Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (49)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Чорна М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чорна М. В. 
Формування цінової політики підприємств роздрібної торгівлі : монографія / М. В. Чорна, Л. М. Філіпішина; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2007. - 155 c. - Бібліогр.: с. 119-128. - укp.

Розглянуто питання ціноутворення на вітчизняних підприємствах торгівлі за умов конкурентного середовища. Розкрито економічну суть і природу ціни, сучасні підходи до класифікації цін, основні функції ціни в ринковій економіці. Проаналізовано чинники, що визначають цінову політику підприємств роздрібної торгівлі. Запропоновано методику оцінки ефективності цінової політики даних підприємств та методику оцінки ризику під час її формування.

Рассмотрены вопросы ценообразования на отечественных предприятиях торговли в условиях конкурентной среды. Раскрыты экономическая сущность и природа цены, современные подходы к классификации цен, основные функции цены в рыночной экономике. Проанализированы факторы, определяющие ценовую политику предприятий розничной торговли. Предложены методика оценки эффективности ценовой политики данных предприятий и методика оценки риска при ее формировании.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.20-861

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА703859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Власова Н. О. 
Ефективність політики фінансування необоротних активів підприємств торгівлі : монографія / Н. О. Власова, М. В. Чорна, С. О. Зубков; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2008. - 267 c. - Бібліогр.: с. 250-266. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти політики фінансування необоротних активів (НА) підприємств торгівлі (ПТ). Запропоновано класифікації НА, основних засобів і джерел фінансування НА ПТ. Описано системи показників оцінки ефективності використання НА ПТ, а також політики їх фінансування. Наведено методичні підходи до оптимізації джерел фінансування НА.

Освещены теоретические аспекты политики финансирования необоротных активов (НА) предприятий торговли (ПТ). Предложена классификация НА, основных средств и источников финансирования. Описаны системы показателей оценки эффективности использования НА ПТ, а также политики их финансирования. Приведены методические подходы к оптимизации источников финансирования НА.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.1-572-93

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710621 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Іванілов О. С. 
Маркетинг : навч. посіб. / О. С. Іванілов, М. В. Чорна, Т. Б. Кушнір, Л. М. Філіпішина, Ю. А. Сімех. - 2-е вид., доповн. і переробл. - Донецьк : Схід. вид. дім, 2009. - 311 c. - Бібліогр.: с. 303-311. - укp.

Розглянуто сутність, сучасні концепції, систему, принципи, завдання та функції маркетингу. Увагу приділено особливостям розробки маркетингової цінової політики підприємств, чинникам формування та методам оцінки конкурентоспроможності товару, товарній номенклатурі, алгоритму планування комплексу маркетингових комунікацій, напрямам і методам стимулювання збуту, програмам пропаганди, типам персонального продажу, класифікації посередницьких підприємств, питанням маркетингової політики розподілу.

Рассмотрена сущность, современные концепции, система, принципы, задачи и функции маркетинга. Уделено внимание особенностям разработки маркетинговой ценовой политики предприятий, факторам формирования и методам оценки конкурентоспособности товара, товарной номенклатуре, алгоритму планирования комплекса маркетинговых коммуникаций, направлениям и методам стимулирования сбыта, программам пропаганды, типам персональной продажи, классификации посреднических предприятий, вопросам маркетинговой политики распределения.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.322я73 + У9(4УКР)290-211.1я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чорна М.  
Україна у творчості Панаса Мирного та Павла Грабовського / М. Чорна // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2003. - № 1. - С. 72-76. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/філол. Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Чорна М. В. 
Вплив солей кадмію і кобальту на виникнення оксидативного стресу в білих щурів та корекція порушень металокомплексами й ентеросорбентом "Фібрабет" : автореф. дис. ... канд. біол. наук : 03.00.04 / М. В. Чорна; Ін-т біології тварин Нац. акад. аграр. наук України. - Л., 2010. - 20 c. - укp.

Встановлено, що за комбінованої дії важких металів в організмі тварин утворення вільних радикалів відбувається інтенсивніше, ніж за дії кожного з них окремо. Проаналізовано, що кадмію та кобальту хлориди виступають активаторами ланцюгового пероксидного окиснення ліпідів і білків, а також розбалансовують систему антиоксидантного захисту. Зазначено, що використання тирозинату цинку з метою корекції даних метаболічних порушень сприяє зменшенню утворення радикалів, пригніченню вільнорадикального окиснення ліпідів і білків, а також відновленню активності антиоксидантних ферментів. Визначено, що поєднана дія тирозинату цинку й ентеросорбенту фібрабет призводить до ефективнішого зменшення продукції вільних радикалів, показників ліпопероксидації й окиснювальної модифікації білків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*723.4-604.2 + Р284.418

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371696 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Чорна М. В. 
Оцінка конкурентостійкості підприємств роздрібної торгівлі : монографія / М. В. Чорна, Ю. А. Овчаренко; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. - Х., 2010. - 177 c. - Бібліогр.: 235 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади конкурентостійкості підприємств торгівлі, визначено чинники впливу на рівень їх конкурентостійкості. Висвітлено особливості та методичні підходи до оцінки конкурентостійкості підприємств роздрібної торгівлі (ПРТ). Розглянуто питання практичної реалізації розробленого методу оцінки конкурентостійкості ПРТ. Викладено методику оцінки стійкості функціонування ПРТ за умов невизначеності.

Раскрыты теоретические основы конкурентоустойчивости предприятий торговли, определены факторы влияния на уровень их конкурентоустойчивости. Освещены особенности и методические подходы к оценке конкурентоустойчивости предприятий розничной торговли (ПРТ). Рассмотрены вопросы практической реализации разработанного метода оценки конкурентоустойчивости ПРТ. Изложена методика оценки устойчивости функционирования ПРТ в условиях неопределенности.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Чорна М. В. 
Управління конкурентоспроможністю підприємств роздрібної торгівлі: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій : монографія / М. В. Чорна; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2010. - 426 c. - Бібліогр.: 324 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади формування та розвитку конкуренції підприємств роздрібної торгівлі (ПРТ). Розглянуто питання розвитку теорії управління та викладено концепцію управління конкурентоспроможністю ПРТ. Проаналізовано конкурентоспроможність ПРТ за умов циклічного розвитку національної економіки, подано методичні рекомендації щодо оцінки конкуренції ПРТ за умов циклічності економічного розвитку. Висвітлено методологічні основи оцінки конкурентоспроможності ПРТ, закордонний досвід управління та стратегію підвищення їх конкурентоспроможності, особливості управління конкурентоспроможністю світових рітейлерів за умов кризи.

Раскрыты теоретические основы формирования и развития конкуренции предприятий розничной торговли (ПРТ). Рассмотрены вопросы развития теории управления и изложена концепция управления конкурентоспособностью ПРТ. Проанализирована конкурентоспособность ПРТ в условиях циклического развития национальной экономики, даны методические рекомендации по оценке конкуренции ПРТ в условиях цикличности экономического развития. Освещены методологические основы оценки конкурентоспособности ПРТ, зарубежный опыт управления и стратегия повышения их конкурентоспособности, особенности управления конкурентоспособностью мировых ритейлеров в условиях кризиса.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-13-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733191 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чорна М. В. 
Управління конкурентоспроможністю підприємств роздрібної торгівлі : автореф. дис. ... д-ра екон. наук: 08.00.04 / М. В. Чорна; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. - Донецьк, 2011. - 37 c. - укp.

Розглянуто проблеми формування теоретичних, методологічних та організаційних засад управління конкурентоспроможністю підприємств роздрібної торгівлі (ПРТ). Обгрунтовано методологічні засади діагностики конкуренції в роздрібній торгівлі як самостійного напряму галузевого аналізу. Розкрито трактування понять: "конкурентоспроможність підприємства", "конкурентостійкість підприємства", введено у науковий обіг термін "споживча цінність торговельної послуги". Розроблено концепцію управління конкурентоспроможністю ПРТ на принципах теорії ланцюжка цінності та модель створення споживчої цінності торговельної послуги ритейлера. Обгрунтовано науково-методичні засади управління взаємодією ПРТ з постачальниками. Запропоновано науково-методичні підходи до аналізу особливостей розвитку ПРТ; оцінювання ефективності цінової політики ПРТ; створення системи управління взаємодією зі споживачами. Розроблено методологічний підхід до оцінювання ефективності управління конкурентоспроможністю ПРТ та концептуальні положення щодо вдосконалення системи управління конкурентними перевагами мережевих ПРТ. Описано модель підвищення лояльності споживачів ПРТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-13-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Чорна М. В. 
Взаємозв'язок основних понять теорії конкурентоспроможності / М. В. Чорна // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Економіка. - 2009. - № 2. - С. 186-191. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто існуючі теоретичні підходи до визначення сутності базових понять теорії конкурентоспроможності, доведено необхідність застосування системного підходу під час дослідження, представлено авторське бачення взаємозв'язку та взаємообумовленості даних понять.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/екон. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Іванець Л. М. 
Дослідження впливу О,О-дифеніл-N-фенілкарбамотіоїлфосфорогідразидотіоату на фізіологічну активність озимої пшениці / Л. М. Іванець, М. В. Чорна // Вісн. Донец. ун-ту. Сер. А. Природн. науки. - 2011. - № 1. - С. 87-89. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Вперше за лабораторних умов досліджено вплив О,О-дифеніл-N-фенілкарбамотіоїлфосфорогідразидотіоату на ростові процеси і деякі біохімічні показники озимої пшениці сорту Миронівська-61. Підтверджено позитивний вплив досліджуваного препарату з концентрацією 0,001 % на фізіологічну активність пшениці.


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.103-27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69583/Сер.А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чорна М. В. 
Оцінка ефективності інноваційної діяльності підприємств : монографія / М. В. Чорна, С. В. Глухова; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х. : ХДУХТ, 2012. - 210 c. - Бібліогр.: с. 190-210 - укp.

Висвітлено розвиток теоретичних положень і розробок методичного та практичного інструментарію оцінки ефективності інноваційної діяльності підприємств. Уточнено економічну сутність і взаємозв'язок базових понять теорії інновацій, визначено зміст поняття "ефективність інноваційної діяльності підприємства". Обгрунтовано систему оцінки впливу чинників на інноваційну діяльність підприємства, запропоновано методичний підхід до оцінювання результативності інноваційної діяльності підприємств. Подано розробки щодо вдосконалення інструментарію оцінки ефективності інноваційної діяльності підприємств, які включають комплексну систему показників. Обгрунтовано модель споживчого вибору інноваційної продукції та запропоновано методичний підхід до оцінювання інноваційного ризику.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762511 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чорна М. В. 
Методичний підхід до оцінки структури попиту на продукцію підприємств ресторанного господарства / М. В. Чорна, О. Є. Чатченко // Бізнес Інформ. - 2013. - № 11. - С. 212-216. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено методичний підхід до оцінки структури попиту на продукцію (послуги) підприємств ресторанного господарства та результати його апробації. Характерною особливістю даного підходу є чітко визначені етапи та їх логічна послідовність у процесі оцінки (визначення періоду оцінки - доба, тиждень, свята/канікули, сезони; формування та систематизація інформаційної бази за вартісними, кількісними, якісними показниками; розрахунок відносних показників попиту та доходу; побудова матриці; інтерпретування результатів) і застосування матриці "Рівень попиту/Рівень доходу". Використання запропонованого підходу дозволяє визначити асортименту структуру підприємства ресторанного господарства за співвідношенням реалізованого попиту та одержаного доходу, що надає можливість формувати управлінські рішення щодо її вдосконалення, а також оцінити ефективність цих заходів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)424.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чорна М. М. 
Професійно-мовленнєва компетенція як критерій професіоналізму майбутнього менеджера туризму / М. М. Чорна // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 265-269. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Орієнтуючись на теоретичні надбання психологів і педагогів, визначено структурні компоненти професійно-мовленнєвої компетенції, що є необхідними в професійній діяльності менеджерів туризму та показниками професіоналізму.

Ориентируясь на теоретические изыскания психологов и педагогов, определены структурные компоненты профессионально-речевой компетенции, которые могут служить показателями профессионализма менеджеров туризма.

Focusing on theoretical heritage of psychologists and pedagogues there are ascertained some structural components of professional speech competence that are necessary in professional activity of tourism managers and can pedagogues there are ascertained some structural components be considered indices of their professionalism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(4УКР) р + Ш141.14-913.371.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Власова Н. О. 
Чинники формування оборотних активів підприємств роздрібної торгівлі / Н. О. Власова, М. В. Чорна, О. В. Михайлова // Актуал. проблеми економіки. - 2012. - № 8. - С. 156-163. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено зовнішні та внутрішні чинники формування оборотних активів підприємств роздрібної торгівлі. Надано авторське бачення концептуальної схеми впливу чинників на формування оборотних активів таких підприємств.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-572

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чорна М. В. 
"Особливі відносини" Великої Британії та США за правління лейбористських урядів (1997 - 2010 рр.) : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / М. В. Чорна; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2012. - 16 c. - укp.

Досліджено проблему "особливих відносин" Великої Британії та США під час правління лейбористських урядів Т. Блера та Г. Брауна. Проаналізовано особливу позицію Великої Британії щодо відносин зі США наприкінці 1990-х pp. - на початку XXI ст. На основі залучення до наукового обігу нових документів простежено вплив "особливих відносин" з США на зовнішню політику Сполученого Королівства, а також еволюцію британсько-америкаських відносин під час правління лейбористських урядів Т. Блера та Г. Брауна. Розглянуто діяльність урядів на європейській арені, їх участь у боротьбі з міжнародним тероризмом в контексті "особливих відносин" зі США. Показано зворотній вплив цієї політики на британсько-американські відносини та лейбористську партію Великої Британії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)64-64(7СПО)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА395822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Чорна М. В. 
Оцінка інвестиційного потенціалу підприємств роздрібної торгівлі : монографія / М. В. Чорна, І. О. Жувагіна; Харків. держ. ун-т харчування та торгівлі, Н.-Д. центр "Екон. проблеми розвитку підприємництва в Україні". - Харків : Лідер, 2014. - 153 c. - (Серія "Упр. торг. підприємством: ресурс. забезп. ефект. діяльності"). - Бібліогр.: с. 127-141 - укp.

Розвинено теоретичні положення та розроблено методичні рекомендації для удосконалення системи оцінювання інвестиційного потенціалу підприємств роздрібної торгівлі. Визначено сутність інвестиційного потенціалу підприємства. Обгрунтовано концептуальну модель оцінювання інвестиційного потенціалу підприємства роздрібної торгівлі. Систематизовано методи оцінювання інвестиційного потенціалу підприємства. Досліджено сучасні особливості розвитку інвестиційного потенціалу підприємств роздрібної торгівлі та чинники його формування, а також розроблено рекомендації щодо удосконалення процесу оцінювання інвестиційного потенціалу підприємства роздрібної торгівлі.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-56

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783129 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чорна М. В. 
Формування людського фактора в антикризовому управлінні підприємств : монографія / М. В. Чорна, Г. І. Забродська; Харків. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Харків, 2013. - 124 c. - Бібліогр.: с. 105-114 - укp.

Наведено результати дослідження сучасних теоретичних засад формування людського фактора антикризового управління підприємствами роздрібної торгівлі. Досліджено зміст поняття "людський фактор". Подано розробки щодо уточнення визначення поняття "людський фактор в антикризовому управлінні підприємством". Удосконалено класифікацію його властивостей та класифікацію заходів формування людського фактора підприємства, класифікацію специфічних вимог антикризового управління до людського фактора підприємств роздрібної торгівлі за фазами розвитку кризи та категоріями персоналу. Систематизовано набутий досвід щодо визначення сутності поняття "механізм формування людського фактора антикризового управління на рівні підприємства роздрібної торгівлі".


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-640-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783528 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Чорна М. М. 
Літературна критика в епістолярії Б. Грінченка / М. М. Чорна // Філол. трактати. - 2013. - 5, № 1. - С. 54-59. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Прослідковано відображення літературної критики в епістолярній спадщині Б. Грінченка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Чорна М. В. 
Концепція оцінки попиту на продукцію підприємств ресторанного господарства / М. В. Чорна, О. Є. Чатченко // Бізнес Інформ. - 2013. - № 8. - С. 185-191. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Наведено авторську концепцію оцінки попиту на продукцію (послуги) підприємств ресторанного господарства. Характерна особливість даної концепції - бачення оцінки попиту на продукцію (послуги) підприємств ресторанного господарства за сучасних умов розвитку національної економіки з урахуванням специфіки попиту на вітчизняному ринку кулінарної продукції крізь призму сукупності цілей оцінки. Відповідно до виділеної сукупності цілей чітко визначено сукупність необхідних (системний, комплексний, процесний, цільовий) і доцільних (структурно-функціональний, динамічний) підходів; обгрунтовано систему обов'язкових принципів, яка складається з трьох підсистем - загальні, ринкові, спеціальні принципи; запропоновано критерії оцінки попиту (відповідності, стабільності, інтенсивності); створено систему її інформаційного забезпечення, яка містить підсистеми зовнішньої та внутрішньої інформації. Впровадження цієї концепції дозволить підприємствам ресторанного господарства визначити наявність, рівень та особливості попиту на ринку кулінарної продукції, що сприятиме формуванню ефективної конкурентної стратегії.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)424.14-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Власова Н. О. 
Економічний механізм регулювання підприємницької діяльності в роздрібній торгівлі : монографія / Н. О. Власова, М. В. Чорна, М. В. Бєляєва; Харків. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Харків : ХДУХТ, 2013. - 156 c. - (Серія "Упр. торг. підприємством: ресурс. забезп. ефективності діяльності"). - Бібліогр.: с. 139-153 - укp.

Узагальнено досвід щодо визначення сутності поняття "підприємницька діяльність", систематизовано її основні ознаки та виділено головні елементи. З'ясовано специфічні особливості такої діяльності в торгівлі та уточнено її зміст. Визначено сутність, мету, принципи та засади економічного механізму регулювання підприємницької діяльності в роздрібній торгівлі. Систематизовано фактори впливу на підприємницьку діяльність у роздрібній торгівлі. Досліджено стан, тенденції та проблеми розвитку торговельної діяльності в Україні. Обгрунтовано систему оцінювання ефективності підприємницької діяльності у роздрібній торгівлі. Вивчено підходи до регулювання підприємницької діяльності в цілому та в торгівлі зокрема. Розроблено рекомендації щодо удосконалення економічного механізму регулювання підприємницької діяльності в торгівлі та підвищення ефективності підприємницької діяльності в роздрібній торгівлі за умов наявного економічного механізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783553 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського