Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (19)Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (29)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=КОМЕРЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 96
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Михальчик Т. В. 
Електронна комерція - історія, реалії, перспективи / Т. В. Михальчик, С. О. Михальчик // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. Екон. науки. - Хмельницький, 2000. - № 4, ч. 3. - С. 145-147. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Наведено історію розвитку електронної комерції, сучасний стан даної галузі та перспективні рішення, спрямовані на її розвиток.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.в612.2

Шифр НБУВ: Ж69410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Торгівля, комерція, підприємництво (Ринкова інфраструктура: суть, функції та побудова) : Зб. наук. пр. / ред.: В. С. Марцин; Укоопспілка. Львів. комерц. акад. - Л., 2001. - 360 c. - укp.

Висвітлено проблеми становлення національного ринку та конкурентоспроможність української економіки. Наведено характеристику ринку товарних ресурсів України. Викладено деякі аспекти конкурентоспроможності продукції легкої промисловості та методику її оцінки. Проаналізовано вплив регулювання накладних витрат на конкурентоспроможність продукції. Досліджено проблеми розвитку процесів інформатизації у країнах, що розвиваються. Відображено деякі проблеми створення робочих місць у період макроекономічних зрушень. Визначено напрямки державного регулювання молодіжного ринку праці за умов перехідного періоду. Наведено підходи до посилення мотивації праці. Запропоновано характеристику основних категорій системи бізнесу. Обговорено механізм ефективного формування ринку праці як складову частину програми переходу до ринкової економіки. Описано інтеграційні стратегії економіки України. Розкрито деякі аспекти сучасного стану сфери товарного обігу та роль логістики у її інтеграції в національну економіку. Зроблено оцінку ефективності структурної перебудови промислового виробництва. Охарактеризовано особливості політики обмінного курсу в перехідних економіках. Розглянуто питання про оцінку економічної ефективності менеджменту підприємства. Вивчено економічні проблеми регіонів та регіональну структурну політику. Проаналізовано соціально-економічну політику України. Доведено ефективність функціонування туристичної галузі. Обгрунтовано основні напрямки реформування промисловості споживчої кооперації України.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Торгівля, комерція, підприємництво : Зб. наук. пр. Вип. 3 / ред.: Я. А. Гончарук; Львів. комерц. акад. - Л., 2000. - 230 с. - укp.

Розглянуто проблеми та шляхи збільшення оборотних коштів організацій та підприємств споживчої кооперації. Детально проаналізовано організаційно-технологічні особливості поліграфічного виробництва та їх вплив на побудову обліку витрат підприємства. Наведено методику визначення якості продукту в логістичній системі туристичного підприємства. Досліджено роль волокнистого складу та протравлювання пофарбованих екстрактом лушпиння грецького горіха тканин у формуванні їх кольорової гами. Охарактеризовано проблеми міцності безмежної пластинки, що піддається двосторонньому нагріванню у прямокутній області.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Береза А. М. 
Електронна комерція : Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисциплін. / А. М. Береза, І. А. Козак, Ф. А. Левченко, В. М. Гужва, В. С. Трохименко; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2004. - 108 c. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто питання виконання ділових операцій та угод з використанням електронних засобів (електронна комерція), а також основи теорії та практики використання інформаційних технологій у бізнесі.

Рассмотрены вопросы выполнения деловых операций и соглашений с использованием электронных средств (электронная коммерция), а также основы теории и практики использования информационных технологий в бизнесе.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421 ф12 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА657273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Банківська система та електронна комерція як інформаційні ресурси : Навч. посіб. / упоряд.: В. М. Антонов, Ю. В. Бондарчук; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 56 c. - Бібліогр.: 44 назв. - укp.

Розглянуто основні тенденції розвитку, принципи і методи забезпечення безпеки електронної комерції та комп'ютерних банківських технологій, перспективи застосування пластикових карток в Україні. Наведено характеристики корпоративних мереж банків, банківської системи України, технологію побудови системи обслуговування розрахунків через електронні картки та деякі технології підтримки безпеки доступу до інформації.

Рассмотрены основные тенденции развития, принципы и методы обеспечения безопасности электронной комерции и компьютерных банковских технологий, перспективы применения пластиковых карточек в Украине. Приведены характеристики корпоративных сетей банков, банковской системы Украины, технология построения системы обслуживания расчётов через электронные карточки и некоторые технологии поддержки безопасности доступа к информации.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10 я73 + У9(4УКР)421 ф12 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Береза А. М. 
Електронна комерція : Навч. посіб. / А. М. Береза, І. А. Козак, Ф. А. Левченко, В. М. Гужва, В. С. Трохименко; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2002. - 326 c. - укp.

Наведено основні теоретичні положення та принципи електронної комерції, а також сучасні підходи до даної проблеми. Проведено порівняльний аналіз традиційної комерції бізнесу з електронною. Розглянуто особливості руху грошей у мережі електронної комерції. Проаналізовано можливості комерції на споживчому ринку та між підприємствами. Висвітлено особливості організації електронного ринку та електронної підтримки споживачів, а також побудови віртуального підприємства. Наведено тактичні прийоми та перспективи розвитку електронної комерції.

Приведены основные теоретические положения и принципы электронной коммерции, а также современные подходы к данной проблеме. Проведен сравнительный анализ традиционной коммерции бизнеса с электронной. Рассмотрены особенности движения денег в сети электронной коммерции. Проанализированы возможности коммерции на потребительском рынке и между предприятиями. Освещены особенности организации электронного рынка и электронной поддержки потребителей, а также построения виртуального предприятия. Предложены тактические приемы и перспективы развития электронной коммерции.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.1ф12я73(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА629540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пономаренко Л. А. 
Електронна комерція : Підруч. для студ. екон. спец. / Л. А. Пономаренко, В. О. Філатов; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. - К., 2002. - 442 c. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Висвітлено сучасні електронні технології бізнесу, зокрема, електронної торгівлі. Розглянуто електронну комерцію, описано головні моделі бізнес-процесів електронної комерції та сучасні інформаційні технології для їх реалізації в Інтернеті. Особливу увагу приділено новим принципам та засобам проведення розрахунків: пластиковим карткам, смарт-карткам, а також цифровим грошам. Проаналізовано досвід компаній, які успішно використовують у своїй діяльності електронну комерцію. Наведено інформацію щодо електронних магазинів, способів залучення покупців на Web-сервер.

Освещены современные электронные технологии бизнеса, в частности электронной торговли. Рассмотрена электронная коммерция, описаны главные модели бизнес-процессов электронной коммерции и современные информационные технологии для их реализации в Интернете. Особое внимание уделено новым принципам и средствам проведения расчетов: пластиковым карткам, смарт-карткам, а также цифровым деньгам. Проанализирован опыт компаний, которые успешно используют в своей деятельности электронную коммерцию. Приведена информация об электронных магазинах, способах привлечения покупателей на Web-сервер.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.1ф12я73-1(4УКР) + У584.3ф12я73-1(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА628677 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Макарова М. В. 
Електронна комерція : Посіб. / М. В. Макарова. - К. : Академія, 2002. - 270 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 254-255. - укp.

Розкрито суть, особливості та місце електронної комерції в інформаційному секторі економіки, а також її спільні та відмінні риси з електронним бізнесом. Значну увагу приділено класифікації моделей, опису форм Е-комерції та механізмів її підтримки: законодавчій базі, електронним маркетингу та рекламі, платежам і комерційній взаємодії в Internet.

Раскрыты сущность, особенности и место электронной коммерции в информационном секторе экономики, а также ее общие и отличительные черты с электронным бизнесом. Значительное внимание уделено классификации моделей, описанию форм Е-коммерции и механизмам ее поддержки: законодательной базе, электронным маркетингу и рекламе, платежам и коммерческому взаимодействию в Internet.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.ф12я73(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА630229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шевченко О.  
Електронна комерція в умовах чинного законодавства / О. Шевченко // Право України. - 2003. - № 10. - С. 142-143. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4Укр)211.12:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27747 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Чучковська А.  
Електронна комерція: деякі проблеми правового регулювання / А. Чучковська // Право України. - 2003. - № 1. - С. 111-116. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х840-02 + У542.1ф12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27747 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
11.

Грехов А. М. 
Е-комерція : Навч. посіб. за прогр. проекту Європ. Коміс. "Магістр бізнес адміністрування" з поглибл. підгот. по інформ. технологіям (Tempus CD Jet 23250-2002 "Master of Business Administration" & Information Technologies) / А. М. Грехов; Європ. ун-т. - К., 2006. - 212 c. - Бібліогр.: с. 211-212. - укp.

Розглянуто суть понять Е-комерції, її етапи розвитку, засоби одержання доходу та моделі ведення. Наведено відомості про Інтернет, зокрема, передачу файлів, комп'ютерні мережі, електронну пошту, відкриті системи. Описано електронні платіжні системи (С2В-платежі, В2В-платежі, Р2Р-платежі, електронні чеки). Розкрито юридичні й естетичні аспекти в Е-комерції. Викладено особливості надання послуг і проаналізовано видавничу діяльність в режимі он-лайн. Наведено методи рекламування в Інтернеті.

Рассмотрены сущность понятий Е-коммерции, ее этапы, средства получения дохода и модели ведения. Приведены сведения об Интернет, в частности, передаче файлов, компьютерных сетях, электронной почте, открытых системах. Описаны электронные платежные системы (С2В-платежи, В2В-платежи, Р2Р-платежи, электронные чеки). Раскрыты юридические и эстетические аспекты в Е-комерции. Изложены особенности оказания услуг и проанализирована издательская деятельность в режиме он-лайн. Приведены методы рекламирования в Интернет.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.ф121 я73 + У542.1 ф121 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Брижко В.  
Електронна комерція: правові заходи та заходи удосконалення : моногр. / В. Брижко, А. Новицький, В. Цимбалюк, М. Швець; НДЦ прав. інф-ки Акад. прав. наук України. - К., 2008. - 149 c. - Бібліогр.: с. 99-105. - укp.

Наведено результати дослідження стану та перспектив упорядкування інформаційних відносин у сфері електронної комерції в Україні. Охарактеризовано структуру та концептуальний зміст нормативно-правових актів з даних питань. Висвітлено проблеми надання органами виконавчої влади та самоврядування послуг юридичним і физичним особам через Інтернет.

Приведены результаты исследования состояния и перспектив упорядочения информационных отношений в сфере электронной коммерции в Украине. Охарактеризованы структура и концептуальное содержание нормативно-правовых актов по данным вопросам. Освещены проблемы предоставления органами исполнительной власти и самоуправления услуг юридическим и физическим лицам через Интернет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.3:З97 + Х849(4УКР)05 + Х916.62

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО27942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Плескач В. Л. 
Електронна комерція : Підруч. / В. Л. Плескач, Т. Г. Затонацька. - К. : Знання, 2007. - 535 c. - укp.

Розглянуто питання становлення і розвитку інформаційної економіки, основні види електронного бізнесу, визначено електронну комерцію як складову електронного бізнесу. Описано організаційно-економічні моделі електронних ринків. Наведено класифікацію електронних платіжних систем, зокрема кредитних та дебетових. Проаналізовано особливості електронного маркетингу, податкового регулювання в електронній комерції, системи електронного документообігу.

Рассмотрены вопросы становления и развития информационной экономики, основные виды электронного бизнеса, определена электронная коммерция как составная электронного бизнеса. Описаны организационно-экономические модели электронных рынков. Приведена классификация электронных платежных систем, в частности кредитных и дебетовых. Проанализированы особенности электронного маркетинга, налогового регулирования в электронной коммерции, системы электронного документооборота.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.1ф121я73-1(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА685682 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Торгівля, комерція, підприємництво : Зб. наук. пр. Вип. 7 / ред.: Г. І. Башнянин. - Л. : Вид-во Львів. комерц. акад., 2005. - 246 с. - укp.

Висвітлено проблеми застосування мерчендайзингу у роздрібній торгівлі за умов конкуренції. Розглянуто питання оподаткування та звітності суб'єктів малого підприємництва в Україні, оперативного планування прибутку торговельних підприємств споживчої кооперації, стандартизації облікових процедур в процесі використання сучасних інформаційних технологій. Описано методи оплати в електронній комерції, методи захисту даних під час проведення розрахункових операцій в електронній торгівлі, систему управління конкурентоспроможністю підприємств, проаналізовано ефективність логістичних систем. Наведено результати маркетингових досліджень рекламної діяльності комерційних банків, визначено стратегію інвестування за конкурентних умов.

Освещены проблемы применения мерчендайзинга в розничной торговле в условиях конкуренции. Рассмотрены вопросы налогообложения и отчётности субъектов малого предпринимательства в Украине, оперативного планирования прибыли торговых предприятий потребительской кооперации, стандартизации учётных процедур в процессе использования современных информационных технологий. Описаны методы оплаты в электронной коммерции, методы защиты данных в период проведения расчётных операций в электронной торговле, система управления конкурентоспособностью предприятий, проанализирована эффективность логистических систем. Приведены результаты маркетинговых исследований рекламной деятельности коммерческих банков, определена стратегия инвестирования в конкурентных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-131.1я43 + У9(4УКР)42я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Торгівля, комерція, підприємництво : зб. наук. пр. Вип. 8 / ред.: Г. І. Башнянин. - Л. : Вид-во Львів. комерц. акад., 2007. - 197 с. - укp.

Розглянуто питання економічної діагностики стану торговельних підприємств. Проаналізовано основні напрямки розвитку роздрібної та оптової торгівлі в Україні, соціальний капітал споживчої кооперації за умов перехідної економіки. Висвітлено вплив мікрокредитування на розвиток малого бізнесу. Описано технологію оцінки економічної доцільності впровадження бізнес-проектів. Визначено механізм управління формуванням прибутку торговельних підприємств споживчої кооперації.

Рассмотрены вопросы экономической диагностики состояния торговых предприятий. Проанализированы основные направления развития розничной и оптовой торговли в Украине, социальный капитал потребительской кооперации в условиях переходной экономики. Освещено влияние микрокредитования на развитие малого бизнеса. Описана технология оценки экономической целесообразности внедрения бизнес-проектов. Определен механизм управления формированием прибыли торговых предприятий потребительской кооперации.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Янчева Л. М. 
Електронна комерція: організація та облік : навч.посіб. / Л. М. Янчева, А. П. Грінько, А. С. Крутова, Т. О. Тарасова; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2008. - 231 c. - Бібліогр.: с. 228-230. - укp.

Висвітлено теоретичні й організаційні засади електронної комерції, проаналізовано особливості формування її технологічної інфраструктури. Проведено моделювання бізнес-процесів і розкрито перспективи впровадження сучасних форм розрахунків в електронну комерційну діяльність. Обгрунтовано вимоги до організації автоматизованого робочого місця, показано переваги використання електронної комерції, описано її бізнес-моделі та життєвий цикл. Зроблено огляд історії розвитку світового ринку інформаційних послуг, розглянуто питання організації й обліку комерційної діяльності в мережі Internet, визначено перспективи її розвитку в Україні.

Освещены теоретические и организационные основы электронной комерции, проанализированы особенности формирования ее технологической инфраструктуры. Проведено моделирование бизнес-процессов и раскрыты перспективы внедрения современных форм расчетов в электронную коммерческую деятельность. Обоснованы требования к организации автоматизированного рабочего места, показаны преимущества использования электронной комерции, описаны ее бизнес-модели и жизненный цикл. Проведен обзор истории развития мирового рынка информационных услуг, рассмотрены вопросы организации и учета коммерческой деятельности в сети Internet, определены перспективы ее развития в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)242.1-211.852 я73 + У9(4УКР)421 ф12 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Торгівля, комерція, підприємництво : зб. наук. пр. Вип. 10 / ред.: В. В. Апопій. - Л. : Львів. комерц. акад., 2009. - 234 с. - укp.

Проаналізовано взаємозв'язок агропромислового виробництва та товарно-грошового обміну в системі відтворення. Описано емпіричний метод забезпечення репрезентативності маркетингових досліджень у торговельній сфері, особливості динаміки розвитку торговельних підприємств (ТП) системи споживчої кооперації України в транзитивний період. Визначено макроекономічні чинники мотивації праці персоналу ТП. Розглянуто питання вдосконалення управління прибутком на підприємствах, організації обліку непрямих витрат на підприємствах сфери послуг. Висвітлено прикладні аспекти управління підприємницькими ризиками комерційних підприємств.

Проанализирована взаимосвязь агропромышленного производства и товарно-денежного обмена в системе восстановления. Описаны эмпирический метод обеспечения репрезентативности маркетинговых исследований в торговой сфере, особенности динамики развития торговых предприятий (ТП) системы потребительской кооперации Украины в транзитивный период. Определены макроэкономические факторы мотивации труда персонала ТП. Рассмотрены вопросы усовершенствования управления прибылью на предприятиях, организации учёта непрямых расходов на предприятиях сферы услуг. Освещены прикладные аспекты управления предпринимательскими рисками коммерческих предприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. я54(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж69652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Торгівля, комерція, підприємництво : зб. наук. пр. Вип. 9 / ред.: Г. І. Башнянин. - Л. : Вид-во Львів. комерц. акад., 2008. - 356 с. - укp.

Висвітлено теорію конкуренції й її еволюцію в контексті конкуренції торговельних підприємств. Розглянуто питання розвитку брендингової діяльності підприємств споживчої кооперації, використання методології бізнес-інжинірингу під час створення інтегрованої автоматизованої інформаційної системи споживчої кооперації, удосконалення системи коригування ціни в торгівлі. Наведено критерії визначення ефективності систем електронної торгівлі. Проаналізовано роль маркетингової стратегії у практичній діяльності торговельних підприємств.

Освещены теория конкуренции и её эволюция в контексте конкуренции торговых предприятий. Рассмотрены вопросы развития брендинговой деятельности предприятий потребительской кооперации, использования методологии бизнес-инжиниринга при создании интегрированной автоматизированной информационной системы потребительской кооперации, усовершенствования системы корректирования цены в торговле. Приведены критерии определения эффективности систем электронной торговли. Проанализирована роль маркетинговой стратегии в практической деятельности торговых предприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421 я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Злобін С. В. 
Теоретичні засади організації систем електронної комерції / С. В. Злобін // НТІ. - 2007. - № 4. - С. 16-20. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Надано визначення поняття "електронна комерція"; розкрито основні моделі організації електронної комерційної діяльності; проведено аналіз досвіду застосування і особливостей розвитку систем електронної комерції у світі; визначено особливості розвитку електронного бізнесу в нашій державі; обгрунтовано методи, що дозволяють впроваджувати системи електронної комерції в діяльність підприємств і державних установ.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.1ф + У9(4УКР)421ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чучковська А. В. 
Правове регулювання господарських договорів, що вчиняються через мережі електрозв'язку : Автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.04 / А. В. Чучковська; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Комплексно досліджено питання правового регулювання вчинення господарських договорів через мережі електрозв'язку, зокрема мережу Інтернет. На підставі чинного законодавства України, нормативних актів міжнародних організацій та окремих держав світу проаналізовано нове правове поняття "електронна комерція", визначено правовідносини, які складають це поняття та принципи її правового регулювання. Досліджено вчинення правочинів через мережі електрозв'язку, а також поняття та використання електронних документів й електронних підписів, поняття форми господарського договору з врахуванням сучасних електронних носіїв інформації, особливі додаткові істотні умови таких господарських договорів. Висвітлено правовий статус провайдерів сертифікаційних послуг як одного з головних суб'єктів правовідносин у сфері електронної комерції. Наведено пропозиції щодо змін і доповнень до чинного законодавства України, зокрема, запровадження нової системи провайдерів сертифікаційних послуг; визначення форм господарсько-правової відповідальності цих суб'єктів, меж та підстав такої відповідальності; застосування ефективно діючого механізму державного регулювання діяльності даного суб'єкта. Обгрунтовано доцільність введення режиму ліцензування діяльності провайдерів сертифікаційних послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)21-8:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330193 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського