Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (6)Книжкові видання та компакт-диски (18)
Пошуковий запит: (<.>K=МОПЕД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Klymenko O. 
Results of research of the reduced emissions of pollutants by road vehicles of various environmental classes "Euro" as the basis of environmental hazard labeling / O. Klymenko // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2020. - № 1/10. - С. 43-52. - Бібліогр.: 25 назв. - англ.

Наведено результати дослідження зміни зведених масових експлуатаційних викидів забруднювальних речовин (ЗР) дорожніми транспортними засобами (ДТЗ) європейських екологічних класів від "Євро-0" до "Євро-6" всіх основних категорій. Охоплено легкові автомобілі, легкий комерційний транспорт, вантажні автомобілі, автобуси, та транспортні засоби категорії L (мопеди та мотоцикли). Зведені масові викиди ЗР визначено в єдиній системі координат як від традиційного транспорту з двигунами внутрішнього згоряння, так і від електромобілів. Враховано викиди в атмосферне повітря продукти зносу пневматичних шин, дорожнього покриття та елементів гальмівних систем. В методиці розрахунку зведених масових експлуатаційних викидів враховано 64 види найбільш вагомих ЗР, об'єднані в 8 умовних груп. Охоплено монооксид вуглецю, діоксид вуглецю, оксиди азоту, закис азоту, аміак, легкі вуглеводні, альдегіди, кетони, ароматичні вуглеводні, поліциклічні ароматичні вуглеводні, стійкі органічні забруднювачі, частинки, з'єднання сірки, метали та з'єднання металів. Враховано викиди частинок у складі відпрацьованих газів двигунів, продуктів зношування пневматичних шин, дорожнього покриття і гальм. З викидами частинок враховано як елементарний вуглець, так і окремо адсорбовані та абсорбовані канцерогени в їх складі. Усереднені експлуатаційні масові викиди ЗР визначено з використанням методики Європейського агентства навколишнього середовища. Для кожної з 64-х ЗР запропоновано коефіцієнт відносної шкідливості (агресивності), визначений на основі наявних даних щодо граничнодопустимих концентрацій речовин в атмосферному повітрі, для використання розрахунків масових викидів, зведених до монооксиду вуглецю. Встановлено, що: зведені викиди легковими автомобілями рівня "Євро-5" - "Євро-6" із бензиновими двигунами лише в 4 рази перевищують зведені викиди електромобілів; зведені викиди легкових автомобілів рівня "Євро-6++" з дизелями в 2 рази є більшими, ніж від легкових автомобілів рівня "Євро-5" - "Євро-6" із бензиновими двигунами; зведені викиди вантажних автомобілів і міських автобусів рівня "Євро-6" у середньому лише в 5 разів більше зведених викидів електричного транспорту; зведені викиди транспортними засобами категорії L (мопедами та мотоциклами) можуть істотно перевищувати викиди легкових автомобілів і навіть автобусів і вантажівок. Отримані результати можуть бути основою розроблення екологічної класифікації та марковання ДТЗ. Це надає можливості запровадження фіскальних та інших механізмів стимулювання використання екологічно більш сприятливих видів транспортних засобів відповідно до практики країн-членів ЄС із використанням принципу "забруднювач платить". Запропоновано загальні принципи запровадження універсальної системи маркування рівня екологічної небезпеки ДТЗ. Дискретні базові рівні екологічної небезпеки запропоновано встановлювати з кроком збільшення сумарних зведених викидів у 1,259 разу, що дорівнює збільшенню умовної енергетичної величини в 100,1 разу, тобто на 1 дБ.


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082н631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського