифр НБУВ: ВА652772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пам'ять дитини / ред.: С. Максименко. - К. : Главник, 2004. - 95 c. - (Психол. інструментарій). - Библиогр.: с. 93-94 - укp.

Розглянуто методи вивчення особливостей пам'яті. Наведено психодіагностограми неуспішності дітей у шкільному віці, їх навчальної діяльності у молодшому шкільному віці, когнітивної та особистісної сфери дітей підліткового та юнацького віку. Висвітлено діагностику пам'яті дітей різного віку, а також представлено рекомендації щодо її дослідження.

Рассмотрены методы изучения особенностей памяти. Приведены психодиагностограммы неуспеваемости детей в школьном возрасте, их учебной деятельности в младшем школьном возрасте, когнитивной и личностной сферы детей подросткового и юношеского возраста. Освещена диагностика памяти детей разного возраста, а также представлены рекомендации по исследованию их памяти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512я43

Шифр НБУВ: ВА652773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Іванюта О. В. 
Розвиток візуального мислення підлітків : Моногр. / О. В. Іванюта, С. М. Симоненко; Півд. наук. центр АПН України. - О. : ПНЦ АПН України, 2003. - 275 c. - Бібліогр.: с. 175-188. - укp.

Висвітлено проблему розвитку візуального мислення в підлітковому віці. Проаналізовано процесуальні, операціональні та змістові його характеристики, а також динаміку розвитку та можливості оптимізації. Розглянуто онтогенетичні особливості мисленнєвої діяльності у дітей в даному віці. Проведено тренінг щодо розвитку візуального мислення підлітків 10 - 15-ти років.

Освещена проблема развития визуального мышления в подростковом возрасте. Проанализированы процессуальные, операциональные и содержательные его характеристики, а также динамика развития и возможности оптимизации. Рассмотрены онтогенетические особенности мыслительной деятельности у детей данного взраста. Проведен тренинг для развития визуального мышления подростков 10 - 15-ти лет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.11 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА644905 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського