Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Ярошинська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Ярошинська О. О. 
Розвиток поглядів на інститут батьківства в історії української етнопедагогіки : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. О. Ярошинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 18 c. - укp.

Здійснено системний аналіз розвитку поглядів щодо інституту батьківства в історії української етнопедагогіки. Теоретично обгрунтовано феномен інституту батьківства та досліджено процес формування засад і вдосконалення ролі цього виховного інституту в історії вітчизняної педагогіки (IX - XX ст.). Розкрито роль, значення та функції батьків у контексті народної культури українців. Узагальнено та систематизовано міркування вчених щодо інституту батьківства. Виділено періоди становлення та розвитку виховного інституту у вітчизняній етнопедагогічній теорії та практиці виховної діяльності української сім'ї. Досліджено роль і значення української жінки-матері в родині та у загальному процесі національно-культурного розвитку нації. Проаналізовано сучасний стан і проблеми української сім'ї та інституту батьківства, вивчено механізм реалізації його функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч493(4УКР) + С5*644.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ярошинська О. О. 
Загальні основи педагогіки : навч. посіб. / О. О. Ярошинська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань, 2010. - 164 c. - укp.

Запропоновано робочу програму навчальної дисципліни "Загальні основи педагогіки", повний лекційний курс, плани практичних занять, практикум, що охоплює ситуації, завдання для самоконтролю, список рекомендованої літератури. Надано термінологічний словник і методичні рекомендації щодо виконання різних видів самостійної й індивідуальної роботи. Наведено матеріали, що допоможуть розширити розуміння студентами основ педагогічної науки.

Предложена рабочая программа учебной дисциплины "Общие основы педагогики", полный лекционный курс, планы практических занятий, практикум, охватывающий ситуации, задания для самоконтроля, список рекомендованной литературы. Даны терминологический словарь и методические рекомендации по выполнению разных видов самостоятельной и индивидуальной роботы. Размещены материалы, которые помогут расширить понимание студентами основ педагогической науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732166 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Балдинюк О. Д. 
Формування компетентного вчителя: теоретичні аспекти та перспективи реалізації : колект. моногр. / О. Д. Балдинюк, Г. О. Бондар, Д. І. Пащенко, Л. С. Соколенко, О. В. Тімець, О. О. Ярошинська; ред.: О. О. Ярошинська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань : Жовтий О. О., 2012. - 237 c. - укp.

Здійснено теоретико-методологічне обгрунтування деяких аспектів формування особистості компетентного вчителя за умов педагогічного ВНЗ, зокрема, розкрито основи професійної підготовки вчителя у контексті сучасних парадигм освіти. Охарактеризовано процеси формування виховних аспектів професійної компетентності майбутнього вчителя-гуманіста для початкової школи та фахової компетентності майбутнього вчителя географії. Розкрито шляхи розвитку гуманістичного світогляду та культури здорового способу життя майбутнього вчителя. Розглянуто теоретичні засади та шляхи реалізації педагогічних умов формування у студентів - майбутніх вчителів культури здорового способу життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА756762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ярошинська О. О. 
Проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи : монографія / О. О. Ярошинська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань : Жовтий О. О., 2014. - 456 c. - Бібліогр.: с. 354-398 - укp.

Досліджено проблему проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Простежено онтологію й обгрунтовано сучасний зміст понять "освітнє середовище", "освітній простір", "освітній простір ВНЗ", "освітнє середовище ВНЗ", "освітнє середовище професійної підготовки майбутніх вчителів". Розкрито методологічні основи, складові й алгоритм проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Охарактеризовано структуру освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи та компоненти їх професійної підготовки. Теоретично обгрунтовано модель професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи в проектованому освітньому середовищі. Експериментально підтверджено ефективність розробленої методики проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи та її ресурсного забезпечення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)715.1 + Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА792378 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ярошинська О. О. 
Теоретичні і методичні засади проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. О. Ярошинська; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2015. - 40 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні засади проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Простежено онтологію й обгрунтовано сучасний зміст понять "середовище", "освіта", "освітнє середовище", "освітній простір", "освітній простір ВНЗ", "освітнє середовище ВНЗ", "освітнє середовище професійної підготовки майбутніх вчителів". Розкрито методологічні основи, складові й алгоритм проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Охарактеризовано структуру освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи та компоненти їх професійної підготовки. Виявлено компоненти, критерії й охарактеризовано рівні готовності майбутніх вчителів початкової школи до професійної діяльності, здійснено їх діагностику. Теоретично обгрунтовано модель професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи в проектованому освітньому середовищі. Експериментально підтверджено ефективність розробленої методики проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи та її ресурсного забезпечення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ярошинська О. О. 
Інститут кураторства: проектування діяльності : навч.-метод. посіб. / О. О. Ярошинська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань : Жовтий О.О., 2014. - 188 c. - Бібліогр.: с. 116-122 - укp.

Викладено основи проектування діяльності інституту кураторства в освітньому середовищі професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Визначено дієві форми та методи роботи кураторів академічних груп у проектованому середовищі. Описано блоки реалізації методики проектування освітнього середовища в їх діяльності. Висвітлено роль куратора у створенні безпеки життєдіяльності студентів в освітньому середовищі професійної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.427 я7

Шифр НБУВ: ВА789179 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ярошинська О. 
Витоки дослідження середовища як педагогічного феномену / О. Ярошинська // Іст.-пед. альм.. - 2014. - Вип. 1. - С. 37-41. - Бібліогр.: 16 назв - укp.

Проаналізовано ідеї вітчизняних педологів, представників "педагогіки середовища" початку XX ст. щодо взаємодії середовища та дитини. Висвітлено роль середовища у її вихованні. Охарактеризовано дослідження, які в тій чи іншій мірі представляють витоки дослідження середовища як педагогічного феномену. Розкрито питання зародження інтересу до проблеми створення середовища як одного з найважливіших факторів розвитку особистості. З’ясовано, що погляди науковців щодо практичного використання можливостей середовища були різними, окремі питання викликали гостру дискусію.

Проанализированы идеи отечественных педологов, представителей "педагогики среды" начала XX в. по взаимодействию среды и ребенка. Освещена роль среды в ее воспитании. Охарактеризованы исследования, в той или иной степени представляют истоки исследования среды как педагогического феномена. Раскрыты вопросы зарождения интереса к проблеме создания среды как одного из важнейших факторов развития личности. Выяснено, что взгляды ученых по практическому использованию возможностей среды были разными, отдельные вопросы вызвали острую дискуссию.

Analyzed the idea of national pedologists, representatives of the "pedagogy Environment" beginning of XX century on interaction and child protection. The role of environment in education. Characterized research, which to some extent are the origins of the research environment as pedagogical phenomenon.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4/8)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ярошинська О. О.  
Принципи проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи / О. О. Ярошинська // Пед. науки. - 2014. - Вип. 66. - С. 414-420. - Бібліогр.: с. 420 (12 назв) - укp.

На основі аналізу методологічних засад проектування освітнього середовища систематизовано загальні принципи середовищного проектування та визначено принципи, яких необхідно дотримуватись в контексті створення освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Введено в науковий обіг принцип спів-буттєвості суб’єктів освітнього середовища та принцип участі в проектуванні всіх суб’єктів освітнього середовища професійної підготовки.

На основе анализа методологических основ проектирования образовательной среды систематизированы общие принципы средового проектирования и определены принципы, которые необходимо реализовать в контексте создания образовательной среды профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы. Введено в научный оборот принцип событийности субъектов образовательной среды и принцип участия в проектировании всех субъектов образовательной среды профессиональной подготовки.

On the base of analysis of the methodological principles of designing the educational environment the general principles of environmental design were systematized and the principles that should be implemented in the context of creating an educational environment of professional training of the primary school teachers were defined. The principle of co-being of the educational environment and the principle of participation in the design of all the educational environment of professional training were put into scientific circulation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ярошинська О. 
Механізм створення ситуації професійно-особистісного розвитку майбутніх учителів початкової школи / О. Ярошинська // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 17. - С. 231-236. - Бібліогр.: с. 236 (4 назв.) - укp.

Зосереджено увагу на проблемі активізації процесу професійно-особистісного розвитку та саморозвитку майбутнього вчителя початкової школи в умовах освітнього середовища професійної підготовки. Розкрито теоретичні та практичні засади створення ситуації професійно-особистісного розвитку майбутнього вчителя початкових класів через механізм включення можливостей освітнього середовища у процес становлення майбутнього фахівця та формування його свідомого ставлення до процесу вдосконалення. Виявлено умови активізації процесу професійно-особистісного розвитку та саморозвитку майбутнього педагога. Представлено підходи (індивідуальний, груповий, програмний) щодо впровадження механізму створення ситуації професійно-особистісного розвитку майбутніх учителів початкової школи. Запропоновано етапи залучення студентів до свідомого професійно-особистісного саморозвитку та продемонстровано можливості їх реалізації в процесі викладання навчальної дисципліни «Основи педагогіки». Відмічено роль педагогічного супроводу на етапі особистісного та професійного розвитку майбутнього вчителя початкової школи.

Акцентировано внимание на проблеме активизации процесса профессионально-личностного развития и саморазвития будущего учителя начальной школы в условиях образовательной средыпрофессиональной подготовки. Раскрыты теоретические и практические основы создания ситуации профессионально-личностного развития будущего учителя начальных классов через механизм включения возможностей образовательной среды в процесс становления будущего специалиста и формирование его сознательного отношения к процессу совершенствования. Выявлены условия активизации процесса профессионально-личностного развития и саморазвития будущего педагога. Представлены подходы (индивидуальный, групповой, программный) по внедрению механизма создания ситуации профессионально-личностного развития будущих учителей начальной школы. Предложены этапы привлечения студентов к сознательному профессионально-личностному саморазвитию и продемонстрированы возможности их реализации в процессе преподавания учебной дисциплины «Основы педагогики».

The article emphasis on the problem of activation the process of professional and personal development and sel- development of the future primary school teacher in terms of the educational environment of professional training. Theoretical and practical bases for creating the professional and personal situations of the future elementary school teacher through the mechanism of inclusion the opportunities of the educational environment in the process of becoming the future specialist and the formation of his conscious attitude towards the process of improvement are discovered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського