Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (14)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ335.420.75$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Фриз П. І. 
Мистецтво балетмейстера : навч.-метод. посіб. / П. І. Фриз; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2008. - 106 c. - Бібліогр.: с. 102-103. - укp.

Розкрито теоретичні та методичні засади хореографічної роботи, проаналізовано специфіку професійної діяльності балетмейстера, визначено її сутність, зміст і структуру. Розглянуто засоби створення танцювального образу, обгрунтовано принципи роботи балетмейстера дитячого колективу. Охарактеризовано етапи постановки танцювального номера, детально розглянуто процес створення хореографічної композиції "Така її доля". Наведено літературно-графічний запис танцю й опис рухів.

Раскрыты теоретические и методические основы хореографической работы, проанализирована специфика профессиональной деятельности балетмейстера, определены ее сущность, содержание и структура. Рассмотрены способы создания танцевального образа, обоснованы принципы работы балетмейстера детского коллектива. Охарактеризованы этапы постановки танцевального номера, детально рассмотрен процесс создания хореографической композиции "Такая ее судьба". Дана схема литературно-графической записи танца и описание движений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 я73 + Щ335.420.753.1 "Така її доля"

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706128 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Білаш П. М. 
Балетмейстерське мистецтво і становлення української сценічної хореографії у контексті розвитку європейської художньої культури 10 - 30-х років XX століття : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / П. М. Білаш; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку балетмейстерського мистецтва й утвердження українського сценічного танцю у контексті поступу європейської художньої культури першої третини XX ст. На підставі дослідження складних процесів розвитку європейської хореографії та становлення українського танцювального мистецтва та балетного театру в естетико-філософському, культурологічному й історичному аспектах відображено вплив на них таких напрямків художньої культури межі XIX - XX ст. як імпресіонізм та експресіонізм. Звернення до названих напрямків з погляду стилю як структурно-типологічної категорії мистецтва дозволило розглянути основні естетичні категорії хореографічного мистецтва - "зображальне" та "виражальне", які зумовили розвиток світового хореографічного мистецтва та українського сценічного танцю даного періоду. На підставі обгрунтування поняття "стиль" та поглибленого аналізу танцювальної структури творів українських балетмейстерів 1910 - 1930 рр. виявлено внутрішні стилеутворювальні елементи національного народного танцю - його системи знакових абстракцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ327.3(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шаповал О. В. 
Творча діяльність балетмейстера А.Ф.Шекери в контексті історії української хореографічної культури 60-90 років ХХ століття : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О. В. Шаповал; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено розвиток українського балетного театру кінця 1960 - 1990-х рр. на підставі аналізу творчості його лідера - художнього керівника балету та головного балетмейстера Національної премії України ім. Т.Г.Шевченка А.Шекери у контексті розвитку національної хореографічної культури як її домінанти та визначальної риси. Розглянуто проблеми балетмейстерського мистецтва як складової української театральної культури у багатовекторних зв'язках з соціокультурною та театрально-художньою ситуацією зазначеного періоду. Проаналізовано сутністі особливості творчої діяльності А.Шекери в аспекті мистецьких пошуків балетмейстерів-постановників балетних театрів України. На підставі дослідження постановок А.Шекери визначено структури та форми історичного буття та розвитку українського балетмейстерського мистецтва як рушійної сили розвитку, забагачення й оновлення національної хореографічної культури. З'ясовано процеси еволюції жанру хореодрами й утвердження принципів танцювального симфонізму на піставі аналізу різноманітних за тематикою, жанровими та стильовими особливостями балетних вистав А.Шакери. Проаналізовано творчі складності та суперечності розвитку мистецтва балетмейстера-постановника та його художні здобутки у процесі створення національного репертуару, новаторських інтепретацій балетних партитур зарубіжних композиторів-симфоністів XX ст., а також проблеми сучасного прочитання російської та світової класичної спадщини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.423(4УКР)6-85 Шекера А. + Щ335.420.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Павлюк Т. С. 
Українське балетмейстерське мистецтво другої половини ХХ ст. : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / Т. С. Павлюк; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні положення, які дозволяють розглядати балетмейстерське мистецтво як специфічну галузь художньої діяльності. Уточнено змістові характеристики танцювальної стилістики, яка сприяла виокремленню українського балету серед інших видів мистецтв у другій половині XX ст. Встановлено послідовність впровадження інноваційних змін у вітчизняному балетмейстерському мистецтві: від реалізації принципів хореодрами шляхом творчого опанування мистецького досвіду, накопиченого світовим балетом, до формування самобутнього, оригінального балетмейстерського стилю у творчості видатних представників українського балету (П.Вірського, А.Шекери). Охарактеризовано провідні тенденції, що дозволяють простежити еволюцію балетмейстерських технологій в українському мистецтві, зокрема таких, як поступове оновлення засобів танцювальної виразності шляхом поєднання в них елементів різних стильових систем побутування (класичної, народної та сучасної поп-культури), прагнення до модернізації загальних принципів балетмейстерської діяльності методом синтезування різних видів мистецтв та опосередкованого використання запозичених в них засобів художнього відображення. У науковий обіг введено документальні та публіцистичні матеріали, на базі вивчення яких поглиблено уявлення про творчість численних представників балетмейстерського мистецтва, які працювали в різних українських театрах у 1950 - 1990 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ335.423(4УКР)63

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Чурпіта Т. М. 
Балети "Спляча красуня", "Фадетта" та "Алі-Батир" у редакції Миколи Трегубова (1952 р.) / Т. М. Чурпіта // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 73-78. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто балетмейстерський доробок заслуженого артиста УРСР Миколи Трегубова у Львівському театрі опери та балету (1952 р.). На основі матеріалів періодичних видань відтворено маловідомі версії балетів "Спляча красуня", "Фадетта" та "Алі-Батир" у постановці майстра. Увагу приділено балетмейстерській винахідливості хореографа. Проаналізовано кращі акторські роботи. Виявлено проблемні сценічні рішення, на які вказували фахівці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75(4УКР) + Щ335.423(4УКР-4ЛЬВ-2Л)6-85 Трегубов М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гресь О. І. 
Балети Є. Cтанковича за творами М. Гоголя на українській сцені / О. І. Гресь // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 261-265. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Балети Є. Станковича за творами М. Гоголя у постановці вітчизняних балетмейстерів ("Майська ніч" В. Гаченка, А. Рубіної; "Ніч перед Різдвом" ("Вечори на хуторі біля Диканьки") В. Литвинова) стали візитівкою вітчизняного балетного театру, збагатили репертуар національної тематики. Конструктивно складна музика Є. Станковича обумовила драматургічно насичені, композиційно й лексично винахідливі балетмейстерські втілення. Спільною ознакою балетів є фольклорно-етнографічні мотиви, майстерно аранжовані композитором і інтерпретовані балетмейстерами із збереження письменницького колориту, просякнуті національним духом. Фольклорна образність, широке залучення структурно-композиційних прийомів українського народного танцю стали запорукою тривалого сценічного життя творів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ313(4УКР)-81 Станкович Є. + Ш5(4РОС)5-4 Гоголь М. 8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Король А. М. 
Образ Мані у балеті "Сойчине крило" композитора А. Кос-Анатольського у постановці М. Трегубова / А. М. Король // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 265-269. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

На основі аналізу балетознавчої та літературознавчої наукової літератури, порівняння літературного твору та балетної інтерпретації виявлено особливості втілення образу Мані у балеті "Сойчине крило". Образ Манусі став етапним у розробці галереї жіночих ролей українського балетного театру, спробою втілення засобами балетного театру складних філософських аспектів літератури доби модерну, де відчутний вплив естетико-філософських та психологічних теорій початку ХХ ст. Увібравши традиції втілення жіночих партій попередніх національних балетів, найяскравішим з яких була Лілея з однойменної вистави, хореографічне вирішення Манусі стало місточком до наступних образів вітчизняного балетного театру, зокрема, Мавки з "Лісової пісні", у розробленні як лексичних, так і образно-драматургічних аспектів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко І.Я. 8 + Щ335.420.762(4УКР)6-342 + Щ313(4УКР)6-81 Кос-Анатольський А. + Щ335.420.75(4УКР)6-85 Трегубов М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Markevych L. A. 
New features of artistic language of classical dance in 20 - 30 of ХХ century as choreographers' search results = Нові риси художньої мови класичного танцю в 20 - 30-х роках ХХ ст. як результат творчого пошуку балетмейстерів / L. A. Markevych // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 40-46. - Бібліогр.: 26 назв. - англ.

Проаналізовано особливості розгортання процесів новітніх художніх прийомів в українському балетному театрі в 20 - 30 років ХХ століття під впливом історичних, соціально-політичних, психологічних змін у тогочасному суспільстві. Акцентується зразки творчості нової генерації балетмейстерів-новаторів й експериментаторів, зокрема М. Фореггера, К. Голейзовського, А. Баланчивадзе, В. Верховинця. Виявлено нові форми художньої інтерпретації балетних вистав.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ335.423(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Перова Г. О. 
Реставрація балетів ХIХ століття як тренд / Г. О. Перова, Л. В. Гладка // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 53-58. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Реставрація балетів ХIХ століття - один із трендів балетного театру кінця ХХ - початку ХХI ст. Серед сучасних теоретиків та практиків балету сформувалися полярні думки щодо користі та перспективності реставрацій й рівня балетмейстерського креативу реставраторів. Провідні балетмейстери-реставратори кінця ХХ - початку ХХI ст. - М. Ходсон, С. Вихарев, О. Ратманський, Ю. Бурлака. Основними проблемами виявилися: складність відтворення танцювальної стилістики балету ХIХ ст., що пов'язано з примусом артистів, особливо солістів, відмовитись від попереднього виконавського досвіду; невідповідність пантомімічних елементів сучасному лексичному темпоритму; масштабність сценографічного оформлення, що було природним для ХIХ ст., відволікає увагу безпосередньо від танцю. Основні набутки реконструкцій - відновлення втрачених рухів класичного танцю, відкриття купюр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.83 + Щ335.420.75 г(4УКР)65

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Турчак Л. І. 
Творчість Сергія Лифаря: досягнення у мистецтві хореографії / Л. І. Турчак // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2020. - Вип. 35. - С. 232-239. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено спадщину балетмейстера, хореографа, педагога С. М. Лифаря в українське та світове мистецтво танцю. Проаналізовано творчий шлях і доведено його значний внесок у світове мистецтво танцю. Наголошено на важливості його новаторського підходу до тогочасних постановок, організаторських здібностях, які допомогли в роботі з балетом "Grand Opеra" у досить складний історичний період. Означено особливості його роботи, які називають "неокласикою" балету ("Падіння ікара", "Сюїта у білому"). Він здійснив понад 200 постановок, працював художнім керівником у "Grand Opеra" майже 30 років. Не зважаючи на те, що основну частину свого життя митець прожив за кордоном, він вважав себе українцем і відхилив пропозицію стати громадянином Франції.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75г(4УКР)6д Лифар С. + Щ335.423(4УКР)6-852 Лифар С.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гутник І. М. 
Хореографічні твори Олексія Гомона в репертуарі ансамблів народного танцю України / І. М. Гутник // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2020. - Вип. 36. - С. 53-59. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено особливості балетмейстерської діяльності народного артиста України Олексія Гомона в контексті розвитку народно-сценічного танцювального мистецтва України. Проаналізовано його творчий доробок - хореографічні номери в репертуарі професійних та аматорських танцювальних колективів, ансамблів пісні і танцю. Висновки про характерні особливості хореографічних творів митця та власний стиль роботи балетмейстера зроблено на основі аналізу наукових праць, періодичних видань, а також спогадів колишніх артистів і колег.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР)6-852 Гомон О. + Щ335.420.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Перова Г. О. 
Формування авторського балетмейстерського стилю Іржи Кіліана у 1970-х роках / Г. О. Перова, Л. Ф. Хоцяновська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2020. - Вип. 36. - С. 169-173. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано початок балетмейстерської творчості І. Кіліана у 1970-х рр. та виявлено основні риси авторського стилю, серед яких - поєднання класичного та сучасного танцю. Вказано на риси балетмейстерського стилю: іронічність у ставленні до консервативності класичного балету; відсутність складного змістовного та ідейно-емоційного навантаження творів; перевага безсюжетності, малих форм, балетів на одну дію; акцентування на почуттях та емоціях. Балетмейстер вважає, що танець повинен народжуватися з музики, але створювати власні образи. Ірижи Кіліан кристалізував авторський балетмейстерський стиль, який має послідовників і прихильників по всьому світу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 г(4ЧЕХ)6 д Кіліан І. + Щ335.423(4ЧЕХ)6-852/86 Кіліан І.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Хмельова А. І. 
Характерні особливості танцю модерн у сучасному балетному просторі / А. І. Хмельова // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2021. - Вип. 38. - С. 132-138. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено використання засобів та прийомів модерн-хореографії у творчості сучасних балетмейстерів. Проведено аналіз робіт відомих постановників та порівняння їх хореографічної лексики з базовими технічними принципами модерн-хореографії, створеними засновниками даного стилю. Хореограф-постановник сьогодення у своїх композиціях гармонійно поєднує індивідуальний стиль роботи з художніми засобами та прийомами танцювального напряму модерн, що доводить актуальність стилю, створеного у I пол. ХХ ст. Власну хореографічну думку з основами танцю модерн у своїх балетах яскраво поєднують такі відомі балетмейстери як Сіді Ларбі Шеркауї ("Пазл"), Метью Борн ("Лебедине зеро"), Іржи Кілліан ("Маленька смерть"), Меді Валерскі ("Маленька церемонія") та Олександр Екман ("Кактус").


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ327.45(4/8)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Чурпіта Т. М. 
Балети "Спляча красуня", "Фадетта" та "Алі-Батир" у редакції Миколи Трегубова (1952 р.) / Т. М. Чурпіта // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 73-78. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто балетмейстерський доробок заслуженого артиста УРСР Миколи Трегубова у Львівському театрі опери та балету (1952 р.). На основі матеріалів періодичних видань відтворено маловідомі версії балетів "Спляча красуня", "Фадетта" та "Алі-Батир" у постановці майстра. Увагу приділено балетмейстерській винахідливості хореографа. Проаналізовано кращі акторські роботи. Виявлено проблемні сценічні рішення, на які вказували фахівці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 г(4УКР)6 д Трегубов М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Коростельова М. Д. 
Хореографічні інтерпретації балетів П. Чайковського наприкінці XX – на початку XXI століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / М. Д. Коростельова; Київський національний університет культури і мистецтв. - Київ, 2018. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз інтерпретацій балетів П. Чайковського "Спляча красуня", "Лускунчик", "Лебедине озеро" наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. Концептуалізовано поняття "інтерпретація" в проекції на хореографічне мистецтво. Розглянуто реконструкції та редакції балетів як різновиди інтерпретацій. Зазначено, що звільнення від норм академічного балету й пошук нових сенсів у багатоактних виставах П. Чайковського/М. Петіпа, Л. Іванова в системі постмодерністської естетики стало одним із потужних напрямів розвитку хореографічного мистецтва останніх десятиліть. Проведено умовну диференціацію постмодерністських інтерпретацій на вистави, де актуалізовано зв’язок із первинною оповідальністю ("Лускунчик" М. Борна, Р. Поклітару) та відбулися радикальні зміни сюжету ("Спляча красуня" й "Лебедине озеро" М. Ека, М. Борна, Р. Поклітару).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.423(4РОС)5-81 Чайковський П. + Щ335.420.75(4УКР)6-239.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439882 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Маркевич Л. А. 
Трансформація системи художньої мови української національної балетної вистави в 20 - 80 роках XX ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Л. А. Маркевич; Державний вищий навчальний заклад "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - Івано-Франківськ, 2019. - 21 c. - укp.

Дисертацію присвячено дослідженню української національної балетної вистави як прояву етнонаціональної ідентифікації хореографічної культури. Розглянуто трансформацію художньої мови в історичній динаміці від ґенези до жанрово-стильових моделей 80-х pp. XX ст. Висвітлено коло питань, пов'язаних із жанровим становленням, умовами формування канонічних зразків, взаємодією музичного, театрального і хореографічного першоджерел у синтезі художньої мови української національної балетної вистави. Надано дефініції понять "українська національна балетна вистава", "національний балетмейстерський стиль", "національний виконавський стиль". Простежено складові компоненти та рівні локалізації художньої мови: знаково-символічний, виражальний, образно-висловлювальний, технічний. Розглянуто еволюцію художньої мови в українській національній балетній виставі з точки зору творчого процесу та отриманого образу-результату - авторської і виконавської рефлексії (певна специфіка мислення), безпосередньо творчої дії, форми існування хореографічного твору. На підставі комплексного аналізу балетних вистав 20 - 80-х років XX ст. визначено наступні функції художньої мови у структурі жанру: виражальна, емоційно-образна, знаково-символічна, образно-тематичного контрасту. Саме трансформація функцій художньої мови забезпечує зміни у жанрово-стильовому форматі балетної вистави.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.423(4УКР)6 + Щ335.420.75(4УКР)6 + Щ335.420.762(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА441821 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського