Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Savchenko I$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Iefimenko O. 
Age-dependent changes in gastrointestinal motility / O. Iefimenko, I. Savchenko, T. Beregova // Біол. студії. - 2013. - 7, № 2. - С. 185-194. - Бібліогр.: 70 назв. - англ.

Механізми моторної функції травного тракту досліджуються понад 100 років. Незважаючи на це, вони до кінця не встановлені. Вивчення даного питання є надзвичайно важливим, оскільки порушення моторики лежать в основі патогенезу ряду захворювань, таких як коліти, закрепи, синдром подразненого кишечника та ін. Наданий огляд літератури присвячено аналізові літературних джерел щодо вікових змін моторної функції травного тракту. Матеріал даної роботи систематизовано по кожному відділу травного тракту. Проаналізовано результати досліджень науковців, присвячених функціональним і регуляторним змінам травного тракту з віком. Зроблено висновок, що механізми, які лежать в основі патогенезу вікових захворювань травного тракту, до кінця не з'ясовані. Без встановлення цих механізмів неможливо створити нові лікарські засоби для профілактики і лікування вікових порушень моторної функції шлунково-кишкового тракту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*734.2*01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Davidenko N. A. 
Electro-optical properties of polymeric "guest-host" system doped with 8-hydroxyquinoline azo dyes and its cobalt complexes / N. A. Davidenko, I. I. Davidenko, I. A. Savchenko, A. T. Sinyugina, S. L. Studzinsky, A. N. Popenaka, L. S. Tonkopieva, A. Yu. Kolendo, A. N. Ankin // Functional Materials. - 2009. - 16, № 3. - С. 335-338. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж41115 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Savchenko I. 
Novel polymer metal complexes as precursors for electroluminescent materials / I. Savchenko, A. Bereznitskaya, S. Smola, Ya. Fedorov, N. Ivaha // Functional Materials. - 2012. - 19, № 4. - С. 551-557. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Одержано мономер - 2-метил-5-фенілпентен-1-діон-3,5, його комплекси з Nd(III), Eu(III), Er(III), нові металополімери на їх основі. Будову мономера, металокомплексів, металополімерів доведено за допомогою даних ЯМР-, електронної, інфрачервоної, дифузного відбиття спектроскопії, елементного та термогравіметричного аналізу. Вивчено та проаналізовано спектри люмінесценції мономерних і полімерних металокомплексів у розчинах, плівках, твердому стані. Найбільший квантовий вихід люмінесценції знайдено для полікомплексу Eu(III). Одержані поліметалокомплекси можна запропонувати як потенційні матеріали для електролюмінесцентних пристроїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.943 + В345.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж41115 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Haiko H. I. 
Development of a morphological model for territorial development of underground city space = Розробка морфологічної моделі територіального розвитку підземної урбаністики / H. I. Haiko, I. O. Savchenko, I. O. Matviichuk // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2019. - № 3. - С. 92-98. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Purpose - development and testing of a model that formalizes and supports decision-making process regarding the appropriateness of using territory (geological environment) for urban underground construction. Modified morphological analysis of urbanized territories, expert evaluation method was used. A morphological model and a tool set for evaluating construction sites for underground construction were tested; morphological tables were constructed; expert estimate scales for alternative values of construction site parameters were justified. Cross-consistency matrices of influence factors and parameter alternatives were evaluated. Evaluation of two sites for underground construction in Kyiv was performed using the developed model. For the first time, a morphological model of territorial development for underground city planning was designed and tested on real construction sites in Kyiv. The modified morphological analysis method was applied for risk estimation of urban development of underground space. Systemic characteristics of urban territories were obtained, which show the favorability of a site for underground construction. Evaluation of the prospect of underground construction on the pre-project stage, capabilities for risk management of urban underground city space development, diminishing of the potential for project flaws caused by neglecting certain factors or specifics of a geological environment and technogenic impacts, convenient form of information generation as tables, charts or graphs.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Hrudkina N. 
Designing a kinematic module with rounding to model the processes of combined radial-longitudinal extrusion involving a tool whose configuration is complex = Розробка кінематичного модуля із заокругленням для моделювання процесів комбінованого радіально-поздовжнього видавлювання іструментом складної конфігурації / N. Hrudkina, I. Aliiev, O. Markov, I. Savchenko, L. Sukhovirska, L. Tahan // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2021. - № 2/1. - С. 81-89. - Бібліогр.: 36 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: К623.4-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Savchenko I. 
Synthesis of an organo-inorganic composite based on clinoptilolite (Ukraine) in situ modified by poly [8-oxyquinoline methacrylate] and its sorption properties with respect to toxic metal ions = Синтез та сорбційні властивості органо-неорганічного композиту на основі кліноптилоліту (Україна), in situ модифікованого полі[8-оксихінолінметакрилатом], щодо йонів токсичних металів / I. Savchenko, E. Yanovska, D. Sternik, O. Kychkyruk // Functional Materials. - 2021. - 28, № 3. - С. 597-604. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж41115 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія: Фізика   
7.

Kuzmenko O. S. 
Methodological features of professionally oriented education of physical engineering disciplines based on STEM technologies: aspect of ontological approach = Методичні особливості професійно зорієнтованого навчання фізико-інженерних дисциплін на основі STEM-технологій: аспект онтологічного підходу / O. S. Kuzmenko, V. B. Demianenko, I. M. Savchenko, V. M. Demianenko // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2021. - № 1. - С. 57-68. - Бібліогр.: 12 назв. - англ.

Розглянуто актуальність проблеми взаємозв'язку навчання фізики і професійно зорієнтованих дисциплін на основі STEM-технологій в умовах онтологічного підходу у процесі підготовки здобувачів освіти з інженерного та технічного напрямів за освітньо-професійною програмою спеціальності 272 "Авіаційний транспорт". Розроблена та запропонована методика навчання фізики на основі STEM-технологій з урахуванням дефініції онтології спрямована на формування у суб'єктів навчання STEM skills, що зумовлено поставленим перед освітніми закладами завданням значно підвищити якість знань студентів, роль навчання у формуванні їх стилю мислення і пізнавальних здібностей в умовах розвитку STEM-освіти. Визначено, що одним з інноваційних напрямів сучасної освіти є впровадження STEM-освіти, яка передбачає об'єднання наук, спрямованих на розвиток STEM-технологій, на інноваційне мислення та забезпечення потреби в добре підготовлених інженерно-технічних фахівцях. Обгрунтовано методичні особливості професійно зорієнтованого навчання фізико-інженерних дисциплін на основі STEM-технологій з урахуванням онтологічного підходу. У процесі проведення педагогічного експерименту застосовувались теоретичні та емпіричні методи дослідження. Зокрема, здійснено аналіз філософської, психолого-педагогічної, навчально-методичної літератури, рекомендованих підручників і навчальних посібників з методики навчання фізики в контексті розвитку STEM-освіти. Проводилися спостереження, анкетування, тестування, опитування, бесіди з науковцями та студентами. Отримані результати всебічно проаналізовані та опрацьовані за допомогою методів математичної статистики. Результати проведеного порівняльного експерименту з виявлення ефективності запропонованої методики навчання фізики в контексті STEM-освіти показали, що рівень сформованості фізичних знань, умінь і навичок студентів у контрольних групах є нижчим, ніж відповідний рівень в експериментальних групах.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Фізика   
8.

Kuzmenko O. S. 
Theoretical and methodological fundamentalization of science education in the conditions of integration of physics and professionally oriented disciplines on the basis of STEM-education = Теоретико-методологічна фундаменталізація наукової освіти в умовах інтегрованості фізики та професійно зорієнтованих дисциплін на засадах STEM-освіти / O. S. Kuzmenko, I. M. Savchenko, V. B. Demianenko // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2022. - № 1. - С. 55-67. - Бібліогр.: 22 назв. - англ.

Акцент у науковій освіті робиться на підвищенні наукової грамотності студентів за допомогою інноваційних заходів, які передбачають планування, вимірювання, спостереження, аналіз даних, розробку й оцінку процедур та вивчення доказів на основі впровадження сучасних технологій навчання (STEM-технологій). Розглянуто поняття науки, обгрунтовано теоретико-методологічну фундаменталізацію наукової освіти на засадах STEM-освіти технічного закладу вищої освіти. Визначено, що основна функція системи наукової освіти полягає в забезпеченні суспільства науково грамотними громадянами. Інформація та ресурси (як правило, фінансові) підсилюють цю систему. Сформовано модель науки щодо розвитку STEM-освітніх тенденцій інноваційного розвитку освіти в Україні. Сформульовані особливості наукової освіти на основі STEM-технологій, що сприятимуть впровадженню сучасної методики навчання фізики та професійно зорієнтованих дисциплін. Інтеграційні процеси в освіті останніми роками посідають щораз важливіше місце, оскільки вони спрямовані на реалізацію нових освітніх ідеалів - формування цілісної системи знань і вмінь особистості, розвиток її творчих здібностей та потенційних можливостей. Ідея інтегрованого навчання фізики та професійно зорієнтованих дисциплін актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної наукової освіти, тобто освіти конкурентої, спроможної забезпечити кожній людині самостійне досягнення тієї чи іншої життєвої цілі, творче самоствердження в різних соціальних сферах. Навчання науці дасть студентам змогу вести повноцінне й відповідальне життя, заохочуючи їх самостійно вчитися, вирішувати нові ситуації, критично міркувати, творчо мислити, приймати обгрунтовані рішення та розв'язувати проблеми. Студенти також мають розвинути розуміння взаємозв'язку між наукою, технологією, суспільством і навколишнім середовищем (STSE), а також зміцнити здатність інтегрувати й застосовувати знання та вміння з фізики і професійно зорієнтованих дисциплін у технічних ЗВО.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Фізика   
9.

Kuzmenko O. S. 
Methodical features of implementation of the relationship between symmetry and asymmetry based on STEM education = Методичні особливості реалізації взаємозв'язку симетрії та асиметрії на засадах STEM-освіти / O. S. Kuzmenko, I. M. Savchenko, V. B. Demianenko // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2022. - № 2. - С. 58-66. - Бібліогр.: 19 назв. - англ.

Проаналізовано поняття симетрії та асиметрії у процесі навчання фізики в технічних закладах вищої освіти. Розкрито взаємозв'язок симетрії та асиметрії в процесі навчання фізики на основі STEM-технологій. Висвітлено використання фундаментальних ідей фізики (на прикладі симетрії та асиметрії) з урахуванням STEM-технологій. З'ясовано взаємозв'язок симетрії та законів збереження щодо їх фундаментальності; представлена методика інтегрованого підходу фізики та дисциплін професійно орієнтованого профілю на прикладі вивчення косометричних навантажень. З'ясовано, що, формуючи самостійну пізнавально-пошукову діяльність здобувачів освіти, потрібно використовувати фізичні задачі з розглядом фундаментальних понять, наприклад симетрії, що викликано розвитком мотивів, пізнавального інтересу та природничо-наукового мислення і набуттям професійних компетентностей. Актуальним постає показ інженерної і технічної складової STEM-освіти та розроблення методики вивчення дисциплін, які викладаються студентам технічних закладів вищої освіти з урахуванням інтегрованого підходу та міждисциплінарних зв'язків. Перехід на STEM-навчання вимагає удосконалення методики навчання фізики в умовах інтегрованого, системного, професійно орієнтованого підходів, що передбачає: використання нових методів, прийомів, засобів навчання, які допомагали б вирішити низку методичних завдань; застосування і запровадження в освітньому процесі з фізики цікавих і важливих наукових досягнень, а також посилення тих аспектів, які стимулюють та активізують самостійну пізнавальну діяльність студентів технічних закладів вищої освіти. Визначено, що для підвищення якості навчання фізики у майбутніх фахівців технічного профілю необхідно систематично вдосконалювати методику організації навчально-пізнавальної діяльності, ширше застосовувати STEM-технології навчання, що приводить до продуктивної розумової і практичної діяльності студентів у процесі опанування навчальним матеріалом, а це має прикладний аспект. Надалі робота з дослідження цієї проблеми може проводитися у таких напрямах: розроблення нового підходу до зміни структури і змісту робочих навчальних програм, удосконалення змісту й системи навчання фізики з урахуванням STEM-технологій, підсилення зв'язку викладання курсу фізики з фаховою спрямованістю студентів нефізичних спеціальностей технічних університетів у контексті STEM-освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Kuzmenko O. S. 
Structural-functional model of teaching physical and technical disciplines based on STEM education: the aspect of transdisciplinarity = Структурно-функціональна модель навчання фізико-технічних дисциплін на засадах STEM-освіти: аспект трансдисциплінарності / O. S. Kuzmenko, V. B. Demianenko, I. M. Savchenko, V. M. Demуanenko // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 2. - С. 39-51. - Бібліогр.: 14 назв. - англ.

Розвиток інноваційності впливає на модернізацію вищої освіти, зокрема технічної, в контексті STEM-освіти. Відзначено, що модернізація вищої освіти в Україні потребує врахування загальних тенденцій розвитку систем вищої освіти у контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів. Обгрунтовано доцільність структурно-функціональної моделі навчання фізико-технічних дисциплін на засадах STEM-освіти в умовах трансдисциплінарності. Установлено, що зміна в сфері вищої освіти, зокрема технічної, з урахуванням розвитку STEM-освіти передбачає перегляд концепції підготовки спеціалістів у кожній конкретній галузі діяльності, тому модернізація змісту освіти вимагає оновлення навчально-методичної бази (цілей, змісту, методів, форм і засобів), через яку надалі буде здійснюватися реалізація сучасних інноваційних підходів. Дістала розвитку експериментальна складова вивчення фізичних явищ за рахунок збільшення кількості різних видів дослідів (кількісних і якісних) у фізичному експерименті з використанням STEM-технологій (нові фізичні комплекти, ІКТ, 3-D моделювання та ін.). З урахуванням сучасних тенденцій та основних напрямів удосконалення освітнього процесу з метою ефективного ознайомлення студентів із основами фізики створена методика навчання фізико-технічних дисциплін, що потрібно для подальшого вивчення дисциплін професійного напряму. Ця методика повинна бути спрямована не тільки на якісне, науково й методично обгрунтоване викладання, що забезпечується навчальною діяльністю викладача, а й головним чином на активізацію самостійної навчально-пошукової діяльності студентів. Повинна розвивати й стимулювати інтерес до пізнання та розуміння фізики, до застосування цієї науки для пояснення явищ і процесів мікросвіту й навколишнього світу загалом і давати студентам дієву систему знань, умінь і навичок та формувати природничо-науковий світогляд. Результати проведеного порівняльного експерименту з виявлення ефективності запропонованої методики навчання фізико-технічних дисциплін у контексті STEM-освіти показали, що рівень сформованості фізичних знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти у контрольних групах є нижчим від відповідного рівня в експериментальних групах. Зазначено, що розроблена методика навчання фізико-технічних дисциплін в умовах розвитку STEM-освіти є ефективнішою, ніж існуюча.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Kuzmenko O. S. 
The fundamentality of the laws of innovation processes in the educational ECO environment: the aspect of teaching physics on the basis of STEM = Фундаментальність законів інноваційних процесів в освітньому екосередовищі: аспект навчання фізики на засадах STEM / O. S. Kuzmenko, I. M. Savchenko, V. B. Demianenko, Ya. V. Savchenko // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 3. - С. 114-125. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

В результаті дослідження виокремлено та проаналізовано основні напрями нововведень в освітній діяльності закладів вищої освіти в контексті розвитку інновацій, зокрема STEM-освіти. Визначено, що розвиток інноваційності впливає на модернізацію вищої освіти, зокрема технічної, в контексті STEM-освіти. З'ясовано, що розвиток та впровадження STEM-освіти як складової інноваційності впливає на модернізацію методики навчання фізики у технічних ЗВО. Ця модернізація потребує врахування загальних тенденцій розвитку психолого-педагогічних аспектів вищої освіти у контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів. Розглянуто основні закономірності та умови функціонування інноваційних освітніх процесів у технічних закладах вищої освіти. Проаналізовано та виокремлено поняття міждисциплінарності та рівні інтеграції наукового знання: інтрадисциплінарний, інтердисциплінарний, супрадисциплінарний, трансдисциплінарний. Результатом інноваційного процесу є перетворення нових видів і способів людської життєдіяльності на соціально-культурні норми та зразки, які забезпечують їх інституційне оформлення, інтеграцію й закріплення в культурі суспільства. Нове знання, що виникає як безпосередній досвід у межах роботи дослідницького характеру, виводиться зі сфери пізнавального процесу й переоформлюється в інноваційний процес у нових системах технологічної діяльності. STEM-інновації виступають однією з основних соціокультурних передумов розвитку суспільної практики, збагачення її новими пізнавальними, технологічними формами людського досвіду, що підлягають відтворенню в процесі їх освоєння здобувачами вищої освіти новго покоління. Визначено, що досягнення професійної мети суб'єктом навчання забезпечується інтегрованими науковими знаннями фізики та професійних дисциплін, що є передумовою оволодіння способами вирішення виробничих проблем, де розглядається відмінність навчально-професійної діяльності від практичної та пізнавальної з урахуванням концепції STEM-освіти.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського